Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hauger

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Noen som vet om Hauger fortsatt har disse nazireglene for de som leier spillerett? Eller om man stiller på lik linje med aksjonærer

Zieg Golf

over 16 år siden

Zieg Golf

Naziregler?
Hva da?

Kubein

over 16 år siden

Kubein

At de som leier kun kan bestille 2 dager på forhånd.. Håpløst å få starttid i helgene da.

Tidligere aksjonær

over 16 år siden

Tidligere aksjonær

Hauger opererer med regler som er preget av hvem som sitter i styret/leder klubben. Jeg antar at de også fortsatt har satt av prime-time tider to ukedager til senior og damer. Møkkaklubb!

Sir Bubba

over 16 år siden

Sir Bubba

Nå får du vel aksjen på Hauger gratis, så da trenger du ikke å leie!

Klubb medlem

over 16 år siden

Klubb medlem

Heldigvis er Hauger en medlemsklubb, som setter medlemmmer først i køen. Til neste år vil det også bli økt greenfee for postkassemedlemmer. Dette er gode tiltak for å skape et godt klubbmiljø. Vil man spille på Hauger skal det lønne seg å være medlem.

Ikkemedlem

over 16 år siden

Ikkemedlem

"Klubb medlem" sitter kanskjer i styret på Hauger? Hauger har en fin bane og det er mange hyggelig folk som spiller der, medlemmer eller ei. Men styre og stell beviser gang på gang sin inkompetanse. Det blir helt feil å inndra rettigheter til en gruppe for å gi en annen gruppe fordeler. Da får man vel for pokker heller øke fordelene for den gruppen man ønsker å prioritere. I stedet fremviser man en blendende mangel på fantasi og kundebehandling ved å inndra rettigheter for en gruppe slik at den andre gruppens eksiterende rettigheter skal fremstå som bedre.

Og mens jeg er i gang; hvilken idiot er det som synes det er en god ide at teltet med stoler og bord og det hele, i mangel av klubbhuset som bygges opp igjen, kun skal brukes av sponsorer innimellom? Ingen andre fikk lov å benytte det, så stort sett stod det tomt. Mens alle andre kunder måtte sitte ute uansett vær. Om man da ikke deltok i en sponsorturnering.

Noen høyere?

over 16 år siden

Noen høyere?

Jeg ser at prisene på å leie på Hauger har tatt helt av? Er dette et forsøk på å etterligne Oslo Golfklubb som solgte aksjer til 1 mill per stk? Tatt i betraktning at man kan kjøpe aksjer på Hauger for 1500 kroner, så synes jeg at Langård er litt vel optimistiske...

Hauger Golfklubb
Pris: Kr. 600000,-
Kontakt: Kari Langård
Telefon: 971 80 939

Hauger Golfklubb
Pris: Kr. 600000,-
Kontakt: Øivind Langård
Telefon: 971 80 939

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Hauger er en flott bane, og at medlemmene nå tar ennå et steg mot å bli en "medlemsbane", det får vel vi andre bare ta til orientering.

Det er ingen selvfølge at man som ikke-medlem skal være velkommen over alt.

c

over 16 år siden

c

Feil Fooore. Det er en selvfølge at vi som Greenfeegjester skal føle oss velkomne over alt, men kanskje ikke alle mulige avarter av leieløsninger og andre ikke forutsette løsninger når systemet med finansiering ble laget

Ikkemedlem

over 16 år siden

Ikkemedlem

Joda Fooore, det er helt greit. Men diskrimineringen her går på de som har leid spillerett versus de som er medlemmer. Med leiid spillerett får man jo nesten de samme rettighetene som et medlem. Men det klubben gjør er altså å innskrenke disse rettighetene. Strutsepolitikk. Enten får man tillate omsetning av spilleretter eller ikke. Det er nok en del medlemmer som blir snurte fordi spillerettene omsettes for langt lavere beløp enn årsavgiften. Selv mange medlemmer på Hauger synes styre og stell der er inkompetente og arrogante. Det svares blant annet ikke på gjentatte skriftlige henvendelser fra medlemmer, som kan oppfattes som kritikk. Strutsepolitikk igjen.

