Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Team Norway

skrall

over 16 år siden

skrall

Jeg leser om Team Norways fremtid og manglende sponsorer/lite penger.... Det som forundrer meg er hvorfor en spiller som Suzann Pettersen skal motta økonomisk støtte, når man ser andre spillere sliter med å få endene til å møtes...

I mine øyne må det være i forbundets interesse å få etablert spillere ute på tourene... når de er etablert er det vel ingen som kan nekte for at de tjener mer enn nok til å klare seg selv.. og litt til....

Pølse med brød

over 16 år siden

Pølse med brød

fordi hun er det eneste navnet NGF kan selge og hun skaffer inn mange ganger det hun mottar i støtte.

skrall

over 16 år siden

skrall

det var mens hun profilerte samarbeidspartnerne ja... nå har hun jo egne sponsorer.... se i fjor.. hva ga hun egentlig tilbake?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Ganske så enig med Pølsa, jeg tror Tutta leverer masse i samarbeid med forbundet, og det gjør hun selvsagt ikke gratis. Tror heller ikke hun føler noen spesiell gjeld til forbundet ift egen suksess.

Enig

over 16 år siden

Enig

med den

Glem ikke

over 16 år siden

Glem ikke

at golfforbundet er et av NIF's mest mislykkede særforbund.
Alle andre særforbund støtter klubbene, mens NGF melker dem.
Var det opp til meg kunne hele NGF og Team Norway dra dit peppern gror.
Det er foreldrene og i noen få hederlige unntak klubbene som skaper og driver toppspillere, ikke NGF.

Jeg synest forøvrig idrettene ski, skiskyting og sykkel har funnet en god formel på å få frem topputøvere, nemlig vha private lag som f'eks Team Manpower. Her går pengene direkte til utvikling av utøverne uten at det betales "skatt" til ørten "sekretær"-stillinger i de respektive forbund.

NGF er bare såååå udugelige.

are

over 16 år siden

are

til glem ikke: Takk,kunne ikke vært mere enig

husk

over 16 år siden

husk

Jeg minner på at ingen andre idretter i Norge har så mange utøvere, men samtidig så få som følger idretten i tykt og tynt. Ingen andre idrettsanlegg er så mye privatfinansiert som golfbanene. Golf har ikke fått mange kronene fra norsk tipping.
Grunnen til dette er at golf er en voksenidrett. Svært få utøvere satser på en karriære som golfspiller. Komersielle anlegg.

Idrettene som nevnes ovenfor har noe som norsk golf mangler. Nemlig utøvere med hjerte i klubben. De har klubber med unge utøvere og voksne som jobber dugnad både som trenere, ledere, banearbeidere og i innteksbringende tiltak.
Norsk golf valgte å la oss slippe alt dette og la folk bruke pengepungen og la idretten være mye ego. Det eneste som ligner golfen når det gjelder anlegg er alpint, men ingen ligner oss på organiseringa. Om det er smart eller ei vil historien vise. Jeg er av de som tror golfen må begynne å lære litt mer av sjela til norsk idrett. Den som vi finner i idrettslagene,

Jeg er veldig spent på 2009 og 2010 der dette kan slå negativt ut pga. finanskrisa.

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Glem heller ikke: at sist jeg sjekket hadde vi også både et skiforbund og et sykkelforbund selv om det er noen private team.
Nå har vel heller ikke fotballforbundet, skiforbundet eller så veldig mange andre forbund utviklet sine topputøvere selv. Den største og viktigste jobben skjer jo i klubbene i de fleste andre idrettene også.
Det er vel også en en temmelig vanlig oppfatning i andre forbund også at litt nærsynte klubbstyrer og medlemmer synes at de betaler for mye inn til sine særforbund.
Å påstå at NGF ikke støtter klubbene sine synes jeg er en temmelig drøy påstand.
Det største problemet til golforbundet er vel at de har så mange sære medlemmer siden alle som skal spile golf nesten må være medlem der.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her