Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kragerø er bare sååååå fin!

Joje

over 21 år siden

Joje

Hei. Tenkte bare å si at jeg spilte Kragerø i helgen, og at den - etter min ringe vurdering - er den klart beste jeg har spilt i år. Fantastiske greener på Miklagard-nivå, fantastiske omgivelser, særpregede og flotte hull, deilige fairwayer og ditto teesteder.

Kan være smart å legge igjen driveren hjemme, men det gjør ingen ting. Kragerø er en opplevelse!

Toughloose

over 21 år siden

Toughloose

Miklagard-nivå? Ikke sånn de fremstår i år da håper jeg =)

Joje

over 21 år siden

Joje

Hehe. Jeg regnet med at noen kom med den, ja. Men seriøst ment, Toughloose - hvis du ikke har spilt Kragerø, så håper jeg du gjør det snart. Da ser jeg fram til dine svært så innsiktsfulle vurderinger...:-)

Nå skal ikke jeg begi meg ut på detaljerte beskrivelser av hvert hull, da jeg faktisk likte alle sammen. Skulle jeg likevel nevne et, så måtte det bli hull 19. Hyggelig vertskap og en særdeles morsom jente bak disken. Og akkurat på dette området mener jeg å kunne oppdrive like stor fagkunnskap som deg...

Todd H.

over 21 år siden

Todd H.

Er det riktig at single-hcp'ere spiller gratis i Kragerø på ukedager ?

Toughloose

over 21 år siden

Toughloose

Jeg har faktisk planer om å spille Kragerø, men det er noen som må jobbe også vet du, så det må bli en helgetur, kanskje med Larvik i samme slengen. Har ingen planer om å bestride dine kunnskaper hverken om hyggelig vertskap, ei heller morsomme jenter "over disk" =)

Joje

over 21 år siden

Joje

Kledelig beskjedent, Toughloose...

For øvrig ville jeg spilt Kragerø først, for da gidder du ikke spille Larvik etterpå.

Til Todd - jeg vet ikke om avtalen gjelder ennå. Er dessverre et par poeng unna, så det var ikke noe tema. Men det er jo bare å ringe.

Per Haugsrud

over 21 år siden

Per Haugsrud

Etter 15 august spiller alle single-hcp'ere gratis på hverdager her i Kragerø Golfpark igjen. Starttider kan bookes dagen før på 35985530. Velkommen!!

Gift

over 21 år siden

Gift

Hei. Jeg har 5 i hcp, men er gift, kan jeg få spille allikevel, selv om jeg ikke er singel?

mvh

Tica

over 21 år siden

Tica

Singel hcp betyr at du er under 10 i hcp, og det er jo du.. om du har dame eller ikke betyr jo ingenting! Det er ikke sånn singel man mener.. (håper jeg..)

Men er jo helt dustete at singel hcp skal få spille gratis.. Da håper jeg virkelig at de har tider hvor "ikke" singel hcp og grøntkort spillere også spiller gratis..
De ber jo bare om at folk skal skrive seg mer ned en de egentlig gjør og bli hcp snikere når de legger ut et sånt tilbud..
Syns det var en elendig ide..

Joje

over 21 år siden

Joje

Vel - det er i hvert fall et tilbud som får reaksjoner, og det er sikkert litt av poenget. Hvorvidt det er rettferdig eller ei... Golf er vel et av de få sportsgrenene i verden hvor det er lettere for dårlige spillere å vinne konkurranser enn det er for de gode. I hvert fall så lenge man spiller stablefordturneringer med fullt handicap. Derfor synes jeg ikke det er noe gærent i at de som er gode kan "premieres" litt for en gangs skyld.

Tror du virkelig noen skriver seg ned "ulovlig" for å spare de hundrelappene? Tja - sikkert noen. Men neppe mange. Personlig har jeg (akkurat gått meg ned:-) 11 i hcp, og kunne aldri tenke meg å gjøre det du nevner.

Hcp-snikere mener jeg for øvrig er en benevelse for de som IKKE skriver seg ned, for å øke sjansene til å vinne et håndkle i stableford-turneringene sine. Men det er en helt annen diskusjon...

Så jeg synes det er en god og morsom idé... (For øvrig føler jeg meg ganske trygg på at "Gift" ikke var så veldig alvorlig i innlegget sitt:-)

Fortsatt gift.. :)

over 21 år siden

Fortsatt gift.. :)

@joje Riktig. Var ment som en liten (kanskje dårlig?) spøk.
Men, jeg synes tilbudet er helt greit jeg! Hvorfor ikke? De fleste golfbaner er jo avhengige av å skape en etterspørsel. Hvorfor ikke gjøre det på denne måten? Få en god del "gode" spillere til å komme dit, og siden fortelle om hvor bra banen var, osv. Selvfølgelig må man jo være sikker på at man har et bra "produkt" å selge, men det virker det jo som man har, når man ser innleggene over! Så, når august kommer, så regn med at jeg skal benytte meg av dette tilbudet. :)

Forøvrig så har jeg sett at et par turneringer jeg har spilt i, har operert med 3/4-dels hcp, noe jeg synes er mer rettferdig for alle. Lav-hcpere spiller jevnere, og vil stort sett havne på 30-36 poeng(ikke variere så mye som en høy-hcp`er), som kan variere fra 20 til 49!!
Med 3/4-dels hcp får man luket ut de verste scorene, mens de som spiller stabilt ikke taper så mye allikevel. Bare en tanke.

mvh.

