Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norsk Golf

Bergenser´n

over 16 år siden

Bergenser´n

Ikke for å være surpomp, men hvor er kvalitetskontrollen når den gamle skotte og spaltist får bruke intet mindre en hel side en side i menighetsbladet Norsk Golf til å spre eder og galle over at USA´s neste president ikke spiller golf?

Spesielt pinlig er dette med tanke på at Barack Obama faktisk er en habil spiller, hvilket er behørig dokumentert på nettet, feks Youtube.

Lavmålet toppes kun av en annen spaltist i Norsk Golf, Atle Nielsen, som i hver eneste utgave gir oss en hel sides bekreftelse på at han ikke har noe å melde. Gjeeeesp!

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Jeg leser både skotten og Atle Nielsen med en rimelig grad av interesse, selv om det er nokså begrenset hva de har å meddele hver gang. For min del er jeg mer lei av Haavik, bikkja og Gundersen. Utgått på dato etter min mening.

Golf

over 16 år siden

Golf

Det jeg er mest overrasket over, er at Norsk Golf kan sende ut et så utrolig tynt golfblad. Det står jo INGENTING i det. En reportasje om Alfredsson var vel stort sett det eneste. Litt om Grimstad og litt om ting og tang. Men tynt og masse reklame.
Jeg synes også det er litt vittig at bladet er proppfullt av reklame for Polarisprosjektene i Murcia. Og så er det en reisereportasje fra samme stedet, Og der er ikke Polarisbanene nevnt med et ord.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Jeg synes skotten og Haavik er håpløse.
Den første fordi han er erkekonservativ og sistnevnte fordi han nå har skrevet 10 historier pr år om bikkja, Gundersen og sønnene sine.

Atle Nilsen kan nok slå an hos noen. Han er jo ikke selvhøytidelig i det hele tatt og det er nok noen som kjenner seg igjen i det han skriver.

Utstyrssidene synes jeg er tynne og håpløse. Nestsiste nr anbefalte de en lasermåler som var ulovlig. (med slope). Kanskje litt spes av NSG's offisielle blad.
Jeg kjøper svenke Golf Digest fast og er mye mer fornøyd med det enn NG.

Koll

over 16 år siden

Koll

"Norsk Golf" er et menighetsblad for oss selskapsgolfere. Det er koselig og med mange gode feel-good-artikler. Det er ingenting der om NGF og toppgolfen. Det avslører at NGF ikke satser på topputøverne som kunne dra hele sporten oppover i Norge. "Presidentens hjørne" er latterlig tynn og ute av fokus.
ETJs prestasjon med å kvale til ET nevnes i en liten bortgjemt artikkel. Hovedgjesten er svensk! Og det er alt for mye reklame.

Jeg er også lut lei av Haavik, Gundersen og bikkja. Nielsen er OK, men skotten er utdatert.

Peter S

over 16 år siden

Peter S

"Norsk Golf" hadde vært konkurs for lenge siden dersom det hadde måtte overleve etter normale økonomiske prinipper. (Løssalg og/eller abonement).

Et så dårlig blad kan kun overleve som medlemsblad i en organsisajon hvor vi er påtvunget å betale for det gjennom medlmesskap i klubbene.

Rambler

over 16 år siden

Rambler

Hvem i h.... er interessert i å lese reisereportasjer om golfmulighetene i Nepal, eller om redaktørens besøk på golfklubber som ingen har råd til å spille på. Jeg blir kvalm når jeg ser hvor pengene jeg tvinges til å betale havne hen.
Som nyhetsblad er Norsk Golf ubrukelig da de fleste som er interessert i golf har fått det med seg på nett lenge før NG går i trykken.
Nytt utstyr er det lite om, og hvem er interessert i å høre middelhandicappere vurdere kvalitet/spillbarhet av diverse køller ?
Ønsker jeg å lese om golf kjøper jeg Golf DIgest, Todays GOlfer, Golf World. Golf Punk eller andre utenlandske magasiner.
Hadde Norsk Golf hatt frivillig opplag i stedet for å påtvinges alle som har golfmedlemsskap så hadde de greid seg med et opplag på 100.
Makan til møkk finnes ikke i golf.
Golfposten er mye bedre, og det til tross for at den er gratis.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

På vei fra postkassa til søppla river jeg av plasten av møkkabladet for å kildesortere. Deretter havner bladet i en dunk, plasten i den andre, selv om alt er KOMPOST i likkhet med potetskrell!!

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Oi dæven, og jeg som trodde jeg bare var negativ til bladet ubegrunnet....
her er jo alle enige...

Personlig synes jeg også disse "Bryt 100,90 og 80" reportasjene til Johan Elgborn er tragiske.
Ikke fordi tipsene nødvendigvis er dårlige, men fordi 100,90 og 80 ikke har noe med saken å gjøre.
skal man liksom ikke gjøre "bryt 90" tipsene hvis man bare vil prøve å bryte 100?
tullete...

Haavik og bikkja kan være morsomt hvis man ikke har lest det før, men når det er de samme vitsene om og om igjen, så har dette bare utviklet seg til en tragikomisk blekke som tragisk nok ikke engang kan brukes til opptenning av ved i ovnen i stua.

Enig med Rambler, de amerikanske magasinene er fantastiske i forhold til dette makkverket.

Henke

over 16 år siden

Henke

Jeg syns faktisk det aller kvalmeste med dette makkverket av et tidsskrift er svarene på leser innleggene. Noe så arrogant; her tvinger man folk til å kjøpe et aldeles latterlig dårlig produkt, og så svarer man dem med fornavn og en nedlatende tone når de prøver å spørre om noe. I en utgave av bladet i år var det tilogmed en som kommenterte nettopp denne praksisen i et leserinnlegg. Redaktør syns også da det var greit å respondere med fornavn og en kjapp avvisning.

Neste år betaler jeg ikke for det bladet. Jeg trekker rett og slett fra den summen fra giroen. Jeg tar det heller hele veien til retten, av prinsipp.

Henke

over 16 år siden

Henke

"Leserinnleggene" skulle det være. Sorry, vet ikke hva som skjedde der.

Circa 62

over 16 år siden

Circa 62

Helt enig med Henke!!

Ikke at jeg er inne på masse ulike diskursjonsforum eller leser alle leserinnleggspalter i aviser, men hvor har redaktøren plukket opp den praksisen med å svare innsenderne?? Ramnefjell gjorde det før, men siden hans gidder jeg ikke å gå inn på lenger så jeg er usikker på om han fortsatt gjør det.

