Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

$26,400 for en 4. plass ...

Bobby Peru

over 16 år siden

Bobby Peru

... da kan jo ikke NW være så "ræva" som mange vil ha det til? ;-)

oxilo

over 16 år siden

oxilo

sammenlignet med forrige ukes 5. plass på pga tour som fikk $212,000 så er ikke det så bra nei :)

Koll

over 16 år siden

Koll

Plass nr. 25, som kvalifiserer til spill på PGA, var i 2008-sesongen ca.
$ 220 000. Så det er stykke igjen for vår mann.

Fujikura

over 16 år siden

Fujikura

Koll: Det er jo bare 9 sånne turneringer til. Eventuelt a han flakser inn ettpar putter ekstra og vinner :)

Foooore

over 16 år siden

Foooore

NW er tøffe greier, Henrik må nok opp på pallen 3-4ganger for å komme topp-25. En seier hjelper selvsag masse...

Go Henrik!

Koll

over 16 år siden

Koll

Ifølge ditt eget tips på en annen golfside i januar, så tror du at Bjørnstad kommer top-10 på NW, Tutta vinner 8 turneringer, og ETJ blir top-100 på ET.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Eh ja, men uansett krever det flere bra plasseringer for å komme topp-25.

Hva har det med mitt tips å gjøre? Kjekt å se at du har memorert det!

Fujikura

over 16 år siden

Fujikura

Foooore: Koll takler bare ikke positiviteten din. Såre enkelt :)

Koll

over 16 år siden

Koll

Fooore er ikke positiv, han er naiv. Forøvrig takler jeg utmerket godt hans innstilling, selv om den er urealistisk. Det plager meg dog ikke.

Fooore ligger foran skjemaet sitt når det gjelder Bjørnstad, og bak når det gjelder ETJ. For Tutta er det fortsatt åpent. Følg med i neste bolken.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Koll, det er ikke mye fristende å følge med i neste bolken.

Jeg er bare så uendelig lei alle oppgulpene dine om disse temaene!

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Ulike personer har ulik oppfatning av naiv, positiv, realistisk, negativ mm.

Jeg beholder mine positive(?) forhåpninger og forventninger til våre beste golfere likevel.

Dette til tross for at noen synes golf-verden er fryktelig urettferdig, og at noen kommer trekkende med statistikker de siste 10år som klart forteller at det er umulig å hevde seg for norske golfere.

Fujikura

over 16 år siden

Fujikura

Koll mener altså at de norske spillerne bare burde legge opp siden de aldri klarer å bli den nye Tiger Woods. Han om det.

Foooore kommer ofte med ønsketenkninger samt informasjon om hvordan spillerne våre ligger an. Det synes jeg er kjempekult. Fortsett med det :)

Koll

over 16 år siden

Koll

Nå tøver du, Fujikura. Den om Tiger kontra norske spillere har jeg aldri sagt eller ment. Fooores ønsketenkning har ingenting med hverken idrett eller debatt å gjøre. Det er og forblir det det er; nettopp ønsketenkning, og det har aldri vært kult. Dessuten er det jeg som informerer om hvordan våre spillere ligger an.
P.t. er ETJ nr. 207 på ET-rankingen, men det visste du vel? Og verre blir det, når de to neste ET-turneringene i Australia og Indonesia er over, uten at våre to får lov til å delta. ETJ og JAL (?) får spille når ET kommer til Europa, og første gang på Madeira 19.mars. Men det visste du vel også?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

"Dessuten er det jeg som informerer om hvordan våre spillere ligger an." Er dette en ny regel her inne vi må forholde oss til?

Tror kanskje Fujikura mente mer generelt, ikke akkurat spesifikt i denne tråden.

Engasjement - og forventninger(!) - der&da torsdag-søndag kan kanskje være mer interessant for noen enn oppsummeringa når resultatlista er endelig, til dømes inkludert en enkel "hva var det jeg sa"-setning.

Koll

over 16 år siden

Koll

Dersom ønsketenkning og forventninger på torsdag er mer interessant enn sluttresultatet på søndag (eventuelt allerede fredag), da er det bare å melde pass.
Min replikk om hvem som informerer om hvordan våre spillere ligger an, tolket jeg som stillingen på rankingen, ikke plasseringen underveis i en turnering. Beklager dersom jeg feiltolket Fujikura der. Stoda underveis i en turnering kan vi jo alle følge med på fra hull til hull via PC-en - for de som har tid og lyst. Vi trenger derfor ikke å lese en debattside (!) for å få vite det.

