Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Henrik i New Zealand Open

Henke

over 16 år siden

Henke

Henrik er igang med ukens turnering. Rolig start - 12 par på første 12. Det ser ut til å være midt på lista. Trill i noen fugler på slutten for oss her hjemme i snøen!

Henke

over 16 år siden

Henke

Jeg holder denne på toppen, i og med at dette tross alt er det viktigste som skjer i norsk golf idag.

70 - 2 under - for Henrik. Meget stødig runde. Tre stk deler førsteplassen med 65 slag på åpningsrunden. Hjelp til ved å krysse litt fingre og tær.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Enig i at dette er svært mye mer interessant enn en del debatter som raser på enkelte golfforum for tiden.

Første var absolutt godkjent, og med det stødige spillet han viser for tiden bør runde 2 også bli bra. Veldig hyggelig at han spiller så bra nå etter noen tunge perioder de siste årene.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Hadde ikke fått med meg at spillet for helgen var i gang før jeg så det her nå.
T28 etter dag en er en rimelig bra start, og det faktum at han nå har spilt 38 hull i turnering uten bogeys er for meg et godt tegn.
Gleder meg til å Følge HB videre i turneringa, selv om et er trist kun å følge han på scorekortet.
Er det ingen som kjenner en link som følger turneringen der nede, radio nettv etc.?

tertit

over 16 år siden

tertit

Nattas runde gikk på -5 med 1 eagle,5 birdies og 2 boogies. Klatret fra T28 til T7, 3 slag bak leder. Dette ser lovende ut.

Bobby Peru

over 16 år siden

Bobby Peru

Moro å følge med Henrik nå - har spilt steady over lengre tid :-)

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Stødig spilt. 2 bogeyer på 36 hull. Sterkt.

Analyzer

over 16 år siden

Analyzer

Startet stødig of forsiktig, fortsatte tøft og litt mer ustabilt. Dette kan vippe alle veier.

Henke

over 16 år siden

Henke

Analyzer, du er en lystig krabat!

Kubein

over 16 år siden

Kubein

-4 og T2 plass! Meget sterkt etter dobbeltbogey på hull 2.

bortreist

over 16 år siden

bortreist

Synes det er veldig moro å følge Henrik nå, det er fortjente resultater han presterer om dagen

hp

over 16 år siden

hp

Det er utrolig morro att han endelig viser hvor god han egentlig er,det er mange av oss her her inne som har hatt trua på Henrik lenge,hper endelig han viser att vi har hatt rett.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Etter nattens runde var det rått å se scorkortet. Som andre skriver dette er fortjent og noe han har jobbet for i mange år nå.

Ser henrik i omspill etter siste runde for så å gå av med seieren.
Om han vinner uten ommspill er det også helt greit for meg.
Jeg krysser fingre med flere av dere her på forum og går for seier.

Henrik på TV

over 16 år siden

Henrik på TV

Til informasjon er det mulig å se helgens runder på nett-tv. Golfchannel finner du på:
http://www.veetle.com/viewChannel.php?cid=489e78e9b8936

Du må installere programvaren der for å se. I dag viste de nattens runde i reprise fra ca kl 14....
Herlig spill av Henrik :-)

hp

over 16 år siden

hp

Det funka ikke helt på siste runden,men top 13 med en dårlig dag er vell ikke så ille Det er vell nesten bedre plassering en han hadde i hele fjor.

Koll

over 16 år siden

Koll

Litt realisme er vel på plass her. Derfor to ting:
1) Dersom HB hadde deltatt down under på NW ifjor og spilt inn like mye penger som iår, så hadde han likevel vært langt unna top25 på NW.
2) Det deltok haugevis av spillere fra Australia og New Zealand i disse tre turneringene, og det er folk som ikke er "faste deltagere" på NW. Kvaliteten på disse kjenner vi vel egentlig ikke. Når NW nå skal spilles resten av året i USA, så må vi regne med at de faste deltagerne - i hovedsak amerikanere - deltar for fullt. Mange av disse har vel holdt seg hjemme, i likhet med HB i fjor. Jeg tror vi må regne med at han møter langt sterkere konkurranse på NW fremover enn han har møtt down under.

Forøvrig tror jeg at HB er en bedre golfspiller iår enn ifjor, og at hans sjanser for å bli top25 er en del større nå. Men - han burde ha lagt et enda bedre grunnlag down under enn det han klarte å spille inn. Jeg ønsker HB alt godt, og tror at han har ganske store sjanser fordi han tydeligvis er bedre nå. Men - vi bør ikke la oss blende av de gode resultatene hittil; det blir verre i USA. Dessuten liker jeg ikke at HB synes å ha problemer med nerver når han ligger i toppen etter 2 eller 3 dager. Det kan være det lille som avgjør tilslutt.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Takk Koll. Når det gjelder pkt. 1 så har du matematisk rett, men dersom han hadde hatt samme sesongstart så hadde han kvalet inn til Tour Championship, der det var mye penger å spille om.

