Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvilken driver ?????

Lurer

over 21 år siden

Lurer

Heisann.

Er rimelig nybegynner, men jeg tenkte jeg skulle gå til innkjøp av min første driver.

Har brukt 3 wood en del, å føler at jeg kanskje er klar for å gå til anskaffelse av en driver.
Har akkurat etablert HC etter å ha tatt GK i våres.

Har vært hos pro`en i klubben og forhørt meg litt, men føler at de ikke har godt nok utvalg.
Fikk låne to køller som var :
Top Flite X2 Offsett m/10.5 grader.
Og en Olyo 11 grader til ca 1500 kr.

Det gikk mye bedre med Top fliten enn med olyo sin Driver. Olyo`en fikk jeg veldig slice med.
Har kikket litt på netbutikkene og finner ingen top flite X2. Hva er grunnen

Noen anbefalinger til Driver ?
Grader ?, Skaft ?, Offset (lurt) ?

Helst kom med presise type betegnelser.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Vi har hatt noen Maltby X.O. til demo i sommer, og alle som har lånt de på banen har kjøpt. Disse er 3 grader lukket, noe som gjør dem spesielt snille i forhold til slice. De spiller "rett fram"
Anbefaling skaft blir Penley ETA 55 med ett 10,5 " hode.
Ja, jeg driver nettogolf.com

Tiger Would

over 21 år siden

Tiger Would

Hei,

hvis du har fått etablert hcp nå, så ville jeg ikke kjøpt driver i det hele tatt.

ville mye heller kjøpt en skikkelig bra 3wood, som du vil slå rettere og minst like langt med.

jeg fikk etablert hcp i fjor, og fikk råd fra diverse pro'er om å ikke kjøpe driver før jeg klart å slå stabilt på lengde, og rett med 3wood.

jeg testet alikevel diverse drivere som selvfølgelig er mye kulere, men også mye mindre smart. I tillegg slo jeg lengre og rettere med min 3wood, så da var hensikten borte.
Jeg kjøpte meg en TaylorMade V-steel 3Wood, som er helt super, og som jeg har god kontroll på.

min første driver kjøpte jeg da jeg passerte 25 i hcp, og det er først nå den siste måneden at jeg har klart å slå noenlunde stabilt med driveren.

bruker forøvrig en TaylorMade R540 driver med 10,5 grader, regular flex.
den er relativt lettspilt og går langt nok i massevis.

Dermed er min anbefaling at du venter med driver til du virkelig trenger en.

Hilsen Tiggr

Todd H.

over 21 år siden

Todd H.

Enig med Tiger.

Selv spilte jeg meg ned til 22 før jeg begynte med 3 wood. Driver anskaffet jeg først da jeg hadde hcp 15.

Lær det å slå rett med jern først var rådet jeg fikk, noe jeg fulgte, og jeg har ikke angret.

Nå skal det sies at de driverne du finner idag kanskje er litt mer lettspilte en de driverne som stod i shop'n for 4-5 år siden.

Lykke til !

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Mitt forrige innlegg kom fra forretningsmannen.
Dette innlegget kommer fra Børje, som hans mening privat.
Det er en del som skjønner seg på golf og sansynlighetsberegning, som har kommet fram til at alle vi over 7 i hcp. bør holde oss unna drivere. I alle fall om vi tenker spillestrategi.Med mitt hcp.(26.9) bruker jeg nesten aldri driver om det ikke er for å prøve nye produkter. Har aldri brukt driver i konkuranse, og har derved scoret bedre i konkuranser enn jeg gjør med driver på runden.
Jeg har derimot tatt i bruk en treer wood som gir en lengde 15 - 20 kortere enn driveren, men med mange flere fairwaytreff. Tror at det er på tide at vi dropper dette guttetullet, lengst mulig drive, og satser på gode slag istedet. Så jeg istemmer T.W.: sats på en god wood, lær å slå rett.
En annen ting er at det vil lønne seg å satse på kvalitet på det som er i bagen, istedet for å spre kronene på flest mulig køller. Har man ikke råd til både gode jern og gode woods, da får det bli ett godt jernsett. Lærer man å spille golf med få, men gode køller, blir gleden over nytt utstyr senere desto større.
Så, du som lurer, tenk deg nøye om før du bruker sparepengene på driver. De er kanskje vel så godt anvent i wood eller noen protimer.
Hadde foresten en kunde for en stund siden, som ville ha en driver. Ingen av de han hadde virket noe serlig, han hadde syv stående i bua. På direkte spørsmål om når han sist hadde protime svarte han: G.K. kurset. Jeg gav opp å finne en passende driver, og henviste ham videre til proen.

