Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvem blir ny sportssjef?

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Ser at Scheie kobles til trener-jobb i Drammen HK. Det er vel liten tvil om at hans interesse ligger i håndballl og ikke i golf, og kanskje det er på tide at han jobber med håndball på full tid og ikke bare 90%.

Hvem blir ny sportssjef i NGF og hvor lenge blir han/hun sittende?

NGF har det jo med å gjøre veloverveide ansettelser til denne posten.

Jeg tipper:

Mika Kojonkoski - 14 dager

Stein

over 16 år siden

Stein

Jeg tipper Arne Scheie så slipper de å trykke opp nye dørskilt. Da er i alle fall litt av kostnadene spart inn.

NGF gjør svært mye veloverveid for tiden og jeg har full tillit til at forbundet vårt bidrar til økt golfinteresse i Norge ...

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Med fare for å være for seriøs; Per Haugsrud.

sonny

over 16 år siden

sonny

tipper Martin Andresen.. eller kanskje åge Hareide, han er jo ledig på markedet.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hahaha, mosjomt Resurr :-)

Hickory

over 16 år siden

Hickory

Hvorfor skal han slutte? Han har det jo som plommen i egget. Han vil aldri finne en slik arbeidsgiver igjen. Tenke seg til å kunne ha 100% lønnet jobb, samt flere hundretusen på si, på sine "bijobber" Nei nå må han virkelig jobbe for penga hvis han blir Drammen trener.

Koll

over 16 år siden

Koll

Fadese for NGF med så mange og korte ansettelser. Styret bør skiftes ut.
Iflg. Aftenposten de siste dagene skal NGF nå gå inn for å gjøre det lettere for damer å spille golf. Dette blir et nytt hovedmål. Kortere lengde fra rød tee, og lettere krav til grønt kort, og flere baner der man kan spille uten GK. Flott fokus.
Med en slik satsing på damene, så bør Marit Breivik bli ny sportssjef i NGF. Håndball og golf er jo en god kombinasjon, og er det ikke på tide med en dame i denne stillingen?

**

over 16 år siden

**

Hva er det EGENTLIG dere tror en toppsjef/leder skal gjøre i en bedrift?? Hvor mange av disse rundt omkring i bedrifter ser dere daglig i media?? Skal de lede bedriften, eller vise seg frem??
Mediaansvarlig tar seg av den biten, mens daglig leder, leder.
Herregud, dere er bare vant til han andre klovnen, som kun er en værhane, og solte seg i media-glansen, men slik bør jo ikke en leder være??

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Med fare for å svare seriøst på Foooore's seriøse innlegg: Jeg tror Per H er uaktuell etter sin innsats i Kragerø. Jeg tror man skal se etter en person med bakgrunn fra golf på brukbart høyt nivå (landslag minst) og med management utdannelse eller trener utdannelse i tillegg. Gjerne en som ikke er norsk og betal gjerne vedkommende godt - hvis han eller hun er god.

Jan B.

over 16 år siden

Jan B.

AALBU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enur

over 16 år siden

Enur

Kanskje på tide å snu blikket vestover også, og ikke bare se mot Sverige? I de siste årene har vel spesielt England, men også de andre nasjonene på de britiske øyer, fått fram en mengde med nye unge lovende spillere som gang etter gang hevder seg i toppen av Europatouren, kanskje flere enn svenskene for tiden, så noe riktig må de da gjøre der vest også. Men det er mulig at ting der borte skjer mer på enkeltvis initiativ, enn på en sentralisert forbundssatsning? (Jeg vet ikke).

Men egentlig tror jeg Hickory har rett. I Drammen vil Frode Scheie ubønnhørlig bli målt på resultater og han må jobbe for pengene! Han har det nok for godt i NGF til at han gir fra seg den jobben!

snappy

over 16 år siden

snappy

Aamodt

duffshank

over 16 år siden

duffshank

likte Aamodt forslaget! (men da med klausul om at ekspertkommentering i alpin utgår, vi så hvordan det gikk sist.....)

Per Haugsrud er også en bra kandidat

LongD

over 16 år siden

LongD

Per Haugsrud er i en klasse for seg her. Ingen (i landet) med mer kunnskap og kontaktnett (selv vært eliteleder i nesten 10 år, og syns jeg kjenner PH litt). Når det er sagt håper jeg det ikke skjer, gleder meg til hver eneste helg på Viasat og PGA TOUR. Eller??? Sheie jobber jo 2 steder nå. Men med håndball parallelt er uhørt!