pepper

over 16 år siden

pepper

Det er helt greit at Hauger legger opp til å være en medlemsbane, særlig hvis man har økonomi til å redusere antall grennfee-spillere. Når man leier en spillerett stiller saken seg noe anderledes enn med greenfee-spillere. Da leier man et medlems spillerett, og bør behandles mer som et medlem enn som en grenfee-spiller. Når Hauger først sier ja til utleie bør de også ta konsekvensen av det i behandlingen av de som leier. Det gjør det også lettere for medlemmer å leie ut, og klubben bør stelle pent med medlemmene sine, også med de som vil leie ut spilleretten.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg tror hele systemet som åpner for utleie av spilleretter er i ferd med å drepe seg selv. Hvis klubbene vedtok å ta bort forpliktelsene som følger med aksjene, ville aksjene øke sin verdi.

Når aksjeprisene nærmer seg 0, vil alle medlemmene innse at forpliktelsene er en ulempe, og hvis forpliktelsen er borte, vil de fleste som nå leier heller eie enn leie.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

c, uenig, klubben bestemmer hva den vil på bakgrunn av medlemmers innspill. Det kan jo dog virke som om noen enkelt-medlemmer overkjøres.

Ift spilleretter så leies vel disse ut på årsbasis, så det er vel ingen rettigheter som inndras, de bare endres ift neste år.

Som i alle andre klubber er det flertallet på årsmøte som bestemmer større endringer, og som i alle andre klubber vil noen overkjøres.
Samme diskusjon hvert år; styret er inkompetent og blir gjenvalgt. Mao er det medlemsmassen som er inkompetent evnt ikke tilstede.

Aage

over 16 år siden

Aage

Nå vil ikke jeg blande meg bort i hva som skjer på enkelte østlandsklubber.
En normal situasjon foran et årsmøte er vel også der at en valgkomitee leverer en innstilling.
Femmøteprosenten til et vanlig årsmøte er ca 5% av medlemsmassen og det er uhyre sjeldent at valgkomiteens innstillinger blir debattert.
Ønsker en forandringer må en derfor være i posisjon fder hvor makten er i klubbene.
Det er i valgkomiteen.

Ikkemedlem

over 16 år siden

Ikkemedlem

Det de gjorde på Hauger var at folk som leier spillerett ikke kunne booke tid mer enn 2 dager i forveien. Dette fungerte ikke, jeg hadde ikke noe problem å booke i golfbox like lang tid i forveien som medlemmer. I tillegg tillater man ikke folk med leide rettigheter å ha med gjester til redusert greenfee. Som et medlem kan. Med mere.

Disse tiltakene virker svært lite gjennomtenkte og er antageligvis resultat av en prosess på et årsmøte der noen snurte medlemmer har hatt stor påvirkningskraft. Skjønt å kalle det en prosess er å gi for mye kreditt til hjernene bak dette.

Ikkemedlem

over 16 år siden

Ikkemedlem

Poenget mitt er vel av prinsipiell art; man ønsker å gi en gruppe større fordeler. Det er helt ok. Men når man gjør det med en negativ apporach ved å inndra rettigheter til en annen gruppe vises det en blendende mangel på fantasi og kompetanse. Hva med å bruke hodet og positivt øke rettighetene til medlemmene? Det er noe med tilnærmingen som stinker. For min del.

ccc

over 16 år siden

ccc

Aage - det er naivt det du skriver 10.52.
Her jeg bor kuppet ett boligfelt årsmøtet i idrettslaget. Det skal ikke så mye til å få med seg 25-50 tilhengere til en sak man vil ha igjennom.

Kjenner ikke reglene på Hauger, men klubbens medlemmer bør ha BEDRE rettigheter enn de som leier. Feks. deltakelse i KM, benytte klubben som hjemmeklubb, ha anledning til å stille i konkuranser, stemme- og forslagsrett på årsmøte er vel i dag de mest vanlige forskjellene.

Noen steder er det også tidspunktet man kan bestille starttid forskjellig fra medlemer, leiere og greenfee.

Ikkemedlem

over 16 år siden

Ikkemedlem

ccc: helt fint at medlemmer har bedre rettigheter enn de som leier. Poenget mitt er; gi de bedre rettigheter. Men ikke ved å innskrenke rettighetene til de som leier. Mulig jeg forklarer meg litt klønete her, hvis ikke poenget mitt når frem... .