I en annen tidligere utgave brukte redaktøren hele sin leder til Michelle Wie. Antar at de fleste ler av henne, men at redaktøren brukte hele sin leder til å prøve å fortelle henne hva hun burde gjøre er vel noe bortkastet...

Henke

over 16 år siden

Henke

Jeg kunne tålt deres komplett inkompetente fremtreden hvis de hadde vært litt mer ydmyke. Nå er det dårlig OG smakløst.

Anse dette som en jobbsøknad. Jeg kan mer om proffgolf, mer om utstyr og kan lage bedre intervjuer enn de som er der nå. Og jeg er høflig med folk jeg ikke kjenner.

Bergenser´n

over 16 år siden

Bergenser´n

Er vel litt navlebeskuende å sitte her i steinrøysa og le av Michelle Wie, Circa...

At hun har blitt matchet litt feil underveis kan vi vel være enige om, men hun har - fornuftig nok - prioritert skolegang. Tror hun kommer til å dominere kvinnegolfen kraftig om et par år.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Som Rambler har jeg større verdi av å lese utenlandske magasin, jeg er ikke helt sikker på hvem Norsk Golf egentlig henvender seg til.

Flere artikler om norske topp-golfere hadde jeg likt, samt "relevante" reisebrev.

Anders

over 16 år siden

Anders

Jeg har egentlig ganske stor sans for Atle Nielsen og hans skrivemåte, det er liksom en "høydare" for meg, ellers blir bladet stort sett brukt som fyllmateriale til gjenvinning. Sku ønske at de hadde tatt opp igjen banebesøkene, det var noe jeg leste med stor nysgjerrighet i gamle dager.

007

over 16 år siden

007

TigerLili kan vaere ganske hard..

Som Alfie-fan fant jeg artikkelen om henne helt super.

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Greitt 007, jeg er vel kjent for å være slem, men det er vanskelig å finne noe aktuelt, morsomt eller nyttig i Norsk golf??.

Selvsagt er vi forskjellige, men jeg fikk nok etter de første bladene jeg/vi fikk i posten.

Om jeg skal si noe positivt i det hele tatt, må det være repotasjer fra en klubb eller bane i norge, og reiseblikk.

Ellers altfor mye "unødvendig" latterlig reklame. Ingen i husstanden har bruk for dette bladet i det hele tatt!

Tvungen søppelavgift... kort og godt?!!!

Henke

over 16 år siden

Henke

Så hvorfor betaler vi for dette?

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Så lenge golftinget bestemmer at vi skal ha dette bladet så er vel alle klubber som er medlem av NGF forpliktet til å betale for bladet.

Hvis man er flere medlemmer i én husstand så får man ett blad.

Er det noen som vet om klubben betaler bare ett abonnement pr husstand eller om klubben betaler pr medlem?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Så gjennom det nyeste bladet i går, ett av de bedre på lenge.

Og det har mest med årstiden å gjøre, inspirasjon og tips ift å gjennomføre en vintertur.. Abstinenser mao.

Greit å bla gjennom på senga.

Palle

over 16 år siden

Palle

Egentlig et veldig bra forslag fra Henke. Hvis mange nok trekker fra en symbolsk sum på medlemskontigenten i protest mot at vi tvinges til å betale for denne blekka, kunne det kanskje ha en effekt?

mikkelrev

over 16 år siden

mikkelrev

Er det egentlig noen her inne som noensinne har funnet noe positivt med golf generellt i Norge ?

Henke

over 16 år siden

Henke

Jeg skjønner ikke helt at denne praksisen med å bestemme at vi skal ha nettopp dette bladet er i tråd med loven. Hvor er konkurransetilsynet? Kan noen kloke hoder forklare meg logikken?

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Palle.
Og tvinge egens klubbs regnskapsfører til å kjøre purring/ inkasso på for lite betalt medlemsavgift?

Neppe lurt å gjøre. Det blir bare gebyrer og masse tull av slikt

Men man kan jo fremme forslag i årsmøte i egen klubb om at man stemmer mot å videreføre avtale på tinget, men det krever at en del klubber gjør det.

Tipper at vi må slite med Espelid, Haavik, skotten og håpløse artikler i mange år ennå.

De leser neppe det vi skriver uansett, og de er garantert for arrogante til å ta noe til seg av kritikk.

Henke

over 16 år siden

Henke

Det aller meste er positivt for min del. Blir bare provosert av denne blekka som kommer i posten med jevne mellomrom.

raggen

over 16 år siden

raggen

I Norge får du ikke spille golf uten å opprette et abonnement på Norsk Golf.... det er jo egentlig helt på trynet....

Goofy

over 16 år siden

Goofy

Norsk Golf må vel betraktes som et medlemshefte... et svært dårlig sådan. Hvis alle medlemmer starter med å sende det i retur så vil det kanskje skje noe ?....

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Ja, Goofy, man kan jo kanskje tenke at det er et medlemshefte man ikke vil ha, men problemet er jo at vi betaler ekstra penger nettopp for å holde bladet i live.

Det er enda verre enn å betale NRK avgift.

Tenk om alle medlemmer av en fotballklubb eller andre sportsklubber måtte gjøre det samme?

helt dustete.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Det kan jo også tenkes at de fleste som mottar bladet synes det er ok, husk at skribenter her inne er å regne som "golf-tullinger" og de er det nok ikke såååå mange av i NGFs medlemskartotek.

"Pick your battles" er det vel også noe som kalles, i går var det utdeling av ferdsprisen blant annet..

Aage

over 16 år siden

Aage

Det er igrunnen litt artig å se hvordan de 14-20 kverulantene klaget på alt på 2 golfforum mener de har påvirkningskraft mot forbundet.
Selv kjenner jeg mange som leser Norsk Golf fra perm til perm og attpåtil samler dem i mapper.
Er det en form for Se og Hør vi har her.
Bladet som ingen leser, men som alle kjenner innholdet i?

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Aage, du har mer rett enn du aner da du nevner Se og Hør.
Bladet er eid av samme konsern, og har en avtale på 10-ti år med NGF.
Mener denne går ut neste år, og at medlemsbblad skal ut på "anbud".

Golf Digest, Norge, prøvde seg på det norske markedet for noen år siden, men måtte legge inn årene ganske fort.
Kanskje på tide å gjenoppstå på neste år, om mange nok er lei av Norsk Golf?

