Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Saab og Opel

Unni

over 16 år siden

Unni

Er det noen av dere her inne som kjører Saab eller Opel? Vær rask med å kjøpe reservedeler,før det er for sent !

ja

over 16 år siden

ja

det var kloke ord!

not

over 16 år siden

not

at all

Unni

over 16 år siden

Unni

Ja det var ikke gærne ord dette... disse bilene for dere i alle fall ikke solgt videre.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Får inntrykk av at alle produsenter taper på nettopp produksjon, mens det i service/oppfølging ligger inntekter.

Tror Unni har et poeng ift videresalg, men absolutt null poeng ift service/reservedeler.

Men hun virker jo skråsikker, så...

Eeeeh..?

over 16 år siden

Eeeeh..?

Ehhh..? Honda Classic, BMW Invitational, Mercedes Open, Buick Invitational. Da hadde jeg skjønt relevansen her inne, men Opel og SAAB ?

Unni

over 16 år siden

Unni

Enig med apropos.Å selge disse bilene brukt nå blir veldig vanskelig,men reservedeler kan man nok få tak i.Forøvrig så har underlevrandørere stoppet leveringene,fordi de ikke for betalt.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Så Unni er enig med meg, men uenig med seg selv?!

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Betyr ikke noe for Opeleiere i dag. Fabrikken produserer ikke gamle biler :-)

Trygge valg

over 16 år siden

Trygge valg

Glad jeg kjører Honda jeg da !

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Hi,hi - scooter....

Unni

over 16 år siden

Unni

Opel er like mye ute å kjører som Saab.De har ikke tjent penger siste 5 årene.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Javisst Opel kjører like bra som Saab, men det var vel ikke pointet, eller...

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Tror faktisk det er en noe "kort" mann, som utgir seg for kvinne, for å drite oss ut.
Komplekser mann? :-D

NoSlice

over 16 år siden

NoSlice

Synd at SAAB sliter, kjører ikke denne bilen selv, men det er flotte og fine Vinterbiler!
Tror de har noen forpliktelser ifb. med reservedeler!

Unni

over 16 år siden

Unni

Jeg kjører SAAB.Gjør du også tigerlili ? Det er ikke meningen å drite deg ut..

goof

over 16 år siden

goof

Er ikke dette et Golf-forum? Kun Volkswagen-diskusjoner her plz..

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Nei Unni, jeg kjører Opel. Beklager det flåsete innlegget mitt 22.02.09 kl. 22:41

Eller Peugeot.............guiden, goof :-))

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Hvis et selskap går konkurs, og ikke har lønn å betale sine ansatte, og dermed legger ned, så er det vanskelig å legge noe som helst "ansvar" på dette ikke-lengre-eksisterende-selskapet.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Æhh hva slags "ansvar" i denne sammenheng mener du, Yngve?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Nei, jeg kjenner ikke alle sider av en slik sak, men hvem skal holdes ansvarlig dersom et selskap ikke lengre eksisterer?

For å sette det på spissen:

Dersom Saab går konkurs, Opel går konkurs og GM går konkurs så vil fabrikker, kontorer og alle fasiliteter etterhvert stenges av, og de ansatte har ingen arbeidsplass.

Uten ansatte, hvem skal man henvende seg til for å få gjennom en reklamasjon for eksempel?

Jeg kan ikke så mye om dette, men klarer ikke helt å se hvor dette ansvaret vil plasseres.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Ikke spesielt stor grunn til bekymring,de fleste bilmerker produserer lite deler selv,det står mange bildelsprodusenter for som f.eks Bosch etc.

Går utifra trådstarteren har lest denne artikkelen med litt "negative briller"...http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=537026

Maverick

over 16 år siden

Maverick

Saab ser jeg desverre ikke noe håp for. Lite salgsvolum og plattform fra GM. Lite interessant for oppkjøp. Opel har større sjanse med betydelig større volum og en tysk stat som er positiv til støtte.

FekinCnut

over 16 år siden

FekinCnut

Unni har postet det samme i bloggen til Rablefjell også, hun er sikkert ansatt i Volvo

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

Øii- nå ble du stille Unni...

Unni

over 16 år siden

Unni

Er du våken nattevakten? Les mitt forrige innlegg.Jeg kjører Saab.Og da er det vel lite sannsynlig at jeg jobber i Volvo.Prøvde å bytte inn Saaben min ett pa steder denne uke. Bilforhandlerene var veldig hyggelige og kunne ta den i innbytte,men fikk sykt lite igjen for den.

FekinCnut

over 16 år siden

FekinCnut

Unni; Kan ikke se av ditt første innlegg at du kjører SAAB.....

http://www.nettavisen.no/okonomi/article2561197.ece ser ut til at GM tar ansvar

forøvrig kjører også jeg SAAB

Nattevakten

over 16 år siden

Nattevakten

Ser ut til at det ordner seg for Saab nå ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her