Johnsen

over 16 år siden

Johnsen

Prøv å få sportssjef for hopperne, Clas Brede Bråten som sportssjef. Han stiller krav og er en habil golfspiller. Spilte med han i en sponsorturnering. Hyggelig kar. Ikke at det kvalifiserer til noe:-)

xxxxxxxx

over 16 år siden

xxxxxxxx

Så tar han seg en " pjal " med spillerne ..... Bra forslag!!!

NoSlice

over 16 år siden

NoSlice

Kanskje det er på tide med en som brenner for Golf og ikke folk som har beinet og huet i en helt annet idrett.
Vi er mao. tjent med en som fyller stillingen i lengre enn 2 sesonger av gangen!
Mener nevnte person har vært fraværende som representant som sportssjef!

12345

over 16 år siden

12345

Asbjørn Ramnefjell!!!

Stein

over 16 år siden

Stein

Han er for opptatt med å sensurere bloggen sin :)

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Man trenger en som har erfaring fra internasjonal toppnivå,og de finnes det få av i Norge. Og ikke minst en man kan satse på for en lengre periode. De man har hatt de siste årene har sine følelser i andre idretter og da vil det alltid være et spm om tid før de finner noe annet,tror jeg. Kontinuitet er nøkkel,sammen med mye erfaring. Tror vi må utenlands for å finne dette. Haugsrud er vel en av de få her hjemme som har erfaringen i utlandet,men om han passer som sportsjef vet jeg ikke. Nå har vi endel erfaring med utenlandske trenere,spesielt fra sverige. Kanskje kan man finne sin nye sportsjef der også...hvis Scheie slutter da

Anonym

over 16 år siden

Anonym

Claes Brede Bråthen har internasjonal erfaring, og er en lidenskapelig golfspiller.

Min stemme går til han.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Nei, Asbjørn Ramnefjell kan nok ikke bli sportssjef.
han har mye kunnskap om golf og alt rundt golf, men alt for sære meninger og mangler totalt ydmykhet og respekt for alle som ikke har samme holdninger som han selv.

Hadde det ikke vært for at han generellt ikke er særlig snobbete, så ville jeg kalt han en snobb, og jeg tror ikke det er de rette egenskapene for en sportssjef i NGF.

Hans overstadige navlebeskuelse av det norske golfspråket er nok til at jeg tror jeg begynner med Curling dersom han blir sportssjef i NGF.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Tror nok Scheie fortsetter en stund til jeg,han har det nok som plommen i egget med fulltidsjobb/-betaling i NGF og får holde på med håndball-kommentator jobben i stor stil i tillegg,kan knapt bli bedre. Som resurrected antydet i innlegget sitt. Hvis Scheie skulle slutte,tror jeg nok NGF finner en minst like dårlig erstatter...men så dårlig alternativ som Ramnefjell tviler jeg sterkt på. Men finner de en som kommer fra annen idrettsgren så tror jeg nok ikke personen blir veldig lenge. På tide å lete utenlands synes jeg

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Beste alternativ ville vært en nordmann med riktig bakgrunn. Det finner vi ikke før JAL legger opp. Det nærmeste jeg kan tenke meg er Jan Egil Nærland, men han er i Stavanger og er travelt opptatt med talentfabrikk der. At han må ha noe ved seg viser også det faktum at de to gangene han har vært på baggen til Tage så har Tage sikret seg ET kort...

Hvis man skal gå utenfor Norges grenser - finn en flink skotte. En med track record, men fortsatt up and coming, som ønsker å bo noen år ute.

Skal man hente noen fra en annen idrett så må vedkommende være 100% dedikert og uten bierverv. Erfaring fra individuell trenergjerning, dokumentert suksess fra interaksjon med klubber/talentutviklere og fra lagbygging for ind. utøvere.

Hvis man kunne byttet ut 50% av styret i NGF også så ville ting kanskje kommet i orden (ta gjerne den 50% som har sittet lengst).

Stian

over 16 år siden

Stian

Huff, du uvitende cørlingspiller!...

On Topic. Hvorfor må man ansette noen med spesielt mye golfbakgrunn til å styre NGF ? Jobben til sjefen skal jo være å fatte de riktige valgene basert på input fra sine (forhåpentligvis) dyktige medarbeidere.

