Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Utour - Runde 6 Sesongavslutning

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da er vi i gang med runde 6.

Formatet er det samme, 18 hull (2x9) på hver bane over 4 runder. Last man standing vinner.

Gruppene er:

1. Brucew - Club captain
frodet
tvalo01
torleif
kingcobra
Olem
Yorkie - Chairman & Secretary

2. Rivalo - Club captain
mortx32
cmoose
frogg
henrikfan
supersky

Banene blir:
Hanwell
Ashdown
Richmond
Sakura? Eller kanskje Solum/Kongsberg/Holtsmark eller? med ordentlige klubber

Deltagere over er de samme som runde 5, med unntak av de som har meldt seg av for denne gang. Om det er noen som står på lista som IKKE skal være med, legg inn en liten notis takk.

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Rekker ikke mer enn avslutningsrunden, trur er. Skal utenlands i 18 dager.
Ja, det blir nok litt golf også

brucew

over 16 år siden

brucew

Da er det klart for gruppe 1
Lykke til

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Kjemper fortatt en kamp mot naturkreftene... Jeg MÅ få tak i baller som IKKE liker vann, sand eller skog #¤/&)(/&%%#¤%)
Får bestandig en av hver, men jeg storkoser meg med den nye pc`n da. kjører alt av spill helt perfekt.... Ha en fortsatt god helg alle golfere

OleM

over 16 år siden

OleM

Kan noen sette opp meg på krasj på back9

brucew

over 16 år siden

brucew

kjør i vei Ole

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Her er resultatene fra rivalos gruppe:
cmoose -19
mortx32 -14
rivalo -9
HenrikFan -9

fikk ikke sendt det på mail til deg Yorkie!

frogg

over 16 år siden

frogg

Sorry, rakk ikke å spille i helga. Men jeg er jo uansett ikke i toppen så det er jo ikke så nøye...

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

Gruppe 1
tvalo01 -7/
Yorkie

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

Gruppe 1:

Yorkie -7/-9 = -16
tvalo01 -7/-9 = -16
torleif -2/-9 = -11
Frodet -5/-4 = -9
brucew -1/-3 = -4
OleM -3/NA = -3

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

tvalo01, rivalo og OleM må dessverre bytte ut Ashdown Park med følgende til helgen:

Thursday 2nd: Crail Balcomie.
Friday 3rd: St Andrews Old Cource
Saturday 4th: Crieff Ferntower
Sunday 5th: Fairmont Kittocks
Monday 6th: Murrayshall Championship

Håper på forståelse blant våre medspillere.

OleM

over 16 år siden

OleM

jeg fikk -5 på crackrunden min på back9. Håper ikke tvalo og rivalo har med seg cheat-programmet sitt til Scotland.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Ståa etter 1st runde:

cmoose -19
yorkie -16
tvalo01 -16
mortx32 -14
torleif -11
frodet -9
rivalo -9
henrikfan -9
brucew -4
Olem -3
kingcobra 0
frogg 0
supersky 0

Regner med at Kongsberg-gjengen klarer å sette opp en torney seg imellom når dere er tilbake, så får vi se om intens trening kan overføres fra Skotske linksbaner til PC golf både frem og tilbake. God tur! og husk, en liten whiskey f.eks en Edradour før leggetid gjør underverker for spillet, to eller flere ikke;)

rivalo

over 16 år siden

rivalo

Med så mange slag du har Ole så hjelper det ikke.

yorkie

over 16 år siden

yorkie

Oops,
Olem -8

rivalo

over 16 år siden

rivalo

Fikk bare spille 9hull denne helgen, da jeg klarte å bryte strømmen på pc,n på hull 18.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Riva,
Sett opp en N/A tourney på back da vel med Mort eller Tvalo, så kan du se om du klarer å slå han med bind for øya.

PS. Gratulerer med stor stjerne!

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Da blir det vel Ashdown til helgen som jeg setter opp.
Må overta skjefsrollen til riva mens de snylter seg til truseløse skjørteland for å meske seg i det utrolige vakre gressbegrodde lanskap.
ER BARE OPPSKRYTT!!!!! BLI HJEMME I STEDE....
Kan kjøpe billettene til dere jeg for halve prisen, så sparer dere brydderiet med pakking og dra på en haug med køller o.s.v

Neda...dere for ha en god tur.....furt furt furt

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Da har jeg spilt N/A back med Riva, og resultatet var -10. Ikke overaskene.
Så da er vel han sånn ca på delt første plass med -19.

