Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norsk golf.

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

Er det noen som har reservert seg mot uadressert reklame som får et gørrere og mer reklamespekket blad en Norsk golf i postkassa?

Truls

over 16 år siden

Truls

Norsk Golf er ikke uadressert.

Går det forresten an å avbestille dette bladet? Har ikke lyst å betale for noe jeg aldri leser.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

Det går an å avbestille ja, men du må uansett betale for det. Betalingen kommer du deg ikke unna nemlig... Heia ngf

Truls

over 16 år siden

Truls

Spørs om det ikke finnes en lov for det der. De kan ikke tvinge meg til å betale for noe jeg ikke ønsker.

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

Det var ikke avbestilling som var pointet, men om noe mottar noe er gørrere en den reklameblekka.

Ja og så må man pinadø betale for skiten også, enten vi avbestiller eller ei...f...f....

Mottar man jakt og fiske, får man ihvertfall billigere forsikring for å hente bladet gratis i postkassa. Altså betalt for det.

Hacker

over 16 år siden

Hacker

Norsk Golf brenner ganske godt.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

dyr ved likevel synes jeg...

705

over 16 år siden

705

Norsk golf er da ikke påtvunget. Man gir beskjed til sin klubb at man ikke vil ha bladet, så løses dette i golfbox. Man skal da heller ikke betale for bladet. Dette er kommer i tillegg til årsavgiften og er noe klubben krever inn på vegne av Norsk golf, samme som avgiften til NGF. Noen klubber har da en årsavgift inkl. norsk golf og NGF avgiften, du kan da likevel ringe din klubb og si at du ikke er interessert i bladet og få tilsvarende i reduksjon. Men er litt i tvil om det også må gjøres før 31/12.

Jaleux Chauffeur

over 16 år siden

Jaleux Chauffeur

Hæh? Det kan man vel ikke, 705? Du kan ikke reservere deg mot å motta/betale for bladet. Hvilken klubb er du medlem av da?

duffshank

over 16 år siden

duffshank

Det er feil 705... det er en del klubber som opplyser sine medlemmer om hvor mye av medlemskontigenten som går til ngf og norsk golf... men du må fremdeles betale for det.. enten du vil eller ikke..

grådighet

over 16 år siden

grådighet

her er fakta:

Du kan ikke reservere deg mot Norsk Golf. Dette er en tvang fra NGF enten du vil eller ikke. Det eneste du kan reservere deg mot er at man ikke skal motta mer en 1 stk blad pr. hustand. Dette må Golfnorge gjøre noe med. At man ska påtvinges et blad og samtidig måtte betale for det er helt urimelig og neppe lovlig. Håper derfor at klubbene gjør noe med dette på tinget så får de mer å rutte med selv.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

I praksis betyr det at du må abonnere på Norsk Golf for å få lov å spille golf i dette landet.... igrunn ganske sykt

Nattevaktens fridag

over 16 år siden

Nattevaktens fridag

Hos oss er det slik: Betal for to, få ett - uansett er det ett for mye.

Glanset papir er til og med ubruklig som peisved. De som tvinger på oss dritten, d(gl)anser vel rundt med ekte Rolex, mens vi som betaler for dem har ei falsk fra Kina.

Tarzan lever - Og Jane går på valium...

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Syns det er et helt greit blad jeg. Hva forventer dere i et sånt blad, hva kunne vært bedre? Eller er det det at man er nødt til å ha det? Er ikke sånt vanlig i idrettsfobund som man er medlem av?

Selte

over 16 år siden

Selte

Jeg er medlem av OBOS - og får tilsendt Obos-bladet.
Og medlem av NAF, fra dem får jeg Motor. Fra Engelsksetterklubben får jeg Fuglehunden.

Fra Luftambulansen får jeg også medlemsblad, og fra Røde Kors. Fra kirken nedi veien får jeg menighetsbladet tilsendt ... Og det er ikke alle disse bladene jeg leser like nøye ...

Hva er problemet egentlig?
Ingen av disse bladene er gratis, eller er det noen som tror det? Saken er vel heller at ingen av foreningene/lagene nevnt over spesifiserer hvor stor del av kontingenten min som går til å få tilsendt medlemsbladet ...

