Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Robert Karlsson på Miklagard

Karl E S.

over 22 år siden

Karl E S.

Hadde en litt spesiell opplevelse på Miklagard for to dager siden. På hull 6 fikk vi en ball mellom benene når vi sto ca 300 meter fra tee. På hull 7 kommer en høy svenske løpende og ber om unnskyldning for hans utslag på hull 6. Han presenterer seg og det viser seg at det er Robert Karlsson! Han trener på Miklagard denne uken og kunne fortelle at han også forrige uke hadde vært der sammen med Anders Forsbrand. Vi snakket med han etterpå i klubbhuset og dette må være verdens trivligste svenske!
Han skrøt uhemmet av banen og spesielt greenene som var perfekt for han å trene på før Dunhill Cup.
Proen fortalte etterpå at Robert gikk banen på 7 under par...
Som medlem synes jeg at dette fortjente litt omtale da ingen norske medier ser ut til å ha fått med seg dette!

Uteligger

over 22 år siden

Uteligger

Nei så gøy for Miklagard. Nå kan dere sette opp prisene enda mer.

Karl E S.

over 22 år siden

Karl E S.

Hva er egentlig ditt problem? Er virkelig janteloven så sterk i Norge?
La oss bare drite i alt som har med kvalitet å gjøre og lage kun Pitch & Putt baner i Norge. Det er vel den stilen du er ute etter. Norge, mitt Norge!!!

Nissen

over 22 år siden

Nissen

Åssen klarer en person og styre et ellers så koselig innlegg over på noe helt annet.
Miklagard skal være stolt over skryten fra en etablert svenske
i europatoppen. Er ikke selv medlem der!!!
Åh ja, janteloven er helt utrolig!! Ligger nok en del misunnelse i luften her......

Terje

over 22 år siden

Terje

Jeg velger å ignorere "Uteligger" sitt patetiske innlegg, men lurer på hvor mye jeg må ut med for å sikre meg et medlemskap på Miklagard. Spilte banen for noen uker siden og ble rett og slett frelst av banen!! Så flotte greener har jeg ALDRI vært borti før!

Atle

over 22 år siden

Atle

Greenene på Miklagard, er og blir blant de beste i Europa....
700 i greenfee er det faktisk bare gøy og betale for en slik bane..Har gått ca 150 toppbaner rundt om i Europa og ingen kan måle seg med disse greenene...

Atle

over 22 år siden

Atle

Greenene på Miklagard, er og blir blant de beste i Europa....
700 i greenfee er det faktisk bare gøy og betale for en slik bane..Har gått ca 150 toppbaner rundt om i Europa og ingen kan måle seg med disse greenene...

Runar Nyrud

over 22 år siden

Runar Nyrud

Atle: 150 toppbaner, kult; har du en "topp 10" liste til oss ?

Runar

Medlem

over 22 år siden

Medlem

Til Terje!
Tror du kan få kjøpt spillerett(aksje) på Miklagard til under 50.000.- kr nå. Dette er billig. I tillegg kommer en relativt høy årsavgift som inkl. restaurantforskudd er i underkant av 10.000.- . Planen er at årsavgiften skal reduseres med 2-3 tusen når man har betalt ned gjeld(om 2-3 år). Meld deg inn, banen blir enda bedre neste år!

Mr Optimist

over 22 år siden

Mr Optimist

Nå kan du kjøpe aksje på Miklagaard for ca. 30.000, prisen raser ! !

Noen som lurer på hvorfor ?

Y

over 22 år siden

Y

Fortell!!

Pelle

over 22 år siden

Pelle

Annonsen er "fake". Slik var det også tidligere i sommer. Noen vil kjøpe aksje og legger inn aksje til salgs for en latterlig lav pris, for så å ringe "ekte" selgere og si at prisnivået er blitt 30.000.
Den reelle prisen er ca 50.000,-

Tohr

over 22 år siden

Tohr

En duste og meget uintelligent måte å prøve seg med kursmanipulasjon på! Hvem er det som er så dumme å biter på et så dumt triks?

Hvem er så dumme

over 22 år siden

Hvem er så dumme

at de betaler 50 000 kr for å spille golf i halmen på Romerrike ???
Hva er et restaurrantforskudd ? Går restauranten på Miklagard så dårlig at medlemmene må påtvinges å kjøpe mat der ???
Suksessbane eller fjaskoforetak ??
Kom heller til Hauger som ligger rett på andre siden av veien og er en mye større utfordring å spille, men i motsetning til Miklagard må man ha råde til å miste en ball eller to dersom man ikke er eksepsjonelt god.....

Mr Optimist

over 22 år siden

Mr Optimist

Hvis det er noen som bevist prøver å manipulere kursen på aksjer så er dette moralsk forkastelig. Det grenser vel også til å være straffbart ?

Pelle, som hevder bastant at prisen er ca. 50.000 gjør forøvrig det samme.

Flere seriøse bekjente av meg har fått tilbud om å kjøpe Miklagaard aksje for under 40.000 i høst. Jeg har selv fått flere tilbud om Hauger aksjer for 35.000, disse gikk for 50-55 i fjor. Poenget er ikke hva som er riktig pris, dette vil kun markedet avgjøre og ikke enkeltpersoner.

Hva skjer med golfaksjer genrelt ? De faller over hel linja. Er fallet på børsen årsaken eller er markedet mettet på "dyre" aksjer ?

restaurantgolfern.

over 22 år siden

restaurantgolfern.

til den som synes at restaurantforskudd er en dårlig ide.

Du har tydligvis ikke skjønt noen ting av ordningen. Medlemmene får spise for den 500 lappen og dette gjør i tillegg at restauranten er sikret god likviditet i oppstarten av hver sesong. I tillegg kan klubben ta en noe høyere husleie. Når alt kommer til alt spiser de fleste for kr 500 i løpet av en sesong. Det gjør sikkert du på Hauger også. Motstykket blir jo at man skifter ut restaurant drivere en gang pr år. Det har jo også skjedd på Hauger de siste årene. Det er i hvertfall genialt, og bidrar til å opprettholde et dårlig klubbmiljø.

Når det gjelder suksess eller fiasko så er vel det åpenbart. Banen har greener og teer som er milevis foran Hauger ( som forøvrig er en bra bane ) Fairwayene er like gode flere steder selv om banen fortsatt er ung. I tillegg ivaretar man medlemmenes interesser ( eks restaurantkort ) i motsetning til Hauger der man solgte greenfee for kr 325 i sommer. At du tydligvis ikke tåler at andre baner får ros skinner igjenom lang vei. Synes du skal bruke din energi på å foreslå forbedringer på egen bane enn å uttale deg om noe du ikke har peiling på. Hvis alle golfere kan ta opp sine synspunkter med sin egen klubb vil alle baner bli bedre i stedenfor å rakke ned på andre. Jeg er sikker på at det er forbedringspotensial på alle baner.

Dette er et svar som ikke hører hjemme i denne diskusjonen, men jeg er lei av at folk som ikke har peiling skal uttale seg.

restaurantgolferen

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her