Dessuten, Fooore: jeg tror jeg aldri har skrevet "hva var det jeg sa". Men det var vel ikke meg du siktet til der?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Nei, jeg kan ikke huske å ha sett deg skrive "hva var det jeg sa".

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg oppfordrer alle som noensinne ser Koll skrive noe hyggelig eller positivt om å ta vare på det, slik at vi kan lage en årbok om det på slutten av året.

Regner med det er fort gjort å lese...

jan m

over 16 år siden

jan m

@yngve HELT og totalt offtopic: noen ide om når kuroen er på plass?? :)

Og nei, jeg kan ikke huske at koll har skrevet noe som helst positivt om noe.

Koll

over 16 år siden

Koll

Debatter og diskusjoner har alltid som utgangspunkt at noen er kritisk (et bedre ord enn det ladede "negativ") til noe eller noen. Uten slike stemmer i det offentlige rom kan debattsider nedlegges, enten det er på nettet eller i avisene. Kontroversielle, opposisjonelle, provoserende og kritiske oppfatninger er derfor avgjørende for demokratiske diskusjoner.

I Aftenposten, Dagens Næringsliv og Dagbladet (de avisene jeg leser) er det vel daglig et tyvetalls leserinnlegg (inkl. kronikkene). Omtrent alle disse har som utgangspunkt at skribenten vil kritisere noe eller noen. Uten disse stemmene blir det ingen debatt.
Det gjelder også her.

Forøvrig er det svært sjelden at en tråd her startet med noe "positivt", eller at skribentene er så utpreget positive.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Du har vel tidligere skrevet at det er du som holder liv i diskusjonene på ulike golfsider Koll, morsomt skrevet.

Sidene her inne har flere funksjoner enn kun å være en debattside, det har også med informasjonsdeling om det ene og det andre, samt felles engasjement. Kan hende vel så fruktbart.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Scangolf, demokratiets vaktbikkje :-)

007

over 16 år siden

007

GB, den inkluderende debattanten :-(

Daniel

over 16 år siden

Daniel

Koll => Var jo domt av Tage å ta flyet til Indonesia på Lørdag da hvis du vet at han ikke får spille. Du burde vel sagt noe til Tage da, nå sløser han jo vekk penger og tid på flybillett och reise. Men det visste du vel også?

Trollet

over 16 år siden

Trollet

Bjørnstad og Tage har oppnådd å få spille i 2. divisjon på sine respektive kontinenter. Alle som spiller i 2.divisjon gjør selvfølgelig det beste de kan hele veien, og det er ingen grunn til ikke å still opp der de har anledning. Jeg oppfatter ikke at denne diskusjonen dreier seg om hverken Henrik, Tage, jan Are eller andre personer. Det dreier seg om personer som er totalt uten bakkekontakt og gang på gang putter urealistisk vrøvl inn i diskusjonen. Det fine er at det holder diskusjon og engasjement i gang, det negative er at det blir bare dumt dumt dumt dumt og dumt.
Jeg synest det er kjempefint at vi har spillere høyt oppe i divisjonssystemet, og gleder meg hver gang de gjør det bra. Men som godt voksen med utmerkede resoneringsevner vet jeg også at de ikke er gode nok for spill på PGA. Uansett hvor godt de måtte gjøre det i enkeltturneringer så skjer det over tid ingen undere i golf. Henrik rep på en bølge gjennom Q-school for noen år siden, men det ble raskt klart at lista for PGA-spill lå altfor høyt. Han har funnet sin plass der han hører hjemme, og der synest jeg vi skal la han få være i fred. Fatter ikke hvorfor noen på død og liv skal hause nivået hans høyere enn det er. Fooor, hvorfor kan du ikke bare holde kjeft og vente til du ser hvordan det går. Du kommer ihvertfall ikke til å tjene deg rik på gambling.....

Daniel

over 16 år siden

Daniel

Trollet => Tage spiller ikke på challengetouren, han spiller på europatouren. Kortet hans er ikke så bra dog enda ettersom han er Q-school graduate og ikke fått bra resultater nere i Afrika, men å si at han spiller i 2.divisjon av den grunn blir helt feil.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Om jeg ønsker å dele mitt engasjement - positivt sådan - med likesinnede her inne, så gjør jeg det.

Hva pessimistiske - "realistiske" - deltagere skriver betyr intet for meg i så måte, det ødelegger ikke mine forventninger til de beste norske spillerne, Trollet..

oxilo

over 16 år siden

oxilo

neida, så $26,400 for en 4.plass er ikke så galt det...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her