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Ståa etter 1st runde:
oppdatert ;-)

cmoose -19
rivalo -19
yorkie -16
tvalo01 -16
mortx32 -14
torleif -11
frodet -9
henrikfan -9
OleM -8
brucew -4
kingcobra 0
frogg 0
supersky 0

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Da er vi i gang....lykke til;-)

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

er i Sør Afrika og får ikke spillt annet enn på gress de neste ukene.
Æsjjjj!!!

torleif

over 16 år siden

torleif

Jeg mangler innvitasjon, eller er jeg utestengt pga dårlig spill på forrige runde?

cmoose

over 16 år siden

cmoose

Du er invitert Torleif. Jeg er allerede ferdig slik at vi kan reise grytidlig i morgen.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

ser ut til at brucegutten har tatt påskefeire.

har satt opp 9+9 på Ash for gruppe 1. Kjør på!

gleder meg, Strömstad kl 14:30 i morgen, sikkert soggy og humpete, men det er sesongstart her oppe

torleif

over 16 år siden

torleif

Takk cmoose, jeg spillte -5 og -3. Tilsammen -8

brucew

over 16 år siden

brucew

Beklager folkens,
Ble overrasket av umotivert fyll rett etter jobb i går.
Yorkie, takk for at du tok ansvar når situasjonen krevde det.

brucew

frogg

over 16 år siden

frogg

Må bare nevne at jeg røyk på en "Double Eagle"(2 slag på par 5) på hull 16 i dag... kult :-)

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Kan skryte av en "HoleInOne" på hull 6. Helt vanvittig deilig c",)
Riktig nok et par 3 hull da på Ashdown.

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Siden HenrikFan & rivalo ikke for spilt denne helgen, så er resultatet ferdig for våres gruppe, og ståa er=

cmoose -14
mortx32 -12
frogg -8
Supersky -5

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Grattis frogg og Mort!

Men Mort, det var nok ikke hull 6 på Ash;) Det er ett par 4 på 343 yards, den er dog drivbar, så enten så var det ett annet hull, eller så hadde du faktisk HIO på ett par 4, uansett, Grattis:)

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Ståa etter 2 runder, foreløpig siden vi har en skokk som enten drekker seg sveiseblinde på Whiskey eller forsøker å se hvor nærme det går an å komme en løve uten å bli spist.

cmoose -33
yorkie -28
mortx32 -26
torleif -19
tvalo01 -16
frodet -12
rivalo -9
henrikfan -9
frogg -8
brucew -7
supersky -5
Olem -3
kingcobra 0

Og Strömstad var faktisk helt grei, brunt selvsagt, og hardsanda greener, men i forhold til årstiden absolutt verdt turen. Scoren ble 19, altså uten minus foran;)

cmoose

over 16 år siden

cmoose

Yorkie, jeg drakk litt sammen med bla. Torleif i helga, men sveiseblinde var det nok andre som ble. Rivalo hadde tross alt -19 på første runde, derfor vil jeg stemme for at han (eller hun) skal beholde dette også etter andre.
Vi kjørte for øvrig litt lenger sørover enn deg, og spilte et par runder på St. Jørgen i Gøteborg. Knusk tørr bane og trege, "ny"hullede greener. Scoren ble for øvrig +23 på den første runden i Scandinavia i år, slik at nærspillet var ikke helt slik som på utour kan man si.

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Joda Yorkie, det er selvfølgelig ikke hull 6 når jeg tenker meg om, men det er på det hullet du kan slå over en tre/busk klynge å trille inn på greenen. men nok om det....morro var det ihvertfall ;-)

Og så har vel cmoose helt rett, rivalo har -19 fra før etter crash runde forige runde, så da blir han vel stående med-19? eller yorkie?

