Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

p4 tour 2009

homer

over 16 år siden

homer

Blir det p4 tour neste år? Og noen som vet hvor?

Takk

golfforum

over 16 år siden

golfforum

blir vel offentliggjort på golfforum i helgen. da skal hvertfall foreløpig terminliste legges frem. ref artikkel: http://www.golfforbundet.no/wip4/news.epl?cat=2605&id=274519

Radio 1

over 16 år siden

Radio 1

P4-Touren blir todagersturneringer. Det er bra

sverre

over 16 år siden

sverre

det er krise hvis det er sant

Oppdatert mann

over 16 år siden

Oppdatert mann

Det blir 11 turneringer totalt. Et par av de er nordic league og er 3 dager, NM er 4. Resten er to dagers, inkludert den første turneringen som er Qualifying school. Turneringer på Solastranden, Miklagard, Atlngstad og Arendal er bekreftet. Og, nå heter det Norges cup, ikke p4.

sverre

over 16 år siden

sverre

hvis dette er sant, så går jo dette i totalt feil rettning

magnus

over 16 år siden

magnus

det gjør det ikke, dette er bra.

are

over 16 år siden

are

betyr dette da at det ikke blir penge premier??

Jeg blir

over 16 år siden

Jeg blir

alltid like forbauset over hvor viktig det er å spekulere på rykter når vi alle vet at om en uke eller to så ligger alt på NGF sine hjemmesider.
Jeg tviler på at det er noen som skal spille en slik turnering før denne tid

Oppdatert mann

over 16 år siden

Oppdatert mann

Dette er fakta. Det ble utlevert terminlister på golfforum.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

OM: ble det sagt noe om regionstour?

Oppdatert mann

over 16 år siden

Oppdatert mann

Nei, men det vil være regionaleturneringer som er kval til Norges Cup. Om du ikke har vunnet en P4 de site 3 årene må du enten spille den første kvalifiseringsturneringen eller kvalle gjennom regionsturneringer. Her er det 6 plasser pr turnering.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Takk, det kan jo bli skøy!

snappy

over 16 år siden

snappy

Høres bra ut dette her... P4 Tour har vært dårlig de siste to årene. Har faktisk vært mer gøy å spille Ama-Tour. Folk er så opp i der når det er snakk om P4-Tour..

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Ser på turneringsoversikten for 2009 at det blir mange Norgescup-turneringer på 36 hull. Det er bra. Men jeg savner mere informasjon om kvalifiseringsturneringene. Hva om en ikke kan delta i kvalifiseringsturneringen, da er det jo nesten umulig å komme med i videre Norgescuper. Hvorfor legges ikke OoM fra 2008 til grunn for noen turneringer slik det har vært tidligere år. Hvorfor er f.eks ikke P4 OoM 2008 Plass 1-25 er automatisk kvalifisert? Hva mener dere andre?

pepper

over 16 år siden

pepper

Det er påfallende hvor mange endringer det er i det presenterte turneringsopplegget i forhold til informasjonen tidligere i høst.

Jeg er helt enig, Skrens Petrus. Nå er det vinnere av P4, de beste fra kvalifiseringen, Titleist for juniorer og regionale kvalifiseringer som gjelder. Gode spillere som av en eller annen grunn ikke har anledning til å spille en eller begge kvalifiseringsturneringene faller tilsynelatende utenfor. Merkelig prioritering fra NGF, men når de har foretatt så mange endringer i løpet av kort tid allerede er det kanskje mulig med flere endringer, og til det bedre? Foreslår du kontakter Øystein Tamburstuen direkte.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Har ikke kritikken tidligere dreid seg om akkurat dette at "gode spillere" har klippekort uten å prestere nevneverdig, og at kval-turneringer skal være der man spiller seg inn?

semi

over 16 år siden

semi

Blir rimelig latterlig når spiller som Kim kristoffersen osv som ikke har vunnet på p4 må kvale. Norges cup blir jo faktisk det samme som amatour.......................GO N.G.F

duffshank

over 16 år siden

duffshank

det syns jeg ikke.. han burde jo lett gå gjennom det kvalet hvis han har noe der å gjøre.... aller helst burde vel kvalet gått i høst riktignok....

Til nå har det vært for vanskelig å komme inn på p4.. og for lett å bli værende... Ja kanskje det blir litt snodigheter i starten, men fra sesong 2 (2010), tror jeg det nye systemet vil være mye bedre

semi

over 16 år siden

semi

Er enig i at det burde være kval!!!! men Norges cup blir jo det samme som amatour, ikke noe tilbud til proene. nivåe her kommer til å blir rimelig dårlig+ at det er 36 hull.......blir jo ikke noen proff tour dette.
Går jo i helt feil rettning,

Apropos

over 16 år siden

Apropos

En gang i mellom kan det være smart å se hvordan opplegget blir istedenfor å sette seg i et hjørne og grynte at livet er urettferdig.

