Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sverige til helgen!?

ErikK

over 16 år siden

ErikK

Jeg har veldig lyst til å slå på gress om dagen, dermed tenkte jeg på Sverige som en mulighet. Noen som har peiling på om det er noen baner som holder oppe om dagen, med sommergreener? Jeg kjører gjerne så langt som til Gøteborg (om ikke lengre) for å få spilt!

Sjekk Mjølkerød

over 16 år siden

Sjekk Mjølkerød

De skal åpne til helgen

ErikK

over 16 år siden

ErikK

takk for det. jeg får ta en telefon

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Mjølkerød er åpen med vintergreener. Tror neppe de åpner sommergreenene til helgen.

Dynekilen satser på å åpne neste helg. Snakket med dem i dag. Det samme med Strømstad.

???

over 16 år siden

???

Er det snøfritt i Strømstad?
Forrige helg var set snø ned til Uddevalla

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

på websiden til Strömstad stod det idag "mycket blött, öpning 28 mars?"

Circa 62

over 16 år siden

Circa 62

Jeg kjørte motorveien fordi Dynekilen igår. Da var det helt hvitt på bakken på hull 17 og 18. Så ikke ut som en snarlig åpning der.

Syd for Strømstad var det lite snø å se.

TinCup

over 16 år siden

TinCup

Spilte Lycke golfbane like ved GB i helgen.
Supert å spille på gress igjen. Forholdene var bra, årstiden tatt i betraktning.

Seve

over 16 år siden

Seve

Hvor langt er det å kjøre dit, fra f.eks Strømstad?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Bruk eniro.se, kart&veibeskrivelse, da finner man lett avstander og reisetid, og ikke minst kjørebeskrivelse!

Antar 2t fra grensa.

T

over 16 år siden

T

Ser at Skaftö golfbane åpner 27 mars med sommergreener. ca 40 min kjøring fra Strømstad. Er det noen som har spilt der?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Prøvde å spille Skaftö for mange år siden, et lass med mulighter for å spille seg bort ble benytta, utfordrende bane som anbefales.

Nic N. Ame

over 16 år siden

Nic N. Ame

Er det noen som har vært i nærheten av Strømstad eller Dynekilen i det siste? Snø? Baneåpning?

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Jeg snakket med Sotenäs i dag. Stengt pga frost/teleløsning.
Det er meldt kaldt denne uka i Bohuslän og de åpner neppe banene før palmehelgen.
Dyne melder om is på banen

foore

over 16 år siden

foore

Jeg har lest litt på Mjölkeröd sine hjemmesider og utifra det de skriver virker det som om banen er helt bar! Men jeg tror Mjölkeröd har hovedfokus på å få åpnet banen i påsketider (m/sommergreener)

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Mjölkeröd har varmere klima enn Strömstad og Dynekilen.
Men Mjölkeröd er litt mer forsiktig med å åpne med sommergreener enn de to førstnevnte.
Ser også at Fjällbacka planlegger åpning i begynnelsen av april.
Palmehelgen er det nok åpent mange steder hvis bare det blir litt varmere.

Noenyttt?

over 16 år siden

Noenyttt?

Er det noen som har noe ny info å melde om i f.t. eventuelle baneåpninger til helgen, ikke noe særlig mer enn to timers kjøring fra hovedstaden?

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Det er fortsatt litt snø og is nedover,men både Dynekilen og Strømstad håper å åpne neste helg(ref.hjemmesidene deres og svar på mail). Orust har 9 åpne hull med sommergreener,mens Skaftø har hele banen åpen med sommergreener.
Har vært på Lycke(litt nord for Gøteborg) både lørdag og søndag,litt bløtt noen steder,tørre fine greener(ikke så raske). Og 8 plussgrader og sol begge dager. Lyckorna ved Ljungskile har åpent men bare vintergreener.
Det har ting godt de siste dagene på svenskesiden,så det er nok ikke lenge før de fleste banene åpner

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Mjølkerød åpner med sommergreener fredag.
Fjellbacka åpner med sommergreener onsdag.

