Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norsk Golf igjen... Hva er en golfer?

Lavida

over 16 år siden

Lavida

Jeg tok opp artikkelen til skotten i nest siste Norsk Golf, der han blamerte seg selv og ikke minst avslørte redaksjonens kvalitetskontroll ved å skrive en hel side om at Barack Obama ikke spiller golf, noe som i skottens øyne var slutten på en stolt tradisjon i det ovale rom.

Nåvel, da en leser påpekte dette pinlige feiltrinn i siste nummer, presterer redaktøren å ta sin skotske frilans i forsvar ved å skrive at det ikke var det han mente (at Obama ikke spiller golf), men at han ikke kan karakteriseres som golfer...!!!

Jaså? Obama kan neppe karakteriseres som noe gudbenådet talent, men diverse klipp på youtube avslører at han slettes ikke er så verst. Ifølge Golf Digest spiller han på rundt 16, og snakker gjerne om sin pasjon og kjærlighet for spillet. En riktig trivelig spillerkamerat, skulle man anta.

Gjennom sitt misforståtte forsvar for denne arrogante skotte, forfekter herr Espelid et nedlatende og ekskluderende syn på golfere flest. Dette er en hån mot alle oss som trodde vi var en del av golffamilien. For hvis ikke Obama er en golfer, hvor setter man grensen for hva som ifølge Norsk Golf kan karakteriseres som en golfer?

Herr Espelid er hjertelig velkommen til å utdype sitt syn her, vi vet du leser innleggene her...

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Jeg leste artikkelen, og reagerte ikke i det hele tatt, en typisk "so what"-sak.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

I følge et parallellt forum, så er han ingen golfer, men en golfspiller, hahahahaha....

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Du fikk svar da. Men Espelid og co aldri ikke kritikk.

I et nummer i fjor høst anbefalte de en lasermåler som de mente var veldig bra fordi den regnet ut korrekt avstand også når det var høydeforskjell. Altså en lasermåler som ikke er lovlig i golf.
Jeg skrev et høflig brev til dem og spurte om hvorfor de anbefalte en slik måler som ikke er lovlig å bruke.
Jeg fikk ikke svar og ikke korrigerte de.

Det er vel noe spes at medlemsbladet for Norske golfere anbefaler utstyr som er ulovlig. Og ikke ønsker de å korrigere det heller.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her