Og jeg må få si at dett hadde vært mye mere spenende hvis vi ga litt handykapp, rettferdig selvfølgelig ;-)

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Det var da voldsomt til mas! Etter ekstrem finsikting av alle meldingene, fant jeg at foreløpig resultatet ikke var helt på G, Riva og Olem gikk litt i glemmeboken, men nå bør det stemme.

cmoose -33
yorkie -28
mortx32 -26
torleif -19
rivalo -19
tvalo01 -16
frodet -12
henrikfan -9
frogg -8
Olem -8
brucew -7
supersky -5
kingcobra 0

Da mangler vi altså runde 2 for:
Riva- Mer eller mindre sveiseblind i Skottland
Tvalo01- "
Olem - "
Henrikfan - øver seg som løvemat
Kingcobra - ingen info som jeg har fått med meg ihvertfall

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

Da er Kongsberg tilbake, 2x9 Ashdown ikveld.

mortx32

over 16 år siden

mortx32

lol...
maser igjen jeg...hvilken golf klubb er billigst å melde seg inn i?
Må kjøre litt lavbudskjett etter skatte smell på 16 laken

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Jammen, drit nå idet da. Hvordan var turen, fortell, fortell. Dro Riva ballen i Swilken burn på hull 1. Kjøpte dere 1-er jern på Auchterlonies. Ble den en øl og en tynn en på The Dunvegan???!??!??!

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

En av oss fant Swilken Burn (sier ikke hvem!!). Rivalo kan skryte av 2 Eagle putter på Old Course (ble birdies) vi andre fikk også notert en birdie på kortet. ellers så var det som det kan være på St Andrews, windy og tåke.

Olem missa en 60 (seksti) meters birdie put med noen millimeter, godt tips når Dere skal spille Old course, vær på riktig side av greenen, ellers blir det fort veeeeeeeldig laaange putter.

Kom oss igjennom Front med stil, litt mere jobb på back. Men vi avsluttet med still, alle var på 18 green på 2, selv med sedvanelige turister og filmkamerar rundt greenen.

Spilte følgende baner:
Crail Balcomie:
Fantastisk bane, havet i spill på flere hull. Massivt klubbhus ytters på en høye med utsiket over havet.

St Andrews Old Cource:
Unødvendig med kommentarer:

Crieff Ferntower:
Litt kjedelig men fin parkbane. Ligger i en åsside, så skrå fairwayer på de fleste hull.

Fairmont Kittocks (Devils Course på Bay Golfclub)
Tøff mesterskapsbane, ut mot havet, så OB er virkelig OB. Slapp å lete etter baller som havnet i OB, de lå i sjøen.

Murrayshall Championship
Park bane, par 73 med ganske korte par 5, Rivalo klarte å misse nok en kort (60cm) Eagle put.

Murrayshall Dyneloch
Pussig, kort og trange bane belligende øverst i åssiden, korte men trange hull. spilte uten baneguide, så vi missa noen blinde dogleg. Dumt å Drive når dogleggen starter etter 100 meter over haugen !!

Ellers ble det maaaange Guiness og noen Ale, en tur på Glenturert Whiskey destilleri sikret oss et godt supply av Gammel Whiskey.

Drømmer nå om K-Club etter å ha prøvd både Old Course på St Andrews og Old Course på Prestwick. Men det er forsatt noen grombaner i Skottland så vi får se hvor vi havner neste påske.

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

Resultat Kongberg runden: Rivalo -14, tvalo01 -11, Olem -2

Status blir da som følger:

1. cmoose -33, rivalo -33
3. yorkie -28
4. tvalo01 -27
5. mortx32 -26
6. torleif -19
7. frodet -12
8. Olem -10
9. henrikfan -9
10. frogg -8
11. brucew -7
12. supersky -5
13. kingcobra 0

rivalo

over 16 år siden

rivalo

Da er 2 klar.

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Fortsatt i løveland. Overlevde så vidt da bilen som ble brukt på "game drive" fikk ødelagt forstillingen ca 300 meter eller en meget god drive fra løveplassen....Altså ikke inne på området

brucew

over 16 år siden

brucew

1 er også klar

frogg

over 16 år siden

frogg

Artig start på siste 9 i dag, eagle på 10'ern og double eagle på 11'ern og vips... -5 etter 2 hull...

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

noen som har rundetidene på gruppe 2?

mortx32

over 16 år siden

mortx32

resultater for gruppe 2 er:

rivalo -14
cmoose -13
frogg -11
mortx32 -8

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da skulle det se ut omtrent slik etter 3 runder:

rivalo -47
cmoose -46
yorkie -40
mortx32 -34
tvalo01 -27
torleif -22
frogg -19
frodet -12
Olem -10
henrikfan -9
brucew -9
supersky -5
kingcobra 0

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Hvem tar ansvar? Og arrangerer en påskeopphentingsturnering!

