Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Miklagard er flinke!

Stein

over 16 år siden

Stein

http://www.miklagardgolf.no/publish.asp?avd=1&pt=news&nid=6494

Miklagard kjører prisgaranti opp mot nettkjøp fra Edwin Watts i USA som eksempel. Gunstig for medlemmene det

lk

over 16 år siden

lk

Ikke så imponerende når det bare gjelder de nyeste modellene. Det er jo når du begynner å se på fjorårets modeller at du virkelig kan spare penger. Mens mange norske butikker selger fjordårets driver til flere tusen kroner så får du den som regel til 150-200 dollar på nettet i USA.

Stein

over 16 år siden

Stein

Sant nok, men bedre enn de andre shoppene rundt omkring.

jam

over 16 år siden

jam

Vel, de har jo solgt ut store deler av fjorårets modeller til meget lave priser i vinter. Det som ikke går tilbake til leverandør må jo bort, for en Proshop i Norge kan ikke ha haugevis av gamle varer på lager, det har man ikke råd til. Derav er det ikke så mye av det gamle som er igjen, da tar man inn nytt i stedet, og gir bra pris på dette.

Topp

over 16 år siden

Topp

Nå er problemet med gamle varer at hvis shopen er tom for disse, må de da bestilles fra leverandørene. Og da er det vanskelig å konkurrere med nettshoper som skal tømme lagrene..
Men de fleste golfere vil jo ha det nyeste og råeste uansett:)

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Tror ikke det gjelder de fleste, Topp, men kanskje endel unge + heeelt golfgale eldre personer.

Halvgamle middelmådig interesserte som meg, finnes det nok flest av i Norge. Vi bryr oss ikke om å flotte oss på golfbanen.....

Billa Jens

over 16 år siden

Billa Jens

Hver gang jeg har vært innom proshopen på Miklagard har jeg stusset over prisene som alltid er 10-25% høyere enn for samme utstyr og klær i andre dyre proshopper. Når de har salg på Miklagard så er prisene likevel like høye som full pris andre steder.
En ting er ihvertfall sikkert, på Miklagard selges ingenting til gunstige priser, uansett hvor flinke de er å misbruke ord som salg og rabatt.

Man

over 16 år siden

Man

Må altid tenke 25 % av hva?

Stein

over 16 år siden

Stein

Det spesielle på Mikagard er aksjonærprisene. Vi som har aksjer får bedre tilbud. En fin måte å ta vare på medlemmene, og det er de finke til.

Gootabanen

over 16 år siden

Gootabanen

Billa jens: Når var du sist i shopen på Miklagard? Klubben tok over for to år siden, og da har prisene vært lave. Ingen matcher prisene på utstyr, og aksjonærprisene er svært bra. Feks ProV1 til 399,-, Titleist Players Glove 159,-. Og klærne er IKKE høyt priset!

Så ditt utsagn om at ingenting selges på Miklagard til gunstige priser, faller til stengrunn...

Gunstige priser

over 16 år siden

Gunstige priser

XXL har ProV1 til 379,- og prisen på disse ballene har jo blitt dumpet overalt. Så det var ikke så veldig godt eksempel på at det er gunstige priser, var det vel?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Det er faktisk Miklagard som er årsaken til at flere andre proshoper og XXL har dumpet prisene på ProV1-ballene.

Så jo, det var et godt eksempel på at det er gunstige priser.

Hvordan

over 16 år siden

Hvordan

Kan du vite det?

Tolle

over 16 år siden

Tolle

Shopen på Miklagard begynte med ProV1 til 399,- i April 2007. Dette gjorde at mange shoper ble forbannet og klagde blant annet til PGA Norge... Ikke at det ville hjulpet..
Så det er nok riktig at Miklagard startet den priskrigen. Men uansett er disse prisene kun til aksjonærer på Miklagard, og er å betrakte som en medlemsfordel.

Nope

over 16 år siden

Nope

Som medlem kan du kjøpe baller litt dyrere enn på XXL. Bra medlemsfordel...

Ha ha ha ha ha

over 16 år siden

Ha ha ha ha ha

Som medlem....., ho ho ho
Som medlem har du betalt ræva di.
Hvis jeg betaler 10000 kr til Rema1000 får jeg helt sikkert ordne med prosenter på melg og egg.
Jeg spilte 3 runder på Miklagard i 2008 og var innom proshopen hver gang. Dyreste prisene jeg har sett på golfklær.

Stein

over 16 år siden

Stein

Jammen da lar du bare være å kjøpe der da? Du er morsom du. Skal jeg sitte å hyle og gapskratte fordi Statoil selger brusen sin dyrere enn Rema gjør? Jeg prøver heller å kjøpe andre steder.

