Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ny landslagssjef for damer & jenter

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Ifølge golferen.no og andre media har NGF ansatt Jonas Lilja som ny landslagssjef for jenter og damer, og sportssjef Frode Scheie kommenterer ansettelsen. Ut fra det som skrives i artikkelen bør Jonas Lilja være en spennende trener som sikkert kan tilføre spillerne nye impulser, og han er allerede på plass. Det er sikkert enkelte spillere som synes det er trist at Lars Vangdal forsvinner, men jeg tror nok flertallet av de aktuelle spillerne synes det er helt greit, og antakelig på tide, at en ny kost kommer.

Ifølge NGF’s nettsider er imidlertid Lars Vangdal fortsatt landslagssjef. Når skal NGF evne å før en aktiv informasjonspolitikk og være à jour med egen uvikling?

Facit

over 16 år siden

Facit

Det står ikke noe sted at Lars skal slutte. Derimot står det at Lilja skal ha ansvaret for de yngre sammen med Line Berg. Lars tar seg vel av de eldre da...

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Det har lenge vært på ryktebørsen at Lars Vangdal skulle slutte, men pressemeldingen fra NGF er litt kryptisk med hensyn til ansvarsområdet for Jonas Lilja. PÅ NGF's nettsider er imidlertid nå bildet av Lars blitt erstattet med et bilde av Jonas. Både Line Berg og Jonas Lilja er forøvrig titulert landslagstrenere. Hvem har ansvaret for damer/jenter, Jonas eller Line? Inntil annen informasjon foreligger antar jeg at Jonas Lilja er ny landslagssjef selv om NGF egentlig aldri har informert om det. I overskriften til pressemeldingen står det forøvrig at Jonas Lilja er ansatt som landslagstrener (jenter/damer), da er vel neppe faciten at han bare skal trene jentene?
Igjen, hvorfor er det så himla vanskelig for NGF å informere tidlig og på en presis måte?

Fakta

over 16 år siden

Fakta

På et informasjonsmøte i regi av NGF ble det klart uttalt at Lars Vangdal ikke fikk fornyet kontrakt og at Jonas Lilja er ansatt med ansvaret for jentene.

Lars Vangdal har fått seg ny jobb som pro i en Svensk golfklubb.

Enig med deg Pepper dette burde vært på nettsidene

Fakta

over 16 år siden

Fakta

Presiserer ovvenente innlegg, på NGF sine nettsider

Pølsa

over 16 år siden

Pølsa

Pepper: Om du er jente/dame, har deltatt på turene til Vangdal og vært en del av laget så er det greit at du uttaler deg på den måten. Jeg har selv ikke vært med på det (logisk nok), men jeg mener nå en gang at dyktige personer kan få sparken på grunn av et håpløst system, håpløse mennesker over eller feighet ved at de over ikke klarer å se andres suksess.

Jeg har også lagt merke til at stillingen ikke har vært utlyst noe sted og at NGF velger å holde kortene tett til brystet ved denne saken. Det er mange trenere som gjerne kunne tenke seg og søke (som kanskje hadde vært vel så bra som Lilja), men som ikke fikk muligheten fordi de ikke visste at det var et skifte i landslagsledelsen.

Personlig så mener jeg at det er synd at vi ikke har kompetente nordmenn for disse jobbene, når de heller vil ha svensker. Samtidig så ser jeg at etter at Vangdal kom, så har det blitt en positiv utvikling på jentene han har valgt å ta inn i varmen. Han gjorde en del rare ting kanskje, men ingen er perfekte. Forhåpentligvis er Lilja god nok til å vite hva jentene vil og ønsker, og klarer og tilfredsstille deres behov og samtidig gi dem den utviklingen de vil ha og forbundet ønsker.

Fakta

over 16 år siden

Fakta

Jeg tror det var fornuftig med nytt blod på jentesiden i landslagsammenheng, Lars Vangdal er en kjempehyggelig fyr, men de sportlige resultatene har vell ikke vært der de skulle,
En påstand ut fra inntrykk jeg sitter med, ønsket nok flere av jentene forandring.

Det blir spennende og følge ny trener

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Jeg er hverken jente eller dame, og heller ikke god nok golfspiller til å være blant de utvalgte. Jeg kjenner imidlertid miljøet rimelig godt og har god tilgang til nødvendig informasjon. Lars er absolutt hyggelig nok, men jeg er nokså trygg på at det var godt med et skifte. Den positive utviklingen Pølsa snakker om er ikke veldig merkbar, og ville nok kommet uavhengig av landslagssjefen. Jeg er også glad for at Frode Scheie viste såpass handlekraft at han gikk for et skifte. Noen spillere og foreldre er selvfølgelig godt fornøyd med det Lars har gjort, men det er også andre som har ventet på et skifte.
La oss håpe Jonas Lilja kan tilføre noe nytt og positivt til jentene, de trenger det.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her