Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Region Tour

Regionsspiller

over 16 år siden

Regionsspiller

Er det noen som har noe informasjon om hvordan denne touren fungerer sammenlignet med Amatour tidligere år? Jeg finner ikke noe liste heller på nettet over hvor turneringene skal gå. Ikke engang på http://www.golfforbundet.no/wip4/.

Noen som har noe inside information? :)

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men jeg regner med at det er noen der ute som har noe peiling og info, og NGF kommer nok opp med noe snart.
Vi må vel imidlertid erkjenne at NGF, hvem vet for hvilken gang, sliter med informasjonen sin og ikke evner å få ut tilfredstillende info på et tidlig tidspunkt. De har fortsatt et stort stykke arbeide foran seg for å gjøre dette på en tilfredsstillende måte.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Samme som Amatour, "min" klubb har vært i dialog med NGF. Sikkert maaaange her inne som deltar aktivt i sin klubb og kan supplere hva den enkelte klubb gjør.

NGF har vel anbefalt klubbber i områder å samarbeide ift tidspunkt for den type turneringer mm, ikke gitt at det framskynder alle prosesser.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

Litt merkelig er det at det kryr av spillere som vil ha turneringstrening i dette landet her... Likevel så har vi et forbund som sitter på ræva med fingeren, for ikke si hele hånda, godt plantet oppi...

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Forbundet kan vel ikke pålegge klubber å arrangere turneringer, man kan ikke bare sutre i vei om forbundet i alle verdens saker uten at det er et snev av grunnlag.

Lokalt initiativ!

Og som du skriver, det finnes mange som ønsker turneringer, og da regner jeg med at disse engasjerer seg i egen klubb ift å arrangere. Eller kan hende heller sitter og venter at andre skal tilrettelegge...

Regionsspiller

over 16 år siden

Regionsspiller

Jeg er helt enig med duffshank. Det er klart det er enkelt å sitte å kreve at andre skal arrangere turnering, men nå betaler vi for svarte svingende penger til NGF hvert år. De får lønn for jobben sin, men hva i all verden er det den jobben innebærer? De siste 15 årene jeg har vært interessert i golf har jeg aldri følt at informasjonsflyten har vært tilfredsstillende fra NGF. Hvorfor vet jeg ikke. Har de for mye å gjøre? Har de for få stillinger?

For min del vil jeg heller betale en viss sum til en organisasjon som gjør en slik jobb enn å håpe på at nok lokale helter skal stå på for klubbene. Nå betaler vi jo en viss sum til NGF - men det skjer aldri noe. De klarer ikke oppdatere websidene sine engang. Nei jeg må si det undrer meg hva de egentlig driver med.

klubbspiller

over 16 år siden

klubbspiller

det har stått i ngf-nytt at klubbene må komme med ønsker og tilbakemeldinger. siden dette er klubbturneringer kan ikke pålegge oss noe og min klubb skal ikke ha region tour

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Drøbak arrangerer RT første helga i september ifølge terminlista, og det er helga etter KM som burde tilsi kjappe greener.

Andre her inne som vet noe om hva egen klubb evnt gjør ift RT?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Østmarka arrangerer Østmarka Open siste helga i juni, mulig det er tilknytta RT?!

Og Nes har vridd om på banen sin en del for å "sentralisere" kroa, morsomt! Og sikkert mange som kommer til å gå seg bort i april/mai...

Nesmedlem

over 16 år siden

Nesmedlem

Nes har søkt om, men ikke fått bekreftet fra NGF, å arrangere RT den 11-12. juli.
Ellers er det å håpe at ingen går seg bort på banen selv om hullene kommer i en litt annen rekkefølge enn tidligere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her