Lurer

over 21 år siden

Lurer

Takk for gode svar. Skal legge Driver ideen på hylla å få skaffet meg en god 3 Wood i stedet.
Har en temmelig billig 3 Wood nå, det er vel derfor jeg slår bedre med Forgan Driveren til en venn, enn med 3 Wood`en min.

Lurer

over 21 år siden

Lurer

Da må jeg jo spørre om enda flere forslag til en 3 Wood.
Skal prøve Taylor made V serien som nevnt ovenfor.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Jeg vil anbefale å se på Ashton Fairwaywood, noe av det råeste som er lansert i år. Annonse øvert til venstre

Lurer

over 21 år siden

Lurer

Ingen annonse på denne siden.

Lurer

over 21 år siden

Lurer

Noen har rappa nicket mitt. Ellers var innleggene til Lurer(2) OK

Toughloose

over 21 år siden

Toughloose

Jeg har sagt det før og sier det igjen: begynn med driver så tidlig som mulig. Hvis den er så vanskelig å slå med som alle skal ha det til, hvorfor da vente med å lære seg og slå med den? Det er jo den morsomste kølla i baggen når man treffer!

Torleif

over 21 år siden

Torleif

På mine protimer lærte jeg alltid at man skulle bruke jern til man hadde under 20 i hcp. Som leken gutt og golfspiller er selvsagt ikke dette en lett ting å gjøre, derfor tok jeg driveren i bruk allerede når jeg lå rundt 30 i hcp. Nå har jeg under 16 på relativt kort tid, men jeg kan med sikkerhet si at jeg sikkert hadde spilt en runde på færre slag hvis jeg bare hadde brukt jern

sweetspot

over 21 år siden

sweetspot

Følelsen ved et godt treff med driveren kan vanskelig beskrives, og er en helt sentral del av spillegleden for meg. Likeså muligheten til green treff på 2. slaget på et 400 m par 4 hull. Om jeg da taper noen slag på en selskapsrunde som følge av en økt risiko, så er ikke det så nøye. Golf er og skal være morsomt!

Går det til skogs - ikke let, men spill ny ball!

Bruk av driver

over 21 år siden

Bruk av driver

Driver i baggen eller ikke driver i baggen er ikke bare et spørsmål om hcp. Mange andre faktorer er også veldig vesentlige.
Alder er en vesentlig faktor.
Tar du i ei golfkølle for første gang som 60 åring, vil du sansynligvis aldri klare å slå med en driver.
Er du derimot 10 år bør du lære å bruke den fortest mulig!
Da bør du i alle fall ikke vente til du har 7 i hcp....

Børje! Nei nei og atter nei

over 21 år siden

Børje! Nei nei og atter nei

Hvordan skal du Børje(nettogolf) bli tatt seriøst sånn som du skriver ditt første innlegg på denne siden?
En driver som spiller rett? Anbefale skaft til personer du ikke har sett svinge. Og enda etter at du hadde sett vedkommende kan det vel hende dine tips hadde blitt satt til skamme!
Hvis man slicer hva skal man gjøre da, kompansere i kølle kjøpet! Tull!!!!
Innvister pengene dine til å ta timer hos en pro, det vil du få mye mer glede av en og kjøpe mest mulig dritt. Slicen din kommer av feil svingspor, ikke feil utstyr. Du kan selvfølgelig kompansere ved kjøp av alt mulig dill, men hvis du er innteressert i å få deg et svingspor som er bra ikke kjøp kompansasjons produkter, de vill du jo måtte bytte ut hvis du får deg en ordentlig golfsving. Men da er vel børje fornøyd, for da kan han selge deg en annen driver som "spiller rett"!