Einsteinen

over 16 år siden

Einsteinen

Man kunne innført mange regler angående det å leie. F.eks at man kan leie en sesong, men må ha 2 mellom hver man leier. Dvs man kan teste en klubb ett år, for så å måtte kjøpe aksje. Dette fører vel også til at det blir vanskeligere å leie ut aksjen sin.
Ikke så rent enkelt dette.

Lars

over 16 år siden

Lars

Alt jeg har kjøpt og eier gjør jeg med akkurat som jeg vil. Hvorfor skal jeg ikke kunne gjøre det samme med golfaksjene mine ?
Det er en merkelig menneskerase disse golflederene som tror de kan dirigere hvemsomhelst som en dirigent dirigerer orkesteret sitt.
Jeg har ihvertfall fått nok, nå er aksjen min som har sunket i verdi fra 30000 til NULL kroner blitt levert tilbake til klubben etter 11 års medelemsskap og jeg har blitt fjernmedlem i en annen klubb der jeg spille bare 5-6 runder i året. Men det verste er disse slimete ferskgolferne som nå henter seg gratis spilleretter på samme bane som jeg har vært med på å bygge og lagt igjen titusenvis av kroner og hundrevis av dugnadstimer i, står frem på barrikadene og kritiserer meg for å ikke bidra til fellesskapet. Får lyst å knyte putteren rundt halsen deres.

Einsteinen

over 16 år siden

Einsteinen

Det er ikke deres feil at markedet kollapser :) Jeg ville ikke betalt 30 k for noe jeg nesten kunne fått gratis fordi jeg synes synd på deg. Får man ikke solgt aksjen så får man ikke det. Da går prisene ned.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Hahahaha.....snakk om å være snurt Lars...surt å tape 30000 kroner, men slik er aksjemarkedet, noe du kanskje har fått med deg i det siste? Det er ingen forskjell på en golfaksje og en aksje i Statoil Hydro, det er markedet som bestemmer.
Jeg har overhode ikke dårlig samvittighet for å kjøpe din 30000kr aksje til 1 krone...

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Lars.

Jeg har "tapt" 20000 på en andel. Nye medlemmer får melde seg inn gratis i vår klubb.
Jeg er glad for å få nye medlemmer som kan dele de årlige utgiftene med drift av banen.
Alternativet til å ikke få inn medlemmer ville være mangedobling av årsavgift/konkurs.

Men hvis du kun spiller 5-6 runder i året så skjønner jeg at du er PKM. Skjønner mindre av at du kjøpte en andel til 30000 når du spiller så lite.

Tidligere Hauger-aksjonær

over 16 år siden

Tidligere Hauger-aksjonær

I min nåværende hjemmeklubb er det ingen forskjellsbehandling av aksjonærer og de som leier en aksje. Jeg mener dette er riktig og for klubben har det ingen økonomisk negativ konsekvens med utleie dersom de har solgt alle andelene/aksjene (snarere tvert imot da klubbene ofte tar seg godt betalt av leiere i form av gebyrer i tillegg til årsavgiften).

I tillegg til denne forskjellsbehandlingen har Hauger i en årrekke drevet forskjellsbehandling av aksjonærene som jeg ikke forstår at medlemmene det går utover aksepterer (jeg solgte min aksje pga dette). Prime-time starttider to av ettermiddagene er satt av til senior- og damegruppen, og på nettsiden står det:

"Det virker å være greit med tirsdag ettermiddag som ”damedag” og bare spille 9 hull"

Tviler ikke på at dette fungerer greit for damene på Hauger - supert å kunne få de beste starttidene hver tirsdag og bare spille ni hull.

Med denne praksisen blir Hauger en klubb bestående av damer og pensjonister og vil dø med medlemmene sine.

ccc

over 16 år siden

ccc

Til tidl. Hauger-aksjonær.
Det er det dummeste jeg har lest dette året. Hva er galt med at det er damer som spiller på tirsdager istedet for deg.
Dessuten er det bare noen få flighter og du kan spille både før og etter.
Hvis du har lyst til å starte akkurat det tidspunktet kan du velge en av de andre 6 dagene i uka feks. kl. 18.

Makan!

