Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hakadal 27-28 juni 2009

Aage

over 16 år siden

Aage

Senior NM er lagt til Hakadal 27-28 juni 2009. Jeg stiller meg selvfølgelig i gruppen som vil lure trofeet bort fra Asbjørn Ravnefjell.
Er det noen som kjenner banen og kan komme med gode tips så er de voldsomt velkommen.
Hvordan er det med hun med staven? Lever hun annå?

Aage

over 16 år siden

Aage

Intensjonsavtale med profilert trener er nå inngått. Neste punkt er å få kontakt med en lokale person som er kjent både på banen og i de nære omgivelser. Er det noen her?
Spionasjeturer til Hakadal vil bli lagt inn i vårprogrammet.

jesus maria

over 16 år siden

jesus maria

Men Aage... Er du noe god da?

Aage

over 16 år siden

Aage

Tja. Det vil jo vise seg. Jeg ble da kvalifisert i fjor.

Det er plass til 60 i min klasse så kvalifiseringsmuligheten bør være stor med riktig forberedelse og hjelpeapparat. :-)

Oddvar

over 16 år siden

Oddvar

Vi får håpe Hakaldal åpner tidlig neste år og at du får prøvespilt før NM. Kan anbefale baneguiden, bruker den selv på hver runde. Lykke til.

Oddvar

over 16 år siden

Oddvar

Ser det ble en l for mye i Hakadal, men forstålig for de fleste.

blomsten

over 16 år siden

blomsten

Det er mange l'er for mye på Hakadal spør du meg :)

Aage

over 16 år siden

Aage

Når er normal åpningstid på denne mesterskapsbanen Oddvar? Jeg regner da med å kunne ta en 4-5 spionasjeturer før den store helgen :-)

Oddvar

over 16 år siden

Oddvar

I fjor åpnet den til St.Hans og i år rundt 1 juni. Bor du i nærheten av hovedstadenkan du rekke noen runder før NM, du får håpe at det ikke blir sen åpning neste år også.

JanB

over 16 år siden

JanB

Aage: Send meg en e-post så får du et godt alternativ: ja@jasol.eu

t

over 16 år siden

t

Hakadal har en god frontnine der banen er svært variert: Kupert, nedover, oppover, åpent noen steder, trangt andre steder. Back.nine er annerledes da hullene 10-15 (?) var ment å inngå i nihullsbanen og er korte par fire og par tre hull. 17 og 18 er flotte avslutningshull, spesielt 18 som går i dogleg rundt et vann.

T

over 16 år siden

T

http://hakadalgolf.no/bane.asp?page=pres&h=1 her er banepresentasjon, Aage!

Aage

over 16 år siden

Aage

Det ser da ut til å være en hyggelig bane t. Her er det bare å finne nærmeste campingplass å innkvartere seg en uke før dagen.
(er det noen som vet hvor den er?)
En god caddy og en morgenrunde hvar dag med laser og papir og blyant bør hjelpe mye her :-)
Kanskje jeg skal plassere kona på 200 meter med en ballhund i tillegg. Da bør en være trygg for å miste baller. :-)

Trippel

over 16 år siden

Trippel

Aage, du vet at Hakadal er på østlandet?? :-)

hp

over 16 år siden

hp

Du kan ligge i telt i romerikåsen ta med myggspray også.

Åge Blåge

over 16 år siden

Åge Blåge

Bare hold deg hjemme du, Aage, du passer ikke helt inn her borte på østlandet.

Aage

over 16 år siden

Aage

Det er særdeles hyggelig å se at en ønskes velkommen. At det finnes enkelte debattanter som er redd for konkurransen skal jeg vel kunne leve med.
Telt i åsen høres ikke helt ut til å være min greie. Jeg er vant med at det finnes utmerkede parkeringsplasser med alle tilhørende faciliteter for vårt medbragte hjem.
Det må da være en oppegående camimgplass nærmere enn Bogstad?

hp

over 16 år siden

hp

Det må bli bogstad,oslo fjordcamping eller ekeberg.Det er vell ca 50 min kjøring fra alle tre.Det er nok bedre og ligge på olavsgård hotell ca 25 min unna,da kan du jo samtidig spille hauger 10 min kjøring,og som er Norges beste golfbane.

Aage

over 16 år siden

Aage

Takker for det hp.
Jeg skal sjekke opp alle tre campingplassene.
Det vil være vanskelig å bo på hotell da jeg venter stor tilstrømming av groupies :-)
Jeg regner med full aktiv innsats fra og med onsdag til søndag med 12 timers økter på bane og treningsanlegg i samarbeid med caddier og hundeførere.
Det blir nok nødvendig for den som skal ta trofeet fra Herr Ramnefjell. Han tar jo som kjent ikke lett på oppgaven.