Driver

over 21 år siden

Driver

Ta driver ideen ned fra hyllen og kjøp deg en driver. Første slag jeg slo på en golfbane var med en driver, og jeg har aldrig gått tilbake på tanken med at driveren SKAL brukes.
Idag har jeg 10,5 i hcp og driver bedre enn de fleste, men glem ikke at det er rundt greenen og på greenen man tjener mest på å være bra.

bjarne

over 21 år siden

bjarne

Det verste jeg ser er slike anonyme trakkaseringer av navngitte personer. Feigt er det. Trøsten er jo kanskje at denne personen har skrivekunnskaper på nivå med en grunnskoleelev, så han vet vel ikke bedre.

Her kommer det en forespørsel i et nettforum angående driver-anbefalinger, så hvilke svar forventer du egentlig? Skal han beskrive "svingsporet" sitt før han kan forvente å få svar mener du? Og du snakker om å bli tatt seriøst...

BP har kun kommet med et svar på nøyaktig samme nivå som forespørselen, uten mer forhåndskunnskap enn det som er gitt i spørsmålet. Og det må vel være greit? Han har da et bedre grunnlag til å uttale seg om slike "difuse" forespørsler enn de aller fleste her inne i kraft av sin salgserfaring.

torleif

over 21 år siden

torleif

ville bare si meg enig i at driven er en betydelig del av golfgleden. Når driven sitter er det ingenting som er like gøy :)

pro

over 21 år siden

pro

bjarne!
Så du mener en som har drevet nettgolf shop i noen år og med hcp på 26 har grunnlag for å uttale seg om salg av drivere? Han burde egentlig ikke fått lov til å annbefale golfutstyr i det heletatt spør du meg.
Fagbrev er det da også noe som heter i golf.

bjarne

over 21 år siden

bjarne

Ja, det mener jeg. Han har rett til å uttale seg på en slik forespørsel som denne tråden startet med. Han har tross alt erfaring med hvilke drivere "de fleste" andre kjøper (mer erfaring enn de aller fleste andre her inne).

Men jeg er enig i at han kanskje ikke er den rette personen å spørre, hvis man oppsøker en proshop og får vurdert svingen sin der. Da har han ikke den relevante erfaringen for å foreta en slik vurdering.

Men, som sagt, et forum-spørsmål fra en som er "rimelig nybegynner" kan han svare på med større tyngde enn de fleste.

Forstår du forskjellen?

Til Pro

over 21 år siden

Til Pro

Til pro:

Tror det er særdeles uheldig å bedømme en persons evne til å anbefale golfutstyr basert på vedkommendes handikap. Det blir jo så innmari naivt, synes jeg.

pro

over 21 år siden

pro

ja skjønner forskjellen.

Golfutstyr MÅ prøves å testes i samarbeid med pro før man kjøper noe, ferdig med det.
En driver som passer en, passer sikkert ikke meg.

bjarne

over 21 år siden

bjarne

Helt enig!!

Men når det først kommer en slik forespørsel her, så synes jeg at det er helt greit at BP svarer. Det er altså spørsmålet som er useriøst, ikke svaret!

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Jeg har aldri påstått at jeg er noen allviter når det gjelder golf eller golfutstyr. Tvert imot, jeg har altid påpekt den store forskjellen det er på meg og fagfolk som har faglig tyngde. Jeg er avhengig av faglig bistand for å kunne bistå mine kunder, og det har jeg bl.a. fra noen av verdens beste køllemakere, samt proer og andre resurspersoner i Norge og Sverige. Har også sendt noen av mine kunder til Lasse på CoustomGolf, fordi oppgaven krevde mere ekspertise og utstyr enn jeg rår over.
I alle mine år har jeg hatt stor respekt for fagkunnskap, men en som utgir seg for å være pro uten å stå fram med navn blir for meg totalt useriøst. Hvilke fagbrev er det han prater om? Er det det å kunne kalle seg pro, eller kunne kalle seg køllemaker?
Til det siste kan jeg opplyse om at jeg også er godtatt som medlem i PCS, Professional CLUBMAKERS' Society. Det er alikevell ett hav av forskjell på meg og de etablerte køllemakere her i landet. Undertegnede har også kalenderen full med kurs og opplæring gjennom hele vinteren, og håper å kunne utvikles faglig over tid.
At jeg derved skulle diskalifiseres for å svare på spørsmål her inne, det blir for dumt. At en anonym fjott skal kunne svare er greit, han behøver ikke engang ha grønt kort. Når jeg som arbeider med utstyr hele dagen svarer, da er det feil. Selvsakt forutsetter jeg at jeg ikke gir inntrykk av å inneha større kunnskaper enn jeg faktisk har.
En annen ting som skurrer i mine ører er utsagnet om at utstyr må testes i sammarbeide med pro. Tror ikke det er mange steder du får med deg en pro til rangen for å teste en wood eller driver, du får knapt testet den. Hos meg får da i alle fall kundene teste køllene på banen, samt at de har full returrett. Vis meg den proshop som tilbyr det samme, uten å ta seg betalt for det i form av redusert returverdi eller kjøpetvang.
Jeg er ingen ekspert på utstyr, men jeg gjør mitt beste for at kundene skal få godt utstyr til en hyggelig pris. Dette faller desverre noen tungt for brystet da de selv skulle hatt denne omsetningen.
Vil uansett fortsette å være aktiv her inne, og regner med at jeg får høre det når jeg blir for ivrig. Håper bare at folk kan bevare etiketten også her inne, om de spiller golf bør de vite hva det er.
FORTSATT GOD SOMMER

