Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Innhold i golfblad

Lesehest

over 16 år siden

Lesehest

Hva ønsker vi golfbladene skal inneholde?

la oss slippe arrgumentene fra den andre tråden om Norsk Golf der man kritiserte. Jeg vil starte en tråd med konstruktive ideer på hva ett blad bør inneholde. Hva ønsker du deg?

vi har to blader her i Norge med tildels mye likt innehold, Reisetips, presentasjon av baner i Norge, utsyr, treningstips og portretter.
I tillegg har begge bladene litt forskjellige faste spalter.

Målgruppa? Alle som spiller i Norge eller den jevne spiller eller de som driver med golf som konkuranseidrett???

herrtommy

over 16 år siden

herrtommy

Som dere sikkert har sett av mine poster her inne, er jeg mer interessert i å lese om teorien bak det hele. Internett gir svaret på endel, men litt flotte bilder og grafer, samt uttalser fra matematikere om hvorfor sånn og slik hadde også vært bra.

Altså, veldig interessert i å lese om sving og utstyr, og da helst teorien som ligger i bakkant, og ikke bare salgsknep fra hjemmesidene til leverandørene, og proen som forteller om vektforflytning.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Har neppe lov til å uttale meg, da jeg etterhvert har latt være å lese relamebladet N.G. Av den grunn kan mine tanker og meninger være helt avleggs og urelevante, men likevel....

...Reisetipsene var ok, men de kunne nok inneholdt litt mer en akkurat hvordan golfbanen og forholdene rundt er. Reiser reporteren f.eks til Malaysia ønsker man kanskje å få litt ekstra info. Hva har denne personen opplevd utenfor golfbanen i tillegg?
Hvordan er maten, levesettet, severdighetene etc.

Ellers var/er det jo både hyggelig og nyttig å lese presentasjoner av baner i Norge, men savnet også her det mer nyansete. Greitt jeg fikk vite at denne banen er både velpleid og spennende, men hvordan er/var miljøet i klubben? Hvordan er overnattningsmulighetene? Hva er spesielt med akkurat dette stedet, kulturminner og i tilfelle hva og hvor?

Etterhvert som man blir kjent med golf-folket, blir nok portrettene mer interessante. Det er hyggeligere å lese om en flink golfer som man kjenner eller har litt kjennskap til, enn en helt ukjent person. Avstanden kan blir for stor ihvertfall til å begynne med. Uansett, gjetter de ivrigste nok vil følge med et talent som blir profilert både på godt og vondt.

Ellers vil jeg anta at et golfblad appelerer mest til nybegynnere (trenings-tips) og til de som er eller har som mål for å bli idrettsutøvere på konkuransenivå. Info som "startlister" i de forskjellige fylker/over hele landet, så det kan planlegges "ferie" og konkuranser for den enkelte har jeg ikke sett i N.G, men det er muligens fordi jeg knapt har lest ett blad fra perm til perm.

Håper de fleste er fornøyd med bladet som kommer i posten. Noen leser Se og Hør, andre bøker i alle sjangre, mens atter andre sluker alt om kjærlighets-idretten golf. Og noen få alt uansett...

Anders

over 16 år siden

Anders

Jeg synes det er artig å lese skikkelige utstyrstester utført av f eks proffer/halvproffer/middelgolferen, ikke nødvendigvis for å bytte utstyr, men for å vite hva som skjer, og være litt oppdatert når tiden kommer for å prøve/kjøpe noe nytt.

Ellers kunne jeg tenkt meg litt mer om turneringer i Norge, må innrømme at jeg er rimelig blank på det området (ser for meg litt info om div ama- og P4-tourer, eller hva de nå kommer til å hete i året som kommer).

Banebesøk i Norge synes jeg er en bra ting, da i retning av Par, Bogey og Birdie som var for noen år siden. Når de ikke opplyser om når de besøker en bane, får de samme opplevelsen som en vanlig besøkende får.

Treningstips på viktige muskelgrupper å trene som golfer kunne vært noe, kanskje med fokus på en spesiell muskelgruppe av gangen? Eller tips for mental trening om hvordan man kan forberede seg best mulig før runden, tips til tankemåter under runden osv.

Kanskje noen runder med fokus på kosthold, både på og av banen.

Kanskje man kunne fått noe vettug info fra NGF? Vet det er lite trolig, men det er nå et ønske.

Mye rart her, og sikkert mange som ikke er enig, men det er nå dette jeg kom på at jeg kunne tenkt meg i et nytt blad:-)

Lesehest

over 16 år siden

Lesehest

Takk for mange fine ønsker.
Jeg er helt enig i at vi kan "digge" våre egne baner/klubber bedre. Noen av reportsjene har vært etter mitt syn gode, og skrevet i en form som gjør at jeg får lyst til å besøke banen. Enig i at det skal legges vekt på opplevelsene på banen både for den som er god og den som bruker 100 slag eller mer. Det samme rundt banen og hva jeg kan oppnå.

Jeg har i mange år reist på golftur i ei uke i Sverige, men aldri i Norge.
Hvorfor? Banene som helhet og med opplegg som en tur er aldri presentert noe sted. Jeg må lete sjøl på nettet - hvis jeg skal ta en Østerdalstur, Sørlandstur, Lofoten, Trøndelagstur, golf langs svenskegrensa etc. etc.

Håper bladskribentene leser denne tråden.

Golftraveller

over 16 år siden

Golftraveller

Her bør nok lesehesten snu problemstillingen.
Dersom han tar seg tid til å lese N.G så får han svar på de fleste av sine spørsmål der.

MCS

over 16 år siden

MCS

Jeg liker artikler om den mental delen av spillet. Er abonnent på Svensk Golf Digest og artikklene til Fredrik Wetterstrand er alltid noe av det første jeg leser.

Hugh

over 16 år siden

Hugh

Jeg kunne tenkt meg litt mer lettkledde damer.
I allefall på midtsiden.

Elitespiller

over 16 år siden

Elitespiller

Jeg etterlyser litt mer seriøsitet. Å lese utstyrsanmeldelser foretatt av en gammel hacker og reportasjer om golfbaner i Himalaya har fullstendig null verdi.

Amici Sumus

over 16 år siden

Amici Sumus

Amen til den siste ... Hvem fa... drar til Himalaya for å spille golf ??.

Det jeg ønsker meg er flere gode og dype reportasjer om de mest aktuelle reisemålene. 10 - 12 sider om Solkysten, Belek, England, Skottland osv osv ...

Måtte 2009 bli ett godt golf år for oss alle!

Hugh

over 16 år siden

Hugh

Jeg mener fortsatt at noen lettkledde damer hadde hjulpet mye jeg da

Olsen

over 16 år siden

Olsen

Hei Hugh!
Er det slike du tenker på?

http://www.golfpunkonline.com/bunker-babes/bunker-babes2.asp?ID=245

GolfPunk er forøvrig det mest underholdende golfbladet jeg har vært borti. Stort sett samme innhold som de andre, men uten gravalvoret som preger de fleste golfbladene. Bare synd det har forsvunnet fra narvesen på oslo s, for nå får jeg ikke tak i det lengre. Noen som vet hvor man kan kjøpe det, forresten?

Norsk

over 16 år siden

Norsk

kunne hatt mer om norske baner og ikke så mye om i verden

hansen

over 16 år siden

hansen

Olsen, du kan abonnere for £49.10. Det er helt sikkert billigere enn om du kjøper hos Narvesen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her