Det er kanskje NGF som er for ærlig ... hadde ikke abonnementet på medlemsbladet vært spesifisert, ville ikke en sjel ha løftet et øynebryn.

M.T.

over 16 år siden

M.T.

Får du ikke bo i en OBOS leilighet uten å måtte betale for bladet?
Menighetsbladet her blir sponset av næringsdrivende, men det er vel bare her i bibelbelte.
Ellers skal jeg si at medlemmer av de forskjellige foreninger og klubber villig betaler for unødvendig og skadelig nedhugst av regnskog!

duffshank

over 16 år siden

duffshank

Selte: Får du ikke kjøre bil i dette landet uten å være medlem av NAF? Blir du tatt fra bikkja di hvis du melder deg ut av Engelsksetterklubben?

Golf må være den eneste aktiviteten her i landet du ikke kan utøve uten å abonnemere på et dårlig medlemsblad?

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

Godt parert duffshank :)

Selte

over 16 år siden

Selte

Så det er det som er problemet? At man må være medlem av en golfklubb for å få spille på en golfklubbs bane?

Nattevakten og duffshank bør kanskje bestemme seg for hvilket emne de vil diskutere ...

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

Himmel går det virkelig an å være så kverulerende, Selte.
Hvilket pokkers problem prøver du nå å vri på?

Forstår du ikke at det går an å stikke en hånd i en passe stor hanske * Rister på hodet*

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Regner med at Selte mener at det bør være grenser for hva bortskjemte nordmenn skal være misfornøyde med.

Løft nesa fra egen navle, se litt rundt og innse at det må da være grenser for sutrete adferd over bagateller.

Kan hende.

Olle

over 16 år siden

Olle

Problemet er at man blir påtvunget å kjøpe et blad.

Kvaliteten på bladet og prisen synes jeg er uvesentlig. Det er det prinsippet.

Uansett mener å huske at dette var rimelig gjennom debattert i en tidligere tråd.

Nattevaktens fridag

over 16 år siden

Nattevaktens fridag

Snålt det der. Alt i Norge er enten forbudt eller obligatorisk/påtvunget.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Til meg sender de ikke lenger bladet. Det er utrolig deilig å slippe.

Fotballhater

over 16 år siden

Fotballhater

Jeg elsker sport, men hater fotball. Jeg vil kjøpe VG, men vil ikke at de skriver om fotball. Hvordan skal jeg bli kvitt den dritten. Tenk på all skogen som kunne stått på sin rot uten all denne fotballdritten.

Andante

over 16 år siden

Andante

Jeg vil spille golf av og til.
4-5 runder i året når jeg blir invitert med ved spesielle anledninger som bedriftsturneringer etc.
Men på samme måte som jeg ikke trenger å være medlem av en skiklubb for å gå Birken og Skarverennet på ski, eller være medlem av en sykkelklubb for å sykle Birken og Grenserittet ønsker jeg heller ikke å være medlem av en golfklubb for å kunne spille noen få greenfeerunder. Det må da for faen være mulig å være frilancer i gol som i alle andre idretter.
Men nei takk, du. Her må man pent betale medlemskap til en eller annen klubb (penger i dass) og på toppen en ekstraavgift for å få søppel i postkassa.
Og så lurer NGF på hvordan de skal øke antall golfspillere!!!

Nattevaktens fridag

over 16 år siden

Nattevaktens fridag

Fotballhater: Riv ut de rosa sidene og trøkk dem ned i søpla. Uansett om det finnes litt annet godis så er omtrent alt fotballpiss, som en kan bli sjuk i sjela å se eller høre om ;-)

GK

over 16 år siden

GK

andante. Det er mange pay and play baner her i Norge, som du kan spille på.
Slutt og klag tilbudet er der.

Olle

over 16 år siden

Olle

GK, jeg tviler på at bedriftsturneringen som andante blir bedt med på foregår på en pay and play bane.

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

Ka farsken - hva har P&P med denne saken å gjøre, GK

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her