Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gøteborg / Trollhättan

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Har planer om en tur over grensa 1.mai-helga, noen med erfaringer i år fra baner i&rundt Gøteborg og Trollhättan?

Sannsynligvis Torreby eller Fjellbacka på vei hjem.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg spilte Hills for et par uker siden, det er en flott bane med mange gode hull. Veldig bra forhold på fairwayene, greenene var sandet men er sikkert atskillig bedre nå. Absolutt en bane å anbefale!

Ulemper: Veldig langt å gå mellom hullene samtidig som den er forholdsvis kupert, samt at det ligger en motorsykkelcrossbane rett inntil. Tidvis MYE støy, ikke noe for den sarte småfugltitter :-)

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Takk for tips, har jo til hensikt å se etter noen fugler ja, mest sannsynlig småfugler.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Lycke rett nord for Göteborg er mitt tips,de har hatt åpent en stund nå og hatt fine forhold. Var der siste helga i mars,og allerede da var den bra. Morsom,passe vanskelig. Noen "lange" etapper mellom noen hull,ellers er banen ganske flat. Eneste er stigningen mellom hull 3 og 4,den er drøy. Og den går man to ganger(!),må opp til hull 13 også.
Banen arrangerte LET ifjor og fikk mye skryt,den kom seg også inn på topp 50 hos Golf digest sverige i 2008

Jeg skal tilbake og spille der i løpet av våren/sommeren. Hyggelig greenfee også.

snappy

over 16 år siden

snappy

Ale er bra nå... Spill den... Den ligger på veien fra Gøteborg til Trollhättan. Meget bra bane som koster 300 SEK å spille. Nesten gratis for den banen.

Hag

over 16 år siden

Hag

Var på en golf-helg i GB i fjor, Vi spilte Hills, Gøteborg GK og en til jeg desverre ikke husker navnet på. Hills synes jeg var en fantastisk bane mtp layout og strategiske valg fra tee. Den er lang og tung å gå så buggy kan vurderes, motorsyklene bråka bra men det ofrer jeg lett for en skikkelig golfbane. Gøteborg er den eldste klubben i ommerådet (tror jeg) og det råda litt jålestemmning der, banen var skvisa inn blant hus og veier. Jeg gidder ikke å dra tilbake. Har ikke spilt Lycke men hørt mye bra om den. God tur!

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Foooore, eagle, albatross og kondor er vel ikke småfugler....?

Lyckorna i Ljungskile er også en hyggelig bane. I god stand nå, spilte den i helgen.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Takk, Lyckorna er registrert bak øret, mange år siden jeg spilte den, synes å erindre et utslag fra en fjelltopp med ulendt terreng på venstre side og rett fram et stykke.

Småfugler får være målet...

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Hills kan anbefales, Göteborg er også bra, dog ett par hull som er litt svake, hadde kanskje vurdert Kungsbacka istedet, fabelaktig bane, 6 park, 6 skog og 6 seaside hull, morsom variasjon.

Kanskje vurdere å ta med Stenungsund på veien hjem istedet, meget finurlig bunkering, arrangerte EM i fjor. (må dog innrømme at jeg har hørt bra ting om Trollhättan, og at Torreby er en av mine favoritter)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her