Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Raking av bunker

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Noen som har tenkt å rake etter seg i bunkeren til sommeren?

I såfall gleder jeg mest til å komme til rakede bunkere hver gang, og ikke bare iblandt. Man kan og prøve å legge raka fornuftig.
Det er også lov å legge tilbake lefser, rette veien med kjærlighet og lett stamping. Husk greengaffel.

God sesong golfers.

Tommy

over 16 år siden

Tommy

Jeg er en av de som sier jeg gjør det, og som gjør det... Jeg vet at banene ikke bærer preg av at jeg faktisk gjør det, men jeg gjør...

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Jeg skjønner ikk at noen får seg til å ikke rake etter seg, hvor arrogant går det an å bli?

Man burde påpeke det når andre i flighten ikke gjør det.

HCPmann

over 16 år siden

HCPmann

når jeg går sammen med noen som ikke raker i bunker, legger på plass divot eller "glemmer" nedslagsmerker så er det et par enkle tiltak som hjelper.

Jeg har gått 50 m tilbake for å gjøre rakejobben, hentet divot og gitt dette til vedkommende, spurt om han ikke finner nedslagsmerke.... og jeg er like blid. Av en eller annen grunn så hjelper dette på viljen.

Tommy

over 16 år siden

Tommy

La meg bare skyte inn her litt skryt til flere golfere jeg har spilt med:

Det finnes og folk som er flinke til å reparer andre nedslagsmerker enn de selv har laget, og som raker litt ekstra i bunkeren selv om det ikke var DE som rotet til, og som finner en løs divot på FW og legger den i en ledig bar flekk.
All ære til dere som gjør banene hakket bedre å spille på enn om dere ikke var der.

Dette burde være fast innhold i grøntkortkurs... Kanskje generell oppførsel (inkl. hurtig/effektivt spill!!) og banepleie burde vært mer vektlagt i kursene? Jeg husker da jeg tok grøntkort at det stort sett gikk i banemerking og dropperegler...

Hatten Av!

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Jeg kan ikke huske å ha spilt med noen som har gitt blaffen i egne divot'er eller latt være å rake i bunker.

Ift nedslagsmerker kan det skje glipper, mest pga avstand mellom ball og nedslag.

Men ja, det er mange tydelige nedslagsmerker å fikse rundtom.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Man kan jo prøve å få spillepartneren sin til å rake for seg,slik Chris Wood prøvde med Tage under ET i Kina:) http://www.eiriktage.com/blog/2009/04/19/siste-runde-i-kina/

Banepleie er utrolig viktig,likeså raking av bunkere. Jeg gjør absolutt mitt beste for at det ikke skal vises at jeg har vært på banen..."sletter" alle spor...og treffer greenene så sjelden at det blir sjelden noe å reparere:) Og har blitt en jævel på å legge tilbake divots etter utallige pløyninger av fairway

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Mange er flinke, men de er ikke mange nok. De faller i kategorien "noen", og ikke "de fleste". Har prøvd 50 m tilbake trikset, og lurt på om det er lenge siden de var hos optikeren, min opplevelse av det er at det hjelper.

Tror forøvrig ikke det handler om å ikke ville, men om å faktisk huske på det.
Enig at det kanskje burde prentes mer på grøntkortkurs, banepleie altså.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jeg har aldri skjønt hvorfor ikke folk reparerer merker, raker etc. Alle vil jo at banen skal være best mulig. Ingen har lyst til å ligge i divots eller fotspor eller ha et nedslagsmerke i linjen sin.... For meg er det et mysterium at nordmenn er så sinnsykt sløve på dette.

tak, oslo

over 16 år siden

tak, oslo

Helt enig at man skal ordne opp etter seg. Men hva er egentlig erfaringen med tilbakelagte divots. Gror de seg fast igjen, eller er det bare slik at det ser greit ut akkurat når den er tilbakelagt, men tørker deretter ut..............?

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Et enkelt prinsipp, og som jeg følger hver gang jeg er på banen.

Det skal alltid være litt bedre når jeg går videre en når jeg kom. Dette kan muligens høres krevende ut for noen, men er absolutt overkommelig.
Jeg raker alltid bort spor og ujevnheter i bunker innenfor en naturlig radius i forhold til hvor jeg er, og den tid jeg kan avse i forhold til respekt for mine medspillere i flighten.
Jeg tar alltid opp en divot som i sin ensomhet ligger forlatt på fairway og legger den tilbake på sin opprinnelige plass. Om slagmerket ikke er å finne tar jeg den med til jeg finner et egnet slagsår å legge den i.
Nedslagsmerker på green tas selvsagt også vel hånd om.

Dette var ikke et forsøk på å fremstå som en helgen, men jeg har en enkel teori jeg forsøker å følge.
De som i sin jobb og sitt yrke har en stor porsjon yrkesstolthet, mest sannsynlig også tar dette med seg på golfbanen.

mannen

over 16 år siden

mannen

tak, oslo:
En frisk doivot gror helt fint ned i et friskt underlag iløpet av timer... To dager etterpå kan man nesten ikke se det

Tror jeg

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her