Tica

over 21 år siden

Tica

Tokk det vel egentlig som en spøk jeg og, men kunne jo hende det var ment som et spørsmål..

Det er vel greit at singel hcp spiler gratis en periode, men da syns jeg også at høy hcp kan spille gratis en annen periode, så blir det likt..

Jeg er heller ikke singel hcp, og jeg ville aldri drømt om og skrevet meg ned for og spare de hundre lappene, men det vet jeg at mange andre ville gjort, kjenner folk som med glede hadde gjort det..

Todd H.

over 21 år siden

Todd H.

Hvor går grensen for høy-hcp ?

Likt for alle ... ???? Det blir aldri likt for alle, og her har Kragerø valgt å la single-hcp spille gratis. De har sikkert en god grunn for det og bør få lov til å gjøre akkurat som de selv vil uten at folk skal "syte" om likhet for alle.

Av alle golfere i Norge er det ca. 2-3 % som har hcp under 10. Det er mao ikke så mange som får denne muligheten.

Tulleregel

over 21 år siden

Tulleregel

Helt tåpelig av Kragerø golfklubb, skal aldri spille der nå bare pga dette, en prinsippsak, maken til tåpelig regel!!!

golfer!!!

over 21 år siden

golfer!!!

slutt å sute da...vær så snill!!Dere er bare misunnelige på de som har singelHCP...som Todd H sier:2-3% singelhcpere i Norge...hva mener dere da??at alle skal spille gratis??dette er helt latterlig...hvis alle over 10 i hcp skulle fått lov,hadde jo Kragerø GK blitt ruinert...

Ta dere sammen....

Peer

over 21 år siden

Peer

Vi har diskutert dette før, og jeg synes Per Haugsrud er like latterlig som før:
http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=7862

Joje

over 21 år siden

Joje

Vel Peer. Jeg har lest den linken du viser til, og kan ikke si at dine argumenter kommer så veldig bra ut. Mulig at du selv synes du "vant" diskusjonen, men det er neppe så veldig mange som er enige med deg.

Skjønt - noen er det jo alltids...

HCP12

over 21 år siden

HCP12

Vet ikke hva som er Haugsruds intensjon med å gi gratis spill for 3% av alle spillere, men kanskje det kan slå litt feil vei.
Ikke så helt super-klokt å forskjellsbehandle 97% av potensielle kunder.
Hvis de over 10 blir passe "pissed" vil de jo ikke spiller der og da kan jo økonomien fort bli skral på Kragerø også.
Opplevde for 4 år siden å bli avvist på Tyrifjord på en hverdag med nesten null booking fordi min hcp da var 28,1. De hadde da 28 i grense og kunne ikke slippe noen ut som hadde for høy hcp.
I dag er det vel GK som er kravet der også, trenden er vel at de klubber som prøver på snobbestil fort må fire på både pris og hcp-krav. Det er ikke lenger selgers marked i golf Norge, og det vil sikkert Kragerø få merke.

Quasimodo

over 21 år siden

Quasimodo

Jaja, hva meg angår må Haugerud få gjøre akkurat hva han vil der nede i Kragerø. Uansett alt for langt ute på Bondelandet for min del!
God Jul!

Tulleregel

over 21 år siden

Tulleregel

Til: golfer!!!
Er da selv singelhandikapper, men har da absolutt ingen intensjoner om å spille der av den anledning!!!

Dessuten til Quasimodo:
Typiskt en fra Oslo-området å si at Kragerø er ute på bondelandet. Veldig mange som bor i Oslo tror at Oslo er en verdensmetropol, selv om det egentlig bare er et rådyrt hull i jorden sammenlignet med andre byer. Folk flest som ikke bor i Oslo-området er som oftest glade for at de ikke bor der. Er glad for at jeg ikke bor i Oslo og kommer heller aldri å flytte dit.

Fooore

over 21 år siden

Fooore

La nå Haugsrud kjøre sine stunt som han vil, han har fått til en del, la oss håpe det blir mer!

Og å putte inn en diskusjon om Oslo i dette, vær så snill!

Gå ut og spill golf!