Info finnes på hjemmesidene deres

Oggi

over 16 år siden

Oggi

Over bekken etter vann? Hvaler har planer om å åpne i Påsken iflg hjemmesiden deres.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

He he..ingenting er bedre enn at banene her hjemme åpner:)

veggiss

over 16 år siden

veggiss

skal spille hills både lørdag og søndag, ser ut til at hvertfall været blir bra!!

hills nå??

over 16 år siden

hills nå??

Kjipt å betale 900NOK for å spille en av Sveriges beste baner nå. Kan jo mulig være samme glimrende forhold som de pleier å ha.

Nic N. Ame

over 16 år siden

Nic N. Ame

Strømstad åpner på fredag:-) Hvordan banen er sies det ikke noe om..

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Greenfee på Hills er 700,- sek alle dager inntil videre,ref. hjemmesiden deres. Og med dagens kurs er det ca.570,- nok. Det er ikke spesielt dyrt,men så er nok ikke banen i like bra stand som på sommeren. Det har ikke blitt veldig grønt ennå på de kanter.

God tur veggiss,litt misunnelig:-)

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Her kan dere se hvordan det ligger an på endel klubber i Sverige

http://www.webbkameror.se/golfkameror/index.php

Så folk på tre av banene, hulk!

Kjør på

over 16 år siden

Kjør på

Masse åpne baner over grensa nå.... sesongen er i gang

T

over 16 år siden

T

Bare å gratulere. Dette er vel strengt tatt høydepunktet for året. Er det noen som vet hvordan statusen er på feks onsøy, solum eller larvik? Disse banene har jo en tildens til å ha åpent i Påsken.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Larvik hadde 26cm snø på fairway i går(ref.hjemmesiden),og Solum har nok noenlunde det samme,ser ihvertfall sånn ut når jeg kjører forbi.

Sirius

over 16 år siden

Sirius

Med den farten det er på snøsmeltingen nå om dagen, er vel dette borte i løpet av 5-6 dager...

Fredde

over 16 år siden

Fredde

Hvaler åpner i helgen

The slicer

over 16 år siden

The slicer

Tenkte meg en tur til Dynekilen eller Strømstad i løpet av påsken. Takknemlig om noen som drar nedover de nærmeste dagene kan rapportere om forholdene!

R8

over 16 år siden

R8

Kommer fra Mjølkerød nå.Alt for tidlig å spille.Veldig bløtt.Bedre å gå en tur i skogen.Like mye utbytte av det.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

De gangene jeg har spillt Mjølkerød synes jeg alltid den har vært bløt,tror ikke den har så veldig god drenering. Godt å vite,da blir det ikke runde der i påsken tenker jeg

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Jeg skal spille Mjölkeröd og Fjellbacka i påsken
Det var snø på banene i Bohuslän for 1 uke siden.
Man kan ikke forvente topp forhold så kort tid etter.
Bedre enn å ikke få spille.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Nei,topp forhold er det vel ingen som forventer seg på denne tiden. Gi tilbakemelding etter at du har vært og spillt da,har kanskje mulighet til å spille i slutten av påsken

Bobo

over 16 år siden

Bobo

Noen som kan si hvordan det var på strømstad eller dynekilen?

Våt renger jeg med, men hvor ille er det...

golfer

over 16 år siden

golfer

mjølkerød var ikke våt i dag! godt at folk ikke vil spillle den fordi de mener den er for våt. da blir det mindre kø der;)

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Spilte Strømstad i dag.
Ikke vått, men veldig mye sand på greenene. Dette medførte at ballen fikk et tykt lag med sand etter bare en omdreining.
Ellers helt OK.
Strømstad har innført 10- min startintervaller og runden gikk på under 4 timer. Ikke verst på full bane i 4-flight.

Norrbagger i göteborg

over 16 år siden

Norrbagger i göteborg

Her i göteborg er det helt tiff toff, ikke helt da men.. banen er tørr, strupen er tørr og greenene er nylig pipehullet. Men allikevel, middagen blir nok like tiff toff som golfrunden.

???

over 16 år siden

???

hei Scrambler.
Takk. Er det snøfritt i Strømstad?
Hvor langt oppover i Østfold ligger snøen?

1

over 16 år siden

1

Snøen var borte i Fredrikstad, og det begynner å likne noe vår-greier videre nordover. Snart....

