Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Simulatorene på Myrenes sportssenter

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Jeg må bare få ytre at de nye simulatorene på Myrenes er jævla bra. Typen "About golf" er bare så vanvittig mye bedre enn Fullswing som de hadde før. Selv om jeg ikke kom helt inn i puttinga, så funker slagene meget bra.

Morro å slamre baller inn i et lerret igjen!

R8

over 16 år siden

R8

Heia Gunder,godt nytt år!! Hvor er Myrenes sportssenter?

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Heia R8-mann :) God nyttår ja.

De på Sandaker-senteret. Bli med GB og meg en gang da?

R8

over 16 år siden

R8

Ja jeg er med.Sto å slo ett par bøtter på Fornebu i dag.Blir litt kjedelig det..

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Send meg en epost så skal vi vel dra deg med. Det er jo mye morsommere å leke med oss to enn å slå alene på Fornebu. (Epost-ikon oppe til høyre på innlegget mitt)
Snakkes

R8

over 16 år siden

R8

GB har nr mitt.Skal vi spille i morgen?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

oj

R8

over 16 år siden

R8

Hva mener du med oj,skal slå dere begge to. Slår drit bra nå..

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg er med jeg, men vi må ha riktig simulator, og det spørs om den er ledig... Sjekke i morgen?

R8

over 16 år siden

R8

Ja skjekk i morgen.

Gunder

over 16 år siden

Gunder

For min del er det best om vi kan starte tidlig.
R8: Vi må spille på en spesiell simulator for der har GB brukt uante timer på å trene inn puttinga :)

R8

over 16 år siden

R8

Tidlig er bra.GB har aldri klart å putte,så det tar jeg med stor ro.. jeg kan kjøre GB,jeg har jo tross alt den fineste bilen...

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jepp, jeg kjører bare en Audi for tiden :-)

Gunder

over 16 år siden

Gunder

GB :(

R8

over 16 år siden

R8

Natta.Send meg melding i morgen når vi skal spille.

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Jeg vil også være med å spille! :(

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Sorry, Rected. Slik er det når man prioriterer harrytur og kvinnfolk fremfor golf. Var bare to timer ledig også.

Neste helg :-)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Utrolig enig med deg Gunder.
Aboutgolf is about golf.... full swing ser ut som Microsoft Links fra 1998....

følelsen av input=output er jo faktisk tilstede med aboutgolf, mens full swing ville vært Erik____'s mareritt med alle de tilfeldighetene som dukker opp i spillet ;)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Støtter "reklamen" for AboutGolf. For en gangs skyld var scorekortet på simulatoren rettferdig og viste hvem som var BEST :-)

Gunder

over 16 år siden

Gunder

Ja det var godt å endelig få bekreftet som av oss som er best i golf :) Grattis GB!

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Ja, det er ikke meg jaffal.....

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Det fine er at tittelen varer et helt år!

Lancaster

over 16 år siden

Lancaster

Noen som vet (presist) når Golfsenteret åpner på Telenor Arena Fornebu)?

Hansen

over 16 år siden

Hansen

De åpner ikke før høsten ert det lagt ut info om.
http://www.golfsenteret.com/main/index.php

hackz

over 16 år siden

hackz

Noen som har prøvd:
"Golfsenteret tilbyr test av utstyr med radarbaserte målinger på simulator range. Her får du gjennomsnittsmålinger på køllehodehastighet, skru i ballen og hvor rett du slår. Etter testen får du en analyse som skal vise hvilken kølle som passer best for deg".

Vurderer spesielt og ta en test med Wooder/Driver, noen erfaringer?

Gunder

over 16 år siden

Gunder

hackz: Mr Fulland (Drunkerducker) svarer deg nok. Han driver å måler på Sandaker for folk og fe. Han snakket om dette sist men jeg bare lukket ørene siden jeg ikke skjønner smashfaktor og slikt :)

Henke

over 16 år siden

Henke

Sto på range-simulatorene en time her en dag. Er de veldig strenge mht lengder, eller har jeg blitt veldig mye dårligere siden oktober?

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Hackz, det vi finner ut er hvilken av merke driverene/woodene/jernene du vil prøve som du slår lengst, rettest og som er mest tilgivende.

