Draw
Hvorfor pruter folk i proshoppen??
Helt ærlig?
Hvor mange av dere pruter når dere skal betale varene deres på Rimi eller Ultra?
Eller på bensinstasjonen?
Eller i en klesbutikk?
Men når vi kommer inn i proshoppen, da slipper vi løs svensken, skotten, og sunnmøringen i oss på en gang (beklager stereotypene). Lommeboka kryper sammen og blir nærmest umulig å åpne, og leppene snurper seg i sympati med lommeboken, som for å markere at vi mener alvor når vi sier; "da kjøper jeg heller på nettet".
Jeg vet at argumentet med at proshoppene kommer til å forsvinne ikke biter på slike avvikere, men jeg forsøker allikevell. Jo flere som prøver i Norge og kjøper billigere på nettet, jo færre steder vil det bli å prøve i Norge. Ikke bare prøve, men plutselig kan man oppleve at man må huske å bestille pegger fra Kina i Mars for å ha nok til hele sesongen. For ikke å snakke om at golfballer kun kan kjøpes i bulk fra Taiwan, eller på Biltema da...
Det blir det samme prinsippet som i golfklubbene. Noen må betale for morroa. Hvis alle bare skulle leie spillerett, så ville vi ikke hatt baner i Norge i det hele tatt. Jo færre som betaler, jo dårligere blir kvaliteten på produktet vi alle ønsker, trenger, og vil ha. Det sier seg selv.
Jeg vet det svir, men hvis du ønsker å kunne kjøpe golfballer, bagger, pegger, hansker, klær, sko og andre ting som bør prøve, taes på, føles på kroppen, eller rett og slett bare er "convinient" å kjøpe "on location", så bør proshoppen få noe av pengene dine.
Ikke for å støtte proen, eller lokale krefter, eller hva man nå kaller det, men rett og slett av ren og skjær egoisme; slik at du kan opprettholde et tilbud som du nyter godt av, trenger, og ønsker å ha!
Jeg for min del liker å stoppe i shoppen, prate litt, få litt info om nye produkter, og diskutere det nyeste av det nyeste. Men jeg er ikke der bare for å bruke tiden deres -jeg bruker det de kan om golf og produktene de selger, og kjøper det jeg trenger der.................