Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nes og hullrekkefølge

Stein

over 16 år siden

Stein

http://www.nesgolfklubb.no/ endrer hullrekkefølge. Se Powerpoint her. http://www.nesgolfklubb.no/2009/Nes%20Golfklubb%20bane4.pps.

Vet ikke hvor nytt dette er men herregud for et kaos :) Hvis skiltinga blir bra er det jo greit nok å finne fram, men jeg synes avslutningen på banen blir ræva kjedelig. Det enkleste avslutningshullet på jorda. Det gamle hull 18 var jo i alle fall LITT spennende. Hmmm.

Nei jeg ser ikke helt poenget med dette. I tillegg er turen fra hull 9 til 10 sykelig lang nå. Det eneste positive er at man kan dra innom shoppen å kjøpe ny driver etter 9 hull. Det var mer slitsomt før. For baller mister man i alle fall ikke på denne banen.

Hva synes dere? Eller er det jeg som er fjern? :)

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Dette gjør de jo selvsagt for å tjene mer penger i kiosken...
Er "openminded" og vil prøve den før jeg klager.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Poenget er vel utelukkende å øke trafikk til kiosken, således et godt tiltak.

Greven

over 16 år siden

Greven

Enig i at dette virker litt lite gjennomtenkt...En ting er at gamle hull 9 er et kjipt avslutningshull..

Hva jeg synes jeg er verre, er at hull 10 er et altfor vanskelig åpningshull. Den gamle layouten gav iallefall en naturlig "progresjon" gjennom runden...

Nei, vender også tommelen ned for dette.

bobo

over 16 år siden

bobo

Enig med de to siste her, skjønner at klubben ønsker mer trafikk i kiosken.

Enig også at første 9 blir tøffe, men vi får vel prøve før vi skyter de. Og det kommer nok til å skilte bra tipper jeg....

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Hull 10 er vel fortsatt hull 10?!

Det er nok noe i det at man ikke alltid kan få i pose og sekk. Klubben ønsker å bidra til at det kan være en kiosk/restaurat som kan tjene penger, og da er det beregnsa muligheter.

Fornuftig

over 16 år siden

Fornuftig

Nå kommer mange til å dra fra banen med en god følelse etter forhåpentligvis å ha scoret bra på de tre siste hullene som er ganske lette. Lysten til å komme tilbake en annen gang blir trolig større enn på de banene som absolutt skal ha et kjempevanskelig avslutningshull, hvor brorparten går misfornøyd av den siste greenen.

Deessuten må det være lov for klubbene å tenke nytt i disse trange tider, så å ta et grep for å få litt større omsetning i kro/kiosk må da være ok?

Så får heller Stein med tydeligvis både dårlig kondis og retningssans ta turen til andre baner hvis det blir for vanskelig for ham der oppe på Nes. Men som Kubein skriver, det hadde kanskje vært greit å prøve den nye løsningen en gang før man starter klagingen?

Fornuftig

over 16 år siden

Fornuftig

Og Greven burde sjekke fakta mer nøye før han vender tommelen ned for noe. Gamle hull 10 er fortsatt hull 10. Banen er ikke "snudd", men hullrekkefølgen innbyrdes er endret.

Stein

over 16 år siden

Stein

Det er et poeng at mange vil score bra på de tre siste hullene ja, men det går litt utover turneringsgolf å ha slike hull. De tre siste hullene på den gamle banen var bare litt vanskeligere da. Men men.

Til du som er så fornuftig:
Er det ulovlig å debattere en løsning uten å ha prøvd den? Jeg stiller meg uansett litt kritisk til denne løsningen, og som du ser er det ikke 100% hurra-stemning for valget til Nes.

Det er jo bra de prøver å forandre det som ikke har funka helt. Kudos for det.

Fornuftig

over 16 år siden

Fornuftig

Stein:
Turneringsgolf kan vel være spennende nok når man vet at man trolig bør avslutte med tre fugler for ikke å tape terreng til de andre konkurrentene?

Og bortsett fra den siste linja, var vel resten av det første innlegget ditt mer som en klagesang enn som et debattinnlegg å regne?

Jeg sier heller ikke at denne løsningen nødvendigvis er den beste, men den er da verdt et forsøk ihvertfall.

Stein

over 16 år siden

Stein

Så fornuftig du er :) Jeg skrev dog "Hva synes dere? Eller er det jeg som er fjern?". Dvs jeg inviterer til debatt og meninger. I mitt hode syns jeg ikke det var en så god ide, hvorfor skal jeg da skrive at jeg syns det er bra da? Ro eggene dine litt og la heller være å delta i tråder du synes er dumme. Fordi det er åpenbart galt av oss å være kritisk til noe vi ikke har prøvd ut.

Nic N. Ame

over 16 år siden

Nic N. Ame

Ja Stein, det er du som er fjern.. :-)

Stein

over 16 år siden

Stein

Æsj. Den pegga jeg jo opp :)

Medlem

over 16 år siden

Medlem

Jeg synes ikke du er fjern Stein, men heller observant. Jeg tror ikke det blir noe problem for dem som spiller Nes for første gang, de vil synes dette er helt naturlig. Det kan være greit for mange å få påfyll av et eller annet etter 9 hull.
For oss som har spillt banen mange ganger kan det være lett å gå feil i "søvne". Jeg regner med at banen blir bra skiltet.
Jeg har også hørt at Kroa er "ny".
Jeg gleder meg i hvertfall til å spille banen på en ny måte, og håper på en tidlig start i år også.

MCS

over 16 år siden

MCS

Interesant forslag og kan itillegg skape variasjon for medlemmene som har gått den den samme runden i årevis.