Vil du vite mer er det bare og kontakte oss/meg via golfsenterets hjemmesider.

Henke, Simrangen er streng på lengde på den innstillingen vi bruker. Mer vesentlig på den, er avtegningen av svingplanet som viser deg om du kommer utenfra og inn, innsiden og ut eller om du er i plan.

Den måler også svinghastighet og er derfor fin til fartstrening. Ala hva funker og hva funker ikke av tekninske grep om du ønsker og øke køllehodehastigheten.

Gunderlunder, takker for en ny variasjon over mitt unike etternavn ;-)

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Henke: Dette kan man stille inn. Personlig føler jeg at jeg som regel for litt for godt betalt på simulatorene, men som sagt det kan ha vært noe med innstillingene.

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Resurrected har helt rett. Instillingene kan endres til personlig prefereanse på både sim range og simulator hvis ønskelig.

Tourturisten

over 16 år siden

Tourturisten

Sikkert grei simulator men til hvilken pris.... 350 kr for 1 time. Da sier jeg heller ja takk till 200 på Full Swing Sim. Men hver sin lyst. Smaken er som baken.

Skedsmo/Avancia

over 16 år siden

Skedsmo/Avancia

Det koster 300,- på Skedsmokorset. Den siste hundrelappen er verd det for min del med tanke på hvor dritdårlig Full Swing er.

Tourturisten

over 16 år siden

Tourturisten

Har ikke grunnlag for å uttale meg om kvaliteten på de enkelte typene simulatorer men om Full Swing er "dritdårlig" tviler jeg på.
Kanskje kvaliteten på spillerene er dårlig når vedkommende ikke klarer å takle noe så enkelt som en simulator ( uansett kvalitet ).

Åssen er scoren på Typen "About golf" kontra Full Sving? Høyere/lavere?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Det er to viktige forskjeller på AboutGolf kontra FullSwing.

1. Grafikken er MYE bedre på AboutGolf. Banene ser bedre ut, og virker atskillig mer innbydende å spille.

2. Ballen måles med høyhastighetskamera og gir derfor tilnærmet riktig ballbane og ballengde. Slår du en fade, så får du en fade. Med FullSwing får du ofte ingenting eller til og med det motsatte.

Min konklusjon er ihvertfall at FullSwings teknologi er i ferd med å bli både utrangert og utkonkurrert. AboutGolf gir riktigere resultat og gir mye mer følelse av å spille ordentlig golf.

Scoren blir omtrent lik.

Master

over 16 år siden

Master

Hva med High Definition som de har ett par steder i Norge (som jeg kjenner til) Bergen Golfsenter og Kvinesdal.
Hvordan er disse i forhold til About?

yngve

over 16 år siden

yngve

Vel, High Definition kommer jo an på skjermkortets oppløsningsmuligheter og projektorens fremvisningskapasitet.
ikke nødvendigvis om det er aboutgolf eller noe annet.

Hvis da ikke aboutgolf IKKE støtter å kjøres i HD da...

El Drunk Duckiano, hva mener du?

Nå er vel

over 16 år siden

Nå er vel

High Definition både ett eller annet oppløsningsgreier på TV og sånt som jeg ikke skjønner noe av, og ett merke golfsimulator.

Om bildene virkelig er fra simulatoren så er jo dette merket sykt bra, ihvertfall på grafikken.

http://www.istgolf.com/golfcourses.php

Noen som har vært på Bergen Golfsenter og faktisk spilt på High Definition Golf simulatorene?

yngve

over 16 år siden

yngve

right....
jeg ante ikke at det fantes et eget merke som heter high def.

spørsmålet er jo om de er like gode på følsomhet og realisme som de med fokus på nettopp dette i stedet for grafikken da...

ikke vet jeg.... :)

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Yngve, Aboutgolf støtter HD. Neste gang vi oppgraderer pc og touchskjerm vil grafikken være i full HD.

Men det er jo ikke så aller værst nå heller da ;-)

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Søk på High definition golf simulator på youtube så er det mange filmer der. Selve skjermbildene ser mye bedre ut enn på Aboutgolf, men de virker mer statiske ut i fra det jeg kan se. Spillbarheten kan jeg ikke uttale meg om, men når det gjelder fullswing kontra aboutgolf så kan jeg si hva jeg mener. Fullswing er et litt urealistisk dataspill med dårlig grafikk, Aboutgolf er en simulator med mye bedre grafikk. Fullswing kommer jeg aldri til å betale for å spille igjen, Aboutgolf ja takk!

