Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva gjør hun nå?

Aage

over 16 år siden

Aage

Siden det er endel "barn" som liker å bruker store bokstaver her på forumet så kan de jo få en liten julehilsen.
----------
En av våre kjente og kjære frodige damer hadde et riktig så uheldig slag et sted nærmere svenskegrensen.
Ballen traff først en stein, så damens 3 wood i hennes bag, så et tre, før den kom tilbake og la seg til ro i damens romslige BH.
Damen ble nok overrasket for hun hoppet litt rundt ned det til resultat at ballen fant en vei videre et lite stykke nedover hvor den la seg til ro for andre gang.

Hva i all verden gjør jeg nå ropte damen ut til sin markør,
Vel svarte hun. Grunnregelen i golf er jo å spille ballen som den ligger og du har helt sikkert pådratt deg straff.

Men hvor mange straffeslag og hvordan en løser en slik situasjon kan jo være litt problematisk selv om jeg er helt sikker på at forumets tilhengere av store bokstaver forlengst har funnet løsningen.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Uten å ha åpnet regelboka etter grøntkortkurset tipper jeg tre straffeslag. Et for å treffe wooden i bagen, et for å treffe kroppen og deretter for "dropp" selv om den ikke ble helt etter regelboka.

Den stakkars dama kan neppe klandres for at hun reagerte menneskelig på en svært så uventet situasjon, men mulig hun måtte ta opp ballen og droppe på nytt, for deretter å slå videre - mulig fire straffeslag i alt??

Siden jeg er et barn av få og små ord kaster jeg golfballen videre til de store :-)

Einsteinen

over 16 år siden

Einsteinen

Jeg er så glad i skrivemåten til Aage. Får meg til å drømme tilbake til guttekrangkene i sandkassa da jeg var liten.

Nissen

over 16 år siden

Nissen

1straffeslag, fri dropp fra bhn.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

He, he trodde du var liten enda jeg, Einsteinen. Hvordan "krangkene" i sandkassa eller på forumet foregår i dine drømmer må man nok kalle seg Einstein for å forstå.

Ellers fortsatt god jul ;-)

Enkelt Aage

over 16 år siden

Enkelt Aage

Det er to straffeslag, som inntreffer når ballen treffer 3-wooden hennes.
At den treffer henne etterpå gir ikke noen ekstra straffeslag.
Ballen droppes så i loddlinjen til puppestellet der kjerringa stod da ballen havnet oppi BHen.

Aage

over 16 år siden

Aage

Det er mulig at dette er enkelt, men jeg er ikke helt enig i det. Her har ballen tatt en "runde" og havnet i en BH. Det er greit at det gir 1 straffeslag (ikke 2) med fri dropp i "loddlinjen."
Men deretter fant hun da på myen rart.
Hun hoppet rundt slik at ballen havnet inni det mest unevnelige plagg og ble liggende der. Med andre ord har hun flyttet en ball i ro i tillegg til at hun har forflyttet seg på banen. Er alt dette "gratis" da?

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Er det ikke straffe for å droppe fra puppestellet, Enkelt Aage, eller er det satt i sammen slik at bag pluss kropp = to straffeslag?

Aage

over 16 år siden

Aage

Tigerlili.
I og med at ballen treffer kølle og person i samme bevegelse så gir det bare 1 straff. F.o.m i år er det 1 straffeslag mot tidligere 2.
Så det er bare påløpt ett straffeslag frem til puppekosen er et faktum.
Deretter kan jo som kjent mye skje.

Nissen

over 16 år siden

Nissen

I decisionsboka står det flg.
Prior to making a stroke, there may be circumstances where a player breaches a Rule more than once, or breaches different Rules and it would seem that a penalty should be applied to each separate breach. However, in the majority of cases and based on equity (Rule 1-4), it would not be appropriate to apply multiple penalties.

Jeg sier fortsatt 1straffeslag og ballen droppes fra bhn.

Aage

over 16 år siden

Aage

Nå blir det vel etterhvert nye bevegelse i dette området Nissen.
Først kom ballen til ro i en BH. Så tok den en liten hoppetur på banen. Så havnet den ennå lengre ned i det unevnelige.
Og nå vil du stille og rolig legge den tilbake i BHen uten mer straff.
Er der er baktanke her Nissen?