Den eneste ulempen jeg ser er mye trafikk forbi tee 2.
1-2, 13-14 og 15-16 passerer tee 2.

10 min startintervaller er svært positivt. Den gangen jeg var medlem på Nes brukte vi aldri over 4 timer på en runde. Etter at de gjorde om...

Greven

over 16 år siden

Greven

Hei. Sjekket nok ikke fakta godt nok nei. Forstod det slik at gamle front nine nå var back nine og omvendt...da det ikke er tilfellet er jeg mer positiv :)

Olav

over 16 år siden

Olav

Meget bra tiltak Nes. Bare skiltingen blir bra, er rekkefølgen på hullene helt topp. Enkelt i starten, vanskelig på midten og gode birdiesjanser mot slutten. I tillegg avsluttes det med to hull som har OB på høyre side, slik at spenningen på tee blir nok der. Ved denne løsningen slipper man også mye av den lave sola som ofte er rett i øynene på sene kvelder.
Dette i tillegg til 10 min startintervall er bare pluss.
Lykke til.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

hmmm..... logisk, løsning, men tenker alikevel det samme som Stein her.
Får prøve og se.... :)

Ole P.

over 16 år siden

Ole P.

Jeg har spilt flere runder på Nes tidligere. Det har vært hel OK, men når man spiller på ettermiddagen, så har det vært litt problemer med mot-sol på hull 16, og 18. Dette problemet vil være løst med den "nye" banen. Det med å innføre 10 minutters startintervall er også veldig bra. Jeg ser fram mot å spille på Nes igjen.

Spent

over 16 år siden

Spent

Sola vil fortsatt gå ned i vest............ he he

Nes har mange alternativer til rekkefølge på hullene. Forslaget har vært oppe til debatt i mange år, men endelig skjer det noe. Gleder meg til å sommeren. Dessuten er Nes tøffe som utvider fra 8 til 10 min. startintv. og svenskepausa. Toalettpasseringer og kroa er også viktige poenger

Sola er ett godt poeng og det blir større jevnhet mellom sløyfenes utfordringer. Disiplin og nye par 3 rutiner vil vel ta en ssong før oss som har spilt mye i Nes venner oss til. Om en mnd. skal vi prøve......................

Ole P.

over 16 år siden

Ole P.

Jeg kjørte forbi Nes i går, der er de godt i gang med banearbeidet allerede.
Det tyder på at det vil bli en tidlig start i år også.

cc

over 16 år siden

cc

Regner med at det er snøryddinga du tenker på. Tror tee og greene er ryddet for snø 3-4 ganger i vinter. Ryktene sier at det ser bra ut hittil uten soppskader på hovedbanen med unntak av en flekk. Korthullsbanen ser ut til å samle litt vann på ett par av greenene.

Snøsmeltinga er godt i gang. Jeg ser stor forskjell på banen når jeg reiser på jobben om morrakvisten og på ettermiddagen. Ser ut tilat det går raskere i Nes enn på Miklagard. Der ligger noen av greenene under plast, men dennebanen vender seg nordover. Kjørte forbi Grini og Haga i helga ser ut til at det er mer snø i Bærum enn på Romerike.

Sukk - det blir vel ikke golf påmeg i Akershus denne påskehelga.

BaBa

over 16 år siden

BaBa

Spilte Nes i dag, og banen er meget bra årstiden tatt i betraktning. Den nye hullrekkefølgen gir banen et helt annet innrykk, og bare spillerne blir vant til å la gruppen bak slå ut før man putter ferdig på hull 3, blir dette helt perfekt.
Det er noen få merker etter vinterens reparasjoner på banen, men greenene har en jevnhet og hurtighet jeg ikke har spilt på noen annen bane i år.
Jeg må ellers få lov å trekke frem den nye looken på kroa. Den fremstår som helt ny, og med en meget smakfull innredning.

Lykke til Nes. Dette kommer til å bli bra.

Hansen

over 16 år siden

Hansen

Spilte Nes i går, søndag. Mye dårlig fairwayer med isbrann og greener med bare flekker, men full greenfee. Det lå duk på deler av green 18 og noe gravearbeide flere steder på banen.

Tror jeg drøyer med neste tur, men det kan bli bedre til helgen hvis været blir som meldt denne uka.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Må si meg enig med Hansen i hans betraktning. Lurer på om BaBa virkelig var på Nes eller en annen bane ;)

Spilte i går og det var helt ok forhold sånn rett etter åpning. Greenene var ujevne men det må vi jo bare godta nå. Fairwayer hadde endel skader her og der, men jeg ble ikke plaget noe særlig. Havner man på kjipe områder er det jo bare å praktisere ballplassering.

Hullrekkefølgen fungerte helt greit syns jeg og det er jo kjekt å ha kroa på vei til hull 10. Morro med to birdiesjanser på de to siste hullene for å fikse opp dobbelbogeys - men den planen funka bare på 17. :)

Også må jeg innrømme at jeg er dritmisunnelig på de som har åpen hjemmebane nå.

Golfkåt

over 16 år siden

Golfkåt

Første gang jeg spiller banen. Fikk høre at den var kjedelig og lett tidligere. Opplevde den som meget bra hele veien. Litt langt mellom 9 og 10, men synes ikke det gjør noe. Er ikke den mest slitsomme banen å gå uansett. Hvis denne omleggingen kan hjelpe klubben/banen å få mer penger i kassa, synes jeg det er bra. Nok baner som går nedenom og hjem. Her hadde jeg en veldig positiv opplevelse (kun mitt eget spill som var dårlig) at den skal spilles flere ganger.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her