Dette gjelder i arbeidslivet generelt hvor toppsjefer flytter fra bransje til bransje.Hvorfor skal sport behandles annerledes ?

Tolle

over 16 år siden

Tolle

Hva med Tom Stiansen? Kjent fjes, brukandes golfer og en svært hyggelig kar.

Haakon

over 16 år siden

Haakon

Tom Stiansen ble visstnok spurt forrige gang da Scheie til slutt ble ansatt, men Tom var da bundet opp til 71 grader nord og TV Norge og takket derfor pent nei.

Tom er dyktig, har masse erfaring fra toppnivå i idretten og er en habil golfspiller, men det spørs om han er ledig og ønsker jobben.

anonym

over 16 år siden

anonym

NGF ansetter folk uten peiling på golf, slik at de kan sitte trygt og ingen kan kritisere måten det jobbes på i supperådet.

Det begynner ligne et supperåd når samme gjengen sitter i så mange år og styrer, og ansetter folk som ikke kan bli en trussel for deres posisjon.

Finnes det ingen kvalitetssikring og evaluering i dette forbundet?

Pelle Pro

over 16 år siden

Pelle Pro

Hva gjorde PH galt i Kragerø da SS?

Synnøve Solbakken

over 16 år siden

Synnøve Solbakken

hehe, da ser jeg at innleggene om pøttemannen er tatt bort ja. hvis det var æreskrenkende, vil jeg på det sterkeste be sam om å avholde seg fra å svare om per haugsrud.
ett negativt ord om ph og krav om sensur vil komme!!!
nei, forresten ph er jo ikke ar

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

jeg har ikke personlig et vondt ord å si om PH. Tvertimot. de gangene jeg spilte Kragerø var han alle tiders. Men hvis ikke jeg husker helt feil så ble han kastet derfra og det var vel ikke fordi at alle var veldig fornøyd. Det ble søksmål og greier i etterkant (som så ble forlikt).

Pelle Pro

over 16 år siden

Pelle Pro

Så lenge du IKKE vet mer om den saken SS, bør du holde deg for god til å snakke negativt om PH og hans innsats i Kragerød.

Statistiske Steinar

over 16 år siden

Statistiske Steinar

I enhver diskusjon er det alltid flertallet som har rett.
Det store flertallet av dem som innehar golfmedlemskap i Norge vet null og ingenting om golf. Det gjelder både hvordan golf skal spilles, hvordan gode klubber skal organiseres, hvordan utøvere skal trenes og hva som rører seg i internasjonal toppgolf (selv om alle vet at Tiger Woods er best).
Da er det ikke så rart at personer som virkelig kan noe om golf er på kollisjonskurs med idiotene som ikke har peiling men likevel utgjør flertallet.
PH ble det mest kjente offeret for for en slik gjeng flertallsidioter. Mange andre konflikter har gått samme vei.
Når både baner, klubber, og NGF's styre og administrasjon består av slike flertallsidioter er det ikke rart at norsk golf drenerer seg selv i dass.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Pelle Pro,

jeg har vel ikke sagt noe annet her enn det som har stått i pressen. Tvertimot har jeg sagt noe positivt - se over. At noen var misfornøyd i Kragerø er da vel ikke akkurat en statshemmelighet når det blir rettssak av det?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Så lenge du skriver at PH er uaktuell grunnet innsatsen i Kragerø så har du vel sagt mer enn det pressen har sagt, ikke akkurat i tråd med yrket ditt vil jeg tro!?

Jeg baserer mine vurderinger på egne erfaringer, synes han gjør en strålende jobb som kommentator.

Synnøve Solbakken

over 16 år siden

Synnøve Solbakken

per haugsrud gjorde en kjempegod jobb for kragerø. problemet var bare at eierne fant ut at kontrakten hans var alt for god. dermed kvittet de seg med ham.

Pelle Pro

over 16 år siden

Pelle Pro

Smilende Sam (24.03.09 kl. 10:45) Hcp: +23 Klubb: Valderrama .
: Jeg tror Per H er uaktuell etter sin innsats i Kragerø.

Jo da, du skriver også pent over men det er vel etter å ha tenkt deg om. Riktig som du sier,ingen statshemlighet. Det jeg lurte på hva de var misfornøyd med og om eventuelt det gjør at han ikke er kandidat til sportsjef jobben.

