simen fulland
Scrambler, nå har jeg skrevet i dette forum lenge før jeg begynte å jobbe på myrenssportsenter. Jeg har aldri lagt skjul på hvem jeg er og gidder ikke skifte nick for å være med i en diskusjon som gjelder ett system jeg kjenner bedre enn de fleste.
Tro meg når jeg sier det Scrambler. Majoritenten av feilmeldingene på aboutgolf , enten spilleren har spilt mye hos oss eller ikke, er single eller høyhandicaper, er at spilleren er uoppmerksom før slaget og glemmer å sjekke noen av tingene jeg nevnte over.
Ingen har hevdet at radarteknologien hos aboutgolf er perfekt. At den er meget god er en annen sak.
Den nye utgaven med høyhastighetskameraer gjør at du får særs nøyaktig avlesning av spinn. Dermed kan du forme slag som du vil om du har ferdighet til det.
Feilslag som f.eks slice og hook ser akkurat like ille ut her som ute.
For de gode spillerene er høyhastighets kamera systemet en fordel fordi man kan jobbe mer med ballen.
For de mindre gode er det en ulempe fordi de dårlige slagene blir lest akkurat så dårlige som de er....
Jeg syntes Aboutgolf var ett langt bedre system enn fullsving før jeg begynte å jobbe på myrens, og har ikke endret mening etter at jeg startet å jobbe der.
At andre kan mene noe annet er helt greit for meg. Noen liker klokkeren og andre dattera ;-)
Henke: Dersom instillingene er satt opp feil vil lengdene være feil også.
Disse blir kalibrert av oss og satt i en default innstilling.
Uansett hvordan vi setter default er det alltid noen som mener at det går for kort eller for langt. Sånn er det bare.
Før en innstilling settes blir proene brukt som en siste kontroll. Hvis de med ca 0 eller bedre i handicap sier at lengdene for CARRY stemmer bra for drive, jern og wedger på range med vinden av, er jeg fornøyd.
Igjen ,simuleringen tilsvarer ca 30 i skyggen = lang carry, med litt hard bakke = en del trill. Dvs land i forkant og trill bort til flagget.
Etter den siste oppgraderingen av software hos oss bruker vi 9,4,6. Denne instillingen vil passe for de aller fleste.
Står den på noe annet på din profil kan det hende du sliter litt med lengdene dine.
Dersom du f.eks føler at wedgene dine går langt på denne instillingen, vel sett tallet for wedge lavere enn 6 på din profil . Prøv deg frem på rangen. Er du uenig med oss, fin din egen instillning og bruk den.
Noen slår til ballen litt spesielt og kan da kompensere for dette i instillingene i egen spiller profil ("custum") .
Dog har jeg enda ikke sett noen som har gått ned ett hakk eller to på driven....he he ;-)