Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Regler Regions Tour

Rogalending

over 16 år siden

Rogalending

Jeg ønsker å spille Regions Tour på Sotra GK utenfor Bergen. Her får jeg beskjed om at det kun er åpent for spillere fra Hordaland. De kaller det Golf Tour Hordland.
Kan hver klubb og region lage egne regler for turneringene?
Dette er jo kaos.

!

over 16 år siden

!

Jeg trodde Regions Tour skulle være en turnering for de litt "bedre"spillerene, og også en slags kvalikk til Galvin Green-tour. Da må de jo være åpne for alle som vil spille de???
Det der hørtes jo rart ut.

snappy

over 16 år siden

snappy

Det er åpent for alle. Ingen krav til post addresse i Hordaland.

Rogalending

over 16 år siden

Rogalending

Klippet fra golfbox :

Dette er for turneringen for Sotra GK. Kaller den Golf Tour Hordaland, men står oppført som Regions Tour hos NGF

1. Turneringen er åpen for både amatører og profesjonelle.
2. Maks. handicap for deltagelse er 10,0 for herrer, 18,0 for juniorer og 24,0 for damer .
3. Spilleren skal ha gyldig medlemskap i golfklubb tilsluttet nasjonalt golfforbund. Hjemmeklubb må være tilhørende i Hordaland. !!!!!!!!
4. Turneringen skal spilles over 36 hull uten handicap.
5. Turneringen skal spilles fra backtee om banen har dette.
6. Alle turneringsbestemmelser skal være opplyst på forhånd (se under):
7. Kvalifisering til turneringen baserer seg på fire kategorier:

Det spilles om 2 wild card plasser til Norgescup i Kvinesdal 9. og 10. mai

Dette er uten tvil meget urettferdig. At jeg ikke kan få spille i Hordaland, men de får spille resten av landet. Svært betenkelig.

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Hvis du går inn på NGF sine sider finner du turneringsreglement for Regions Tour. Her framgår det ganske klart at turneringen skal være åpen for minst 72 (45) spillere. Videre er det ogsåunderstreket at klubber som skal arrangere regions tour med kvalifisering til Norgescup må følge disse turneringsbestemmelsene.
Jeg synes det er temmelig lugubert hvis noen arrangører skal ha muligheten for å "reservere" wild cards til noen bestemte geografiske områder. Poenget med turneringene er jo å framskaffe bedre turneringer for spillerne, og da kan det jo ikke være et poeng å begrense konkurransen. Foreslår å ta en telefon til turneringsansvarlige, eventuelt til NGF.

lp

over 16 år siden

lp

Tilsvarende på golfsiden
http://www.golfsiden.com/debatt/thread.asp?id=5370&count=2

Det kan virke som om Hordaland-klubben(e) har misforstått noe her, dette avviker i alle fall fra de felles turneringsbestemmelsene for Regions Tour...

Keyser

over 16 år siden

Keyser

Rogalending:

Dette er også klippet fra Golfbox: "For henvendelser ang turnering, kontakt: Reidar Sakseide e-post:reidar.sakseide@ba.no mob: 906 06 765"

Da er vel dette stedet å henvende seg...

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Kvalifisering til Galvin Green tour skal godkjennes av NGF. Hvis NGF har vært klar over begrensningen av hvem som år delta på regionstouren på Sotra håper jeg det er en glipp, NGF kan da umulig akseptere den slags begrensninger selv om det ikke er en forbundsturnering?

Rudolf

over 16 år siden

Rudolf

Hordatour har fått godkjent dette av NGF og er kun for spillere med hjemme klubb i Hordaland.

neander

over 16 år siden

neander

En kan jo lure på hvorfor det ikke er samme begrensning på Voss siste helga i juni? Står ihvertfall ikke noe i turneringsbestemmelsene der per i dag.

Selvfølgelig bare latterlig med kvalik til Norgescup på Sotra når forutsetningene ikke er de samme som for andre Region Tour-arrangementer.

neander

over 16 år siden

neander

Og nå ser jeg at det er åpnet for hele landet! Glimrende! (2/5 av startfeltet kan bli reservert hordalendinger, men den er helt grei.)

Bra!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her