Mao inviterer:
frodet
Olem
henrikfan
supersky
kingcobra

på 9+9 på RP, og tar med Tvalo01 på front 9 siden han chrasha.

Skulle gjerne gjort det, men i ukedagene fremover sitter jeg å vegeterer på hotellrom i Munchen, uten tilgang til Utour:-/

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Og, det er ut til at avslutningsrunden blir på Saki, er nok ingen baner som åpner tidsnok. Men når det er sagt, vi burde vel få arrangert en SG Utour på gress en helg i mai?

Invitere alle som har vært innom i løpet av "sesongen" booke noen flighter på en eller annen sentral bane, så skrøne litt i restauranten etterpå?

Supersky

over 16 år siden

Supersky

Jeg er klar for en påskeopphentingsturnering. Vært og spilt golf i hele påsken og rakk ikke siste runde... Bra forslag med en SG Utour på gress....

brucew

over 16 år siden

brucew

Jeg kan sette opp en påskeopphentingsturnering i aften, må hjem til egen appartur først.

brucew

over 16 år siden

brucew

Da er det klart for de som gikk glipp av påsken, den kan nå hentes på www.utour.com

brucew

over 16 år siden

brucew

Når det gjelder SG Utour gress, er det viktig å bli enig om noen enkle "lokale" regler før start.
Som f.eks. hvor mange Mulligan.
Det vil sikkert bli veldig uvant for noen å bare å få et forsøk pr 9 hull.
Blir vel ikke mulighet for noen crash turnering ute i luften. LOL
:-))

Supersky

over 16 år siden

Supersky

Da har jeg spilt mine opphentningshull. Veldig tregt på Skillground i dag. 7 hull på rad med bogey eller verre. Katastrofe. Dette var som i virkeligheten. Yorkie, sett opp SG Utour på gress på Holtsmark... spilte den i fjor. Veldig bra og koselig bane.

OleM

over 16 år siden

OleM

er også ferdig med rp. forferdelig trege greener, 3 på hullkanten. Jeg vil også være med hvis det blir en runde på ekte gress ett eller annet sted på østlandet eller sverige.

frodet

over 16 år siden

frodet

Og da var jeg ferdig med runden min, som sistemann i påskecrashen så det ut til... .

brucew

over 16 år siden

brucew

Da tror jeg så absolutt det ser slik ut, etter at alle har fått innhentet den bortkomne påsken.

rivalo -47
cmoose -46
yorkie -40
mortx32 -34
tvalo01 -27
torleif -22
frodet -20
frogg -19
henrikfan -9
brucew -9
Olem -7
kingcobra 0
supersky +6

frodet

over 16 år siden

frodet

Jeg er fornøyd så lenge jeg holder meg foran Frogg. Både her og i Sverige neste helg :)!

rivalo

over 16 år siden

rivalo

Jeg er med på gress.

frogg

over 16 år siden

frogg

Sorry frodet jeg tar deg med minst 2 slag i helga :-) Og neste helg gjelder det å slå deg, Sølvreven og alle MGA gutta. Synd at FekinCnut måtte trekke seg :-(

brucew

over 16 år siden

brucew

gruppe 1 er klar til finalespill

frodet

over 16 år siden

frodet

Hehe, skal vi dømme etter helgens Fantasy-runde slik det ligger an foreløbig så er jeg i dytten, så får jeg håpe ikke alt kruttet går med der ;). Veldig synd at ikke cunten kan være med ja.

tvalo01

over 16 år siden

tvalo01

brucew: Front 9 virket OK, men på back fikk jeg melding at "Match is Cancelled". Ny feilmelding for meg.

OleM

over 16 år siden

OleM

Jeg fikk match cancelled på front. Prøver back senere

brucew

over 16 år siden

brucew

unable to connect to server, match cancelled både front og back

frogg

over 16 år siden

frogg

Samme får jeg...

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Fikk ikke spilt noen værken ut eller inn :-(
canelled.......

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Cancelled....