TrippelBogey

over 16 år siden

TrippelBogey

Er enig i at det er kvalmende å lese om redaktøren og andre som reiser rundt i verden på vår bekostning. Husker spesiellt en artikkel der de skulle sammenligne en tur et eller annet sted, og der redaktøren reiste business class med all mulig luksus, og en annen reiste på økonomiklasse. Det blir bare for dumt at vi påtvinges å bruke en del av vår medlemskontigent på å finansiere noe så dumt.

Jeg leste med stor interesse bladet de første sesongene jeg spilte golf, men de siste par åra har entusiasmen dalt betraktelig. Noe jeg syns var bra før var banebesøket på norske baner, men det har de selvfølgelig kutta ut (til fordel for rosenrøde "klubben i mitt hjerte"). Er vel morsommere å besøke baner i Dubai osv.

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Jeg synes det er morsomt å lese om Norsk Golf og leser bladet fra perm til perm. Jeg sier ikke at det ikke kan gjøres bedre, men jeg synes det er artig å lese om ting som omhandler golf på hjemlige trakter. Personlig synes jeg godt de kunne laget enda flere artikler om f.eks P4Tour, Amatour, Titleist tour osv. Gjerne skrevet litt dag for dag om hvem som kniver i toppen, hvem som ligger like bak osv. Og helst intervjue de aktuelle spillerne. Hvordan de følte spillet gikk den dagen, hva som blir strategien videre, om det var noen ting i spillet de følte ikke gikk helt veien, hva som var bra osv.

Haaviks spalte bakerst synes jeg personlig er artig underholdning. Morsomt å lese om hvilke tanker og opplevelser Gundersen og han har gjort seg siden sist. Skotten er vel kanskje ikke like aktuell. Savner også mer om college-spillerne i USA. Litt referater fra turneringer der etc..

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Aage, det der var utrolig barnslig å dra inn.

Å kalle folk kverulanter fordi de ikke er enige med deg om alle dine rariteter er ganske drøyt.

Det er en vesentlig forskjell på Se & Hør og Norsk Golf, nemlig at ingen tvinger deg til å kjøpe Se & Hør, og hvis du ikke ser den vesentlige forskjellen, så tror jeg din karriære som debattant kanskje har bikket litt over i det du frykter mest, nemlig over til Kverulantene......

For å snu litt på det. kan du, i stedet for å komme med slarvete kommentarer om dine medmennesker, fortelle meg hva som er bra med å tvinge dette bladet på folk som ikke vil ha det?

c

over 16 år siden

c

En god grunn kan jo være at NGF har inntekter på bladet og dersom disse inntektene faller bort så må NGF ta inn disse inntektene andre steder og det blir via økt kontiget for deg og meg.

Da må vi likevel ta kostnadene og sitter igjen uten blad.

Dårlig deal.

Aage

over 16 år siden

Aage

Yngve sin vanlige kverulisme er kke verd en ekommentar.

c har påpekt der riktige. Norsk Golf gir bidrag til kassen. Jeg finner ingen grunn til å øke medlemsprisen bare fordi noen få kverulanter ikke orker å bære bladet til papirkontaneren.
At de leser det først er jeg ikke i tvil om.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Herregud..... Du er ufattelig vanskelig Aage.
Finnes ikke kverulering i innlegget mitt, i motsetning til ditt eget, men at du ikke gidder å svare har vi jo alle blitt vant med.

enveisdiskusjon kalles det du driver med, og nå kommer det vel her inne også.
Alle vi som er litt kritiske til Norsk golf og det faktumet at vi er påtvunget dette magasinet er kverulanter, mens du har rett og vinner diskusjonen.

fornøyd?

c

over 16 år siden

c

Huff, Yngve - nå var du så høyt oppe etter en lang og god ferie og så er du midt oppi det igjen før det er gått ei uke.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

hehehe... ja, det er grusomt, c...
men takk for omtanken.

jeg skal la være å diskutere mer med Aage. kanskje alt blir bedre da?

R8

over 16 år siden

R8

Satt å leste litt i Norsk Golf i går når jeg satt på dass. Det er jo stortsett bare artikler om grått hår og spaserstokker. Av alle artiklene rundt om kring i landet så var det 80% av skriveriene og bildene bare omhandlet 60 åringer og oppover. Det står sykt dårlig til med golf Norge!!

Aage

over 16 år siden

Aage

Har dere som klager på alt sendt klagen til forbundet.
Det er helt sikkert mulig å få til en ordning hvor dere slipper å motta Norsk Golf mot et tilleggsgebyr som knyttes opp mot deres klubbkontigent

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jeg har klaget direkte til forbundet og til bladet under fullt navn via e-post. Ikke et svar....

Det er lite miljøvennlig å sende folk det de ikke vil ha. Jeg leser det ikke lenger, det går i søpla med plasten på med mindre guttungen åpner det - da går det i søpla med plasten av.

Fascismen til Haavik, de elendige lederne til Espelid, baneomtaler som ikke ville ført til bestått i skriftlig norsk i 8. klasse og utstyrsomtaler som syder av tekstreklame? Nei takk. Legg faenskapen ned !

Aage

over 16 år siden

Aage

En klage må jo også inneholde hvordan du vil erstatte inntektstaper SS.
Det kan da ikke være rett atdette bare belastes øvrige medlemmer firdi det finnes en ørliten gruppe forumsdebattanter som liker å klage på andres skriftlige verk.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Aage.
Mot et tilleggsgebyr???

Skjønner at du liker stilen i bladet ja.

Aage

over 16 år siden

Aage

Hvordan kan du påstå det Scrambler?
Jeg vet at Norsk Golf tilfører NGF midler som må erstattes dersom bladet fjernes.
Dette inntektsbortfallet må da belastes kritikerne.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jeg har tilbudt meg at jeg ikke skal betale noe mindre. I tillegg sparer Se og Hore forlaget utsendingskostnader, trykking etc. At jeg i tillegg til dette skal måtte betale straffegebyr for å ikke få tilsendt bladet høres ut som en ganske underlig idé.

Primært hadde jeg foretrukket at man lot noen andre stå for bladet istedet - og da ville inntekten også opprettholdes. Hva med et forlag med noe bedre track record på magasiner med en viss dybde, uten eks-ansatte med kronisk hjernesvinn, med en ekte redaktør og som faktisk vet hva tekstreklameplakaten er. Kunne jo blitt et bra blad av slikt.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Jeg ville ikke trodd at annonseinntektene ville blitt noe særlig mindre av at enkelte "melder seg ut".

