Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spill på feil ball

flise

over 16 år siden

flise

Jeg og en til spilte sammen forleden dag. Vi spilte første slaget begge to i semirøffen - med bare to meters mellomrom. Jeg lå bakerst så jeg slo andre slaget mitt midt i fairway, mens hun andre spilte sin ut i skogen. Når hun kommer fram ser hun at det er min ball..Vi ble litt uenige om hvem som skal ha straffeslag. Jeg mente at begge skulle ha - for begge spilte jo på feil ball - men hun mente at hun ikke skulle fordi jeg hadde sagt at det var min ball og hun spilte bare den som var igjen..

Hvem har rett?

lp

over 16 år siden

lp

Litt artig situasjon, man kommer oppi litt av hvert av og til.
Jeg antar at dere spiller slagspill/stableford.
Ansvaret for å spille på riktig ball hviler ene og alene på spilleren, også når andre har sagt at det må være den rette ballen. Regel 12-2 sier noe om dette.
Dessverre vil begge måtte legge til 2 straffeslag på deres score på det hullet (regel 15-3b), men det kreves også at dere retter opp feilen, dvs går tilbake og spiller riktig ball. Om dere unnlater å gjøre dette vil man bli disket (slagspill) fordi man ikke huller ut med riktig ball. I stableford vil man måtte stryke hullet. I match vil den spilleren som spilte feil ball først tape hullet.

lol

over 16 år siden

lol

hvordan er det mulig å spille på feil ball??? tragisk å ikke klare å sjekke hvem det er sin.....!

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Til lol; Nickj Faldo spilte på feil ball i en stor turnering, til tross for at han var den eneste i verden som hadde 11 på ballen av det aktuelle merket. Så til spørsmålet ditt er svaret: Hvem som helst :-)

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Har gjort det selv. Spilte ut fra tee med Strata med rødt merke. Og slo på en Strata med rødt merke fra roughen etterpå. På greenen oppdaget jeg at det var feil ball. Tuslet tilbake og fant min ball 5 m fra der jeg hadde slått feil ball fra.
Det er en grunn til at den regelen finnes.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Hvordan er det mulig å tro at det ikke går an å spille på feil ball? :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her