Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golftur til Skottland, tips?

Kris

over 16 år siden

Kris

Har noen gode tips? Har spilt Old Course St Andrews tidligere, er derfor åpen for andre baner og områder. Er det bra på sørvest kysten, eller er det nordover fra Edinburgh som gjelder? Vi flyr til Edinburgh og skal spille 4-5 dager. Vi har vel et fornuftig budsjett, men trenger ikke spille de dyreste banene.. Takknemmelig for gode tips!

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Scottscraig er supermorsom, banene på Gleneagles er jo alle fantastiske, The Dukes Course i St. Andrews er en kul og flott bane, men the mothers of all courses er jo den nye i St. Andrews og Kingsbarns.

Disse to banene er "must" hvis man har råd til det.........

ellers er jeg lite kjent må innrømmes.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

I det området er det vel nesten umulig å ikke spille bra baner. Budsjettet kan jo bli litt forskjellig, St.Andrews, Kingsbairns, Carnoustie etc. koster jo litt. Men så har du baner som Scotscraig, Leven, Lundin, Elie, Braid Hills, Bruntsfield, Gullane, Dunbar som er mere moderate.

Følg linken og søk på Scotland-South East: Fife, Edinburgh, East Lothian så finner du sikkert en bane eller to som er spennende.

http://www.top100golfcourses.co.uk/htmlsite/uk.asp

Mine favoritter er North Berwick, ekte links, æreverdig og med mange sære hull som du aldri vil finne på en moderne bane. Hull 18 er en helt spesiell opplevelse;)

Elie, hull 12 er det råeste jeg har spillt, par 4 425 meter, sikt ut i havet og la vinden blåse inn mot landingsområdet (hvor det er bitte-litt fairway, tre greener og tre tee's i spill). Og så er jo tee-off på hull 1 en enestående opplevelse:)
Og så Scotscraig da, rett og slett en fabelaktig heathland bane.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Området rundt Aberdeen anbefales. Spill Royal Aberdeen, Deeside, Cruden Bay og Murcar. Færre turister, gode baner, hyggelige mennesker.

Bamse

over 16 år siden

Bamse

Støtter både Yorkie og Sam med RA, CB og NB som jeg har spilt. NB er en kort togtur (30 min?) ut fra Edinburgh, og man får leid flott nytt Ttileist-utstyr der om man er på reise uten køller og store golfambisjoner.

Kris

over 16 år siden

Kris

Takker for gode tips!
Nå skal jeg bruke noen dager på å snekre sammen en "golfpakke" for gjengen. Utrolig flott å kunne få matnyttige tips på kort tid fra andre som har "hands on" erfaring!

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Bare hyggelig det Kris, men husk nå at tips-prisen er en utførlig rapport når dere kommer tilbake:)

Hemmi

over 16 år siden

Hemmi

Og gjerne også "golfpakken" når du er ferdig med den:)

The Scotsman

over 16 år siden

The Scotsman

Hvis du lurer paa sydvestkysten (Dumfries and Galloway/AyrshirE)
har jeg en mengde forslag da jeg drev hotel i distriktet tidligere men har jo selvfolgelig ennu mine kontakter. Ta kontakt paa email med litt mer info. saa sender jeg deg et forslag.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Og om noen lurte på min referansen til hull 18 på NB over så fant jeg et fin fint bilde, karene på bildet går senterlinje fairway, og det blåser friskt fra venstre;)
http://www.flickr.com/photos/pet_r/2269367555/sizes/l/

Den mest minneverdige greenen på NB (og som jeg har sett hittil noe sted) på dette bildet:
http://www.flickr.com/photos/pet_r/2270186270/

MCS

over 16 år siden

MCS

Anbefaler Aisla course på Turnberry, fantastisk bane
Vi fikk en bra pakkepris på hotellet der, men muligens ikke lett i år som de skal arrangere British Open.

Kris

over 16 år siden

Kris

Takker for innspill.
Det ser ut til å bli området Lothian, øst for Edinburgh med baner som North Berwick, Dunbar, Gullane og noen mindre baner.
Gleder oss!
Siden http://www.top100golfcourses.co.uk/htmlsite/uk.asp er jo fantastisk!

Kim

over 16 år siden

Kim

Dunbar er Sick bra!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her