Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fellesstart er pyton!

Koll

over 16 år siden

Koll

Skrudde på femmila i VM for ordens skyld, men ser at jeg kan skru av igjen og se på nytt om ca. 1 time. Slik har det alltid vært med TV-titting på fellesstart i langrenn i VM og OL. Dødskjedelig inntil det er ca. 1 km. igjen. Slik var det igår under 3-mila også. Intervallstart er det bare i én øvelse av tre i VM og OL, hvilket er synd, for både sporten og TV-titterne. Det er sistnevnte som genererer de fleste inntektene, men det skjønner jo ikke FIS, med Ulvang i spissen.

Northug vinner vel dette rennet.

I OL neste år går fem-mila i klassisk, og da må nok Northug spille annenfiolin? 15 km. går i fri teknikk, med intervallstart, så der får ikke Northug bruk for sine spurtegenskaper mann mot mann. Hvordan går det da? Men duathlon vinner han nok.

hmmm

over 16 år siden

hmmm

gamle grinebitere er det i alle idretter...

Hacker

over 16 år siden

Hacker

Jeg er delvis enig Koll. 5 mila bør være intervallstart, jeg kjeder meg akkurat nå midt i 5-mila med alle favorittene fortsatt samlet i en stor gruppe 7km før mål.

Ikke regn ut Northug på intervallstart neste år, jeg tror han kan vinne det meste neste år!

Håper

over 16 år siden

Håper

Det aldri blir intervallstart på lange skirenn mer. Det er ikke noe som er så urettferdig som løpere som får en god annen løper å "henge" på, for så å spurte fra de siste 5 km. Eller for å bli dradd opp til en evnt sølvmedalje.

Helt enig.

over 16 år siden

Helt enig.

Vi har gjennom tidene sett dette gang på gang. Ved fellesstart har alle den samme muligheten til å få en god plassering, og så er det jo skikkelig spennende mot slutten. Helt topp!

Hacker

over 16 år siden

Hacker

Hvorfor ikke droppe hele 5-mila da, så slipper vi alle å vente så lenge på spurten. Vi kan like gjerne droppe alt unntatt sprint!

Koll

over 16 år siden

Koll

Ved intervallstart er det spennende fra første til siste stavtak. Ihvertfall for oss TV-seere. Nå er det dødtid i 1 time og 55 minutter på femmila, og spennende i 3-4 minutter, og knapt nok det. Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men jeg husker ihvertfall med glede alle de lange skirennene med intervallstart, der spenningen var stor i over 2 timer.

Hacker kan få mer rett enn han tror. 5-mila henger i en tynn tråd. Løypene blir dessuten kortere og kortere, da arrangøren ikke gidder å lage lange sløyfer lenger. Man skal passere inne på stadion for liksom å lage det interessant for de få tilskuerne som er der på en 5-mil. Snart går skirenn innendørs, og 5-mila går i en bane med 100 runder.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg er også enig i at en 5-mil helst bør gå i intervallstart, ihvertfall når den går i skøyting.

Men den MÅ ikke bli uspennende med fellesstart, det kommer mye an på løypeprofilen. VM-løypene skiller ikke nok mellom hengerne og seigdragerne, og da blir det litt for forutsigbart.

Jeg tror det beste for sporten er at det er stor variasjon mellom de forskjellige løpene. I år var det minst en intervallstart for lite.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Likte vel og den gamle intervall-starten best. Men Vasaloppet er utrolig spennende,selv om det er fellesstart. Kanskje ikke så spennende de første 6 mila hvis ingenting skjer,men i dag viste Thynnel hvordan man skal kvitte seg med konkurrentene underveis,ved å rykke skikkelig for å mørne de. Så rolig,så nytt rykk med full kraft og vips så var det ikke mange igjen og de bruker alle kreftene på å tette luka. Når de så gjør det så rykker han igjen etter en liten rolig periode. Da var de andre sjanseløse og det ble en soleklar seier.
Problemet med 5-mila er at ingen tør å gå sånn,det er vel kun Sødergren som kan holde et høyt tempo og sprenge et slikt felt over tid,og han var dessverre ikke med.

Nå var det vel et litt spesielt VM også da,med lette løyper og dårlige forhold. 6 plussgrader i dag og løst føre som de prepper med salt for å få det fastere. Samt at man kunne bytte ski 2 ganger,da har man stort sett optimale ski hele veien og forskjellene blir mindre.

Olle

over 16 år siden

Olle

Helt enig med Koll. 5 mila bør ha individuell start. Mer spennende å følge med på mellomtider, enn å se 50 mann i rusletempe i 4,5 mil.

tak, oslo

over 16 år siden

tak, oslo

Etter å ha sett 14 mil med skirenn var det jammen nære på at jeg ikke tok meg en tur selv gitt. Fikk heldigvis stoppet meg selv i døra.

Olav

over 16 år siden

Olav

Enig med dem som synes det er kjedelig med intervallstart. Det kan ikke være mange igjen som synes det er spennende å se løperne bare hver 15km, selv om kommentatorene prøver alt de kan på å opprettholde spenningen. Opp til 10 km er helt OK å arrangere som intervallstart, for i løpet av 25 min blir det ikke så mange som blir tatt igjen og kan "henge".

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her