Klarer jeg å presse inn en runde på en annen bane så får det bli ren bonus. :-)

hp

over 16 år siden

hp

Skal du ha groupies må du kjøre litt stil i hvertfall,nytter ikke med hustelt eller bobil da, kanskje ikke olavsgård heller.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

trodde ikke du spilte golf øst for dyreparken, Aagolf?

Aage

over 16 år siden

Aage

hp. Vi er nok mer kjent for vårt store sammenslåtte leirerområde i sigøynerstil med leirbål, gulasjgryte og Hot Club De Norvege som underholdere.

Yngve.
Senior NM er unntaket.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Aage.

Hvis du behøver flere groupies kan du bare bo på Olavsgård.
Kjent som 100-prosenten for de som tar seg en tur dit på fredagskvelden.

Aage

over 16 år siden

Aage

Vi må nok ha et langt større fokus på golfspillet skal vi holde følge med AR.
Fredagskjelden blir nok benyttet til taktisk gjennomgang, diskusjon om avstander og ball-leternes (hundeførernes) plasseringer på banen.
Lokale sjarmører slipper nok konkurranse fra oss.
Vi nyter nok kun medbragt på det tidspunkt. :-)

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Ta med periskop på innspillsrunden slik at du ser hvor du skal slå

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jøss Aage, du snakker jo om treningsruder før NM - på et sted øst for Dyreparken. Blir litt bekymret over om du overlever enten:

a.) mer enn et besøk på Hakadal

b.) å oppholde deg øst for Dyreparken så lenge i ett strekk.

Me e opptatt av helså di vett du. Den som skal spille godt på Hakadal bør ha sans for humor, langt hår og ha vinkel-ørneblikk - den som har det vinner. Golfferdighetene kommer litt i andre rekke der oppe i dalen.

Aage

over 16 år siden

Aage

Nåja SS. Østlandet har jo et dårlig rykte, men at det skal være helsefarlig å oppholde seg rundt Hakadal i dagslys tviler jeg på. Neppe engang for meg
Siden Senior NM er lagt til den banen må jeg vel leve med det.

Nå blir det nok kun et besøk i Hakadal, men det vil nok vare ca en uke. Jeg har også notert meg at de tilbyr meger behagelig greenfee på det tidspunkt hvor jeg liker å spille.

Den største utfordringen i første halvår blir nok å spille meg ned fra HCP 14 til ca HCP 4, men det kan jo lett gå bra.
Jeg kan jo få et Henriksyndrom på slutten, men jeg tviler på det. Jeg vil uansett ha langt igjen til det nivået.
Samarbeidet med Stavangerområdets mest profilerte pro bør få det på plass :-)

Slik som banen fremlegges her så er det muligens nok å møte med et 7.jern og regelbok?

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Hyggelig at du samarbeider med Nærland...eller Nallen som han kalles blant venner. Da går det helst bra. Å få 4 i hcp klarer til og med Gålf Åge så da bør det være piece of cake. Å oppholde seg i Hakadalen er nok farlig for en vestlending. Pussig klima og vennlige mennesker kan bli tøft å takle.

hp

over 16 år siden

hp

Hvor har du funnet ut att NM går da,tenkte jeg kunne finne ut når og hvor midamatør går.

Aage

over 16 år siden

Aage

Det er nok Anders Kristiansens gamle trener som samler disipler her nå.
Riktig så dyktig er han også.
Hva gjelder miljøet i Hakadal så regner jeg med at alle groupiene gjør det hjemmekoselig i nærområdet. :-)

Aage

over 16 år siden

Aage

hp

http://www.golfforbundet.no/wip4/news.epl?cat=2605&id=339301

hp

over 16 år siden

hp

Takker,leita på feil sted jeg.

Aadolf

over 16 år siden

Aadolf

Tviler på om hcp 4 er innen umiddelbarrekkevidde med dine 90 pluss runder Aagolf

Senior

over 16 år siden

Senior

Var i Hakadal i sommer, spilte tre runder.

Positivt - artig bane med gode forhold, fikk lov til å parkere bo-bilen + koble til strøm, hyggelig kafe.

Negativt - Ingen groupies!

Aage

over 16 år siden

Aage

Takker for det Senior.
Det er også min erfaring at klubbene er veldig hjelpsomme når en legger inn min. 2 greenfee pr dag + range og mat.
Groupiene kommer ikke før fredagen og da er det nok fullt av spillere som trenger plassen.
Jeg har god tro på dette prosjektet :-)

hp

over 16 år siden

hp

Spilte hakadal for første gang i sommer,veldig mange fine (pene) hull med bekker og vann som krysser fairway i hvertfall på front,det var tre,fire hull på back som var litt korte.Hull 18 er kjempe flott med masse vann i spill i hvertfall fra hvit.

