Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gode jernkøller

CB Forged

over 16 år siden

CB Forged

Nike VR Split Cavity Forged. Taylor Made Burner. Mizuno MP52. Noen som har testet noen av disse?

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Har testet VR køllene, og ja- de er gode

Henke

over 16 år siden

Henke

I og med at du nevner Split Cavity og MP-52 regner jeg med at du også mener Taylor Made Tour Preferred..?

Har testet alle, og kan ikke si at jeg kjenner store forskjeller. Tror nok skaftvalg utgjør større forskjeller enn de køllehodene du nevner - de er bunnsolide alle tre. Jeg var mest spent på Tour Preferred. Ville liksom like dem, men de ga meg ikke noe mer enn de to andre.

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Har du testet Mp-52 i Norge, eventuellt hvor?
Kan du si noe mer om disse, i første omgang i forhold til spillbarhet for de som ikke er singehcp-ere ennå.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Jeg har MP-57, og en kompis kjøpte akkurat MP-52, har stått og byttet frem og tilbake og MP-52 føles litt mer tilgivende en 57. Spilte før med MX-20 som jeg var særdeles fornøyd med og MP'ene er klart mer krevende klubber, er vel kanskje derfor Mizuno plasserer dem i V.low til Low handicaps.

Skulle jeg kun sett på score, så burde jeg som mid handikapper spille med MX'ene, og de er lekre nok, men det blir til at jeg stapper MP'ene i baggen selv om de er mer krevende, de er jo så lekre!

Er vel unødvendig å si at jeg liker Mizuno;)

CB Forged

over 16 år siden

CB Forged

ser at det er en del som velger 4-7 Split og 8-PW blades. Er det noen som kan snakke varmt om dette eller er det like greit å gå for split på alle? (7-8 i hcp) Og vet noen om hvor jeg kunne testet Nike-køller?

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Glemte litt: kompisen fikk testa og tilpassa MP-52 hos Golf-Link i Sandvika, og var veldig fornøyd med dem.

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Tusen takk for tilbakemelding Yorkie.
Også hos meg sier fornuften MX-200, men MP'ene er jo så lekre.
Jeg synes Mizuno er merkelig dårlig promotert i Norge i forhold til andre merker. Skal en tur til England i sommer og må vel prøve å få testet forskjellen mellom køllene der.

Amici Sumus

over 16 år siden

Amici Sumus

Hei!

Når vi først er inne på Mizuno og MX ... hvorfor ikke prøve MX-950 som jeg har ?? Meget bra køller og lettspilte.
Jeg hadde for noen jernsett siden MP-32 ... De peneste køllene jeg har hatt. Tror Tage spiller med de ennå ...

God Kveld
Ray

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Cb forged, vil du teste vr split, send meg en mail, så kan vi avtale nærmere.

Angående split 4-7 og blades 8-pw.

Fikk undervisning av Mark som har ping i Norge.
Han anbefalte varmt å gjøre som du skriver.

Dette fordi høye jern er presisjonsverktøy for å angripe pinnen, mens lange er mer transportkøller, utslag eller for å komme på eller nær green. Mer lettspilte tilgivende køller i de lave jernene er derfor lurt.

I f.eks ping blir det S57 8-pw og og i10 4 - 7.

Personlig ville jeg nok valgt i Nike (3)4 - 6 i split og 7 - pw i blade.

Men smaken er jo som baken;-)

CB Forged

over 16 år siden

CB Forged

Takk for invitten Simen! Skal utenlands til helgen og satser på å teste Nike og Mizuno der. Hvis ikke tar jeg kontakt!

705

over 16 år siden

705

Noen som forøvrig vet om ungkaren vil gjøre mer utav sitt agentur på Mizuno i Norge?
Han sitter jo faktisk på merket som har hatt de beste jern, enten det er blades eller andre varianter, i en årrekke.
Vil nesten tro at 90% av Mizuno spillerne i Norge har kjøpt settet sitt i utlandet eller via nettet.
Mange av de beste spillerne i verden spilte med Mizuno blades, før de største selskapene inngikk solide sponsoravtaler med disse som også innbefatter spill med deres jern. Nå forlanger disse at du spiller med full sortiment (dvs. TM fra wedge til driver, Callway, Titleist etc.). Unntaket for endel er fortsatt putteren. Men også der er mange bundet opp.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her