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Mjølkerød var tørr og greener jevne i dag.

snappy

over 16 år siden

snappy

Skal opp til Ale i morgen.. Skal gi min vurdering etter runden.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Hills i Göteborg var en nydelig opplevelse i helgen. Fairwayene var tørre og veldig fine å slå fra. Meget bra layout på hullene. Greenene sanda og pipeluftet dessverre så der ble det ikke så spennende å putte. Men en veldig fin runde på lørdag og søndag. Anbefales på det sterkeste!

gålf

over 16 år siden

gålf

østfold:
hvaler har åpna
huseby og hankø åpner skjærtorsdag
nå begynner det å ligne noe!

Bunkerhjälten

over 16 år siden

Bunkerhjälten

Tok turen til Malmö i helgen.

Spilte Falkenberg på vei ned, en ganske fin bane i overraskende god stand! Var nesten så tørt at de måtte begynne å vanne... Greenene ble klippet i løpet av runden, og ble etter det veldig bra! Fin bane jeg vil spille igjen!

Spilte også Sofiedal. Dette var en litt "Donaldbane" åpen park, med litt vel mye trasking fra hull til hull... God stand og grønt og fint. Mye godt øl på denne banen :-D

Siste bane var Malmø, og var vel den som hadde best standard på greenene, banen består av 27 hull som rullerer på hvilken sløyfe man spiller. Vi spilter 19-9, men vi gikk sammen med et medlem, som sa de fineste hullene er fra 1-18. En fin bane jeg godt kan spille igjen! Er utrolig at en slik bane kan ligge 3 minutter utenfor sentrum av Malmø!!! PS! Det er ganske mye støy fra omkringliggende motorveier, men kjører ikke 50 mil en vei for å høre på fuglelivet!! :-D

PS! I dag mandag spilte jeg mjølkerød, og er enig i en del av de andre innleggene her, den er ganske våt enkelte steder. Men nå er jeg litt "bortskjemt" med å ha spilt tørre og grønne baner i 3 dager, så da blir det litt nedtur å spille en våt og brun en...

The slicer

over 16 år siden

The slicer

Spilte Strømstad i dag. Tørt og fint, men myyye sand på greenene så puttingen var litt bingo. Men veldig deilig å spille!!!

!

over 16 år siden

!

Jeg var med Gundah i Gøteborg i helgen. Hills er en lovende bane! Men akkden lever opp til navnet sitt; beina har ikke blitt trent i vinter, og det kjenner jeg nå... :( Nedoverbakker er nå et helvete å gå. Muskler jeg hadde glemt jeg hadde, har våknet til liv med et smerteskrik.
Banen er kupert, layout er bra, og når roughen der vokser opp, er det en skummel bane. Skal gjerne spille den senere i år, når greener er bra.
Endelig begynner det å bli mulig å spille golf i fornuftig avstand fra heimen! wohoo.

snappy

over 16 år siden

snappy

Ble ikke Ale i går likevel. Kjørte opp dit, men blåste som bare pokker. Snudde, gikk hjem og sov litt og tenkte på Hills igjen. Men tenkte at der blåste det nok minst like mye som på Ale. Ble Torrekulla i stede. Dette er en 9 hulls bane med samme arkitekt som Hills. Ikke samme standard, men meget bra 9 hulls bane.

Greenene var meget bra. som de fleste norske baner er i juni. Rullet bra, og jevnt. Ingen lufte hull eller sand.

Fairway var okay, men jeg spiller alltid med ballplassering i april om jeg ikke er i sydligere strøk så det tar jeg ikke tungt.

Banen er sikkert den banen med best kvalitet i Gøteborg om dagen ettersom Hills har dresset greenene.

Fin bane til en billig penge. Spilte med kona, hun err nybegynner så det ble bare 9 hull. 360 SEK totalt for begge to.

Anbefaler denne for dere som vil ha det gøy, og endelig spille en runde golf uten å ha noe å klage på.

Spilte Hills fra bakerste tee påsken for to år siidem... Ikke å anbefale som første runden etter vinteren he he....