Noen skrev et sted at avtalen går ut i 2009, vi får se.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Jeg står fortsatt ved påstanden om at dette bladet burde vært frivillig for medlemmene i NGF.

Dette er og blir ikke noe medlemsblad, for det er ikke NGF som er redaktører, men et frittstående forlag som tjener penger på det.

Jeg har ingen problemer med at NGF kan få tjene inn penger på bladsalg, men jeg sliter med å bli påtvunget noe jeg ikke har særlig lyst på.

Jeg vil mye heller betale mer i årsavgift.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Ja Aage. Det generer inntekter for NGF. Delvis via reklame-inntekter og delvis via påtvunget abonnement.
Men, hadde det ikke vært best Aage om bladet var så bra at alle golfere valgte å kjøpe det hver mnd. Det er noe med dette at hvis man har monopol og sikker inntekt så skjerper det ikke så mye som når man har konkurranse.

Men, jeg skjønner jo din innstilling.
Man kan betale først for ett blad man ikke vil ha.
Deretter kan man betale straffegebyr for å slippe å motta det.
Sånt blir det penger av.

Aage

over 16 år siden

Aage

Jeg er helt enig Foooore i at annonseinntektene neppe vil påvirkes av at en ørliten gruppe skribenter melder seg ut.
Det vil imidlertid føre til ekstra kostnader å plukke vekk disse få eksemplarene. Disse kostnadene er det vel riktig at "protestgruppen" betaler selv.
Hva gjelder videre avtaler så bestemmes vel dette i stor grad av hvor mye aktørene er villig til å betale for retten til å benytte NGFs meldlemsliste.

Petter S

over 16 år siden

Petter S

Er ikke bladet godt nok til at folk kjøper det frivillig gjennom abbonement eller løssalg, har det ikke livets rett. Enkelt og greit!

Aage

over 16 år siden

Aage

Så har Petter S bestemt det.
Da venter vi bare på at han legger ut navn og adresse slik at forbundet kan fakturere tapte inntekter + omkostninger med spredning av nødvendig medlemsinformasjon via andre kanaler.

Petter S

over 16 år siden

Petter S

Aage: Jeg har et bedre forslag. Hva med å lage et blad som er så godt at tilstrekkelig mange gjerne kjøper det, og gjør det enda mer attraktivt å annonsere i?

Det er som regel både konstruktivt og positivt å forbedre noe som ikke fungerer så bra, men jeg vet at dette er begreper du ikke liker så godt :)

Når det gjelder andre kanaler har NGF definitvt en utfordring og et forbedringspotensiale når det gjelder web også!

Aage

over 16 år siden

Aage

Men inntil dere 15-20 klagere evner å komme opp med noe bedre så kan vel resten av GolfNorge kose seg med sitt tilsendte eksemplar av Norsk Golf.
Det er ikke noe rundt på banene som tilsier at dere er en stor gruppe.

Ivan Jenssen

over 16 år siden

Ivan Jenssen

ja, for du har vel, på lik linje med din grundige undersøkelse om ballplassering på østlandet, et skikkelig underlag for å si at det bare er de få påståtte kverulantene som mener dette.
Jeg begynner å skjønne hvorfor enkelte blir provosert av denne fjesingen.
har ganske nylig begynt å lese her inne, og allerede så kjenner jeg gnisninger i tennene.
Jeg kjenner mange fra samme område som Aage, og kan betrygge omverdenen med at det ikke er mange som han.

Aage

over 16 år siden

Aage

For enkelte er det tydeligvis altfor vanskelig å forholde seg til sak.
Dersom kritikerne er av noe volum er forbundet svært så opptatt av å lytte til flertallet.
Så tar en beslutninger deretter. Men en kritikk som vil påføren alle landets medlemmer betydelig kostnadsøkning er nok ikke lett å nå frem med.

Takk Aage for at vi

over 16 år siden

Takk Aage for at vi

har deg da.

Du holder deg til saken.
Hjertesaken din altså.

Håne andre, dumme deg ut. Smiske med noen og piske andre.
Litt som han hotelleieren i Faulty Towers.

Et lite knippe av sakskommentarer fra deg i denne tråden

Det er igrunnen litt artig å se hvordan de 14-20 kverulantene klaget på alt på 2 golfforum mener de har påvirkningskraft mot forbundet.

Aage. Du er kongen.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Nei nå altså!

Hvorfor skal Aage være kongen?

Kan ikke jeg få være kongen a?
Har aldri vært konge før jeg, og ikke ofte jeg har honøren i debatter som denne eller når jeg skal slå ut på første tee.
Altid en eller annen som påstår han har lavere hcp enn meg.

Jeg vil være konge; kanke jeg få lov a?

Hva synes du om det Aage? Bare denne ene gangen, Pleas?

Angeleyes

over 16 år siden

Angeleyes

NGF prøver som best de kan å spore mest mulig penger inn til de som er ansatt der. De svindler den jevne golfer ved å påtvinge et glorete reklameblad for Gant og Rolex. Golfalibiet er journalistikk servert i form av alkoholpåvirkede runde-referat fra gamle Frp-ere som lever i eksil i Marbella, nedsylta på peach canei, petterøes 3 og vikingarna.
Mennesker som tror at golf er noe man slår i hjel tiden med mellom horebesøkene. Som tror at fordi de på grunn av sin talentløshet har vært i så mange håpløse situasjoner på og omkring banen at de kan hver jævla decision etter kristi fødsel, er bedre golfere enn de som faktisk vet hvordan de får ballen i hullet.

Dette vaffelspisende forbundet som til tross for million-overskudd yter close to nada tilbake. Slik at det bare er noen stakkars bakgårdsklubber med knehøye fairwayer og glisne greener som føler de får noe igjen for å arrangere for eksempel NM. Det koster tross alt ikke SÅ mye for vedlikehold når banearbeideren er en polakk på attføring og maskinparken er en sløv Flymo ombygget til å slurpe landbruksdiesel.

Så nei Aage, det er nok ikke bare 20 støkker her inne som er misfornøyde med Norsk Golf. Faktisk ser jeg bare 1 av 20 som er fornøyd (=95% misnøye), og den fornøyde går kanskje inn under kategorien mennesker beskrevet over?

