Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

British Open

Roy

over 16 år siden

Roy

noen som har vært der? så prisene er ganske dyre??

pleier banene å ligge nærme hotellene som er oppført i pakkene man kjøper?

og sist men ikke minst..får man kjøpt øl under rundene??

Henke

over 16 år siden

Henke

Man får kjøpt rikelig med øl underveis! :)

Vi var noen kompiser på Carnoustie i 2007, og har billetter til søndagen i år. Vet desverre ikke noe om pakkehotellene, da vi har fikset turen selv. Flyr Ryanair fra Torp til et par hundrelapper hver vei, og tar tog og skyttelbuss ned til Turnberry søndag morgen. Billetten inn på banen blir det dyreste med vår tur, og 55 pund kan man jo overleve for å oppleve The Open. Det var hvertfall helt utrolig å stå 3 meter fra Padraig da han push'a driven i bekken på 18 i ordinært spill i '07. Eller å se Garcia slå 2-jern, når mange av proffene slet med å nå greenen med driver fra tee. Det var verdt turen å se det ene slaget faktisk. Han treffer ballen nokså bra.

tjohei

over 16 år siden

tjohei

Hei Henke, må du ikke dra over på lørdag for å få sett søndagens golf?

Hvor kjøper du billettene fra?

Henke

over 16 år siden

Henke

Jo, vi flyr over lørdag ettermiddag. Bestilt et enkelt hostellrom natt til søndag, rett ved togstajonen i Glasgow. Kommer oss til banen med første mulighet søndag morgen.

Gjorde det samme i 2007, men da dro vi rett til Carnoustie lørdag kveld. Syk opplevelse å gå av toget i Carnoustie - stasjonen var stappfull av fulle folk, og alle snakket om golf. Folk prøvesvingte med paraplyer og viste og forklarte hva de hadde sett på banen. Noen hadde tilogmed tatt med seg en wedge og slo baller fra betongen ut i skinnegangen. Vi hadde ikke noe sted å bo, men hadde med telt. Problemet var å finne et sted å sette opp teltet, i mørke og styrtregn. Løsningen ble å lete etter en park, og satse på at onkel politi syns dette var greit for én natt, natta før avslutningen av The Open. Før vi rakk å begynne å "slå leir" kom det en dame i forkle og tresko ut i regnet fra et hus like ved. For å gjøre en lang historie kort endte kvelden før The Open 2007 med treretters middag, tilhørende drikke og trivelig nytt bekjentskap med en skotsk storfamilie med hysterisk festlig språk og nydelig humor.

Kjøper billetter fra www.opengolf.com. Veldig greit. Kommer i posten på et blunk.

tjohei

over 16 år siden

tjohei

Flott historie Henke :) da skal jeg se om jeg ikke får kjøpt noen billetter.
takker og bukker.

FekinCnut

over 16 år siden

FekinCnut

Var på The Open ifjor, satt på tribunen på hull 18 og så de siste 22 matchene komme inn - magisk!

Er som sagt lett å få tak i billetter. Øl er det overalt også, men du får ikke ta det med inn på tribunene.

Legg igjen kamera og mobil hjemme på hotellet, det er like streng sjekk som på flyplasser.

God tur!

Riley

over 16 år siden

Riley

Jeg begynner å bli veldig fristet til å dra på British Open i år, og tenkte jeg skulle sjekke ut priser på flybilletter.. Er det noen som vet hvilken flyplass som er nærmest turnberry, hvor det flys fra Gardermoen, Torp eller Rygge?

FekinCnut

over 16 år siden

FekinCnut

tar jeg ikke helt feil er det Torp-Prestwick som gjelder, med Ryanair.

Husk dorull ;-)

Eh

over 16 år siden

Eh

mulig det er Glasgow Prestwick Intl Airport.

SAS og Ryanair lander der innimellom

Henke

over 16 år siden

Henke

Torp-Prestwick. RyanAir flyr deg over for et par hundrelapper, og Prestwick er under en time fra Turnberry.

En langt større utfordring er å finne overnatting i nærheten av banen - mye som er fullbooket for lengst.

Bønna

over 16 år siden

Bønna

Hei.
Jeg vurderer også å reise for å se the Open. Vet noen av dere som har gjort litt research hvordan det er å komme seg fra Prestwick til Turnberry? Lønner det seg å bo i nærheten av Prestwick Airport eller i Glasgow?

Riley

over 16 år siden

Riley

Takk for svar, folkens.

Bønna:
Litt info på denne siden: http://www.opengolfturnberry.com/turnberry-info.php

Ser ut som det er ganske greit å ta tog fra Glasgow.

Bønna

over 16 år siden

Bønna

Takk skal du ha!