Pelle Pro

over 16 år siden

Pelle Pro

Helt riktig Synnøve.
Du var bare litt tidlig ute med den. (:

Yngve

over 16 år siden

Yngve

I følge en viss redaktør på et visst forum jeg ikke lengre tør å nevne, så er jeg anonym selv når jeg skriver under eget navn.

Jeg lurer fælt på hva som skal til for å slutte å være anonym.

Ytringsfrihet er noe dritt...

Kjartan

over 16 år siden

Kjartan

Hav med en som kan noe om golf og har hatt tilsvarende jobb før og helst kan vise til resultater. Det bør være et titall kandidater i Sverige og dessverre ingen i Norge.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Kanskje vi får avklaring ang Scheie i neste uke...http://dt.no/article/20090327/SPORT04/263803899/1063/NYHET

Hmmmmm

over 16 år siden

Hmmmmm

For en gang skyld ble det stille fra SS

Pelle Pro

over 16 år siden

Pelle Pro

Nei å innse at ikke kunskapen alltid strekker til,er ikke tema der i gården. Ydmykhet overfor andre som satt på litt mer info gjelds ikke.
Bedre å stikke fra tråden sikkert.

Hickory

over 16 år siden

Hickory

Jeg tror den største fella man kan gå i er å trekke inn et kjent fjes iform av en tidligere kjent toppidrettsutøver. Det er sjeldent disse har de nødvendige kvalifikasjoner som skal til organisatorisk og administrativt. De kom som regel dit de selv var gjennom å tenke på seg selv og ingen andre. Det er nettop det en slik jobb ikke går ut på, å kunne formidle og gi av seg selv. Sammensetning av team, gjøre hverandre gode, skape gode rammevilkår for flere, og skape dialog og resultater gjennom aktivt samarbeid på tvers av klubber, regioner, miljøer, samt aksept innad i NIF korridorer med tanke på økonomiske midler. Aksept innad i NGF for bruk av midler til et fremtidsrettet og langsiktig arbeid. Å skape entusiasme, samt fokus og markedsføring av sporten generellt.
Lykke til NGF. Finn gjerne mellomtingen av Aalbu og Scheie.
Han må være psykisk sterk, kunne gå i krigen uavhengig av hvem han har med å gjøre, tørre å stå for egne valg og meninger og være en gjennomfører samt være villig til å bli målt på resultater. Stillingen bør også være en åremålsstilling på 4 år av gangen.

hihi

over 16 år siden

hihi

Gamle Tom Morris ville vendt seg i graven, for å sitere en annen debatant

nalle

over 16 år siden

nalle

Toppidrettsutøvere vet hva som skal til fior å komme til topps.
Det gjør ikke skolegenier som er oppvokst i sittestilling bak en skrivepult.
Kast ut dauflesket i NGF og erstatt de med toppidrettsutøvere, så kanskje det blir litt fart på golfsporten i pottitlandet vårt.
Hickory er like avlegs som tresorten han er oppkalt etter

støtte nalle

over 16 år siden

støtte nalle

få inn noen som har vært i toppen, og vet hva som skal til i individuell idrett.........Charlie Westrup var godt i gang i 90 tallet........

Stiller

over 16 år siden

Stiller

Eneste ledige som kan gå inn å fylle denne jobben er Øyvind Rojan. Han har balast til det. Kanskje også Johan Ekblom.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Pelle Pro, den eneste grunnen til at jeg ikke svarte var at jeg ikke var innom siden her. Helt unødvendig å komme med sure sarkasmer. Jeg mener jeg har forklart det jeg trenger å forklare. Jeg var selv godt fornøyd med Per på Kragerø, men det var åpenbart ikke konsensus. Når du nå krever at jeg forsvarer min uttalelse og forsøker å drite meg ut for å ikke være innom Scangolf ofte nok så la meg legge til følgende:

Når noen sier opp en avtale under henvisning til vesentlig mislig så er det sannsynlig at den parten er misfornøyd?

http://www.golfsiden.no/Perhaugsrudkragero020806.html

Se eksemplene på hva misligholdet ble påstått å omfatte i artikkelen:

"Eierne mener at eksempler på mislighold på driftssiden omfatter blant annet dette:
* Samarbeidsproblemer mellom Per Haugsrud og ansatte i Kragerø Golf
* Han har ikke fulgt opp plikten til å instruere i golf.
* Utviklingen av serveringstilbudet har ikke vært tilfredsstillende."