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Får ikke spillt i dag heller p.g.a serverfeil hos skillground.......F***

rivalo

over 16 år siden

rivalo

Jeg fikk -5 og -9 =-14
Jeg spillte på fredagen da gikk det bra.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Det ser ut til at det gikk litt trått for de fleste. Foreslår vi setter opp ny runde så snart Utour er oppe igjen, så får de som ikke spilte fredag en sjanse også:)

Ellers, Utour Invitational 2009 er under planlegging. Forslaget er 10/5/2009 på Holtsmark, har ikke helt klart å komme opp med spilleform enda, så forslag om dato/bane og spilleform mottas med takk

Supersky

over 16 år siden

Supersky

Forslag til bane og dato er veldig bra. Foreslår nettoslag, men at man kan plukke opp ballen på 2 x par + 1... Stå på Yorkie...

brucew

over 16 år siden

brucew

Høres bra ut, I`m in.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Utour er oppe igjen, skal vi prøve å få gjennomført sisterunden til helgen?

Når det gjelder Utour Intivitational, så kan det se ut som banen IKKE blir Holtsmark, de sikter på åpning 9nd mai, men det er ikke sikkert (og utifra egen erfaring i fjor, så var ikke fw spesiellt bra ifjor). Jeg poster endelig forslag til helgen.

cmoose

over 16 år siden

cmoose

Hvis det er noen som vil dra seg helt opp til Nes, (35 min fra Oslo) Kan jeg sikkert ordne med plass på banen. Med mine bekjentskaper med Styreleder og andre i klubben, får vi sikkert en billig greenfee også, hvis vi bare nøyer oss med "litt" sen start på en lørdag eller søndag.

Jeg har også tilgang til å legge hele turneringen på golfbox med våre nick, slik at det blir en skikkelig Utour-finale.

Vel møtt til Nes i så fall!

PS. Banen åpner nå søndag 26. april, og ser meget bra ut.

brucew

over 16 år siden

brucew

Ok, Yorkie, siste runde til helgen.
Kunne du være så overmåtelig elskverdig og vennligsinnet at du setter i gang gruppe 1? Jeg befinner meg i oppstartperioden i ca, 35000 fots høyde, og dermed uten netttilgang.

På forhånd Takk

Ærbødigst
Brucew

ps.
Cmoose
For en Oslo boer, er ikke Nes spesielt mer utilgjengelig enn Holtsmark.
Kommer gjerne

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Gruppe 1 er klar!

Make it count:)

rivalo

over 16 år siden

rivalo

2 er klar

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Cmoose, Nes høres fabelaktig ut, gidder du å sende meg en mail, så kan vi ta detaljene?

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Resultat fra gruppe 2!
rivalo -14
mortx32 -11
cmoose -11
HenrikFan -8

cmoose

over 16 år siden

cmoose

Hei Yorkie. Jeg er ikke registrert bruker her på forumet, slik at jeg får ikke sendt deg noen mail. Du kan kontakte meg på utour@nesgolfklubb.no , så tar vi det derfra.

Første helgedager det passer er 1. mai eller 3. mai. Da er det ikke noe arrangement på Nes. Neste helg er det opptatt både lørdag og søndag.

C.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Da skulle sluttresultatet være klart!

rivalo -61
cmoose -57
yorkie -51
mortx32 -45
tvalo01 -27
torleif -22
frodet -20
frogg -19
henrikfan -17
brucew -9
Olem -9
kingcobra 0
supersky 6

Riva dro seiern i land!

Gratulerer!

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Og totalt for sesongen, ser det da slik ut:

cmoose -264
rivalo -248
Yorkie -219
torleif -140
tvalo01 -129
mortx32 -109
kingcobra -101
henrikfan -94
mvalo -87
frodet -83
frogg -82
zuzzebazz -51
brucew -50
supersky -32
freddybobo -15
Lars12 -13
Stianm -4
Olem 7
hansen 64

Gratulerer Cmoose!

Snittscoren pr 9 hulls runde blir:

cmoose -7,3
rivalo -6,9
Yorkie -6,1
torleif -3,9
tvalo01 -3,6
mortx32 -3,0
kingcobra -2,8
henrikfan -2,6
mvalo -2,4
frodet -2,3
frogg -2,3
zuzzebazz -1,4
brucew -1,4
supersky -0,9
freddybobo -0,4
Lars12 -0,4
Stianm -0,1
Olem 0,2
hansen 1,8

Godt at dette ikke er RL, da hadde golfene blitt kjedelig:)

mortx32

over 16 år siden

mortx32

Cmooce!!!!

Jeg kommer på søndag:-)
send meg detaljer på mortx32@hotmail.com

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her