Her kan dere finne overnatting:
http://bookingbutton.booking.com/wl/servlet/search/altavailability?month=7&lat=55.5003226763824&subid=37214&trkref=AHX&day=25&numrooms=1&year=2009¤tHotelId=37214&lon=-4.61880683898926&numnights=1&language=en

Bønna

over 16 år siden

Bønna

Ser ut som det lønner seg å bo i Prestwick (40 minutters reise med tog istedenfor en drøy time)

http://www.firstscotrail.trainsfares.co.uk/Time_Table/QTT_Display_Timetable.asp

http://www.nationalrail.co.uk/stations_destinations/nonrail/sport_golf/turnberrygolfcourse.html

Riley

over 16 år siden

Riley

Takk for nyttige linker! Ve-e-e-eldig lysten til å impulsbestille meg tur, nå..

Bønna

over 16 år siden

Bønna

Helt enig!

kurt

over 16 år siden

kurt

har billetter til lørdag og søndag!! håper på en magisk opplevelse jeg aldri vil glemme.. :-)

får man ikke ha med kamera og mobil i det hele tatt?

FekinCnut

over 16 år siden

FekinCnut

nei, glem det. Du må gå igjennom en metalldetektor, null sjanse

Henke

over 16 år siden

Henke

Definitivt bare å glemme kamera/mobil ja. Kjøp den offisielle DVD'en i etterkant. Det gjorde hvertfall vi sist.

Det går skyttelbusser fra nærmeste togstajon, Girvan, ut til banen. Det er veldig enkelt å reise med tog i Skottland, så det er ingen grunn til bekymring for transport til banen. Toget går ut fra Glasgow, gjennom Prestwick og videre sørover, så det er riktig at det greieste er å bo i Prestwick. Vi fant et rom i gangavstand fra flyplassen.

Ta turen, det er virkelig en opplevelse! Vi betaler ca 1600 kroner hver, for fly tur/retur, to overnattinger og billett til banen på søndagen, så pris burde hvertfall ikke være noen hindring.

Getitright

over 16 år siden

Getitright

Det heter "The Open Championship" eller "The Open"

British er ikke en gang nevnt i dette................

Takk for svært viktig

over 16 år siden

Takk for svært viktig

informasjon "Getitright". Nå var det flere som holdt på å gå på en skikkelig smell her. Hva skulle forumet gjort uten helter som deg?

Til getitright

over 16 år siden

Til getitright

http://www.pgatour.com/r/schedule/ les hva som står under datoene 16.-19.juli.

Getitright

over 16 år siden

Getitright

http://www.opengolf.com/ChampionshipGolf/TheOpenChampionship.aspx

Gå å legge dere......:-)

Riley

over 16 år siden

Riley

Bah, alle jeg kjenner som spiller golf jobber den uka. Urutinert.

Noen som trenger en reisekompanjong? Kunne tenkt meg å spille golf selv fredag og mandag, evnt tirsdag, og se på the open i helga.

Og hva står det her...

over 16 år siden

Og hva står det her...

The official british open golf championship site with news and information on the tournament, players, hospitality packages and ticket sales. www.opengolf.com/

FekinCnut

over 16 år siden

FekinCnut

Jeg er forøvrig fanget av kameraet på den offisielle filmen fra The Open i 2008 :-D

Vi spilte selv tors-lørdag, og dro på The Open søndag. Det holder med en dag, man får jo egentlig ikke med seg så mye. Dersom du har planer om å følge en spesiell spiller - glem det

Golf er definitivt en teve-idrett (så lenge man ikke er kvalifisert til å spille selv....)

kurt

over 16 år siden

kurt

Skal på "The Open" 18 og 19 juli og gleder meg stort. Skal bo i Glasgow og tenkte å ta toget (+shuttle buss) til og fra banen begge dager. Noen som vet om man bør forhåndsbestille dette? Regner med at det er ett par tusen andre som har tenkt å gjøre det samme. På forhånd takk for hjelpen.

Henke

over 16 år siden

Henke

Kurt, jeg lurer på det samme, så jeg bumper denne til topps.

Rille

over 16 år siden

Rille

http://www.golfsiden.com/debatt/thread.asp?id=5622&count=3 Får vite det meste du lurer på her :-)

Tydeligvis ikke bare meg som skal innover. Gleder meeeeg!

The Scotsman

over 16 år siden

The Scotsman

Veldig greit aa komme seg til Turnberry men daarlig med hoteller i nerheten.. Det nermeste blir vel Ayr/Prestwick men sikkert fullbooket.. Fra Prestwick Flyplass til Turnberry tar det ca 1/2 time med buss eller tog... Fra Glasgow ca. 1 time 10 min... og fra Glasgow Airport ca 1 time 10 min... Nu kan det jo vaere litt ko saa kanskje bedre med tog... som gaar fra Glasgow sentrum og Prestwick flyplass til Maybole som er 8 miles fra Turnberry og derfra gaar det vel shuttlebusser.
For hotellers sjekk www.visitscotland.com

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her