Jeg tror ikke du skal undervurdere kvaliteten på spillerne i de tre turneringene Danny Lee som deltok i et par av dem vant på ET like før, men hevdet seg ikke like godt på NW. Jeg vil ikke bli overrasket dersom svært mange av NZ/AUS spillerne er høyere ranket på WGR enn NW spillerne.

Faktum er, når Koll mener HB burde lagt et bedre grunnlag down under, at det kanskje er 10 spillere som har lagt et bedre grunnlag..... så dårlig kan det altså bli.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Synes det er fint at du mener sjansene er bedre for å kvale til pga og at Henrik er bedre, Koll, jeg er helt enig!

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

For å være ærlig klarer jeg ikke helt å se noe imponerende i at Koll - nå - "tror at HB er en bedre golfspiller enn i fjor", men det er nå meg da.

For øvrig er jeg enig i at det nok kommer tyngre tider, og at eventuelle nerver på sisterunden er en ulempe. Selvfølgelig.

Men også dette kan forbedres, og beste måten å gjøre det på er vel å komme i slike situasjoner så ofte som mulig.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Sitting Bull har blitt Kloke Bull. Hyvää Bull sier jeg.

Narresmokken

over 16 år siden

Narresmokken

Jeg for min del tror HB har gjort sitt i år.
Tendensen har alltid vært en god sesongstart, for så å fortsette med dårlig spill hele sesongen med en skarp formtopp under Q-school.
Har vanskelig for å tro eller håpe at HB kommer seg inn på PGA igjen. Da må han i så fall forbedre seg minst 100 plasser på rankingen.
Ikke matematisk umulig, bare urealistisk.

Beartown

over 16 år siden

Beartown

Koll: FYI:
Av de 25 som endte paa toppen av pengelista i fjor saa var det 18 av dem som spilte turneringene Down Under.
Det er altsaa 72%.

Du har ingen bakgrunn foer du kommer med dine utsagn. Gjoer litt research foerst slik at du ikke dummer deg ut igjen. Det begynner a bli en vanesak fra den kanten.

Blende oss: Hva forventer du egentlig av han...topp 10 hele tida? Selv ikke Tiger klarer det, selv om vi snakker om to vidt forskjelleig tourer.
Nei, selv i det positive saa ser jeg fryktelig mye negativt igjen, men kanskje det er bare meg. Uansett. Heia Henrik, og jeg er overbevist at han er topp 25 ved sesongslutt. Tar jeg feil, saa tar jeg feil.

Narresmokken

over 16 år siden

Narresmokken

Det er vel ingen som er dumme nok til å FORVENTE noe av en norsk golfspiller. Det holder å obeservere og konstatere at det går opp og ned. I den rekkefølgen.....

Beartown

over 16 år siden

Beartown

Narresmokken: DU har altsaa gjort opp din mening om Henrik's sesong allerede. Det etter 4 turneringer. Samtidig har du gitt opp haap for alle norske golspillere.
Du verden for en optimist du er.

VI akn jo bare gjoere det samme med andre idretter. Eliteserien i fotball gir vi opp etter 7 serierunder. RBK vinner i aar uansett. Fotball Vm spiller vi ikke. Det blir enten Italia eller Brazil som vinner.

SLik er sport i dine oeyne. Kanskje du skulle revurdere, eller blii sett paa som totalt latterlig paa slike debattforum.

Let`s

over 16 år siden

Let`s

Make it interresting.
Hva med et veddemål, jeg setter penga på Henrik, og PGA tour neste år. Med minimum en turneringseier i år, og topp 15, på lista.

Koll

over 16 år siden

Koll

Beartown bør lese det andre skriver før han kommenterer det. Narresmokken kom med et realistisk utsagn av generell karakter om norsk golf, og han har rett, dersom han mener toppresultater.
Beartowns noe barnslige reaksjon er å bruke dette korte statement til en utblåsning om andre idretter, som ikke har noe med saken å gjøre.
Hva du vet om narresmokkens syn på sport vet du ingenting om. Infantilt, beartown, tydelig at du er i slett lune for tiden.

Beartown

over 16 år siden

Beartown

Hva vet du om meg og mitt lune Koll. Jeg kommenterer bare det jeg ser. Vi TOLKER det bare annerledes. Naar skal du faa det inn i topplokket.
Jeg er i straalende humoer som alltid.
Du, og andre kommer aldri til a ta fra meg det. Vi snakker back nicks, paa et forum. Tror du jeg tar dette saa ufattelig alvorlig. Dette er bare en morsom aktivitet noen ganger om dagen.

Det a kalle meg infantil sier mye om deg. Du er i folege deg selv midt i 60 aarene. Samme alder som min far. Jeg kan fortelle deg at min far er mer voksen enn deg......Det er du som er utrolig barnslig.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her