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Oops golfballen kan jo ikke bli liggende i BH`en. Da kommer jo ikke dama videre i spillet, ellers finnes det muligens en hyggelig og uforstyrret sandbunker i nærheten, Nissen??

jonag

over 16 år siden

jonag

Enig i at det er 1 straff for å stoppe ballen i bevegelse vha 19-2/7 og 1-4/12. Det er kanskje rimelig vanskelig å anslå hvor ballen kom til ro sier nå jeg, så man må enten estimere så godt man kan på hvilken plass damen stod da ballen kom til ro. Har hun feks beveget seg mye mot hullet bør ikke dette komme til gode. Jeg ville fort ha droppet loddrett under der damen stod da ballen først intok barmens mørke hule. Det virker på meg mest rettferdig ihht 19-2 og 1-4.

Dog har spilleren anledning til å tørke av ballen før dropp om dette føles nødvendig.

Nissen

over 16 år siden

Nissen

Dog har spilleren anledning til å tørke av ballen før dropp om dette føles nødvendig.

Dagens beste =)

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Jatakk tenkte det samme, Nissen - dagens inner-tier :-)

Aage

over 16 år siden

Aage

Ser en bort fra han med bare en stein og tomt hode så har vel alle her riktig ressonement.

Jeg tror ingen vil benekte at hoppingen og flyttingen av ballen er en automatisk konsekvens av bruddet på R19- og skal derfor ikke straffes separat.

Som markør ville jeg nok holdt meg til R1-4 og godkjent 1 straffeslag dersom ballen ble lagt tilbake og at spilleren så godt som mulig droppet der ballen forsvant i BHn.

Og som Jonag påpeker: Ikke nærmere hullet. :-)

Golfdommer

over 16 år siden

Golfdommer

Hvor utrolig dumme situasjoner går det an å konstruere, Aage?
Du har jaggu forskrudde sexuelle fantasier.
Er det lenge siden du fikk deg noe ?

Aage

over 16 år siden

Aage

I motsetning til den som kaller seg golfdommer,-tydeligvis uten å vite hva det ordet innebærer,- er alle situasjoner som jeg refererer sanne.

Denne situaskonen er fra en LPGA tour i 1995.

Alle som har lest litt i golfhistorien,- og det har nok alle golfdommere,- kjenner godt til denne episoden.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Greitt eller ei, Golfdommer, men sexuellt frustrert. Nei, i såfall på verdens snilleste plan. Situasjonen er ikke sååå ukjent, selv om jeg prater utfra et annet sportsmiljø.

Fikk både en og tre ganger brennvarme tomhylstere fra skytteren foran meg rett i BH `en, men gutta fikk også føle den uhumsheten :-).

Det sved som f....., og like fortumlet kan man bli over den uforventede situasjonen uansett kjønn og situasjon. Jeg har BH, mens mine mannlige venner kan ha en stor V -genser.

Her er det neppe snakk om hvem som har fått hva, men henspeiler kanskje til din egen skitne fantasi, Golfdommer ;-)

Petter Edderkopp

over 16 år siden

Petter Edderkopp

Nå er det vel hevet over enhver tvil at Tigerlili og Aage er en og samme person. Fra samme landsdel, på nett samtidig og enige om det meste.
Fri og bevare meg vel.

Petter Edderkopp

over 16 år siden

Petter Edderkopp

Aage 17:24
Tiger 17:28

Tiger 19:26
Aage 16:33

Aage 20:51
Tiger 21:00

Akkurat tiden det tar å skrive et nytt innlegg for å støtte opp om det forrige.....

Aage

over 16 år siden

Aage

Jeg er nok redd for at lille Petter Edderkopp må tibake til sin hatt.

At det finnes mange hyggelige golfspillere som både synes reglene er trivelig lesning og hyggelig underholdning er hevet over tvil.
At disse også er enige om hva som er riktig er da bare et pluss.

Vi lever også godt med at det finnes noen ,- beklageligvis alt for mange,- fra den østlige landsdelen som ikke orker å lese tre ord sammenhengende er vi jo veldig vant med.

Men hvorfor må de alltid demonstrere sin uvitenhet for alle andre?

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Uvitenhet? Neinei, jeg demonstrerer aldri annet enn ting som gjenspeiler min enorme realkompetanse. Sånn er det med alle østlendinger, så der tok du nok feil. (du lot deg lure inn i østlendingsfella igjen. jobb med selvdisiplinen.)