Vær tålmodig!

hmmm

over 16 år siden

hmmm

P4 sier opp folk. Ikke rart det er dårlig med sponsorkroner.

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Problemet er vel ikke at f.eks Kim Kristoffersen ikke kommer gjennom kvalet. Problemet er dersom man skulle være forhindret fra å spille kvalet pga sykdom eller andre ting. Jeg har forøvrig skrevet mail til Tamburstuen om dette så får vi se om det blir noen respons.

c

over 16 år siden

c

Nå må du gi deg. Kan ikke pga sykdom???? --- eller andre ting???
Det er like urettferdig som at ett visst brev ikke kom frem i fjor!!!!

Skal du kanskje slippe å kvale fordi du har 08 i HC???

Skal Tiger slippe å kvalifisere på torsdag og fredag til helgespill fordi han er "så god"?

Livet er jammen urettferdig, du. Det er neste så det er uutholdelig når vi ikke kan surfe igjennom....

Håper Tamburstuen "står imot" presset.

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Herregud det er da ikke cutten det er snakk om c!!! Spørsmålet er bare dersom man av en eller annen syk "ugyldig" grunn som f.eks bryllup, fødsel, konfirmasjon eller noe annet tull forhindrer deg fra å delta i kvalet; så er det veldig trangt nåløye å komme inn på Norgescup 2009. Og da mener jeg det blir minst like ille eller "dårlig" system som det som er per idag.

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Jeg er positiv til at større deler av feltet skiftes ut til hver turnering. På den måten må man prestere i turneringene, det jeg er kritisk til er hvordan kvalet slik det står idag er lagt opp. Slik det står nå kan jeg ikke se at det er noe fremskritt på det området.

c

over 16 år siden

c

Når jeg snakket om Tiger så var det cutten, ikke heng deg opp i akkurat det. Prinsippet er det samme. Jeg snakker om kvalifisering og å spille torsdag og fredag er kvalifisering - til helgespill.

Mener du virkelig at fordi du (eller kameraten din) la brylluppet til kvalifiseringshelga, så skal du ha fortrinnsrett foran en som har kvalifisert seg via godt spill? Du skyver jo ut en som har kvalifisert seg.

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Om en som har kvalifisert seg via 50.plassen på kvalet har gjort det via godt spill er vel et definisjonsspørsmål. Hvis du ser det på en annen måte så skyver jo han som kvalifiserte seg som nr 50 ut en som pga andre omstendigheter ikke kunne delta på kvalet (som i utgangspunktet er en bedre spiller). Det er jo ikke vanskelig å se på historikken tidligere år, og se hvordan denne person som ble nr 50 på kvalet gjorde det sammenlignet med person x som ikke kunne delta.

Jeg forsøker bare å belyse svakhetene, ikke å la noen få "fortrinnsrett" fremfor andre.

kurt

over 16 år siden

kurt

ikke så fett for de som er bortreist eller noe annet denne helgen, sånn som meg!! jaja.. får vel bare spille meg fra bunns til topps :-D

c

over 16 år siden

c

Er i prinsippet helt uenig.

Man må forutsette av de som har kvalifisert seg er gode nok til videre spill selv om det er en 50. plass.

Tenk på hvor urettferdig det er på kvalifiseringen HB spilte nå. De som allerede er kvalifisert til spill deltar i kvalifiseringen for å få bedre vilkår. De tar opp plassen for andre som ikke er inne i det hele tatt. 25 kvalifiserte er ikke det samme som 25 nye kvalifiserte. Hvor er rettferdigheten i dette?

Antydning til "urettferdigheter" vil det alltid være. Det ville være for lett for de som er "gode nok" å finne på noe, som du sier, annet tull for å slippe å spille kvalifisering dersom ikke treningen sitter for tiden selv om fjoråret var en suksess. Man må forholde seg til de reglene som finnes og heller spille deretter og gjøre det som må til mener nå jeg.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Det er vel greit at de som velger å delta deltar framfor noen andre som tidligere har "surfa" seg inn på turneringene.

Og så lenge terminlista er lagt ut allerede, bør det la seg gjøre å planlegge for noen og enhver.

@

over 16 år siden

@

slapp av.......det beste amatørene og proene spiller nok ikke norges cup. så det blir nok lett å komme med

snappy

over 16 år siden

snappy

Skrens Petrus:

Nå prater vi egentlig om en proff turnering her. Her er det snakk om golfspillere og ikke golfere. Du er jo selv en golfspiller, og skjønner at dette med gyldig grunn kan drøftes. Om du heller velger å gå i et bryllup i stede for å kvalifisere deg til jobben resten av sesongen er jo et prioriterings spørsmål.

