Hundeeier og golfspiller
Interessant diskusjon.
Har vært leser av dette forumet i 3 - 4 år, men dette er den første tråden jeg responderer på. Temaet fanget virkelig min interesse!
Joda jeg har spilt noen runder golf, deltatt i noen norgesmesterskap, men jeg er HUNDEEIER og ikke golfspiller!
På det hundefaglige plan har jeg vært hundefører rent yrkesmessig siden 1985, og fram dd. I dag har jeg en pensjonist, og en som er i aktiv tjeneste (vi snakker om hunder).
I uthuset mitt har jeg vel 2000 golfballer, enda jeg er en gavmild fyr. Når mørket senker seg har mine hunder (og jeg) stort utbytte av å ferdes ute på forskjellige golfbaner. Rekorden er 120 baller på 30 min.
For å beskrive litt om kapasiteten til en hund, så gikk jeg over driving ranchen til asker golfklubb for ett par år siden, vinterstid, og godt over 1m snø, slapp løs hundene, og 10 min senere hadde de gravd opp 6 baller!
Bare for å ha det helt klart; lommehunden til Paris Hilton har omtrent samme nesekapasitet som mine hunder.
Det vil med klare ord si at enhver hund i dette landet kan og har kapasitet til å lukte seg fram til golfballer.Om det blir definert som juks, og dermed usportslig opptreden å medbringe en hund på en golfrunde, blir ikke opp til meg å bedømme, men så lenge det er turnering må komme inn under def som hjelpemiddel.
Personlig forblir mine hunder hjemme når jeg spiller golf, selv om disse hundene er i overkant veloppdragne!
Husk at en hund "gjør" i begge ender, og dette forekommer når HUNDEN føler for det selv!
Derfor blir konklusjonen; La hunden bli hjemme, det gjelder også han som har nest siste siden i Norsk Golf!