Nissen

over 16 år siden

Nissen

Nå er jeg trøtt og lei av personhets, hold dere til saken.
Stå på Aage, kom med fler spørsmål.

Til Aage

over 16 år siden

Til Aage

"Denne situaskonen er fra en LPGA tour i 1995."

Fint Aage.
Det er første gang vi ser en snev av dokumentasjon på hvor dine rare hendelser skjedde.

Kom med navn på turneringen og personen det skjedde med

Aage

over 16 år siden

Aage

Til 11:10
Nå er det engang slik i at golfreglene er like over hele verden.
Derfor er det helt unødvendig å dokumentere noe som helst for alle som kan disse.
De øvrige, som kun er opptatt av å skjule sine manglende kunnskaper med personhets, er helt uinterresante i diskusjonen.

Tips

over 16 år siden

Tips

Det er en side som heter google.com .Søk der så vil det dukke opp noe som ligner.
PS: Elaine Johnson+bra+ lpga 1995

Aage

over 16 år siden

Aage

Tia.
Er en mer opptatt av å finne lignende hendelser,- som det jo finnes mange av i golfhistorien,- enn å finne antall straffeslag, da har en forstått lite.
Men for all del.
Jeg har ikke behov for å oppgi hverken tid eller sted på noen episoder som jeg kommer over.
Kos dere videre med detektivarbeidet så slipper dere sikkert å bry dere med golfregler når sesongen starter igjen.

jonag

over 16 år siden

jonag

Var egentlig litt bra denne Aage. Var rimelig sikker på at dette var en historie fra deg, men i virkeligheten ? For store utrigninger er kanskje ikke ihht klesreglene på LPGA ?

Iallefall, man lærer mer og mer regler jo flere rare situasjoner som kommer, så blir ikke lei meg om det kommer mer.

Aage

over 16 år siden

Aage

Tusen takk for det Jonag. Og alle andre som liker regelnøtter.

Fra virkeligheten er den, som alle andre episoder som dukker opp iblant.
Nå er ikke alle like kalde og rolige som damen på LPGA turen da ballen la seg til ro i BHn.

Hun beveget ikke kroppen, løftet bare hodet og sa:
I,ll take the two-shot penalty, but i,ll be damned if I,m going to play the ball where it lies.

Einsteinen

over 16 år siden

Einsteinen

Aage: Så den med blåseren og HIO var liksom sant?

Festlig at du klager på personhets når du pegger opp som helvete med skrivemåten. Klarer ikke du å oppføre deg så får du sure oppgulp mot deg. Personhets er det ikke - bare irritasjon over oppførselen din. Rart at du må bli minnet på om dette annenhver måned.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Og det fikk den rette sagt!!

Einsteinen

over 16 år siden

Einsteinen

Kjenner du meg liksom?

Aage

over 16 år siden

Aage

Tusen takk for det Tigerlili.

Han med den ene steinen og det tomme hodet kan jo lite annet enn å kritisere sine omgivelser.

Hva han mener, tror eller hevder blir på den bakgrunn bare tåpeligt. Men noen barn har jo et stort markeringsbehov.

Vi får håpe den andre steinen glir ned på plass når han vokser til. Da har han bare et tomt hode å slite med.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

:-)

So it is

over 16 år siden

So it is

Freakshow

Einsteinen

over 16 år siden

Einsteinen

Hvorfor må jeg ha et tomt hode fordi jeg synes Aage skriver nedlatende og provoserende? Kanskje Tigerlili (som er dritgod i norsk) kan lese litt nærmere?

Aage: Du er det barnsligste og største barnet på dette forumet :)

Nissen

over 16 år siden

Nissen

Det virker som Dere kjenner hverandre, hvorfor ikke diskutere over en kopp kaffe?

Einsteinen

over 16 år siden

Einsteinen

Neitakk :)

Pervers?

over 16 år siden

Pervers?

Det er helt feil at Aage tok denne situasjonen fra virkeligheten.
Han tok muligens utgangspunkt i en situasjon som hendte i 1995, men utbroderte den til det perverst usannsynlige.
Gleder meg til Aage/Tigerlili ikke blir å finne på forumet lenger.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Hi hi, her valgte rett person rett nic. Perverse tanker og lyster lurer nok under det skinnet...

