Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Må ha nye jernkøller, men hvilke ?

G-Sport

over 21 år siden

G-Sport

Kjøpte et brukt jernsett i fjor for 1200,- kr.
Tror de er kjøpt på G-Sport, så de er vel ikke av veldig bra kvalitet. Kostet vel rundt 3000,- kr Ink. bag.

Tenkte jeg skulle fornye med et nytt full sett.
PW-3Wood. Noen som har noen gode forslag. Har HC 34 og spiller 2-3 ganger i uka. Det kommer til å bli mere.

Har pratet med 3 proer og de kommer med forskjellige forslag alle tre :

Olyo fullsett.
Taylor Made HT.

Noen som har erfaringer ?

Silencio

over 21 år siden

Silencio

Hva med ett Maltbysett med playabilitygaranti for spillbarhet? Koster deg fra 3500 kr for helsett, samt ett par gode woods fra integra til 1500 kr. Dette er gode køller du kan spille med i åresvis, i motsetning til billigkøller fra proshop.
Maltby er forøvrig rangert som en av de to største og beste leverandører til køllemakere over hele verden.

Lurer

over 21 år siden

Lurer

Er det ingen som har noen forslag ?

Hans Olav

over 21 år siden

Hans Olav

Kort og enkelt; med den hcp der, men ønske om forbedring er Cleveland TA7 meget bra og tilgivelige og ikke minst flotte å se på. Ellers er Callaway lette køller, men gubbete etter min mening. Se også her:
http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=8085

Cleveland

over 21 år siden

Cleveland

TA7 eller de nye TA6 . Spiller selv med TA7 Tour som har mindre offset en den !

Ball-striker

over 21 år siden

Ball-striker

hva er playabilitygaranti for spillbarhet?
hvor stor % har Maltbysett i verdens sammenheng da når det gjelder salg av disse køllene?

Kalavay

over 21 år siden

Kalavay

Jeg spiller med TA - 5 Gunmetal. Er veldig fornøyd med dem, men det var ganske uvant rett etter at jeg gikk fra mine store og brede billigkøller. Med de gamle spilte jeg meg ned fra grønn kort til 23 i hcp på 1 måned. Deretter gikk det lite ned og jeg investerte i nye køller.

Disse var vanskelig å slå med i begynnelsen, men etter litt trenng gir de meg en helt annen kontroll enn de gamle jernkøllene. Vet derfor ikke om TA - 5 er noe godt kjøp for en 34 hcper? Men det kan kanskje andre svare på. Er TA - 5 lettspilte og passer for en 34 hcper?

Callaway

over 21 år siden

Callaway

Gubbete og Gubbete... Hva gjør en kølle gubbete?
Har spilt meg ned fra 32 til 12 med mine Callaway x-14 og syntes de fungerer veldig bra for meg. Uansett blir det forskjellige folk sier ganske subjektivt og ofte helt uten nytte for deg.

Mitt forslag er å gå til en pro-shop og si at du ønsker å teste ut litt forskjellig og prøve deg frem litt. Det er til syvende og sist du som skal spille med køllene. Hva de heter er i mine øyne sekundært så lenge de føles gode og passer spillestilen din.

Enig med Silencio også at som en del av utprøvningen din bør du høre med de som leverer "ikke proshop-merker" for det er mye bra i markedet som ikke nødvendigvis heter Callaway, Cleveland, Taylor Made og Titleist..

Det har vært flere diskusjoner om hvor du får best service hva gjelder pro-shopper, men bor du i Oslo-området kan Østmarka, Drøbak og Grorud anbefales av meg..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her