Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norske golfblogger

Janna

over 16 år siden

Janna

Vi har en del norske golfproffer som har hjemmesider hvor de blogger og deler sin hverdag med oss. Men jeg tar meg selv stadig i å nesten irritere meg over noen av dem som aldri gidder(?) å oppdatere bloggen sin når de ikke har prestert slik de ønsker. Blandt annet Marius Thorp og Peter Kaensche er utrolig dårlige på dette, lurer liksom på hva vitsen med en blogg er hvis man bare skal oppdatere når det går bra?

Men for all del, det finnes noen som er gode på dette også, syns Eirik Tage og Marianne S er veldig flinke. JAL er også ganske flink.

Noen andre som har synspunkter på dette, eller som har tenkt samme tanke?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Synes det er flott at de blogger, og har full forståelse for at de ikke oppdaterer når de ikke har lyst.

De skylder meg ingenting, og bruker sine ressurser på de føler er best for seg selv.

Stau pau!

Koll

over 16 år siden

Koll

Som vanlig er Fooore fornøyd med alt som norske golfere foretar seg, både på og utenfor banen. Dette er et fenomen som vi kan iakktta som følger hans karriere på golfnettsteder.
Er det ikke noe du er misfornøyd med når det gjelder våre internasjonale golfere, Fooore? Eller har du et program som pålegger deg alltid å være positiv? Tar ikke skuffelsene knekken på deg? Du er jo et stort barn.

Lost ball

over 16 år siden

Lost ball

Du verden så fristende det er å snu spørsmålene til Koll og sende dem tilbake.

Men jeg skal la være...

Stian

over 16 år siden

Stian

Dog jeg vil heller ha barnet foore rekende rundt på forumet her enn visse andre

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Jeg synes også det er veldig greit å ha noen positive personer på et slikt forum. Det er på en måte greit at det er noen som prøver å være litt posistive, for jeg synes det er tendens at mange synes å være misfornøyd med alt. Ihvertfall skriver vi mest om det vi er misfornøyd med.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Det er vel bedre å være et stort barn enn en liten voksen..?

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Hva med å diskutere sak,og ikke hva enkeltpersoners innlegg?? Er det så j.... vanskelig? Hvorfor skal man angripe andres meninger med en gang,uten å en gang kommentere temaet?? Måtte bare få det ut!

Jeg liker å lese disse bloggene,det gir oss vanlige et lite innblikk i hvordan livet er som proff. Synes vel Tage er den desidert beste,ivrigste bloggeren. Hans skrivemåte og lyst til å dele sitt proffliv er en meget positiv greie. Historien om caddie-bråket i sør-afrika f.eks. Han virker som en person som "høster" mye erfaring når han er ute,både sportslig og privat. Og det liker han å dele. Bare positivt.
Det er også andre som er flinke,men det som er litt faren med det, er at man begynner å se på det som en forpliktelse. Når de har blogget over lengre tid og plutselig ikke gjør det lengre,så blir folk sure og kritiserer. Man vet altså ikke hva man har,før det er borte. Ingen av oss har krav på å få vite alt om alle disse til enhver tid. Og når de frivillig deler av sitt liv med oss,så "lynsjer" vi når bloggingen opphører eller blir sjeldnere og sjeldnere.

Vi får være glade for at de som blogger og deler med oss faktisk gjør det,helt frivillig. Tenk over det...

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Og den var ikke til deg GB..selv om ditt innlegg snek seg inn mens jeg skrev mitt:-)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

*tenke, tenke*
*radere hele forsvarsinnlegget*
*skrive nytt*

Du har selvfølgelig helt rett, Kevin :-)

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Ift innstilling tar jeg enhver kritikk fra Koll som en seier.

Jeg skrev ihvertfall hva jeg mente om tema Koll, det klarer nok du også, eller er du så skuffa over at et par norske spillere klarte cut denne uka at du skygger tema?