Sportssjefer serverer ikke så det er irrelevant. De to andre forholdene er det. Om det er slik Kragerø Golf var helt på bærtur så ser sikkert NGF bort fra det og vurderer PH som sportssjef. Det er helt unødvendig å tillegge meg meninger jeg ikke har og tolke utsagn avgitt her inne i absolutt verste mening....

Foooore: Hvilket yrke jeg har og hva som er i tråd med det vet du ikke mindre noe om.... Hvordan noe du ikke vet noe om er relevant er ikke helt enkelt å se, men det er jo ikke første gang du tar den innfallsvinkelen der når du sliter med argumentene.

Til saken; Stillingen som sportssjef krever organisatoriske evner i tillegg til sportslig kunnskap. Trenerutdannelse, "sports management" bakgrunn (noe Per har fra College) eller tilsvarende burde være et krav i tillegg til det sportslige. Man finner mange sportssjefer med suksess som aldri har vært topp utøvere. Antallet landskamper som Drillo og Semb har er meget få.... Åge Skinstads verdenscupseiere er få. Marit Breivik var en god nasjonal spiller, men temmelig langt unna verdenstoppen etc etc.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

SS: "Hvilket yrke jeg har og hva som er i tråd med det vet du ikke mindre noe om...." Som den enkle sjel jeg er fikk jeg selvsagt trøbbel med den setningen.

Du har vel flere ganger her inne skrevet at du er advokat/jurist, og i den type stilling skal man vel gjerne la være å slenge dritt om folk uten å ha snev av grunnlag.
Men ettersom eierne mente det kunne være mislighold ift avtalen, så er det vel slik. Kan noen tro. Såvidt jeg husker har PH latt være å uttale seg ettersom det var en del av forliket.

Morbid

over 16 år siden

Morbid

Foooore: han har vel lært av visse andre å kalle folk for kunnskapsløse tullinger hvis man er uenig med noen.

Hickory

over 16 år siden

Hickory

Takk for den nalle. Så visst man har vært en toppidrettsutøver så er det greit?? Tror nok ikke det hadde skadet med kjennskapen bak det teoretiske for å drive toppidretten i tillegg. Som en trener ja, som en som skal administrere, så kreves det endel utenom det å ha vært flink i en idrett. Det vet de fleste som har brukt mange år å studere idrett ved siden av å ha drevet dette selv. Det er nettopp disse som idag sitter som sportsjefer etc. Derfor er som regel trenere uten skolegang, men med erfaringen, samt at sjefene er de som har begge deler, samt de pedagogiske egenskaper som trengs i tillegg. Avleggs, javel. Da kunne vi jo bare lagt ned hele idrettshøgskolen og Olympiatoppens studier, hvis det holdt å være en utøver på et visst nivå. Skal aldri undervurdere idrettstudiene. Det er grunn til at folk går på idrettshøgskole akkurat som det er en grunn til at folk går på universitet, ingeniørstudium etc. Man lærer faktisk noe og når man har kombinasjonen av begge deler, så har man et stort fortrinn.

Desverre er noen idretter kun opptatt av navn og glemmer om de har de kunnskapene som skal til. Derfor blir det også mye utskiftinger, man ansetter litt for ofte feil mann/kvinne.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Hvis jeg har skrevet her inne at jeg er advokat/jurist - bevis det? (har neppe skrevet at jeg er jurist av yrke siden det ikke er et yrke, men navnet på en universitetsgrad) Jeg har søkt men kan ikke finne slike bisarre påstander.

Uansett; mitt yrke er vel ganske uinteressant med mindre jeg utøver yrket mitt her ? Eller mener du at norsklærere med innlegg her skal tas hvis de skriver feil? Jeg trodde vi alle var her som privatpersoner, men skjønner nå at vi alle er i yrkessammenheng. Når du forteller meg om ditt yrke skal jeg fortelle deg om mitt - så får vi debattere som yrkesutøvere begge to.

Dessuten; jeg har ikke slengt dritt om PH.

Takk for at du påpeker mine setningsfeil. Det viser jo at du nettopp i motsetning til meg ikke er en enkel sjel. Det er godt vi har kloke hoder som deg her inne. Siden jeg er en enkel sjel så har jeg til din glede meldt meg ut av vår felles golfklubb. Den ble for akademisk for meg, ser du.

