dame på 51 år
Men også mye tullprat.
Slik jeg forstår noen tråder så vil klubbene gå konkurs neste år. Jeg er medl. i en av klubbene i kommunen jeg bor og sløser bort pengene mine ettersom jeg er medl. i en stor klubb.
Jeg ble bitt av golfen for ca. 10 år siden gjennom ett golfkurs på jobben. Vi var ca 20 som startet på GK og halvparten fortsetter + noen barn og ektefeller, som har kommet til siden vi gikk på kurs.
Her i Akershus er det veldig mange klubber å velge mellom. Det er heldigvis korte avstander (Hurdal - Vestby eller Nes -Bærum for å ta utkantkommunene rekker vi fram på en time - uten rushtida) Jeg har valgt klubben nærmest bostedet mitt. Andre alternativet var klubben nærmest jobben. Grunnen til det er at jeg vil spille mest mulig.
Hvis du ikke velger banen som gjør at du kan spille mest mulig vil jeg anbefale deg til å sjekke litt rundt i klubbene. Bruk nettet og snakk med folk. Prisen er kanskje avgjørende i såfall styr unna de dyreste -
Betyr miljøet mest så velg en av miljøklubbene. Ønsker du å utvikle deg mest mulig som golfspiller så velg klubb med en coachende pro, som du trivels sammen med. Etc. etc.
Jeg håper flest mulig velger klubber i nærmiljøet - så kan du kanskje beholde klubben og golftilbudet lengst mulig. Det blir økonomisk tøft for mange klubber. Sannsynligvis har mange meldt seg ut av klubbene nå i desember flere enn de tradisjonelle 10-15% av medl.massen. Sponsormarkedet har tørket og arbeidsledigheten vil stige utover året.
Finanskrisen vil bestå i ett par år framover og derfor er det viktig å støtte opp om nærmiljøet. Du vet hva du har, men ikke hva du får.....
God jul