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Golfsvindel avslørt i Kragerø:

http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050612/KULTUR/106120094

Noen som har lest boken?
Rot i virkeligheten?

Tror dette kan være artig å lese!

Thor

over 20 år siden

Thor

Bra Per!! Morro å se at det biter på så mange idioter (med over 10 i hcp...) her i forumet:-) Og ironi tåler de sikkert ikke...

Tror at Per ønsker å vise frem banen sin og da ønsker han spillere som har litt peiling på golf. De fleste under 10 i hcp har ofte litt bedre forutsetninger for å kunne uttale seg om en banes kvaliteter.

Per: Tror jeg må ta med konjakken en helg og sitte å se på denne "muppett"-banen din... Men la meg slippe å spille, har ikke råd til å legge igjen dusinvis med HX Tour i "skauen":-)

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

eh.... Thor....

har du sett at denne tråden er et år gammel?

Pingeling

over 20 år siden

Pingeling

Joa, men den med svindel-Per er ny!

(spøk...)

Thor

over 20 år siden

Thor

Blingset litt der.... Gammel mann, grå stær og alt det andre.. Sorry.

Bokorm

over 20 år siden

Bokorm

Tror det Proffen refererte til er boken som er skrevet om Kragerø Golfpark/Per Haugsrud og som VG brukt 2! sider på søndag om. Husker ikke hva den heter, men det er det kanskje noen andre som gjør..

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Det står på den linken jeg la inn fra avisen Varden.

Erik Wekre - Spill uten regler:

Sakset fra Varden:

Denne thrilleren er skrevet som en dagbok med høy autentisitet på lokalt Kragerømiljø og lokale stedsnavn. Den er ikke dokumentarisk, men kan leses som en nøkkelroman med nådeløst søkelys på investorer bak store golf- og hytteprosjekter og på eiendomsmeglere som selger bedriftshytter i stort og sørger for at én blir sittende igjen med den flotteste. Det er lett for de som har fulgt utviklingen av turistutbygging i Kragerø å se virkelige mennesker foran seg når en leser personbeskrivelsene, og har ikke noen investorer forvunnet?
Tvilsom samrøre mellom kommunale myndigheter og eiendomsspekulanter er også med, og når en legger til familiebånd mellom sentrale aktører, bestikkelser, en arrogant politimester utenfor loven og en avdanket golf-pro som skal drive golfbanen og hotellet, så er rollelisten rene lokalrevyen.
Handlingen er risikabel og livsfarlig for noen: Hvordan få liv i et halvdødt golfprosjekt og hvordan få inn mer penger når noen har overfakturert tjenester i forkant og får beskyttelse mot å hvitvaske penger fra MC-miljøet? Er noen i det hele tatt å stole på når de ikke får betaling?
Godt skrevet også, fra første stempelslag i koggmotoren som starter opp i Blindtarmen. Debutanten Eirik Wekre (39) er ny som forfatter, men med bakgrunn i bank- og finansmiljø i Oslo er han antakelig ikke noen novise i forhold til finansmarkedets grå og svarte soner. Dette er en bok den lokale bokhandelen kan komme til å selge mye av. Pirrende for nysgjerrigheten, underholdende - og spennende så den er vanskelig å legge fra seg. En femmer på terningen

Joje

over 20 år siden

Joje

Boken om Golfsvindel i Kragerø fikk bare 3 på terningen i VG. Etter å ha lest Erik Wekres "Spill uten regler" må jeg si meg enig med hovedstadsavisen. Kjedlige greier...

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Fra utdraget i anmeldelsen i Dagbladet i dag:
http://www.dagbladet.no/kultur/2005/06/27/435785.html

"Som for mange andre romaner av denne sorten, er utgangsideen god.
Golfproffen John Abel engasjeres for å fronte det store golfprosjektet i Kragerø.

Anlegget har møtt mye motstand fra SVs mann i kommunestyret, men han er omkommet på mystisk vis. "

Er det ikke fint at golfmotstandere blir ryddet av veien da? Jeg synes slike vendinger fortjener terningkast 6 jeg!

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Hei Per! Siden du likevel er innom..
Har du lest boken? Og hva synes du i så fall om den?

Er den mest gøy for de i Kragerø distriktet, eller andre parter som har eierskap, slik som Oslo-avisene anmelder?
Eller er den til terningskast 6 slik som Varden skriver?

Petterson

over 20 år siden

Petterson

Aftenposten kaller Eirik Wekres bok for sørgelige greier og en ubehjelpelig thriller som aldri skulle ha vært utgitt.

Akkurat det gjør en jo litt nysgjerrig. Kanskje man burde lese selv fo rå se om den virkelig er så dårlig... Men når også VG, Dagbladet, og de mindre lokalavisen som har funnet den en anmeldelse verdig, unisont slakter den (med unntak av Varden) tror jeg at jeg bruker feriepengene på noe annet...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her