Det var forsåvidt Miklagard som starta trenden å selge prov1-baller billig til medlemmene sine. Før i tiden kosta de over 700 pr dusin. Pga miklagard selger også Losby og andre ballene for rundt 400.

Hipp hipp hurra for miklagard!

mcs001

over 16 år siden

mcs001

Jeg har kjøpt alt mitt golfutstyr på Edwin Watts. Hadde jeg hatt muligheten til å støtte min proshop/klubb og betalt samme pris for utstyret, er det klart jeg hadde gjort det.

Edwin Watts i USA er ifølge Svensk Golf den støreste leverandøren av golfutstyr i Sverige.
Når en proshop i Norge matcher de prisene må vi være fornøyd og får håpe flere proshoper følger etter!

Tolle

over 16 år siden

Tolle

Unnskyld meg Nope og Ha ha bla bla... Men hva betaler egentlig dere for ProV1 og golfutstyr i shopen hos deres egen klubb? Eller kanskje dere aldri har kjøpt en eneste peg der engang?

Hi, hi

over 16 år siden

Hi, hi

Heftig debatt på scangolfen :-)

dollarkurs osv

over 16 år siden

dollarkurs osv

Stein da: er det Miklagard sin fortjeneste at kursene svinger og innkjøpsbetingelser og alle andre element som gjør at en kan ha lav utpris? Kanskje noen for tak i overliggere eller kjøper ikke av grossist, ikke betaler sin toll og mva, hva vet vi om det. Er billige ProV1 virkelig sentrerte? Ta en test på det, for det er de nemlig ikke.

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Dollarkurs: Varsom nå. Det kan oppfattes som at du påstår at ProV1 ballene som selges billig (da antakelig inkludert de på Miklagard) ikke er sentrerte. Stemmer det?

Tror du i så fall skal være forberedt på å ha dokumentasjonen i orden på den påstanden. Det kan tolkes som at du beskylder noen for svindel, og det er ganske alvorlig.

Det kan jo tenkes at etter at klubben tok over pro-shopen for to år siden, så har ikke fortjeneste vært i samme fokus som ved forrige driver, og at DET er grunnen til at de kan selge billig. Greit å sjekke ut sånne ting før man hevder at noen selger varer med mangler.

dollarkurs osv

over 16 år siden

dollarkurs osv

Det er riktig at man skal være varsom, takk for det.
beskylder ingen ved navn eller om det forekommer her i Norge, men er ganske sikker på at en del billige baller, selv ProV1 ikke er bestandig i henhold til forskriftene. Dette var ikke ment som noen påstand om at det skjer på Miklagard, hvis noen oppfattet det slik, var det ikke meningen.

TH

over 16 år siden

TH

Dollarkurs:
Jeg tar gjerne en diskusjon vedr Miklagard med hensyn til innkjøp og kvaliteten på varer.
Alle varene på Miklagard blir kjøpt gjennom Norske grossister, alle varer blir betalt til Norske grossister med Norske priser, ingen "overliggere" blir kjøpt inn!
Kom gjerne innom for en test av våre ProV1 baller, de er ALLE kjøpt gjennom SMD, som har Titleist i Norge.
Ellers følges alle regler for forretningsdrift i Norge, altså ingen "snarveier" eller omgåelse av lover og regler.
Selv om du sier at du ikke beskylder noen ved navn, så starter du ditt innlegg med Miklagard og kommer deretter med en del påstander som ikke er helt bra. Jeg går kun god for Miklagard, men jeg tror ikke du finner så mye "snusk" hos andre shoper i Norge heller.

dollarkurs osv

over 16 år siden

dollarkurs osv

Må igjen si at at dette ikke var myntet til Miklagard. Betviler ikke at alt forgår i riktige former der. Pga denne setningen:Stein (28.01.09 kl. 20:00) Pga miklagard selger også Losby og andre ballene for rundt 400. sitat slutt. at jeg uttalte meg. beklager igjen.

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Bra, Dollarkurs. Det var en nyttig, hederlig og prisverdig redegjøring av påstanden. Kudos!

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Var innom Team Sportia i Strømstad i dag og kjøpte meg en ny fairwaywood. S9-1 fra Cobra.
Med kurs på ca 0,77 kom denne på 1795 SEK/ 1382 NOK.
Samme wood koster på TGW 179 USD eller ca 1225 NOK basert på kurs 6,84.
160 kr mer i Sverige enn USA er bra pris.
Prisen inkluderte test på simulator + at de skiftet de over til valgfritt midsize grep uten at det kostet noe ekstra.

Kan anbefale servicen og utvalget av demokøller i den butikken.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her