Børje Pedersen
www.nettogolf.com
Member of PCS:
Professional CLUBMAKERS' Society

Enda en med nick

over 21 år siden

Enda en med nick

Jeg har fokus på at kvalitet ikke behøver å koste skjorta når det kommer til golfutstyr. Det gjelder også evt. drivere. Jeg, uten hverken medlemskap i PCS eller lignende organisasjoner, ville anbefalt en 3+ wood på 13 grader. Må innrømme at det nok er begrunnet i at jeg tenderer til å sende mine 'driver' laangt til høyre (f..ens svingspor..)!! 3+ wooden fungerer godt nok som driver for meg på 18.2 i Hcp. Litt mindre wow-faktor, men desto fler fairwayer!

Husk også: Ikke ta dette seriøst, for jeg har valgt å bruke nick!!

Du,
Børje Pedersen
www.nettogolf.com
Member of PCS:
Professional CLUBMAKERS' Society
må være temmelig blåøyd om du venter at dine innlegg skal gå uten kritiske tilbakemeldinger med den fremtreden du har. Skjønner at du vil reklamere for egen virksomhet, men holder det ikke med banner på siden? Tror ditt navn nå er tilstrekkelig for at de fleste som har lest et par innlegg på denne siden klarer å assosiere deg med nettogolf.. Om du legger foretningsmannen til side når du svarer, tror jeg du slipper å forsvare deg side opp og side ned. Ellers FORTSATT GOD SOMMER til deg også. Reklamen i dette innlegget spanderer jeg!!

Bobby Peru

over 21 år siden

Bobby Peru

Til info:
De fleste drivere beregnet for middels- og høyhcp'ere er noen grader lukket. Så hvis noen mener at de store OEM produsenten er helt på tur, så får dere heller sende dem en mail, der dere uttrykker dere misnøye med tingenes tilstand. Samtidig kan dere be dem fjerne offset på jernkøllene også.

pro

over 21 år siden

pro

Der fikk vi opp adrenalinet på Børje gett.
Du sier at det ikke er mange proer som blir med kunden på rangen, da har du ikke vært i mange seriøse proshoper.Vi seriøse proer har selvfølgelig demokøller så det holder og de kan testes og prøves i hue og ræva, samtidig som vi blir med de på rangen, for der har vi nemlig vår fordel at vi kan se hvordan de svinger og fortelle dem litt om svingprinsipper isteden for å anbefalle anti slice køller som kan fungere en dag men ikke neste for man svinger ikke likt hver dag Børje.Da er det faktisk bedre å jobbe litt med svingen og vente litt med kølle kjøp,
og kjøpe seg til rette slag er ikke særlig smart.
Når det gjelder å være anonym, så er ikke alle like pr kåte vettu.

vennlig hilsen Pro

Florida state univercity ( golfsving-golfmanagement-clubrepair)

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Til en med nick.
Nei da, jeg forventer ikke at mine innlegg skal passere uten kritiske tilbakemeldinger, det har jeg aldri hevdet. Jeg har bare ytret ønske om en tone mere i sammsvar med golfens etikette.
Forøvrig så er jeg helt enig med deg i 3 woodvalget, og det prøver jeg stadig vekk å formidle.
Til pro:
Jeg har ikke hevdet at ikke proer blir med på rangen, jeg sa "for å teste en wood eller driver". Resten av innleget ditt behøves ikke å kommenteres, det sier nok i seg slv.