Koll

over 16 år siden

Koll

Min mening var å peke på at idrettstjerner skriver blogger for å glede sine fans og andre interesserte. De gjør det ikke for egen del. Da hadde de vel skrevet dagbok istedet. Når de lager en blogg så har de altså påtatt seg en forpliktelse til å gjøre den så god som mulig, og ikke slurve. Da kan de like godt la være å ha blogg. Derfor kan vi kreve at en blogg blir oppdatert og at den inneholder noe fornuftig, skrevet på et godt norsk. Dersom så ikke skjer, så bør den nedlegges. Folk har all rett til å kritisere bloggeren.
Jeg er derfor helt uenig med Kevin her.

Stian

over 16 år siden

Stian

hahaha... fy faen så mye dumt en må lese.. Sorry for fransken.

007%

over 16 år siden

007%

Jeg hygger meg en del med bildene til Marianne Skarpnord.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Og jeg er veldig uenig med deg Koll. Skal vi kunne kreve at de oppdaterer bloggene sine hele tiden? Hvilken rett har vi til det?? Har ikke lyst til å la meg trekke opp av disse provoserende holdningene,men skal la være fordi jeg regner med du er bare ute etter å kverulere,krangle og lage bråk...litt sånn som endel andre driver med for tiden...

Både JAL og Tage har oppdatert bloggene sine hver dag nå Joburg Open,og det er en fryd å lese,få et innblikk i hva som skjer. Noen ganger går kanskje de og lei,og skriver sjeldnere..helt normalt.
Bjørnstad har vært kritisert for å skrive for lite,men når han først skriver så er han knivskarp og sparker sine kritikere på leggen så det holder. Det var forresten på bloggen hans nyheten om hans nye avtale med TM/adidas ble først kjent,og så skriver noen som leser bloggen hans om det,og så blir det en nyhet diverse steder...genialt!

Snedd

over 16 år siden

Snedd

Så vi kan til og med kreve at bloggen skrives på godt norsk, Koll? De som for eksempel har tre eller dårligere i norsk på skolen, kan ikke skrive blogg? Eller hvor går grensen?
Underholdende er du, Koll. I det minste.

Janna

over 16 år siden

Janna

Ja her var det jo mye saklig og kanskje like mye usaklig. Men jeg mener jo selvfølgelig ikke at norske golfproffer skal blogge hvis de ikke føler for det, men noen ganger så føler jeg at noen av dem aldri blogger når det går dårlig, kun når det går bra. Og jeg syns jo selvfølgelig det er moro å lese om hva de har gjort bra osv når de har spilt bra, men kunne jo vært interessant å lese om hva som ikke stemte og hvorfor det eventuelt gikk dårlig hvis de har spilt dårlig. Vet ikke med dere, men jeg persolig mister litt interessen på å gå inn på de bloggene som jeg vet aldri oppdaterer når det går dårlig.

Til Kevin: Jeg er enig det du sier at vi kan være glad for den infoen de gidder å dele med oss, men samtidig må du tenke over det at de gjør ikke dette KUN for å være snille med oss. At de har en hjemmeside med blogg++ er jo noe de har for å promotere seg selv, skape seg selv et navn som folk ønsker å følge med på. Å kunne reklamere for sponsorerne sine er jo også en god grunn til å ha hjemmeside. Og tror mange med meg mister interessen for å følge med på spillere som ikke har oppdatert bloggen/siden sin siden oktober 08.

Jeg er uenig med Koll i at en blogg må skrives på godt norsk, men jeg er helt enig i at en død blogg bør legges ned.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg må flire....
nå skal politimester Koll nedlegge bloggene til de han mener ikke holder mål også.

Koll

over 16 år siden

Koll

Nå bør du lese det jeg skriver, Yngve. Jeg ønsker ikke å nedlegge noen blogger, og ikke har jeg fullmakt til det heller. Jeg bare påpeker at idrettsblogger er opprettet frivillig av bloggeren selv, i en kombinasjon av å promotere seg selv og tilfredsstille sine fans. De er ikke opprettet etter press fra noen utenforstående. Da bør faktisk bloggen være fornuftig og godt skrevet, for det påhviler bloggeren en forpliktelse når han selv frivillig stikker nesa ut. Og ikke minst må bloggen være kontinuerlig oppdatert. Dersom ikke, så kan like godt bloggeren nedlegge sin egen blogg. Jeg gidder ihvertfall ikke lese noe som er av dårlig kvalitet; det bare slår tilbake på bloggeren selv.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Da har man et par varianter:

a)bloggeren må straks legge ned sin blogg ettersom enkelte bloggeren ikke aner hvem er kan være misfornøyd med både innhold, språk og oppdateringsfrekvens. Og sikkert mye annet.