:)

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Er det mulig å trekke tilbake ønsket om å være konge?

er noe usikker på om jeg vil likevel.
Men om det er en del som gir meg sin stemme i tilegg til Aage så tar jeg oppgaven, men bare i denne diskusjonen.

På en anen side synes jeg det låter bedre med å være Prins, men om Aage er konge så mener jeg det ikke går an da jeg vanskelig kan se å ha noe slektsforhold til han.

Da vil jeg heller komme inn å være Konge med en gang, uten å måtte vise til noe arverekkefølge eller historiske gjerninger.

Alt henger på at jeg får noen stemmer.

Takker på forhånd på forventet oppslutning til min kongegjerning i denne tråden.

c

over 16 år siden

c

du lavint - sjekk opp reglene for hvem som skal slå ut på første tee. Er ikke så sikker på at lavhandikkappere som alltid skal slå først gjør dette med rette.......... kanskje du blir overasket.

c

over 16 år siden

c

10-2. Slagspill
a. Når spill startes på hullet

Konkurrenten som har honnøren på det første utslagsstedet er bestemt av rekkefølgen i trekningen. Hvis det ikke foreligger noen trekning, bør honnøren avgjøres ved loddtrekning.

Handikap har ikke noe å si her-------.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Aage sier:

"Det vil imidlertid føre til ekstra kostnader å plukke vekk disse få eksemplarene. Disse kostnadene er det vel riktig at "protestgruppen" betaler selv."

Feil. Man sletter de aktuelle personer i registeret til Se og Hor forlaget og vips er dette ordnet. Jeg stiller gjerne en lørdag mellom 0900-0915 og sletter de navnene Aage mener det gjelder - manuelt og gratis. Er det flere navn så sletter jeg disse også - gratis.

Beklager Aage -men her er du på bærtur. En fin aktivitet i heiå om hausten - men ikke her.

................

over 16 år siden

................

Greittis SS, du mener Aage er på tur, men det er sunnere en hva en kaffe-latte-guttunger som ikke produserer en dritt kan forstå!

Ta en tur sørover og du vil våkne. gutttunge suger er null verdt!!

`39

over 16 år siden

`39

Vel, kaffeelatte-unger i Oslo vet null og niks om produksjon!
De fleste suger på labben av reale arbeidere.
Aage prater ifra den sunne Norske folkesjelas grunnverdier og ikke for......

Olle

over 16 år siden

Olle

Kan ikke skjønne hvordan noen kan forsvare et påtvunget abonement, uansett hvor bra bladet er.

Hvis bladet er så bra så kan vel de som ønsker det abonnere, og bladet vil overleve.

Hvis vi betaler 300 kroner for bladet, så sitter kanskje forbundet igjen med 100. Det må jo da være bedre for alle parter inkl miljøet, at vi heller øker avgiften med 100 kroner og dropper bladet??? Synes også dette er kraftig konkurranse vridende i forhold til andre golfblader. Kan umulig være lov.

Ivan Jenssen

over 16 år siden

Ivan Jenssen

Hvem i all verden skriver slikt møl klokken halv fire om natten?

Får nesten følelsen av at denne ....... og '39 også produserer noe som er ulovlig, og som kanskje ligner på bregner!

hahahahaha.....

Anonymus Fjertus

over 16 år siden

Anonymus Fjertus

.................... og '39 er selvsagt samme dama.

Hun er forresten formann i støtteapparatet til Aage, og en fremstående representant for sunn fornuft :)

Aage

over 16 år siden

Aage

Nattdyrene har igjen vært ute og virret i mørket.

Det undrer meg litt at SS ikke holder bedre stander, men alle kan jo ha en dårlig natt. Han har muligens måtte gå skuffet hjem! Hva vet jeg.

Uansett er han helt sikkert velkommen til forbundet som utmeldingsgeneral med sine underskrevne lister.
Alle som er komfortable med et produkt som holder medlemskontigenten nede vil rolig avvente at protestlisten når 50% av utsendingsadressene.

pepper

over 16 år siden

pepper

Det er både forunderlig og trist å se hvordan en i utgangspunktet interessant og bra tråd om bladet Norsk Golf blir ødelagt av tåpelige innlegg, dels skrevet midt på natten, og småkrangel med Aage hvor han ikke akkurat gjør noe for å stoppe dette med sine (små)syrlige kommentarer.

Hvorfor må så mange tråder her bli ødelagt på denne måten? Golfsiden er jo dessverre ikke særlig mye bedre, dels av andre gunner.

Aage

over 16 år siden

Aage

Visst er det forunderlig pepper.

Men jeg har da ikke blandet meg inn i diskusjonen før det ble påstått at vi betaler for å få dette bladet. Jeg har ikke kommentert bladets innhold.

Når jeg, og mange andre ,mottar et blad som gir NGF et betydelig overskudd, og derved er med å holde min medlemskontigent nede, så er jeg meget komfortabel med det.

At det er noen som vil betale meg for å motta dette bladet gør ikke vondt noe sted.

At det er noen få som heller vil kjøpe andre blader er da helt i orden.
De har sikkert et lite utvalg hos Narvesen.

Angeleyes

over 16 år siden

Angeleyes

Aage: Men må de lage bladet så forbaska dårlig av den grunn?

Olle

over 16 år siden

Olle

Aage, jeg kjenner ikke detaljene rundt dette men jeg skjønner ikke hvordan dette bladet holder medlemskontigenten nede?????

Hvis vi feks betaler 300 kr per år for bladet, så sitter vel forbundet igjen med mindre (pga netto produksjonskostnader). Mao hvis vi betaler feks 200 kroner ekstra og dropper bladet, da vil vel alle bli rikere.

Ei som lurer!

over 16 år siden

Ei som lurer!

Merkelig hvordan tråde du deltar i alltid ender mer krangling, Aage.
Jeg aner ikke hvem du er, men det virker som om du nyter å være i sentrum uansett hvor negativt ting blir.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Istedet for å utveksle verbale stikkpiller om lønnsomheten til magasinet Norsk Golf, hadde det kanskje vært bedre å kommet med noen tall på bordet...?

Jeg må innrømme at jeg har litt vanskelig for å tro at magasinet faktisk går overskudd kun ved hjelp av annonseinntektene, men hvis det er realiteten så hadde det vært greit å fått de konkrete tallene.

I og med at du Aage er så sikker på at medlemskontigenten holdes nede på grunn av bladet så har du sikkert noe å mer å fare med enn bare påstanden...