Enig

over 16 år siden

Enig

Til Pervers?
Må si meg ganske enig med deg. Bare så synd at den ene av dem ikke respekterer Scangolfs ønske om å holde seg borte.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Morsomt at du alltid er enig med deg selv under flere nic, både i denne og andre tråder.

Ikke ta det så tungt lille venn, jeg prater også med meg selv, men det er helst på kjøkkenet..

Butros

over 16 år siden

Butros

Bare så trist at du har PCen stående på kjøkkenet slik at du plager oss med det.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Enda et nytt allvitende nic:-) Jahaaa nå husker jeg... du var på besøk en gang jeg dro laptoppen med ut på kjøkkenet, selv om den var klappet igjen, men det husker du neppe.

Forresten likte du indrefileten av rådyr?? - naboen er jo ganske snill som forærer meg/oss kjøttet for å få lov til å gå på jakt.

Ellers er det jo hyggelig at jeg og Aage endelig er blitt separert, helst for hans del da. Hvis du føler deg plaget Butros/....(..), så er det fordi du leser noe du ikke blir tvunget til!

Prat heller litt mer med deg selv i det stille, er du snill.

Butros

over 16 år siden

Butros

Søt dame!

..|..

over 16 år siden

..|..

tigerlili, det rådet der gjelder deg selv også. Aller helst kan du holde deg borte, forbanna skrulle-dritt-kjerring.

Enig

over 16 år siden

Enig

tigerlili: Prater jeg med meg selv? Neppe. Om jeg kaller meg Einsteinen eller Enig, så er vel ikke det ulovlig?
Uansett så bidrar du til mye irritasjon legger jeg jo merke til. Bare så trist at selvinnsikten ikke berger deg fra å fortsette.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Hmm når noen bruker ord som forbanna skrulle-dritt-kjerring, bør det være lovlig å fundere over hvem som burde holde seg borte fra forumet.

Selvinsikt kan favne en del, Einsteinen, og det har du nok oppdaget etterhvert... Du er blitt såplass på plass at jeg nesten syntes synd på deg - men det er jo mitt problem.

Take care.

Butros

over 16 år siden

Butros

Jeg også synes synd på alle som "er blitt såplass på plass".

Einsteinen

over 16 år siden

Einsteinen

Skjønner ikke hva du snakker om

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Satt skikkelig på plass! Kokker vet at kjøkkensysler blandet med manglende tastatur, kan få fingrene til å slå seg tullete vrangt ;)

Einsteinen

over 16 år siden

Einsteinen

Skjønner enda ikke hva du fabler om.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Derfor vil du kanskje aldri forstå...jeg kan ikke hjelpe deg, desverre!

Aage

over 16 år siden

Aage

De fleste med tomt hode er lykkelig i sin verden av uvitenhet.
En manglende stein forandrer nok ikke på det.

Einsteinen

over 16 år siden

Einsteinen

På seg selv kjenner man andre?

freakshow

over 16 år siden

freakshow

den første av dere tullinger som klarer å avslutte barnekrangelen får muligens litt respekt

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Ikke for å få respekt, freakshow, men jeg følt og ønsket for mange timer siden at dette tullet burde avsluttes. Ønsket å sette punktun og strek for egen og andres del.

Derimot hvis det kommer nye debattanter med friskt blod til, kan jeg ikke love at jeg vil trekke meg fullstendig ut.

Kall oss gjerne tullinger. Gudene må vite at jeg kjenner meg så altfor godt igjen i den beskrivelsen :-)

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Mener damen burde velge å dømme ballen uspillbar og spille på nytt fra siste sted ballen ble spilt.
Vil tro hun skal ha to slag straff, et for å treffe egen Bagg/kølle uavhengig om denne sto i baggen eller ikke) og en for å dømme ballen uspillbar.
Om det var match regner jeg med at hullet er tapt. Om hun da velger å spille videre vil jeg tro matchen er tapt.

Er noe usikker på om jeg avsporet debatten med mitt innlegg denne gangen?