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

13* 3+wood.....
Hallo, verden har gått fremover.
Hvorfor i alle dager skal en som sliter med driver kjøpe en 13* wood med lite hode ??
Drivere produseres i dag med opp til 18* loft i versjoner større enn 400 ccm.
Dessverre har ikke pro-shop innehaverne klart å få dette med seg, de fører bare drivere fra 9-11* med regular flex skaft og 12* med dameskaft.
De som sliter med driveren bør kjøpe en 14* med tilpasset skaft, da blir resultatet et helt annet.
Slike drivere kan bestilles på de fleste nettsteder i USA, og sikkert hos Børje også.

Flyer

over 21 år siden

Flyer

Apropos drivere.
Leste en test i Dansk Golf, som omhandlet drivere med COR på henholdsvis + 0,83 og - 0,83.
Det som var intressant var at man på centerhits gikk mellom ca 5-10 meter lenger med en driver med COR høyere en 0,83. Samme test viste at man med offcenter hits gikk mellom ca 3-10 meter lenger med en driver som hadde en COR under 0,83. Hva kan man lære av dette?

At de fleste med hcp over 10 som neppe har center hist på hver drive med fordel kan gå til anskaffelse av en driver som er godkjent for USA og som også vil være godkjent i Europa etter 2008. Og dette uten å tape lenge.

Begynn med driver..

over 21 år siden

Begynn med driver..

..men ikke slå så jæ*#ig hardt

Jeg er ikke enig i at man skal vente med å spille med driver. Dagens drivere er ofte mer lettspilte enn en 3-wood fordi det er omtrent umulig å bomme på ballen.

Kjæresten min har akkurat tatt grønt kort og hun slår et 7-jern 70 meter, bommer stort sett alltid med 5-wooden, men slår min driver (med stiff Fuji skaft) 150m rett fram..

Gunnar S

over 21 år siden

Gunnar S

Anbefaler 3-wood jeg (utfordrende nok å mestre den skikkelig).
Eller kanskje aller helst, noen pro-timer først, slik at du får utbytte av driveren.

De 30 metrene du får ekstra for driveren kontra 3-wood (ved "perfekte" slag) krever som regel en bedre sving enn de fleste av oss fritidsgolfere er i besittelse av.

...Jeg er møkklei av å lete rundt i skogen for å finne ballen til overivrige driver-misbrukere, som på død og liv skal bruke driver på alle hull...

assi

over 21 år siden

assi

Her er et noen gode tips. Litt dumt at du ikke har ført opp alderen din. Dersom du er ung bør du kjøpe en god driver og en god 3 wood. Når du er ung, under 20-26 bør du kun tenke på å slå langt, lær deg det. Dette kommer du aldri til å lære siden. Jeg vil ikke frem til at du skal bare bruke driver osv, men lær deg å slå med 3 jern osv. Jeg begynnte å spille golf når jeg var 19 år, kjøpte et 5 jern og dette gjorde at jeg ikke ble noe redd for lange jern. På de fire første måndene spillte jeg meg ned fra grønt kort til 11.9. Dette grunnet at jeg trente med alle jern, driver og woods. Må ikke høre på dette med at du må vente med å bruke driver. Et stort tull. Slicer du med driver så gjør du noe feil i svingen, kommer utenfra da vett du. Og for all del ikke kjøp en driver som er lukket. Lær deg å slå ballen fra innsiden så blir all slice borte, for da kommer draw'en. Jeg slår ballen innenfra, dersom jeg vil ha en fade (kontrollert slice) lukker jeg køllen. Mye draw så åpner jeg kølle hodet. Så jeg sier det en gang til. Kjøp en god driver, gjerne en brukt Callaway ERC II, Cobra eller noe. Prøv å styr unna ukjente merker og merker som er forbeholt spillere på et bedre nivå som Titleist, Mizuno osv. Min oppfordring til deg. kjøp brukt

kutt ut 'a

over 21 år siden

kutt ut 'a

Dummeste jeg har hørt:

Hvis du er 20 år, slå så hardt du kan med driver.
Hvis du er 27 år, hold deg unna driver, du er for gammel til å kunne slå langt uansett.

