Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bra Børsheim !!

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Grattis til Knut Børsheim. 16 plass i sterkt felt i England står det respekt av. Synd med den dårlige andrerunden, men som 17 åring kan slikt skje. Godt jobbet !!

Facit

over 21 år siden

Facit

Ja, slikt skjer også med 15-åringer til og med... som Børsheim :-)

;)

over 21 år siden

;)

17 år.

epd tour

over 21 år siden

epd tour

Børsheim en flink golf spiller og en venn!.
Bra spillt

TICA

over 21 år siden

TICA

Børsheim er 17 da..!

wild dog

over 21 år siden

wild dog

han er lugn;)

Lurende

over 21 år siden

Lurende

Det stor og ubesvarte spørsmålet er da : Hvor gammel er Børsheim? Eventuelle svar her kan det nok stilles spørsmålstegn med - ser ikke ut til at alle de som svarer her er helt til å stole på, men selvfølgelig :

Gratulerer med ett godt resultat Børsheim! :)

Stanislav Vroklav

over 21 år siden

Stanislav Vroklav

Golf.no (NGF s sider) bekrefter at gutten er 17 år og har akkurat tapt en match ! runde to i British boys. Trodde gutten var 15 jeg. Da tror jeg han alerede nå kan slå fra seg å leve av golf som proff, du må være bedre som 17 åring rett og slett.

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Stanislav: tenk deg nøye om. Hva vet du om Børsheim og hans spillenivå ? Hva vet du om hva som må til for å være proff ?

Dessuten: hva er "måleenheten" ? Hvor god Tiger var som 17 åring ?

Her inne virker det som:

1) Har du ikke utviklet det nok til å være minst like god som Tiger (like god som tiger var på det alderstrinnet), så kan du bare legge opp med en gang.

2) Dersom du taper en match / gjør en dårlig turnering da kan du bare legge opp.

3) Du må IKKE satse på golf, du kommer aldri til å bli god nok, enten så må du bli verdens beste, eller så kan du bare legge opp.

Satt på spissen, ja.

Hva med alle de som satser på golf, og som ikke når helt opp, som blir pro'er og lever godt av det da ?? Hvorfor skal man i en alder av 17 gi opp ? Jack The Golden Bear vant the masters i en alder av 46 år ! Hvorfor er det ikke lov å være "proff" på forskjellige nivåer ?

Her legges det en "tråd" for å gratulere Børsheim, så kommer Jante Stanislav Vroklav med at han allerede nå kan slå fra seg å leve av golf. Det finnes da for pokker mange som lever av golf som feks. ikke spiller på touren (proer), og hvem kan si nå at Børsheim ikke kan blir tourproff ? Sorry Stanislav, jeg er totalt uenig med deg.

Jo flere vi har som prøver seg, jo større grunnlag har vi for å klare det. Pyramiden må nemlig bygges med spissen OPP, det fant egypter ut for veldig mange år siden !!!!!!!!

Vroklav

over 21 år siden

Vroklav

Vet faktisk relativt mye om dette, har fulgt gutten live ved flere anledninger, sjekket statistikkwen hans og jeg har fulgt elite golf i europa relativt inngående i 10 år. Har også fulgt godt med på rekrutteringen i de ulike land i europa og ikke minst de større amatør turneringene. Påstår ikke at jeg vet alt.

At gode golfspiller velger et liv på treningsfeltet som teaching pro er selvfølgelig en måte å skaffe et levebrød på. Min påstand går på å leve av å være elitespiller, spilleinntekter. For å klare det må du minimum være blant de 200 beste spillerne i europa. Hvis du Runar som tydeligvis vet mye ! ser nærmere på historien til disse 200 på rankingen i dag, statikker som juniorer osv så forsår du snart at som 17 åring så må du markere deg helt spesielt for å lykkes i å bli en av disse 200. Når/hvis Børsheim eller Tage for den saks skyld som 20-22-24 åring skal ut å slå seg inn blant disse 200, møter de stort sett spiller med mye tourerfaring. 150 av disse har spilt ET golf i en årrekke og mange av disse har flere seire og toppplasser i skarpe felt. Nåløyet er sinnsykt trangt for alle som vil inn blant disse 200. For å klare dette må du være enestående som 17 åring. Henrik er den eneste fra norge som over tid har klart å leve av golf, han var klart bedre en Børsheim og Tage når han var 17 år. Mulig vi må ta med Haugsrud også på denne svært korte listen.