God tur alle sammen.

sverige

over 16 år siden

sverige

Varberg vestre, Båstad, vest fyn samt odense eventyr golf kan anbefales, 5 runder golf på 4 dager og 1600km i bil, galskapen lenge leve, men fikk jo mspilt golf da :-)

snappy

over 16 år siden

snappy

Ble St-jørgen i dag. Bra kvalitet på banen til årstiden. En del pip hull i greenene, men greit nok. Putten gikk sånn noe lunde der man slo den.

300 SEK for den banen er ganske billig.

Banen er grønn og fin

Kan anbefales

kulan

over 16 år siden

kulan

Spilte Omberg og Sand begge var i kjempe bra stand. Omberg var en hyggelig overaskelse bra anlegg med overnattningog alt. Det tar ca 6 timerdit men mnge bra baner rundt der.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Har spilt Strømstad, Mjölkerød, Torreby og Sotenäs siste uka.
Strømstads greener var overfylte med sand. Torreby var håpløst satt opp. Alle flagg stod 2 m kort innpå greenen. Sannsynligvis for at de skulle unngå mye tråkking inn på greenene. På en bane som har opphøyde greener som heller mot fairway blir slikt tullete. 18 vanskelige plasseringer. Dessuten enormt mye eikeløv rundt og på banen.
Mjölkerød har gresstees på alle par 4 og 5 og er i bra stand. Anbefales.
Sotenäs det samme.
De to sistnevnte ligger langt foran de to førstnevnte

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Noen som har spilt Dynekilen i påsken?

frogg

over 16 år siden

frogg

Spilte Dynekilen i dag. Fine forhold men bløtt noen steder på FW som forventet. Greenene var ærlige men selvfølgelig ikke helt bra ennå... Kan absolutt anbefales :-)

FekinCnut

over 16 år siden

FekinCnut

Frogg: Dynekilen kan aldri anbefales, dette vet du jo ;-)

Hvordan gikk det da? Skal grisebanke deg i Sverige om 14 dager :-D

Greven

over 16 år siden

Greven

Tenker meg til Sverige neste søndag for å spille golf, kanskje få med meg noen kyllingfileter og litt øl når jeg først er over grensen.

Er helt grønn når det gjelder baner i grei kjøreavstand fra grensen, så tar gjerne imot noen gode tips...

PS: Er fattig student, så pris er absolutt en viktig faktor. Men, hvis jeg må betale 50 kr mer for en bane som er i mye bedre stand enn en annen, så gjør jeg jo selvfølgelig det...

Takk :)

PEKKA

over 16 år siden

PEKKA

Spilte Fjellbacka i dag tørre fine fariways, ganske raske og ærlige, men harde greener. Rangen er liten. Det er en fin putting green like ved 1. utslag.Greenfee på 450 sek. Kan absolutt anbefale å kjøre den ekstra lengden

frogg

over 16 år siden

frogg

FekinCnut: Dynegolf er et ok alternativ på denne tiden av året, kort vei fra Oslo og tidlig i ok stand.

Hvordan det gikk? Sier jeg ikke... men det var i hvertfall bra nok til at jeg garantert holder deg bak meg på leaderboarden om 14 dager... ;-)

pakk

over 16 år siden

pakk

Hvorfor gidder dere og spille dynekilen? Banen er jo helt bedriten og dyr er den også. Ligger flere fine alternativ ikke langt inn i Sweden.

fakk

over 16 år siden

fakk

knallbra innlegg "pakk"....

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Mjølkerød har vært veldig bra hele påska, og absolutt den beste banen nært grensa i mine øyne.

Akkurat nå er det å spille golf bonus uansett med stengte baner rundtom.

gamebreaker

over 16 år siden

gamebreaker

Spilte Sotenäs i går og var imponert, dato tatt i betraktning. Greener og fairwayer var grønne, fine og tørre. Pris SEK 400,-. Kjør forbi Dynekilen for guds skyld.

Pølse med brød

over 16 år siden

Pølse med brød

spilte masters banen på Barseback 4 ganger i påsken. bra forhold.

Betalte ca 2500 nok for 4 dager på hotellet på banen og greenfee på sveriges beste bane som skal holde ET i sommer.

Ikke enig

over 16 år siden

Ikke enig

Sotenes var grei nok, men fjellbacka hadde utrolig mye bedere greener. Men det er utrolig deilig å se ballen fly etter en vinterdvale.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her