Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bodø Golfklubb

Sverre

over 20 år siden

Sverre

7. august åpnes en ny golfbane i Bodø, ved Saltstaumen. Klubben ble stiftet her om dagen og det møtte 10 stykker til stiftingen.... De har vell omtrendt ikke solgt en aksje, men håper på 50 - 60 medlemmer etter at banen åpner.

Er veldig spent på å se hvordan de får det til, og håper de klarer å drive dette uten å gå på en smell. Går det bra skal de utvide til 18 hull senere.

Denne må ikke forveksles med Salten GK treningsbane, eller samme klubbs forsøk på å lage en 18 hulls bane ett annet sted i Bodø.

Vet lite om denne banen. Er det noen fra Bodøområdet som er innom her og kan si litt mer om dette prosjektet?

Sverre

over 20 år siden

Sverre

Har lett etter denne linken lenge, men fant den først nå.
http://www.bodogolfbane.no/

Ut fra bildene ser det jo ut som om de virkelig har lagt litt flid i denne banen.

Er det noen som har erfaring fra/med de andre golfbanene som Golfmanagment har laget?

Tron E. Enger

over 20 år siden

Tron E. Enger

Golf Management ligger som sagt bak denne banen, og banen skulle stå klar til sesongstart, men pga dårlige forhold (?) så blir det ikke åpning för begynnelsen av august. Jeg har värt og sett på banen i fjor, för det ble sådd, og anlegget ser greit nok ut. Gleder meg til å komme meg hjem fra ferie for å se hvordan banen er ved åpning. Er visstnok bare 6 hull som kommer til å stå klart ved åpning.
Salget av andeler har visstnok gått trått, og det er nok pga. at her pröver de å etablere en ny golfklubb i et allerede eksisterende miljö. Salten GK er tross alt en etablert klubb med ca 300 medlemmer, og jeg föler at mange i det miljöet er trofaste mot egen klubb, spesielt nå som man har kommet i gang med bygging av egen bane.

Selv er jeg medlem av Salten GK, og jeg må tross alt si at banen vi driver og bygger blir langt mer spektakulär enn det jeg har sett på Ilstad. Banen som bygges på Myklebostad vil ha forhåpentligvis 6 hull til sesongstart, og 9 ved slutten av sesongen. Spennende design med noen reale linkshull i midnattsol med Lofoten i bakgrunnen. Blir lekkert!

Selvfölgelig håper jeg som golfinteressert at det er liv laga for 2 baner i Bodö, noe det nok ikke er pr. i dag, men ingenting er jo bedre enne at man har flere baner å velge mellom. Når man nå får fulle baner i stedet for treningsanlegget på 6 hull i Saltstraumen, så tror jeg at golfinteressen i byen vil bli sterkt ökende. I den sammenhengen håper jeg at de som önsker å spille golf stötter opp om den eksisterende Salten GK, som pr. i dag er en veldrevet og idealistisk idrettsklubb, i stedet for de ökonomiske motivene som ligger bak anlegget på Ilstad.

Vennlig hilsen
Tron E. Enger

Sverre

over 20 år siden

Sverre

Takk for svar. Jeg var også medlem i Salten GK i en måneds tid for noen år siden. Jeg synes det er svært gledelig at Myklebostadprosjektet er i gang. Jeg bor ikke i Bodø akkurat nå, men kommer nok til flytte dit om tid og har stor interesse i at vi får skikkelige baner i Bodø. Men Narvik som nærmeste bane kommer jeg garantert til å spille på begge. Enten på greenfee eller som medlem begge steder. Jeg tror at så fort banen/banene først er der, så vl det ta bare et par år før interessen er på topp og at begge klubbene ikke har noen problemer økonomisk. De bør derimot ikke budsjettere med greenfeeinntekter ala banene her på Østlandet.

Men er fortsatt litt usikker også på Salten GK bane. Det står på hjemmesiden at byggingen er startet og at alt i er i orden. Likevell leser jeg mellom linjene en viss usikkerhet. Og mtp et par prosjekter her på Østlandet blir jeg enda mer usikker. Jeg har vurdert å kjøpe medlemskap bare for å hjelpe dem i gang ;) Og deretter låne bort medlemskapet til en kompis. Men sitter litt på gjerdet foreløpig, da jeg ikke synes den informasjonen som ligger på internett er overbevisende.

Jens-Kristian Hansen

over 20 år siden

Jens-Kristian Hansen

Byggingen av Bodø golfpark (Myklebostad) er i full gang. Banen er designet av den skotske banearkitekten Robin Hiseman (www.robinhiseman.com ). ISS Skaaret (www.skaaret.no) er engansjert som entreprenør. ISS Skaaret har omfattende erfaring med bygging av golfanlegg, og blant deres over 20 prosjekter kan nevnes Miklagard og Meland.

Det er således profesjonelle aktører på plass, og byggingen er i rute for åpning neste sesong. Hvis du trenger mer informasjon kan du kontakte meg på tlf 909 26 722, eller send meg en mail.

mvh
Jens-Kristian Hansen
Nestleder Salten golfklubb

Sverre

over 20 år siden

Sverre

Forsøkte å sende mail til: Jens-kristian.hansen@andresen.no. Men fikk melding om at denne adressen ikke fantes?

Jens-kristian

over 20 år siden

Jens-kristian

Beklager, feil adresse, skal være andresen-co.no. Prøv igjen!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her