Aage

over 16 år siden

Aage

Takker for det hp.
Senior NM spilles alltid fra klubbtee. Jeg regner med at det er gult i Hakadal.
Jeg er veldig komfortabel med mye vann. Det vil som regel favorisere oss som slår beint, om ikke så veldig langt.
Vi har ennå 6 måneder til å få skikk på nærspillet. Det gør gå bra :-)

Oddvar

over 16 år siden

Oddvar

Aage, du kan jo lese om Hakadal her. http://www.nettavisen.no/golf/article2063131.ece

Aage

over 16 år siden

Aage

Tusen takk for det Oddvar. Artikkelen er arkivert og skal studeres nøye sammen med banebeskrivelsen.
Så får vi finpusse siste uken før konkurransen.
Det er slettes ikke sikkert at det ikke går godt :-)

Il Bruono

over 16 år siden

Il Bruono

Hvordan kvalifiserte du deg til NM Aage? Var det 111-runden din på Sola eller 153-runden din på Sauda? :)

Knut Magnar Åstvedt

over 16 år siden

Knut Magnar Åstvedt

Ein kamerat spelte match på Solastranda mot denne Senior golf- regelryttaren for nokre år siden. Kameraten min grunna klubba i bunker, han droppa feil ut av hinder, han gjorde alle mulige feil som går an. Regelryttaren koste seg og serverte straffeslag i hovudet og arslet til kameraten min, han hang over han heile tida og gjekk ikkje glipp av eit einaste regelbrot.

Etter nokre hol spør han: "Si meg, kan du ikkje ein einaste regel du?" Kameraten min svarte: "Joda, men noe måtte eg også gjere for å lage litt spenning i matchen"

Han vann 7/6...

tilskuer

over 16 år siden

tilskuer

Med så mange straffer som i match medfører tap av hull er det en meget bra prestasjon å vinne 7 opp med 6 hull igjen. Dette lukter jo litt mer som en god historie enn et virkelig tilfelle. Jeg trodde det bare var Aage som ble beskyldt for å konstruere problemstillinger.

Aage

over 16 år siden

Aage

Det er mange spillere som hevder å vinne matcher med å legge sammen slag.
Jeg har også sett dem som spiller match samtidig som de spiller slagspill.
Men kameraten sin match kan ikke ha foregått på Solastranden da den klubben har er særdeles godt regelmiljø.
Men for all del.
Vi har jo endel tilreisende anonymiteter her borte som en glemmer fort.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hahaha, et godt REGELMILJØ du!

Only at Solastranden. Nå kjente jeg at jeg ble misunnelig :-)

Ålf Gåge

over 16 år siden

Ålf Gåge

Aage: Tilreisende anonymiteter? Kan du ikke heller bare si østlendinger? :)

Vi har veldig godt regelmiljø på Miklagard også. Det er forsåvidt godt miljø ellers utenom reglene også.

Ålg Gåge

over 16 år siden

Ålg Gåge

Forsåvidt har vi et enda bedre teknikk-miljø på Miklagard. Vi er vel en av de klubbene i Norge som har høyest nivå på snitt-handicap og tiltrekker oss disse pga bane-designet. Det er meget ofte samtaler om teknikk og golfprat i klubbhuset.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Spesielt gofpratmiljøet vil jeg fremheve som særdeles godt :-)

Siden dette

over 16 år siden

Siden dette

er en streng om Senior NN er vel de siste innlegg helt ute av fokus.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Definately. Jeg skal slutte nå :-)

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Det er tydelig at jeg som Miljøkomiteens leder i Tyrifjord golfklubb har mye å lære.

Vi har bare generellt godt miljø vi....

:)

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg beklager at jeg den siste timen har vært uvanlig useriøs, selv til meg å være.

Men jeg bare måtte... Jeg måtte prøve å være Aagolf! Jeg ble så fasinert av den egenskapen, å alltid, i hvert eneste innlegg, uttrykke den helt spesielle kombinasjonen av sarkasme, selvhøytidelighet og arroganse.

Det var morsomt også, faktisk! Ihvertfall en liten stund. Men så ble det bare litt tomt, liksom.

Jaja, hver sin smak.

Yngve

over 16 år siden

Yngve

Kom hit du GB. kom til meg og få klem. kanskje du kvikner til da?

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Hmmm... Nei, fortsatt tomt :-)

Ølf Gøge

over 16 år siden

Ølf Gøge

Til "Siden dette": jada du har så rett. Men er det flere som fortsetter å diskutere Senior NM? Det må da gå an å vri tråder inn på noe annet? Kanskje vi skulle lagd www.nazigolfforum.no og gasse de som beveger seg utenfor topic.

?

over 16 år siden

?

Golfsiden??? Gasser ingen men (ut)sletter lett som bare det

Buck Cherry

over 16 år siden

Buck Cherry

Velkommen til Hakadal med og uten l'er Aage.
Hu med staven, har som du sier "stav", så det toget har nok gått, men som du sa, fredag...

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Jeg merker at jeg gleder meg til å være dommer under Senior NM. Det kan bli riktig stas.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her