Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

XXL Laguneparken (Bergen) har åpnet

Furu

over 16 år siden

Furu

Var innom i kveld.

TaylorMade r7 draw jernsett - 2.500,-
Ben Hogan BHB-5 jernsett - 2.999,-
Titleist 907D1 - 1.999,-

Pro V1x til 379,- må vel sies å være en prisrevolusjon i Bergen. Litt sko, mye baller, noen bagger, en del jernsett og individuelle køller. Bra for å være snart desember. De utvider litt når sesongen nærmer seg. Syns dette er utrolig bra for golfspillere i Bergen.

Lavida

over 16 år siden

Lavida

Det får en si! Mx Sport Laguneparkens golfutvalg var jo bare trist. Var jo litt ufrivillig komisk på slutten da fortsatt kjørte gamle små Wilson-drivere med stålskaft til full pris...

Furu

over 16 år siden

Furu

Ansatt på golfavdelingen er bl.a. en med navneskiltet "Bjarte". Har tidligere vært instruktør ved Meland og Bjørnefjorden (mener jeg han sa). Vedlig grei å prate med.

Med høy dollarkurs blir det garantert litt lokal shopping av spesielt baller neste år.

Utgår

over 16 år siden

Utgår

På modeller som utgår er det ikke SÅ billig. Å kjøpe opp ett restparti for så å selge billig, det er XXL det.

Golf

over 16 år siden

Golf

Å kalle dette prisrevolusjon er vel rett og slett feil.

Jeg har kjøpt PROV1 for 399,- på Bergen Golfsenter og har gjort det gjennom hele sesongen. I tillegg finnes det et stort utvalg av andre baller til meget gode priser.

Ben Hogan BH5 er 5 år gammelt og kostet rundt 4000,- når det kom.

Utvalget var OK, men alt som er der er minst 2 år gammelt.

Revolusjon? Nei,takk.

Piddi

over 16 år siden

Piddi

Slenger meg på Utgår.
Gamle varer imponerer ikke.

Furu

over 16 år siden

Furu

I forhold til hva som har vært før så påstår jeg det. Å kunne gå inn i en vanlig, lett tilgjengelig sportsbutikk og handle rimelig golfutstyr er ikke dagligdags i Bergen. Bergen Golfsenter har vel strengt tatt vært for de spesielt interesserte og "vanlige" folk legger ikke shoppingturen på lørdag til proshopene.

Jeg er ikke imponert over utvalg og pris i forhold til hva man kunne hatt med full satsing, men sett i forhold til før så er det en enorm forbedring.

Navn Etternavn

over 16 år siden

Navn Etternavn

Jada,Furu. Det er sikkert flott med en lett tilgjengelig sportsbutikk som vanlige folk kan gå inn i.

Men golfutstyr er vel alltid for spesielt interesserte?
Har problemer med å tro at Herr og Fru Nordmann tilfeldigvis detter innom XXL og ser at Ben Hogan er på tilbud og derfor går bananas av den grunn.
Hvis dette Bergen Golfsenter er like bra som XXL på pris og utvalg, så ville jeg garantert gått der istedenfor. Der kan man sikkert få teste køllene... Hvordan er mulighetene for å prøve ting på XXL i Bergen?
Skal jeg tippe, så er de like bra som på nettet.
Så hvorfor ikke kjøpe produktene på nettet? Der BH05 koster 219 dollar og D1 koster under tusenlappen?
Det er tross alt gammelt utstyr.

En XXL-butikk som pumper ut gamle produkter er spennende i begynnelsen. Sannsynligvis blir det lite kunder, og mindre og mindre golfavdeling. Litt likt som i resten av landet, liksom.

Panser

over 16 år siden

Panser

Personlig synes jeg det er imponerende at de klarer å stable sammen et golfsortiment på denne siden av sesongen! Samme om det er fra forrige sesong. Jeg merker ikke forskjell alikevel.. Og de blir jo kvitt de store innkjøpene de gjør. Er folk bare så "dumme" som kjøper sett billig i disse tunge finanstider da?

Hvem sier nei til et X-20 sett til 3000,- En Titleist D1 driver til 2000,-? Eller en Callaway FT-5 driver til 499,-?? Tror folk er misunnelige på butikken og XXL generelt. Skal like å se G-Sport, MX Sport eller en hvilken som helst proshop i Norge skape et slikt engasjement som XXL gjør.

XXL gjør jo hverdagen til leverandørene litt lettere også. De tilbyr XXL å kjøpe restlager av gode sett til skampris, for å rydde lagrene sine, slik at golf-Norge kan få nytt utstyr litt tidligere påfølgende år enn hva vi gjør nå. Omløpshastigheten på golfutstyr blir raskere.

Kunne godt kjøpe sett og driver fra ebay med dollarkurs i overkant av 6,- for 1$, men hva med reklamasjoner på settene?

En ProShop klarer uansett ALDRI å hamle opp med kjedene i framtida.

Bernu

over 16 år siden

Bernu

Hvor har de x-20 til 3000 kr ? Var på XXL i går, men så ikke noen sett til de knallprisene som blir oppgitt her.
Syns det sto 6000 kr på x-20 settet ?

Panser

over 16 år siden

Panser

De hadde en kampanje for 14 dager siden der X-20 var til 2999,- Tror det står til 4300,- nå..

Bernu

over 16 år siden

Bernu

Pokker da... driver og skal kjøpe meg et x-20 sett.
Var det på nett eller butikk ?
Ser de ligger til 4900,- på nett nå...

Panser

over 16 år siden

Panser

Det var synd da! Tror det var i både butikk og på nett, men først og fremst butikk. Var i forbindelse med nyåpning av butikk i Tr.heim.

Bernu

over 16 år siden

Bernu

Tror de skal åpne butikk nr 2 i Bergen utpå nyåret. I Åsane.
Jeg får satse på et supertilbud da ;)

Clear

over 16 år siden

Clear

Jeg håper virkelig at XXL og andre store sportsbutikker tar over all handel av sportsutstyr. Hvis proshoppene forsvinner ender vi opp med sjelløse, identiske butikker.
Litt som 7/11,Deli,Dressmann og Thons Storsentre. Hvem ønsker virkelig det?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her