Stein

over 16 år siden

Stein

Jeg er nå helt enig med Sam og hans betraktninger. Han refererer jo til det som er offisielt om saken.

Fooore syns det er morsomt å pirke på andres skrivefeil. Men dette skrev han selv: "Jeg baserer mine vurderinger på egne erfaringer, synes han gjør en strålende jobb som kommentator."

Siden jeg er et slemt menneske syns jeg det er mye morsommere å le av det glupe bak Fooores kommentar enn simple skrivefeil. Fooore syns altså at Haugsrud vil være en god sportssjef siden han gjør en strålende jobb som kommentator. Humor :)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hihi du er slem ja. men det er jo artig å le av glupe kommentarer. Og selv om jeg anser Sam som en gluping, så var vel ikke denne setningen hans aller beste...

"Hvis jeg har skrevet her inne at jeg er advokat/jurist - BEVIS DET!"

Hehe

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

GB, jeg har ikke skrevet det her inne. Som pølsemaker ville det jo vært litt rart skrive slikt. Gluping er jeg på ingen måte, en dårlig golfspiller er jeg og, men jeg krever ikke at folk skal utøve yrkene sine på et debattforum på nett.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Sorry Sam, poenget mitt var bare ordene "bevis det". Bare en spøk, men fikk som vanlig ikke helt klem på den :-)

Damn

over 16 år siden

Damn

Og diskusjonen handlet om?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Mulig noen andre har skrevet det, SS, beklager at jeg ikke beviser det. Mulig jeg forveksler også, eller atnoen har skrevet det som en spøk. Jeg syns dog du oppfører deg som en advokat i dine siste innlegg, tolk det dit du vil.

At du ikke skriver dritt om PH når du skriver han er uaktuell grunnet jobben hans i Kragerø, da er nok det en definisjonssak.

PH gir et godt inntrykk ift faget golf, og virker sympatisk som person. Ift å være sportssjef i NGF mener jeg i tillegg det er viktig å vite hva man møter ute i Europa/verden om man skal satse, jeg vet ikke av noen andre norske.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Ååå...så de slenger bare ut påstanden uten å kunne bevise det? I motsetning til meg som, når det gjaldt PH, viste til noe som faktisk har skjedd. "Elegant" å forsøke å hente seg inn med "oppfører deg som"-argumentet, Foooore.

Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet mitt, hva har noens yrke med debatter her inne å gjøre ? Er vi her som yrkesutøvere i dine øyne? Når du nå har spekulert og herjet rundt så synes jeg du burde være høflig nok til å besvare de spørsmålene. Om Koll er snekker i Flåm, Bull redaktør i Nationen, Pelle Pro frisør og du anestesisykepleier - endrer det noe som helst når det gjelder meninmgsytringer her inne? Slik jeg opplever det brukte du det du trodde var en privat opplysning i en usaklig sammenheng for å forsøke å drite meg ut. Synd du bomma da - ekstra synd når du ikke engang svarer på klare spørsmål.

Når det gjelder PH så har jeg presisert tydelig hva jeg mener om ham, men du fortsetter å male på et utsagn jeg kom med som begynner med "Jeg tror". Hvis du absolutt skal ta meg for noe så er det mange veldig mye dummere utsagn jeg har kommet med enn det der.....

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Som den ikke anonyme personen jeg nå er, så vil jeg gjerne få rette litt kritikk mot Foooore (Er det 3 eller 4 o'er?).

Foooooooore,
Jeg skjønner ikke hvorfor du hakker på Sam med det utspillet hans, når du selv mener CV-linjen "Golfkommentator" og egenskapen sympatisk er godt nok for å bli sportssjef.

Det virker på meg som om du ikke vet så mye om å være sportssjef i et forbund.

Personlig tror jeg at det er viktigere at vedkommende er frempå og utadvendt, med business-sans og helhjertet interesse for faget.
Om Per H. er kvalifisert eller ikke vil jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke kjenner han fra annet enn som golfkommentator, hvor jeg synes han er litt over midt på treet.

Jeg synes Ramnefjell var en langt bedre kommentator, men som jeg skriver lengre opp i tråden(men kun med fornavn), så mener jeg også at han absolutt ikke egner seg som sportssjef i NGF han heller, og det helt uten vikarierende motiver for denne uttalelsen.

På den annen side, jeg skal ikke holde intervjuet av en evt. ny sportssjef, så det er faktisk ikke opp til meg.

