Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Max lie-justering

herrtommy

over 16 år siden

herrtommy

Ja, før jeg googler spør jeg her i tilfelle noen vet.

Noen som vet max antall grader man kan forsvarlig endre en forged-kølle?
Vet at Taylor Made operer med 4gr, men kan man foreksempel endre den til la oss si 8gr?
Spør fordi jeg ikke vil kutte køllene i nevneverdig grad for å opprettholde svinghastigheten

herrherr

over 16 år siden

herrherr

eru dverg?

herrtommy

over 16 år siden

herrtommy

Ja kjempedverg!

Dette med 8gr var brukt som et ekstremeksempel slik at ikke folk sier at: "joda du kan helt fint endre 2gr+/- uten problemer. Lykke til!" osv...
Jeg tror vi snakker rundt 3-4 her, men det er ikke Taylor Made køller jeg har.

Klubbemannen

over 16 år siden

Klubbemannen

Det avhenger litt av formen på halsen. Forged køller er vanligvis mer av typen players iron med hoselen festet ganske høyt oppe på bladet.
3-4 grader er max i vanlige bøyeapparater.
Typiske game-improvement køller der halsen er lenger og tynnere og festet lenger bak og ned kan muligens bøyes litt mer. Her kan du kanskje klare 5-6 grader.

veggiss

over 16 år siden

veggiss

3-4 bør ikke være noe problem på en smidd kølle.

herrtommy

over 16 år siden

herrtommy

Det gleder meg at høre...
Da kan jeg opprettholde mine sinnsykt lange slag uten at det går utover presisjonen.

Lie-justering

over 16 år siden

Lie-justering

Mer enn 4° er ikke å anbefale. Man sier at hvis du kapper et standardskaft med 0,5", så bør lie-angel justeres 1° flat. Men det er mange momenter inne i bildet her - vi er heldigvis ikke like alle mann/damer, noen har lengre/kortere armer enn andre, men det finner din lokale pro (eller kanskje helst køllemaker) ut av. Har dog aldri hørt om Inkognito Golfklubb, så jeg vet ikke om dere har pro/køllemaker der...?

lett

over 16 år siden

lett

jeg har 3 grader upright og det funker fint

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her