Er enig med deg Runar i at dete er mange måter å glede seg over golfen på og mange måter å spille turneringsgolf på. Børsheim er en sinnsyk god golfspiller og vi hakkere kan bare drøm,me om å spille så bra. La oss håpe han er unntaket som bekrefter regelen. La oss håpe han slår oddsen på 0.01 % for å leve av spillet sitt.

For alt jeg vet kan det hende han ikke ønsker å bli proff, derfor er mitt innlegg ment mer generelt...........

Lavida

over 21 år siden

Lavida

Knut Børsheim begynte med golf som 12-åring, og er inne i sin 5 sesong etter at han fikk GK. Han spilte i fjor på +2-tallet. Husk at Knut først denne sesongen har hatt noenlunde treningsforhold nær hjemmet, da Fana GK åpnet. Tidligere trente han på Bergen og Meland.

Gutten er uhyre treningsvillig og ydmyk. Hvor god han kan bli, er opp til ham selv, pluss at han må gripe de riktige mulighetene som byr seg. Han har i hvert fall svært gode forutsetninger for å gå hele veien.

At han slo en av favorittene i 1. runde i British Boys skal heller ikke glemmes i denne debatten.

Runar

over 21 år siden

Runar

At nåløyet er trangt, og at det er sinnsykt vanskelig, det er det vel enighet om. Det som er poenget er at vi trenger ALLE som ønsker å prøve, å da synes jeg det er rimlig synd at folk nesten ber dem legge opp før de har forsøkt.

Og dette bør da være enkelt for deg:
Kan du legge ut noen linker til der vi kan finne statistikker på de 200 beste i Europa i dag, som juniorer ?

OG dersom du trodde at jeg la inn svar på dette for at jeg tror at jeg vet alt, da tar du feil (det er mulig at jeg missforstår setningen du skrev da men.....). Jeg VET at jeg kan lite, derfor PRØVER jeg å være nøye med å skrive "etter min vurdering" og evnt. referere til andre dersom min vurdering er bygget på andres osv. Du skjønner: det er MANGE som er flinke til å hyle, men som ikke helt vet hva de hyler om.

Feks. er det mange der ute som har sterke meninger om greenkeeping og gressvekst, men som ikke egentlig har mer erfaring enn at de har tråkket på en.... litt fleipete sagt da...

Får intrykk av

over 21 år siden

Får intrykk av

at en er utlært når en er 20-25 år gammel. Stemmer dette så blir det dårlig med nedskriving for oss som begynte seint med golf og som nærmer oss 40. Vi får hakke videre på hcp 30. Det er da ikke vits å trene for vi blir jo ikke bedre.

Jeg tror en lærer så lenge en lever og att disse guttene kan nå langt med mye hardt arbeid.

Mvh
Optimist

Hejdaniel

over 21 år siden

Hejdaniel

Til Vroklav som sa:
"som 17 åring så må du markere deg helt spesielt for å lykkes i å bli en av disse 200."

Hm , han der som akkurat nå leder K.J. Choi ;-) han begynte vel å spille golf som 18-åring eller noe i den duren. Utrolig mange andre eksempler på storspillere som var null og niks som tenåringer.

Om det er en sport der talent i ung alder IKKE automatiskt medfører en storstjerne som voksen, så er det golf!!!

Hejdaniel

over 21 år siden

Hejdaniel

leder PGA Championship skulle det stå

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her