Interessant er det alikevel å se hvem av oss som evt. får rett.... :)

Personlig mener jeg at Aalbu gjorde en fantastisk jobb med å synliggjøre forbundet og sporten, og jeg tror også utøverne satte pris på hans innsats og tilstedeværelse når det var aktiviteter han kunne stille opp på.
Om han var kvalifisert som sportssjef vet jeg derimot ikke noe om, da jeg heller ikke kjenner han.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Yngve; greit nok, mitt inntrykk ift kommentering var vel også kobla opp mot erfaringa som spiller, og utfordringer ute i verden som han dermed kjenner godt. Og som sagt, jeg vet ikke av noen andre.

SS; yrket har null å bety her inne. Jeg mente bare at lista kan hende lå høyere ift "drittslenging" i enkelte yrker. Men jeg må tdeligvis ha miksa sammen med noen andre ift yrke.
Håper det besvarte alle dine spørsmål. At du ellers beviser noe ved å henvise til hva den ene parten i forliket mener, betyr ikke at jeg anser det som bevis.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

vil bare tilføre at jeg er enig med deg der Foooore.
Saken Kragerø/Haugsrud trenger ikke ha noen som helst betydning for PH's egenskaper som evt. sportssjef, og jeg disser han ikke i det hele tatt, men synes bare grunnlaget er tynt basert på kun erfaringer som spiller og kommentator.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Hvis yrket ikke har noe å si her inne så synes jg du skal gi f... i å prøve å trekke det inn i debattene. Om jeg så var statsminister så har jeg den samme potensiell rett eller mangel på rett til drittslengning her inne som deg. Forumet er anonymt både for deg og meg da får du akseptere det.

Til saken; jeg forsøkte ikke å bevise noe med å henvise til de uttalelsene. Du og andre ba om utdypinger; jeg viste til hva som var skrevet og der uttalte også PHs advokat seg. I enhver tvist er det to sider også PH's og jeg har ingenting usagt med PH eller et negativt inntrykk av ham. Igjen; for 5 gang - det var altså ikke intensjonen å si noe negativt. Men; at enhver tvist hefter ved partene etter at de er over er ikke noe nytt. Eksempler? De som ble frifunnet i de såkalte Airbus sakene for noen år siden.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

SS: undskyld, jeg hadde sikkert reagert likedan om noen antydet at jeg hadde det yrket.

Yngve: joda, helt enig, men hvilke andre kandidater har man, og ikke minst, hva skal stillingen innebære? Riktig blir det nok uansett ikke.

anonym

over 16 år siden

anonym

Skal man ansette folk til en slik stilling bør en ta inn folk som har vist seg romslig i forhold til andres meninger, og som kan ha en sunn dialog, selv om motparten ikke er enig.

Historisk sett blir noen lett ekskludert som kandidat om en tar et slikt hensyn.

Så da får en heller se seg litt omkring, og ikke bare skue seg inn i navlen av det lille miljøet på østlandet.

Det jobbes nok godt i Stavangerområdet, og det er neppe tilfeldig.

Tipper godt miljø og gode ledere er årsaken.

Om en må se over landegrensene, kan en også se østover til naboen.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Fooore du er helt ufattelig usaklig. Litt trist (for deg) at du ikke skjønner poenget her. End of story.

On topic; jeg tror man skal se østover fordi faktum er at svensk toppidrettskultur er den som ligner mest på den norske. Alternativet er å finne et golfkyndig uoppdaget supertalent innen sports management i UK. Fat chance.

Innenfor landets grenser er trolig Jan Egil Nærland den eneste som har resultater nok til å ha en viss kredibilitet.

Stein

over 16 år siden

Stein

Sam: Undrer litt på om Aagolf har forvandlet deg til en hissigpropp. Du har endret stilen din i den siste tiden.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Overhodet ikke Stein, jeg blir bare sykt sur når folk forsøker å blande forum og påstått privatliv. Bortsett fra det er jeg like blid.

Stein

over 16 år siden

Stein

Støtter deg i den

Villige Vera

over 16 år siden

Villige Vera

Fint å se at Sam engasjerer seg!

Mye morsommere med engasjement enn disse evinnelige oversaklige golfdiskusjonene.

LEVE DEMOKRATIET!!!