Du trenger ikke stille opp i kvallet, men da får du ta konsekvensene.

Jeg ser selvsagt konsekvensene av denne avgjørelsen. Det som kanskje skjer er at Norges cup 2009 vil være fylt opp til randen med spiller som meg selv med rundt 1-2 i hcp som spiller bra runder på Ama-Tour, og som har vært liste fyll på P4-Tour. Iallefall ikke topp 25.

Men på en annen side tror jeg ikke du vil ha store problemer med å kvalle inn via en regional turnering som jeg forstår vil holdes under sesongen.

Tror dette vil gå bra jeg.. Norge må satse på bredde. Norge har bare 2-5 spillere som kan leve av golfen som spiller. Vi andre jobber 100% utenfor golfen, og har valgt dette pga våre egne spille ferdigheter og trenings mengde.

@

over 16 år siden

@

Proff turnering snappy?? tror du det blir penge premier til proene på norges cup?

snappy

over 16 år siden

snappy

Ikke vet jeg... Men tror da det... Vil iallefall tro at de som teller på NL vil inneholde penge premier.

Om det da ikke inneholder penge premier som for meg høres veldig sært ut, hva er da poenget med Norges Cup. Vi har jo ama-tour.

c

over 16 år siden

c

- har vi AMA-tour da?

@

over 16 år siden

@

det er det jeg har forsøkt å si snappy! kunne kalt norges cup amatour.
vi har ikke en proff tour i norge lenger, de 2 som teller på NL er en ecco tour og en sas masters tour som tar turen til norge. WAKE UP!!!
NGF har rotet det til igjenn, dette blir som å kvale til amatour.

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Såvidt jeg husker skulle AMAtour endre navn til PlayersTour/Regionstour, og at dette ikke er klinkende klart medio desember kan sikkert de fleste leve med.

SuperLavhandicaper

over 16 år siden

SuperLavhandicaper

Synes det er ganske dårlig gjort av NGF å ikke la OoM fra 2008 være en kategori! selv var jeg innenfor top 20 på OoM og får ikke spilt kvalet pga militæret! det er vel kanskje en god grunn til Wild card!?

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Fikk svar fra Tamburstuen:
"Norgescup baserer seg mye på de tilbakemeldinger som har kommet.
Vi tar med oss dine innspill og jeg kan allerede si at kategorisystemet endres noe for å få med flere på OoM gjennom sesongen 2009.
Mye av grunnen for kvalifisering er at man ønsker å få inn ny spillere som har et høyt nok nivå for deltagelse."

Blir nok noen endringer frem mot den endelig kategori definisjonen.

pepper

over 16 år siden

pepper

Bra Skrens Petrus!

@

over 16 år siden

@

Jo da. Men der bilr fortsatt 36 hull og 0kr til proene.

Manx

over 16 år siden

Manx

count me out then, då spelar jag hellre eccotour och försöker skrapa ihop nårgra få ören iaf :) dessutom får man använda laser :D

Heja Norge!!!
M

snappy

over 16 år siden

snappy

SuperLavhandicaper:

Litt info til deg... Du vet at du får permisjon fra militæret får å spille Norges cup... Du kan til og med legge på et par dager med trening i forkant av turneringen.

Har en kompis som hadde fri nesten hele tjenesten. Har lurte til seg ama-tour også :-)

Jeg fatter ikke problemet med den nye norges cupen. Vi hadde jo det før også. Man kvallet da også inn via ama-tour.

Jeg skal nå bare kvalle til meg en kat.2 på Solastranden. Så skal jeg kun spille NM på Meland.

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Vel så enkelt var det ikke når jeg var i militæret. Jeg fikk såvidt spille Norgescupene, men det var ikke snakk om noen dager fri til trening. Og believe me....jeg prøvde alt for å få fri til dette. Avhenger sikkert av hvor heldig man er med befalet. Hjelper vel om de er positivt innstilt til golf. Om det er en golfmotstander...vel da er det ikke lett. Jeg måtte "bevise" for befalet i form av resultater at jeg hadde noe på Norgescup å gjøre for å få fri til dette.

Olle

over 16 år siden

Olle

Det er ganske klare regler på dette. Litt usikker på om norgescup teller. Uansett det går vel ann å komme til en ordning. Forsvaret er vel generelt ganske positivt innstilt til idrett.

snappy

over 16 år siden

snappy

Stemmer det... Et brev fra klubben's leder/trener og komitee helper.... Om Aslaksen ikke klarte det, så sier ikke det at andre ikke klarer det.

SuperLavHandicaper

over 16 år siden

SuperLavHandicaper

Håper dette stemmer! at jeg kan få fri til å spille noen turneringer! trenger bare en dag fri, siden det kun er blitt 36 hulls turnering!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her