Ann-Helen

over 16 år siden

Ann-Helen

Just det ja

Makan

Også tidligere Hauger-medlem

over 16 år siden

Også tidligere Hauger-medlem

Jeg er 100% enig med Tidligere Hauger-aksjonær! Det er en uting at spesielle grupper i klubben skal kunne ha faste spilletider i prime-time hele sesongen!

Hva med andre aksjonærer som sliter for å få tid til å spille, og hver gang man har tid så er det fullt!

Damegrupper, seniorgrupper og andre grupper burde holde seg langt unna prime-time, som skal være for ALLE medlemmer, nemlig de som bestiller først!!

Mlljøet

over 16 år siden

Mlljøet

Man gjør dette for å skape miljø i klubber. Poenget med å ha det i primetime er for å få flest mulig med på dette. Som ccc sier, det er plenty av sjanser resten av uka å spille golf. Men ønsker du å være impulsiv finnes det andre klubber å melde seg inn i som ikke har samme trykket. Du er jo tidligere medlem så du har nok skjønt det :)

K

over 16 år siden

K

Jeg er 110 prosent enig med disse tidligere Hauger-medlemene. To av 5 hverdager er prime-time forbeholdt de seniorer og kvinner. Jeg er selv medlem på Hauger, og registerer at seniorene for det meste består av pensjonister, og dermed er den spillegruppen som bør være mest fleksibel i forhold til når de kan spille golf (i forhold til at de ikke jobber og bør kunne spille formiddager?).

Også er det disse damene da... Når de bare spiller ni hull, kan de ikke da spille på slutten av ettermiddagen, slik at de som skal spille 18 rekker rundt før det blir mørkt. Jeg har maaange ganger stanget bak disse dame-flightene, og de bruker laaaaang tid på sine ni hull!

Bogeybjarne

over 16 år siden

Bogeybjarne

CCC: Problemet er jo ikke at damer slår ut prime time. Problemet er at det er en fast gruppe som har fast utslag akkurat når alle andre kan og vil spille. Hva ville du sagt hvis gutteklubben grei hadde fast utslag fra kl.10.00 til 12.00 hver lørdag?

Jeg kan ikke se at Hauger vinnernoe på de reglene de har i dag. Færre ønsker å leie spillerett. Dermed blir det mindre attraktivt for de som eier også da de ikke får leid ut spilleretten de sesongende de ikke kan bruke den selv. I stede for at en som leier spilleretten bruker penger på range, proshop, protimer, kiosk og tar med seg venner som betaler greenfee, komme det ingen.

ccc

over 16 år siden

ccc

Det er jo ikke værre enn at man blir medl. i den klubben man sjøl ønsker. aktivitetene skal vel rette seg for klubbens medl. ikke for andre.
Så kan du bli med.
Feks. så kan jr. ha en time på mandag, damene på tirsdag, herrene på onsdag og seniorene på torsdag.

Syns jeg hører rabaldret hvis noen fotballspillere ønsker å trene på en banes hovedarena i primetimetiden uten at de er medl. i klubben.

K

over 16 år siden

K

ccc:
Jeg er selv medlem og er også tidligere aktiv fotballspiller.
Når du først drar parallellen til fotball: jeg kan love deg at det hadde blitt rabalder om de beste treningstidene hadde vært forbeholdt old boys- laget evt. old-girls...

Bogeybjarne

over 16 år siden

Bogeybjarne

CCC: Så du mener det er til beste for klubbens medlemmer at en del av prime time utslagene er resertvert en liten gruppe?

Kubein

over 16 år siden

Kubein

ccc er jo åpenbart et Hauger medlem, sitter sikkert i styret også....
Det er i hvert fall helt klart at du aldri har spilt fotball før.

ccc

over 16 år siden

ccc

Ja så feil kan man ta.
Jeg sitter ikke i styret, jeg er ikke medl. i Hauger, Fotballerfaring fra
4 divisjon. La opp for 10 år siden

Kjakan

over 16 år siden

Kjakan

Problemet med damedag og seniordag i primetime er jo at de som regel bare går 9 hull, og derfor hindrer andre i å gå 18 hull før det er mørkt og veldig sent. Som jeg ser det burde det holdes av tider så de kunne gå de siste 9 i stedet, med utslag mellom 16 og 17 på 10ern. Da hadde man jo fått i pose og sekk, for da er det lite folk på de siste 9.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her