Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf på Cuba.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Reiser på en opplevelsesreise til Cuba i april, med for mye innlagt fritid som jeg/vi ønsker å utnytte maksimalt.

Er det noen "der ute" som har vært på øya og funnet glede av å spille på en golfbane i Gamle Havanna og/eller Trinidad?

Litt tidlig å spørre folkens, men det er jo ikke alle som besøker scangolf hver dag... Uansett er det greitt å lese hva andre har erfart og ta dette til etteretning.

Har du/dere ellers gode tips, er vi flere som ønsker disse velkommen :-)

Golftraveller

over 16 år siden

Golftraveller

Der er mye bra der borte når været er bra.
Etter 4 cuba liebre er en klar for alt. :-)

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Har vært både i Havana og Trinidad, og kan ikke si at jeg har sett en eneste golfbane, ikke i Santiago de Cuba, eller på veien dit heller for den saks skyld.

Cuba lider av handelsboikott, og golf er ei heller noe særlig til sport der i gården.
Tror ikke de har en eneste bane, men jeg har tatt feil før.
God tur, og ta deg en daiquiri på "La Floridita" muy boueno.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Tusen takk for hyggelige svar. Har surfet litt på google uten å finne noen banen som passer helt inn i opplegget (Trinidad el. Havana).

Antar at cuba liebre og daiquriri er alkohol-holdige drinker, som jeg/vi nok gjerne vil innta på "La Floridita", hvis vi bare er en taxitripp unna :-)

Håååper vikevel vi finner en golfbane hvor vi kan slå fra oss ;-)

PegTee

over 16 år siden

PegTee

Der er golfbane i Varadero, 2-3 timar i taxi vest for Havana. Eg spelte ikkje når eg var der i fjor sommar, men den såg fin ut.

Kva drikkevarer angår kan eg anbefale ei flaske Havana Club 15yo til å ta med i bagasjen heim Finare rom får du ikkje tak i her på berget. Bør nytast som avec i konjakkglas....fantastisk vare.
Kan og anbefale Havana sitt beste øl på Plaza de Vejo. Der er eit mikrobryggeri som lagar 3 sortar..ein slags ale, alle til ein rimelig penge.
Så må du innom Mojitobaren til Hemmingway - komersielt men good fun.

PegTee

over 16 år siden

PegTee

Link:
http://www.varaderogolfclub.com/en/home.asp

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her