Aage

over 16 år siden

Aage

Angeleyes.
Skjønnhet ligger i øynene på den som ser. Slik er det også med hva som er godt eller dårlig. Det er helt avhengig av hva uttaleren mener er godt.
Derfor heter det ikke at et blad er dårlig.

Det er helt OK at du synes det, men hviklen tynge har du i dette?
Norsk Golf skal gi informasjon til alle medlemmene. I tillegg må de få lov å skrive det de mener flertallet vil ha. Det betaler de for.
Dersom dette ikke stemmer med det folk vil ha er det bare å drukne forbundet med strømpost så blir det helt sikkert registrert.

Angeleyes

over 16 år siden

Angeleyes

Aage: La meg presisere, hvorfor må de lage et blad som flere synes er dårlig?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Nå vil det vel alltid være slik at det er noen som synes et blad er dårlig, uansett hvor bra det er i dine eller mine øyne.

Problemet er ikke det, for jeg lar være å kjøpe dårlige blader(altså blader JEG synes er dårlige).

diskusjonen handler vel om vi skal påtvinges et blad eller ikke, men noen tåler jo ikke å høre at folk er misfornøyd med ting, så da blir det sånn som i denne tråden, bare for å svare til hun som lurer!

Aage

over 16 år siden

Aage

Angeleyes.
Å lage et blad som alle NGFs medlemmer synes er godt er da en formidabel oppgave.
"Flere" vil alltid mene at noe er dårlig.

Men Forbunder har åpne kanaler. Alle er velkommen med synspunkter og forbedringsideer.
En må også gjerne bruke årsmøtet til å fremme egne synspunter dersom en har betalt medlemsavgiften i tide.

Olle

over 16 år siden

Olle

Yngve tar her hele debatten på kornet!!!

Uansett hvordan du lager dette bladet, så vil noen ikke like det. Du kan lage verdens beste blad, og fortsatt vil mange ikke like det.

Problemet er at vi ikke har muligheten til å velge det bort. Hvorfor skal alle påtvinges dette???

Uansett om dere liker bladet eller ikke så må vel alle misslike prinsippet.

Aage

over 16 år siden

Aage

Med en slik vinkling Olle blir vel spørsmålet hvorvidt der er riktig eller om det skal være lov å sende ut adressert reklame som andre har betalt.
Innholdet er jo ved denne vinklingen uinterressant

Jeg er fremdeles helt sikker på at forbundet vil være lydhør for massive protester.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Aage, du må gjerne dra inn adressert reklame, for det er en mer korrekt vinkling, men man må begynne et sted.
Adressert reklame er et kjempeproblem, og det er jo rett og slett steinalder-spam vi snakker om her.
Men, som sagt, så må man begynne et sted, og vi kan ikke godta det ene, bare fordi det finnes noe annet som er enda verre.

Litt av poenget er vel også at forumet brukes for å lufte tanker fra brukere av golf-norge, og da er det helt på sin plass å stille spørsmålet om dette føles rett eller ikke, nettopp for å finne ut hvor mange som mener det samme og hvor mange som mener det motsatte.

Dette bør det være rom for uten å stille karakteristikker om personene som uttaler seg.

Olle

over 16 år siden

Olle

Nei, det blir ikke helt det samme. En bedre sammenligning er vel at du blir tvunget til å motta og betale reklame feks hvis Prix krever deg 17 kroner for å sende deg reklame.

For det er alltid noen andre som betaler for reklamen, det er kun reklamen jeg må betale for selv, som jeg bryr meg om.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Enig Olle. Men alikevel så er det nærmere enn å snakke om sponsede midler, for dette handler vel i bunn og grunn om prinsippet å motta et blad man ikke har bestilt.

Aage er i tvil om det er riktig fremstilt, men når vi får klar beskjed under årsmøtet, og hos noen står det også på regningen, at Norsk Golf er en egen kostnadspost, da er det vel ikke særlig tvil om at dette er penger vi betaler til Norsk Golf, og ikke noe annet.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

For annonsørene i Norsk Golf er det til syvende og sist antall aktive lesere av et magasin som er det interessante.

Jeg har selv annonsert mye i både betalte og gratis utdelte aviser og blader. Responsen på en annonse i en gratisavis kan være helt ned i 10% av den betalte.

Jo dårligere produkt Norsk Golf lager, desto mindre vil annonsørene få tilbake av annonsekostnadene, og på sikt vil dette føre til at Norsk Golf må sette ned prisene for å få annonsører i det hele tatt.

Jeg har egentlig vært av dem som har vært rimelig fornøyd med bladet, men det er tydelig at kvaliteten blir dårligere og dårligere.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

i sin tid synes jeg å huske at jeg fikk spørsmål ved innmelding om jeg ville ha Norsk Golf eller ikke, og at det var et beløp på NOK 250 eller så som jeg forskjellen.

Men det er noen år siden. Og jeg kan huske feil.

Ift ønske om ikke å motta bladet er det vel ikke vanskeligere enn å kontakte utgiver vil jeg anta. Altså ikke NGF, men utgiver, ingen vits i å blande inn for mange mellomledd, det blir ikke alltid resultat utav slikt..

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Hvem er det egentlig som er konge nå?

Er det Aage?

Har ikke registrert en eneste sympatistemme for mitt kandidatur til trekongle.

Vet ikke hvor dere har 300,- eller andre forslag til beløp for bladet.
Bladet betales av et medlem i samme husstand med et tilliegg til klubbens kontingent med...
Dere er jeg noe usikker, men mener prisen steg til 185,- for 2008.

Ikke helt gal pris for bladet om en tar i betraktning at det utgis.
De som leser dette omtrent så nøye som jeg gjør, vil antagelig ikke legge merke til om vi mistet hver 2. utgave.

Kvaliteten på bladet kan jeg derfor vanskelig uttale meg om, men papirkvaliteten er jeg sikker på er bra.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Der sa du et gull-stikkord GB.
jo dårligere produkt de lager, jo mindre får de igjen for det selv.

Så, hva stopper dem fra å lage et produkt som kanskje er mer i familie med Golf Digest eller lignende?

Er de redd for å ikke være individualistiske nok i så fall?

vel, det er ikke sikkert noen har reflektert over saken engang, siden det kun er 15-20 kverulanter her inne som diskuterer dette, men man kan jo håpe... ;)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg tipper problemet er at ingen av de som lager bladet nå kan lage noe særlig annet enn de allerede gjør.

