Koll
Endelig kom Surmulende Sam på banen, og naturligvis spyr han ut usakligheter og karakteristikker av meg. Det du skriver i det første avsnittet er tull fra ende til annen, og sier mer om deg enn om meg. Fryktelig usaklig og dumt, og langt under det nivå jeg hadde trodd Sam befant seg på. Mye aggresjon som må ut her, tydeligvis. Min livsførsel har ingenting med denne saken å gjøre, og dere vet ikke hvordan jeg lever og hva jeg gjør med mine penger. Heller ikke andre idrettsutøvere har noe med dette å gjøre. En slik avsporing er typisk når man ikke har gode argumenter angående selve saken. Hold dere til saken.
Den er startet av meg, og den dreier seg utelukkende om TWs holdning til det å motta startpenger. Jeg mener det er umoralsk av golfens største idol og forbilde og dens ypperste utøver å motta startpenger, på det nivået som TW har kommet på nå.
Idealister som meg ønsker å forandre verden, men vi vet at det ikke går. Derfor er vi pessimister. Ja, GB, jeg forventer mer av andre enn meg selv, men det gjelder utelukkende de som er på samfunnets solside og stinne av gryn. De har et samfunnsansvar, og som forbilder og milliardærer kreves det av dem at de stiller opp gratis noen ganger. TW gir mye til veldedighet, men da rimer det dårlig at han tar imot startpenger. Dersom han har sagt til arrangøren at disse pengene kan dere istedet gi til charity i Australia eller gi dem på mine vegne, så er det fint. Hvilket sportslig utbytte har TW av å spille denne turneringen? Bør ikke det være det viktigste for en topp idrettsutøver?
TW fortjener en del av det han har inntjent på golfen, men å bli milliardær er det rene vanvidd. Det viser en idrett på ville veier. I min idealistiske verden er ingen verdt så mye. Jeg ønsker ingen kommunistisk omfordelig og utligning, og jeg har aldri stemt sosialistisk.
Det er beløpenes og inntektenes vanvittige størrelse i forhold til innsatsen jeg protesterer mot, til ingen nytte.. Greit at man tjener noen millioner, men en golfspiller eller annen idrettsstjerne skulle aldri tjene hundrevis av dem. Det er bare i USA dette skjer, i ishockey, basketball, baseball, football (og i banker, meglerhus o.l.) Et markedsstyrt samfunn, dog totalt umoralsk. Jeg ønsker ingen inngripen eller lover mot dette, men må få lov til å mene at det er svært urettferdig. Det er det som er idealismen.