Det er jo bare å slå innenfra vet du, piece of cake! 4 måneder på å komme ned til 11,9 klarer alle som vil. Hvis du hadde vært 12 år gammel hadde du antakelig klart det på tre uker.

Stå på.

assi

over 21 år siden

assi

Klart en på 27år kan klare å lære å slå langt, men hele poenget er å trene med alle køllen, finnes mange av de som er sinnsykt bra til å slå 7' er jern, men klarer ikke å treffe ballen med et 2' er eller 3' og faktisk ikke 4'er eller 5'er eller verken 6'er jern.

Det er helt rett det du sier, dersom jeg var 12. Men slik er det ikke, kroppen til en 12 åring og kroppen til en 27 åring er forskjellige. Er du en fotball spiller eller driver med annen aktiv idrett stiller du meget sterkere når det gjelder rask framgang. Jeg mener faktisk at dersom du er 50 år, har sittet på kontor i 20 år, har gått tur max en gang i uken. Skal det mye til for å få den swinghastigheten som trengs for å få noe som helst ut av en driver. Ser mange på min hjemme klubb som slår både kort og skjeivt med driver. Tar de samme personen opp en 3 wood slår de både lenger og rettere. Kjenn dine begrensninger. Slutt

Ja, ja

over 21 år siden

Ja, ja

Lukke kølle for å få fade og åpne for draw. Mulig jeg har misforstått ... (selv om du svinger innenfra)

assi

over 21 år siden

assi

Klarer du ikke å tenge sving din idiot. Hvordan slår du en venstre skru med fotball, jo nettopp med rista som er åpen. Gå ut å prøv du vennen min. Har et bra nick til deg: Løk

Swinger

over 21 år siden

Swinger

assi - nå har du dumma deg ut.
du burde hooldt deg unna beskrivelsen av slagene dine. da kunne vi kanskje trodd at du nå har 11,9.
nå vet vi at du både juger og ikke har greie på golf. fortsetter du på dette vil vi snart finne ut om du har greie på fotball også - tviler sterkt.

Toughloose

over 21 år siden

Toughloose

hihi, åpne kølla for å drawe og lukke for å fade! Den var ny! hoho! =)
Lykke til sier nå jeg bare!

Tempest

over 21 år siden

Tempest

Top Flite X2 er gode køller til en anstendig pris. Min anbefaling er en 3-wood i denne serien. Har selv prøvd 5-wooden, og var mektig fornøyd.

assi

over 21 år siden

assi

Har ikke stått skrevet noen plass at jeg spiller med hcp 11,9 nå. Det var første året jeg spillte golf det.
Spiller med 4.0 i hcp nå.

Dette med draw og fade kan gjøres på mange måter. En måte er å åpne kølla litt (draw), dette får deg automatisk til å svinge mer innenfra. Lukker du kølle hodet litt vil du automatisk svinge litt utenfra.

En annen mye brukt metode er å slå en draw ved hjelp av at stancen er litt lukket. Kølle hode peker mot målet, dette fungerer nok sikkert best i begynnelsen.

En tredje metode er å slå løst som vil generere en draw. Slår du virkelig til ballen vil dette gi en så kallet Power fade. Dette er et svært vanskelig slag å gjennomføre. Det er nettopp dette slaget Tiger Woods prøver å slå, mens Vijay Singh mestrer dette slaget perfekt.

Tidl. Ja, ja - Nå LØK

over 21 år siden

Tidl. Ja, ja - Nå LØK

Assi: greit å sammenligne med fotball, men fortell meg hvilket bein du sparker med for å få venstreskru med åpen rist ...

Du har kanskje ikke skjønt at draw og fade er beskrivelse av en skru i ballbanen sett i forhold til om du spiller ordinært eller links.

Draw er ikke beskrivelse av venstreskru (fra høyre mot venstre), for en slik ballbane er nemlig en fade for Phil M. m.fl.

Toughloose

over 21 år siden

Toughloose

Paul Blaikie viste meg hvordan man lettest kontrollerer draw (hook) og fade (slice) av ulik styrke: sikt køllehodet mot målet hvor ballen skal lande, og bena i den retningen ballen skal starte og sving vanlig. Denne siktemåten er helt kanon spesielt når man må rundt et tre el. Dette betyr at du står med åpent køllehode når du fader og lukket når du drawer, så jeg forstår fortsatt ikke teorien til assi. Men hvis det funker for han så go ahead!