Derfor må de sparke seg selv, og det er som kjent bare fotballtrenere som gjør.

Aage

over 16 år siden

Aage

Neida GB
Problemet er at det ikke er så veldig mange som mener det.

Olle

over 16 år siden

Olle

80% av de som får bladet bryr seg ikke om det.
95% av de som får bladet hadde ikke kjøpt det i løssalg.
10% av de som får bladet synes det er bra.
9% synes det er dårlig.
1% synes det er dårlig og gidder å klage.
x% dvs meg synes det er helt feil å påtvinge noen bladet.

Aage

over 16 år siden

Aage

Alle takker vi Olle for hans dyptgående anakyse og brukerundersøkelse hos Norsk Golfs mottakere.
Jeg kjenner meg nok ikke helt igjen, da det er mye hyggelig diskusjon i de tre klubber hvor jeg er medlem hver gan vi har mottatt et Norsk Golf.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Med all respekt Aage, så kan jeg ikke se at du har noe bedre grunnlag enn andre her for å representere "folkemeningen".

Jeg forstår heller ikke hvorfor du blir så provosert av at noen kritiserer bladet. Det virker nesten som du blir personlig fornærmet. Kanskje du kjenner en av de som jobber der?

Men noe godt svar på det får jeg vel som vanlig ikke...?

Aage

over 16 år siden

Aage

Siden jeg hverken føler meg provosert eller veldig engasjert av denne debatten forstår jeg ikke helt hvorfra GB har fått et slikt inntrykk.
Som de aller fleste blar jeg gjennom bladet når det kommer og leser det jeg finner interressant.
Diskusjoner om innholdet er som sagt vanlig i miljøet, men klagingen på alt en kan komme på er da begrenset til noen få.
Slik som det er på de fleste temaer på dette forum.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Vel Aage, siden du ikke forstår hvorfor jeg har fått inntrykk av at du blir uvanlig engasjert, så har jeg tatt meg den morsomme frihet å klippe og lime det du har skrevet om saken i løpet av et par dager:

Aage (11.12.08 kl. 11:18)
Selv kjenner jeg mange som leser Norsk Golf fra perm til perm og attpåtil samler dem i mapper.
Er det en form for Se og Hør vi har her.
Bladet som ingen leser, men som alle kjenner innholdet i?

Aage (11.12.08 kl. 13:05)

c har påpekt der riktige. Norsk Golf gir bidrag til kassen. Jeg finner ingen grunn til å øke medlemsprisen bare fordi noen få kverulanter ikke orker å bære bladet til papirkontaneren.
At de leser det først er jeg ikke i tvil om.

Aage (11.12.08 kl. 16:27)
Har dere som klager på alt sendt klagen til forbundet.
Det er helt sikkert mulig å få til en ordning hvor dere slipper å motta Norsk Golf mot et tilleggsgebyr som knyttes opp mot deres klubbkontigent

Aage (11.12.08 kl. 17:00)
En klage må jo også inneholde hvordan du vil erstatte inntektstaper SS.
Det kan da ikke være rett atdette bare belastes øvrige medlemmer firdi det finnes en ørliten gruppe forumsdebattanter som liker å klage på andres skriftlige verk.

Aage (11.12.08 kl. 17:10)
Hvordan kan du påstå det Scrambler?
Jeg vet at Norsk Golf tilfører NGF midler som må erstattes dersom bladet fjernes.
Dette inntektsbortfallet må da belastes kritikerne.

Aage (11.12.08 kl. 18:04)
Jeg er helt enig Foooore i at annonseinntektene neppe vil påvirkes av at en ørliten gruppe skribenter melder seg ut.
Det vil imidlertid føre til ekstra kostnader å plukke vekk disse få eksemplarene. Disse kostnadene er det vel riktig at "protestgruppen" betaler selv.
Hva gjelder videre avtaler så bestemmes vel dette i stor grad av hvor mye aktørene er villig til å betale for retten til å benytte NGFs meldlemsliste.

Aage (11.12.08 kl. 20:21)
Da venter vi bare på at han legger ut navn og adresse slik at forbundet kan fakturere tapte inntekter + omkostninger med spredning av nødvendig medlemsinformasjon via andre kanaler.

Aage (11.12.08 kl. 22:16)
Men inntil dere 15-20 klagere evner å komme opp med noe bedre så kan vel resten av GolfNorge kose seg med sitt tilsendte eksemplar av Norsk Golf.
Det er ikke noe rundt på banene som tilsier at dere er en stor gruppe.

Aage (11.12.08 kl. 22:50)
Dersom kritikerne er av noe volum er forbundet svært så opptatt av å lytte til flertallet.
Så tar en beslutninger deretter. Men en kritikk som vil påføren alle landets medlemmer betydelig kostnadsøkning er nok ikke lett å nå frem med.

Aage (12.12.08 kl. 09:55)
Nattdyrene har igjen vært ute og virret i mørket.

Det undrer meg litt at SS ikke holder bedre stander, men alle kan jo ha en dårlig natt. Han har muligens måtte gå skuffet hjem! Hva vet jeg.

Uansett er han helt sikkert velkommen til forbundet som utmeldingsgeneral med sine underskrevne lister.
Alle som er komfortable med et produkt som holder medlemskontigenten nede vil rolig avvente at protestlisten når 50% av utsendingsadressene.

Aage (12.12.08 kl. 10:34)
Visst er det forunderlig pepper.

Men jeg har da ikke blandet meg inn i diskusjonen før det ble påstått at vi betaler for å få dette bladet. Jeg har ikke kommentert bladets innhold.

Når jeg, og mange andre ,mottar et blad som gir NGF et betydelig overskudd, og derved er med å holde min medlemskontigent nede, så er jeg meget komfortabel med det.

At det er noen som vil betale meg for å motta dette bladet gør ikke vondt noe sted.

At det er noen få som heller vil kjøpe andre blader er da helt i orden.
De har sikkert et lite utvalg hos Narvesen.

Aage (12.12.08 kl. 10:45)
Angeleyes.
Skjønnhet ligger i øynene på den som ser. Slik er det også med hva som er godt eller dårlig. Det er helt avhengig av hva uttaleren mener er godt.
Derfor heter det ikke at et blad er dårlig.