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Nå ser det vel ut som Drammen inngår avtale med Oustorp...http://dt.no/article/20090401/SPORT04/305026336/1063/NYHET

Men Scheie har tydeligvis vært i samtaler med klubben,så da må han ha vært seriøst interessert.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Da får FS muligheten til å vise resultatene som de som er tilhengere av ham mener at skal komme. Spennende.

Kjartan

over 16 år siden

Kjartan

Trist at det blir nok et år med en umotivert keeper. Hvor i huleste er golf forbundet oppe i alt dette. Snobben Anker Rasch må snart ha gått ut på dato.

ha ha ha

over 16 år siden

ha ha ha

Anker-Rasch, og så lurer vi på hvorfor det aldri blir fart på systemet som skal utvikle norske golfspillere.

Kjartan

over 16 år siden

Kjartan

Anker-Slow spør du meg. På tide å plassere fyren på museum, makan til uspiselig og elendig ledels skal man lete lenge etter. Har tilog med hørt at han får betaling! og da er det ingen unnskyldning å være så usynlig. Skal golfen komme vider så må ledelsen vekk fra Oslo 3 og snobbene på Bogstad, de er bare interessert i vervet og ikke jobben......

Mikkjel

over 16 år siden

Mikkjel

"de er bare interessert i vervet og ikke jobben......"
Den kjøper jeg. Og det er ikke bare golfstyret sentralt som sitter på det mottoet, slik er det jammen i mange klubber rundtomkring også.
Finnes det andre sportsklubber i norge enn golfklubbene som har hundrevis av medlemmer og null sportslig satsing? Jeg bare spør.
Jeg spurte også klubbformannen i golfklubben min om hva som fikk han til å påta seg oppgaven, og svaret var uten tvil dønn ærlig: Gratis spill på alle norske baner bare for å hakke seg gjennom 4 styremøter i året.......

Kjartan

over 16 år siden

Kjartan

Helt enig Mikkjel, de brenner ikke for sporten men er snarere snobbete hobbygolfere som lever i fortiden. På tide å få ut museums folkene. Hadde vært greit å lempe ut gamle skihoppere og håndball keepere også. Ikke rart at vi blir knust av Sverige og at Tutta ikke gidder å forholde seg til NGF lenger.

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

jeg ler......

Kjartan

over 16 år siden

Kjartan

Yngve, du ler...men av hva??

Yngve Johannessen

over 16 år siden

Yngve Johannessen

Av tanken på hvilke utfordringer NGF står ovenfor med tanke på hvilket rykte de bygger ute hos spillere og golfere over hele landet.

"Monarkiet står for fall"...

Apropos

over 16 år siden

Apropos

NGf er vel mest til for klubbene, og hva menn over 40 på et golfforum mener blir nok ikke vektlagt mye.

c

over 16 år siden

c

Helt enig Ap... det er jo meningene til de unge og fremadstormende (DUOF) som teller. Problemet er bare det at det er gamlingen på 40 som både har bygget, eier og er drivkraft i klubbene og derved også NGF.
Selvfølgelig skal de stille anleggene til rådighet for DUOF, men det skurrer nok litt dersom DUOF bare står på tee 1 og forlanger uten å yte noe tilbake.
Tror nok det hadde vært mye å hente på ett samspill mellom alle parter i stedet for som Kjartan snakker om å kuppe anleggene og klubbene - det sitter nok ganske langt inne å gi fra seg det som er bygget opp gjennom lang tid og å kuppe anlegget kan sikkert gjøres i en periode men de vil fort bli innhentet av realitetene og de er at klubbene ikke tjener penger, de har ikke en krukke å hente penger fra, de driver stort sett så godt som det er mulig å gjøre det innenfor de rammene de har. Å ha 100 vis av medlemmer er jo bra og gir sikkert mye penger i kassa men kronene som skal ut i form av driftsutgifter og ikke minst baneleie er som oftes slik at det ikke er store overskudd til annet.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Hva menn over 40 på et golfforum skriver driter de nok i dessverre. De er nok meget høyt hevet over all kritikk, saklig eller usaklig.

Det er jo bare å se på lederen i forrige Norsk Golf. Daglige Ledere har jo blitt en pariakaste iflg han fordi menn med hcp på 24 kommer med kritikk av hvordan klubbene skal drives.
De fleste hører ikke på de med 1 i hcp heller, de ønsker å kjøre sitt eget løp.

NGF's styre med snitthcp på rundt 24 er forøvrig de som styrer Norsk Golf.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her