Terje

over 21 år siden

Terje

Hei Assi - imponerende at du har klart å spille deg ned til 4.0!!

Særlig med tanke på at du åpner kølla for slå en draw.

Mistenker at du skriver/tenkter motsatt... De fleste får en fade når de åpner kølla (uavhengig av om du spiller links eller ikke). Hvis du faktisk åpner kølla for å slå en draw må du i tilfelle ha et helt annet svingspor enn når du skal slå rett....

Mr. Swingspor

over 21 år siden

Mr. Swingspor

Foreslår at dere møtes på banen og lærer av hverandre! Eller starter en ny tråd "Hvordan slå fade/draw i teorien".. Stakkars kranglefanter!!

ball-striker

over 21 år siden

ball-striker

Bra denne assi ikke er pro tror jeg. ( han kanskje bare tuller her ?)
Vet ikke om har tenkt noe på grepet til golfspillene her? å slå innenifra med sterkt grep og åpent kølle blad for så å få en draw.. ja ja..
Kanskje det er noe revolosjonert denne karen kommer med? da vil jeg høre på det.
Et lite tips. man ikke si sving sånn og sånn uten og se hvordan denne spilleren står i forhold til golfens basic.Det er noe som heter ballflukts lover.

Lurer (2)

over 21 år siden

Lurer (2)

Veldig mange bra svar, men de fleste mld. var egentlig bare ALT for mye skryt og testosteron :)

Kyllingen

over 21 år siden

Kyllingen

> assi (27. Jul - 15:17)
> Jeg begynnte å spille golf når jeg var 19 år, kjøpte et 5 jern og
> dette gjorde at jeg ikke ble noe redd for lange jern. På de fire
> første måndene spillte jeg meg ned fra grønt kort til 11.9.

Herregud, hvis dette er sant (og det regner jeg med) så ble det vekten som tippet vektskålen i favør av noe jeg har mistenkt i lang tid nå.. jeg har ikke talent. Begynte vel så smått å spille som 19 åring jeg også, og nå på 31 har jeg hcp på 30,5.

Fint for deg Assi, en mindre som skaper kø på golfbanen - tror jeg like gjerne legger opp ;-)

evig gk

over 21 år siden

evig gk

Hei. Jeg har spilt ca 20 runder med golf tilsammen, har hatt 5 protimer med en pro og to med en annen. Jeg har ennå GK. Begge proene har fått bakoversveis når jeg har sagt at jeg har gk. Jeg slår ~ 200 meter beint med 3' jern. På rangen går ~ 18 av 20 skudd med 5 - pw beint fram. Så kommer jeg på banen lader opp, prøver å lempe den over noen trær, over vann som jeg regner med å klarere med en meter, altså jeg spiller så risky som jeg rett og slett ser det mulig. Jeg tar meg selv i det etterhvert og spiller litt mer rolig, har liksom fått to runder i buffersonen (36 og 37), og en vanlig runde ligger mellom 25 - 30 poeng. Men jeg klarer ikke å safe, jeg vil over det treet, mellom de trærne, lande på det området på en meter og jeg klarer ikke la vær, dette medfører at jeg stryker på 4 - 8 hull pr runde. Det er litt irriterende :) Hvorfor skriver jeg dette? Vel jeg ville bare si at det ikke er gunstig å spille golfspill på xbox for så å tro at man klarer det samme på banen.. Fortsatt god golfsommer....

hehe

over 21 år siden

hehe

Jeg er av samme type som deg "evig gk"!! Skal alltid over trærne, mellom buskene, slice forbi hinder, gudene vet...
Har skrevet meg ned fra 33 til 21,5 i år, mye av grunnen til at jeg ikke er under tyve er altfor aggresivt spill! Burde egentlig legge fra meg denne utingen, men fy så kjedelig det er å safe hele tiden! :)

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

90% of golf is played between your ears...

Picard

over 21 år siden

Picard

Til hehe: Ikke slutt!! Det er jo slik golf skal spilles :-) Slet også lenge med å komme meg ned under 20. Prøvde alltid å gå over vannet med driveren ol. :-) Spiller på nøyaktig samme måte nå og har kommet ned på 4,5 :D Eneste jeg måtte gjøre var å trene noe sinnsykt for å lykkes med de slagene ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her