Det er helt OK at du synes det, men hviklen tynge har du i dette?
Norsk Golf skal gi informasjon til alle medlemmene. I tillegg må de få lov å skrive det de mener flertallet vil ha. Det betaler de for.
Dersom dette ikke stemmer med det folk vil ha er det bare å drukne forbundet med strømpost så blir det helt sikkert registrert.

Aage (12.12.08 kl. 11:00)
Angeleyes.
Å lage et blad som alle NGFs medlemmer synes er godt er da en formidabel oppgave.
"Flere" vil alltid mene at noe er dårlig.

Men Forbunder har åpne kanaler. Alle er velkommen med synspunkter og forbedringsideer.
En må også gjerne bruke årsmøtet til å fremme egne synspunter dersom en har betalt medlemsavgiften i tide.

Aage (12.12.08 kl. 12:02)
Med en slik vinkling Olle blir vel spørsmålet hvorvidt der er riktig eller om det skal være lov å sende ut adressert reklame som andre har betalt.
Innholdet er jo ved denne vinklingen uinterressant

Jeg er fremdeles helt sikker på at forbundet vil være lydhør for massive protester.

Aage (12.12.08 kl. 14:40)
Neida GB
Problemet er at det ikke er så veldig mange som mener det.

Aage (12.12.08 kl. 14:51)
Alle takker vi Olle for hans dyptgående anakyse og brukerundersøkelse hos Norsk Golfs mottakere.
Jeg kjenner meg nok ikke helt igjen, da det er mye hyggelig diskusjon i de tre klubber hvor jeg er medlem hver gan vi har mottatt et Norsk Golf.

PegTee

over 16 år siden

PegTee

Når eg får bladet vert eg først glad og ser fram til å lese det. Men det er nok ei kjensle som forsvinn ganske raskt ettersom innhaldet i bladet nok kan skildrast som...om ikkje eit makkverk så grip det i alle fall ikkje meg.
Det går difor like raskt i bosset som det kom opp av postkassa.
Så eg får ei påtvinga vare som eg ikkje har bede om eller er nøgd med.
Det hadde difor vore kjekt om bladet vart meir leseverdig. Det trur eg ikkje er særleg vanskelig.

John Travolta

over 16 år siden

John Travolta

"Yngve sin vanlige kverulisme er kke verd en ekommentar."

Look whos talking Aage.

Aage

over 16 år siden

Aage

Det er tydelig flere her Peg Tee som har løsningen på det. Som påalt annet.

Gålf Gåge

over 16 år siden

Gålf Gåge

Nå var du vel uvanlig kort, Aage?

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Norsk golf har gjennomført en spørreundersøkelse i år,som jeg selv svarte på. Hva med å finne ut hva den undersøkelsen sa? Først da kan man konkludere med noe som helst.
Min personlige mening er at bladet ihvertfall ikke har blitt bedre,og inneholder altfor mye reklame.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

As long as you don't ender opp in a grillbar in the middle of nowhere cooking pomfritter så gåre nok bra skaru se....

tigerlili

over 16 år siden

tigerlili

Si at det er fire personer i en husstand som spiller golf. Må alle, eller bare hovedmedlemmet betale avgift gjennom kontigenten, for det ene bladet som mottas...

Altså betaler denne husstanden for fire blader eller ett
Noen som vet?

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Hver husstand får i hvertfall ett. om de betaler for ett eller fler vet jeg ikke.

Koll

over 16 år siden

Koll

Norsk Golf - som alle skriftlige organer - er et blad for sine lesere, og hvem er det? 90 % av medlemmene av NGF er vel selskapsgolfere og spillere med hcp > 20. Det er for dem bladet lages, ikke for dere lavhandicapere. Bladet hadde sett helt anderledes ut dersom det skulle lages for en bitteliten minoritet av medlemmene. Jeg er godt fornøyd med bladet, men savner banetesten. Jeg tror nok at en stor majoritet av de 90 % er fornøyd med dette menighetsbladet.

Dere glemmer også at alle forbund/foreninger av noe omfang har et medlemsblad, som sendes til alle medlemmer. Det er slik det skal være. Å operere med frivillig avståelse fra å få det tilsendt blir ganske dumt.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Tror ikke du har skjønt hva diskusjonen handler om Koll.

Aage

over 16 år siden

Aage

Det virker da mer som at Koll er en av de få som har skjønt det.

Aage

over 16 år siden

Aage

Tigerlili.
Bidraget som Norsk Golf tilfører NGF kommer selsvsagt alle medlemmene tilgode gjennom at det er med å holde medlemskontigenten så lav som mulig.

t

over 16 år siden

t

Koll og Aage er en sykt fin duo!
Kanskje dere burde stifte et parti sammen?

tt

over 16 år siden

tt

De er vel neppe en duo.
Det betgnende med begge to er jo at de praktisk talt alltid har rett.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Vi er to golfere i samme hustand,begge betaler for bladet gjennom medlemskap i hver vår klubb. Og vi får fortsatt 2 blader. Får vel gi beskjed at vi trenger bare et eksemplar,igjen. Men vi må vel fortsatt betale for to? I guess so...

Aage

over 16 år siden

Aage

Ta heller og sjekk med forbundet hvor mye du "betaler" Kevin. Du vil nok bli overrasket.

Her er adressen;
E-post: post@golfforbundet.no

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Jeg trenger ikke sende mail,finner fram selv.

Sakset fra administrasjonsreglementet:
I tillegg kommer obligatorisk abonnement på NGFs medlemsblad Norsk Golf etter prinsippet ”ett blad
per husstand”. Dersom en person er medlem i flere golfklubber, skal Norsk Golf-abonnementet tegnes
via personenes hjemmeklubb. Gjeldende praksis er at alle medlemmer må registreres hos NGF, uansett
om de skal ha Norsk Golf eller ikke. Bladet koster kr. 130,- for hele året (8 nr.) og faktura sendes
klubben etter hver utgivelse.

Og sakset fra info om Norsk golf:
Alle golfspillere som er medlem av NGF skal få bladet i posten etter prinsippet "ett til hver hustand". Dersom bladet mot formodning skulle utebli må du ta kontakt med hjemmeklubben din slik at de kan oppdatere sitt abonnementregister. Dette kan kun gjøres hos hjemmeklubben din og ikke hos NGF eller Norsk Golf.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

De 130,- kronene er ikke noe problem. Og man kan tydeligvis gi beskjed til hjemmeklubben sin at man ikke vil ha bladet,men man må fortsatt betale for det.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her