Børje Pedersen
Jeg har aldri påstått at jeg er noen allviter når det gjelder golf eller golfutstyr. Tvert imot, jeg har altid påpekt den store forskjellen det er på meg og fagfolk som har faglig tyngde. Jeg er avhengig av faglig bistand for å kunne bistå mine kunder, og det har jeg bl.a. fra noen av verdens beste køllemakere, samt proer og andre resurspersoner i Norge og Sverige. Har også sendt noen av mine kunder til Lasse på CoustomGolf, fordi oppgaven krevde mere ekspertise og utstyr enn jeg rår over.
I alle mine år har jeg hatt stor respekt for fagkunnskap, men en som utgir seg for å være pro uten å stå fram med navn blir for meg totalt useriøst. Hvilke fagbrev er det han prater om? Er det det å kunne kalle seg pro, eller kunne kalle seg køllemaker?
Til det siste kan jeg opplyse om at jeg også er godtatt som medlem i PCS, Professional CLUBMAKERS' Society. Det er alikevell ett hav av forskjell på meg og de etablerte køllemakere her i landet. Undertegnede har også kalenderen full med kurs og opplæring gjennom hele vinteren, og håper å kunne utvikles faglig over tid.
At jeg derved skulle diskalifiseres for å svare på spørsmål her inne, det blir for dumt. At en anonym fjott skal kunne svare er greit, han behøver ikke engang ha grønt kort. Når jeg som arbeider med utstyr hele dagen svarer, da er det feil. Selvsakt forutsetter jeg at jeg ikke gir inntrykk av å inneha større kunnskaper enn jeg faktisk har.
En annen ting som skurrer i mine ører er utsagnet om at utstyr må testes i sammarbeide med pro. Tror ikke det er mange steder du får med deg en pro til rangen for å teste en wood eller driver, du får knapt testet den. Hos meg får da i alle fall kundene teste køllene på banen, samt at de har full returrett. Vis meg den proshop som tilbyr det samme, uten å ta seg betalt for det i form av redusert returverdi eller kjøpetvang.
Jeg er ingen ekspert på utstyr, men jeg gjør mitt beste for at kundene skal få godt utstyr til en hyggelig pris. Dette faller desverre noen tungt for brystet da de selv skulle hatt denne omsetningen.
Vil uansett fortsette å være aktiv her inne, og regner med at jeg får høre det når jeg blir for ivrig. Håper bare at folk kan bevare etiketten også her inne, om de spiller golf bør de vite hva det er.
FORTSATT GOD SOMMER
Børje Pedersen
www.nettogolf.com
Member of PCS:
Professional CLUBMAKERS' Society