I am the resurrection

over 16 år siden

I am the resurrection

Jeg har spilt High Definition. De er suverene på bildekvalitet og grafikk. I tillegg er de meget gode på lesing av ballbaner. Det er visst et kamera over spilleren som måler svingspor. Jeg kan slå fade og draw når jeg vil eller trenger det(prøver hvertfall), og da leses de veldig bra.
Har prøvd litt Fullswing, og HD er suveren i forhold. Aboutgolf vet jeg for lite til å uttale meg om.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Simen,

hvis du er interessert, så kan vi oppgradere den ene PC'en og skifte ut den ene projektoren hos dere for å teste.
en HD projektor koster ikke all verden lengre, og et skjermkort med HDMI er heller ikke økonomiens undergang :D

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Vi har allerede testet, Prosjektorene er allerede oppgradert. (Kan kjøre 1900 ganger 1200).

Resten kommer, når vet jeg ikke enda.

hackz

over 16 år siden

hackz

Da var Abotugolf testet. Mye bedre enn Fullswing! og skryt til Fulland og Co for god service.

Simen, hørt rykter om at du slår farlig langt! har du et styrketrenings prog å anbefale for de som vil slå litt lenger?
Supert om du har noen tips i forhold til; tyngder(%) antall reps/sett osv:)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

hackz,
for å slå like langt kontrollert som Simen slår ukontrollert, så må du bygge bicepsene dine til å bli like store som lårene dine(Det har Simen nemlig)......

hihihi.... den fikk jeg klem på...

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Jeg er imponert Yngve. Som vanlig he he:-)

Hackz, Jeg har aldri trent styrke spesifikt for golf, men jeg har trent styrke i mange år.

Jeg har ikke ett fast program, men trener hele kroppen like mye i en 4 spilt. Bryst biceps, rygg triceps, ben alene og skuldre alene.

Alltid base først, dvs benk for bryst, mark for rygg, bøy for ben, skulderpress for skuldre.

Etter base øvelsene varierer jeg mellom forskjellige andre øvelser for de respektive muskelgrupper. Mage og legger innimellon når jeg har tid.

Antall reps per sett 4 - 10. Varierer litt mellom tungt og lettere og trener alltid med fulle bevegelser slik at bevegeligheten får litt trening også.

Slik jeg ser det bruker man hele kroppen i en golfsving og da er er det lurt at man er like sterk overalt.

Bruk så mye løse vekter som mulig slik at du trigger støttemuskulaturen din. Den er vesentlig for golfen.

Få hjelp av instruktør der du trener slik at du lærer deg god teknikk hvis du ikke er vant med styrketrening. (skadeprevensjon)

Alle har ikke like mye tid/ork til trening og kan fint trene mindre enn det jeg gjør. Poenget er å holde det gående og ikke ta pause fra treningen i sesongen (eller ellers) samt trene all muskulatur like mye.

I tillegg bør man kjøre ekte dæljetrening med jevne mellomrom. Det vil si stå 1 time å gi bånn gass med driveren.

Kombiner dette med bevelighetstrening (skal ikke mye til) og du vil slå lenger ut i skogen å bli en "provofessional" du også....;-)

Tiger in the woods

over 16 år siden

Tiger in the woods

Hei.
Etter å ha lest mye positivt om de nye simulatorene skal jeg ta meg en tur å prøve i morgen. Formen er nok veldig rusten (spilte kun 2 runder i 2008) så jeg tenkte å høre med dere som spiller der mye om det er en bane som er å anbefale for en som ikke er i form.

Noen tips?

hackz

over 16 år siden

hackz

Takk for svar Simen.
Slår så skeivt fra før at det er like greit å pælme ballen ordentlig inn i skogen - så slipper hele flighten å lete på alle hull der drivern er i bruk. :-)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Hahahahaha,..... bra avslutning Simen.... "Slå lenger ut i skogen"

Kan du ikke lage et "Slå lengre ut i skogen-program" for pingler?

:D

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her