Aage

over 16 år siden

Aage

Den saklige delen av denne strengen er nok forlengst avsluttet.
Det kyndige panelet med Nissen i spissen, er enig om 1 straffeslag for brudd på R19-2. De øvrige bevegelse er en konsekvens som dekkes av R1-4/12 pkt.4

Aage

over 16 år siden

Aage

Dec. 1-4/12 pkt.4

Forbanna tulling

over 16 år siden

Forbanna tulling

Nicket mitt er ment som en hyllest til TigerAage.
Utfallet av situasjonen Aage beskriver i trådstarten er like interessant som hvilke forholdsregler som er tatt mot tsunamier på Galdhøpiggen.
Det som er mest interessant er hvor lenge forumet må slite med demente dobbeltgjengere fra sørvestlandet.
Dette forumet er forvandlet til et vepsebol og fullstending ødelagt av nevnte person.

c

over 16 år siden

c

Nicket er i beste og verste fall en beskrivelse på deg selv, aldri noen andre enn deg selv. Det blir jo spesiellt hvis jeg ble kalt for skrikerunge fordi min store broder skrek både dag og natt i det jeg ble født.... synes nå jeg da :).

Eller er din antakelse om at disse er en og samme person så langt på jordet at selv ikke det beste potitjordet av en golfbane på nordøst for Oslo er stor nok til at du fremdeles er på tørt land med din påstand.....
I tillegg er jo faktisk du en del av den forvandlingen du omtaler med slike uttalelser som du presterer 22.53

Snedd

over 16 år siden

Snedd

Hvem er "forbanna tulling"? Det var jo litt av et nick. Ikke noe tvil om hvordan denne artige skruen ser på seg selv.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Uten at jeg har lest for mye i regelboka så stiller jeg meg svært skeptisk til påstanden om at en ikke får straff for å treffe eget utstyr.

Om det stakk opp en av to mulige blå staker fra puppestellet til dama skulle vel det tilsi fri dropp fra grunn under reparasjon.
Da stemmer det med bare et straffeslag.

Om ballen forvirret seg lenger ned og la seg i jordsmonnet/kløfta der nede ville den muligens kunne droppes fritt pga tilfeldig vann.
Ikke utenkelig at det også der kunne være en eller annen form for stake, men lite sansynlig at denne skulle være blå. Om den likevel skulle vise seg å være blå vil jeg tro det ville bli ekstra pinlig for damen når det viser seg at staken ikke er plassert i henhold til reglene og fassongen umulig kan ha noe med golf å gjøre, selv om den som golf kan ses for mange som en ren glede og forlystelse.

Er det ikke lenger straff for å treffe eget utstyr?

jonag

over 16 år siden

jonag

det er opp til feks greenkeeper å merke banen skikkelig, men om man begynner å merke kvinnelige attributter man mener burde være til kirurgisk reparasjon så har man kanskje tatt oppgaven med en frisert bane for langt ;-)

Jo det er 1 straff for eget utstyr, seg selv eller egen caddie også multiple ganger ved samme hendelse. Droppet er en del av samme regel og man dropper uten videre straff.

Så les regelen så blir nok skepsisen borte.

Hugh H

over 16 år siden

Hugh H

Kvinnelige attributter er ikke en del af banen, det er personlig utstyr.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Du skriver "multiple ganger ved ved samme hendelse"

Da vil jeg fortsatt gå for to straffeslag slik jeg tolker ditt svar.
En for treff av eget utstyr/kølle og et for treff av seg selv.

OK, litt vel mye gnaging fra meg her nå, men som du svarer Jonag blir min tolkning to slag i straff.
Har nok litt tungt for det, men det er vel mer til plage for dere enn meg.

Fortsatt god jul osv....

Aage

over 16 år siden

Aage

Du må gjerne gnage på dette Lawinth. R6-6d tar vare på slike som deg.

jonag

over 16 år siden

jonag

Hehe Aage..

Lawinth, uten decisions blir det vanskelig... sjekk dem her http://randapublic.loghar.com/flash/decisions/decisions.html

først sjekker du 19-2/7 og så sjekker du 1-4/12.

God Jul osv til deg og !

Speedster

over 16 år siden

Speedster

Interessant at Aage og Jonag ikke bare kan fortelle hva svaret er istedenfor å peke til regelheftet.

Nissen

over 16 år siden

Nissen

Svaret er 1straffeslag og fri dropp fra bhn

Smurfen

over 16 år siden

Smurfen

Men den ligger jo ikke i BH'en lenger, Aage har beskrevet den lenger ned, sikkert i trusa. Aage har såååå lyst å være med å lete etter ballen. Men så nær kommer han nok aldri ei dame

Ja det er kjempeinterressant

over 16 år siden

Ja det er kjempeinterressant

Speedster.
Kan du forklare oss hvorfor det?????

Speedster

over 16 år siden

Speedster

Ja

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her