b)de misfornøyde kan bruke tida si på andre ting, og la oss som ikke skjønner at vi bør la være å lese bloggen sveve i vår egne lille verden til overformynderiet kommer og tar oss.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg leser det du skriver Koll, kanskje du bør gjøre det selv også.

du skriver(sitat) " Derfor kan vi kreve at en blogg blir oppdatert og at den inneholder noe fornuftig, skrevet på et godt norsk. Dersom så ikke skjer, så bør den nedlegges. "

Skjønner ikke hva du ønsker å poengtere dersom du med dette IKKE mener at du ønsker at blogger blir nedlagt.

Hvem mener du i så fall skal bestemme hva som er bra kvalitet på en blogg?

Jeg synes det virker som om du sparker i alle retninger for tiden Koll. Dette blir bare tullete.
En blogg er noe personlig, og vi kan ikke kreve noe som helst fra en blogger.
derimot kan vi selvsagt ønske oss ting, men jeg tror ikke det er særlig realistisk å forvente at alle idrettsutøvere som blogger skal skrive etter normer.

Stein

over 16 år siden

Stein

Koll viste jo for 12 år siden at han ikke skjønte helt hva internett er for noe - og jaggu viser han det ikke igjen :)

http://www.plingeling.no/wp-content/internetterenflopp2.jpeg?PHPSESSID=ccf498b3b1fe3fb74aab90fda6fbdb31

Yngve

over 16 år siden

Yngve

tror ikke du skal blande Koll med Osvold Stein.
Leif Osvold innrømmet ydmykt(om dog til slutt) at han tok grundig feil den gangen.
En slik innrømmelse tviler jeg på at vi ville fått fra Koll... ;)

http://www.dn.no/forsiden/article623957.ece

Stian

over 16 år siden

Stian

Jeg prøvde å finne den artikkelen, men google ga meg så mye frustrasjon at jeg holdt på å si opp internetlinja og selge laptopen og heller stikke ned på videon, sossialisere litt og leie meg en barsk film.

MEN

Takk for linkene Yngve, nå kan jeg forsette å være på interweben!

:)

Nektarin

over 16 år siden

Nektarin

Yngve: Med artikler i DN kommer man seg ikke unna, og da er man pinadø meg nødt å innrømme det :) Det er han ikke nødt til å gjøre på forumet.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

hehe.... sant nok... :)

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Til min store fornøyelse ser jeg at jeg er ganske enig med Koll, men på et anderledes grunnlag.

Blogger som ikke oppdateres er ikke blogger. Det ligger i bloggens natur at den blir oppdatert når noe skjer eller noe skal kommenteres. Hvis den blir stående urørrt og død så blir en blogg i.) uinteressant ii.) uaktuell iii.) en slags internetts svar på de utbrente satelittene i verdensrommet. Nettsider uten funksjon skal selvsagt legges ned. Idrettsutøvere som ikke oppdaterer bloggen sin gjør seg selv en tjeneste hvis den legges ned. Sponsorer og fans som er innom "råtne" eller "døde" blogger får ikke akkurat tenning på hvordan utøveren ser på profilering av seg selv. Da er det bedre å skru av strømmen. Idrettsutøvere som har "fans" skylder i noen grad å gi fansen noe tilbake - spør Ole Gunnar Solskjær, Petter Solberg og andre om det..... hvorfor? jo fordi at en av grunnene til at de har sponsorer er de menneskene som følger dem.

(I Kaensche og Thorps tilfelle kan man spørre seg om fans finnes eller ihvertfall er en så liten gruppe at det jeg sier er uaktuelt... enig i det)

Stian

over 16 år siden

Stian

Folk følger Petter Solberg fordi han er en utmerket rallysjafør, ikke at han er skulle være en utmerket blogger. Dessuten tror jeg nok profileringen av Solberg og andre utføres via andre kanaler, her tror jeg også "gjelda" til fansen blir betalt.

Brukte Petter som eksempel her, men tror dette gjelder de fleste.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her