jonag
Maltby er en komponentleverandør, men de kan sette sammen for deg for en kostnad.
Du kan velge det meste av skaft og grep, true temper, FST, Rifle, grafitt, golf pride, Lamkin, etc, etc.
De kjente merkene bruker spesialskaft fra de kjente leverandørene som true temper og royal feks, men bare merker dem om med eget navn.
Wooder, jeg har noen rå noen som heter trouble out, de slår det meste, lettspilte, normal høyde og lavt spinn for bra lengde, lette å slå fra rough. De kommer i hybrider også som er konge. Tjukk rough er null problem.
Akkurat nå har jeg en Glider S 3W som har litt mer loft og går som bare det fra FW, men ikke like rå fra rough.
Golfworks markedsfører seg ikke så mye, de har ingen spillere på betalingslista, de selger til køllemakere og sånne som du og jeg som kanskje vil kokkelure litt selv.
Maltby er en av verdens ledende i køllehodedesign og har rett og slett steinkontroll på hva som er viktig og riktig å legge inn av fysiske parametre i et køllehode.
Drivere har ikke prøvd like mye av, men den nyeste ser interessant ut.
Feks Golf pride tour velvet grep og FST pro skaft i S evt True temper dynamic gold S eller litt dyrere Rifle eller Project X can jo være ting å vurdere. Tror X20 har endel kick i skaftet som gir høyde og spinn.
Du skal jobbe for å komme over 4-500kr pr jernkølle importert.
Det kan hende KE4 tour hadde funka best for deg, evt at du velger et skaft med litt stivere tip enn idag slik at spinnet og ballbanen går ned.
Men, blir du skikkelig tilpasset kan du glemme å få deg nye køller på, la oss si 5-10 år eller noe....du kan kanskje øke lengden med 5-15m med jern, mer med woods og driver, slå rettere, droppe til 6 i hcp...det er sånt man oppnår med å gå fra ting som ikke passer til noe som passer.