Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gramacho, Pinta, Silves og Alto

Frodet

over 16 år siden

Frodet

Noen som har spilt disse banene på Algarve i det siste? Skal spille alle sammen, men hvis noen råder oss til å styre unna noen av de og heller spille flere runder på andre er det gode tips å ta med seg... . Vet dette har vært tatt opp her før, men det begynner å bli en stund siden.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Spilte der mars 2007, morsomme baner, anbefales.

frodet

over 16 år siden

frodet

Vi gleder oss, 7 mann som skal dra. Noen av de ser litt korte ut, 5100-5200 meter fra gult, men da spiller man kanskje bare fra sort eller hvitt...

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Pick your choice, minst 3ulike teeklosser på alle baner. I 2007.

Vi bodde i leiligheter, Palm Gardens, bra standard og grei avstand til baner.

frodet

over 16 år siden

frodet

Japp, det er der vi skal bo også. 2300 pp for bo i en uke og 6 runder golf. Var det noe action i carveiro da? Noen bra spisesteder og noen steder å ta noen øl utpå kvelden?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

I mars var det veldig stille i Carvoeiro, mest engelskmenn i "sin beste alder", ok mat rundtom samt på restauranten ved resepsjonen. Vi var rolige, spilte 2runder hver dag, relativt kort avstand til Portimao som sikkert har en del å by på.

Furu

over 16 år siden

Furu

Min far spilte faktisk Gramacho i dag. Misunner ham absolutt ikke......... Mener han også har vært innom Pinta den siste uken. Skal se om jeg får en rapport fra ham.

c

over 16 år siden

c

Sitter og drømmer meg tilbake til Gramatcho og Pinta og andre baner der nede og kan absolutt tenke meg å være en helt annen plass akkurat nå, møkka lei vinter.

Frodet

over 16 år siden

Frodet

Furu, veldig takknemlig for en rapport fra din far :).

Slappy

over 16 år siden

Slappy

Kan ikke unngå å anbefale El Rei. Et stykke unna mot spanskegrensen og dyr. Men bra!

Furu

over 16 år siden

Furu

Får ikke tak i ham på telefon. Reiser hjem på lørdag så han spiller golf stort sett døgnet rundt nå :) Regner med at han ringer i kveld.

Trudderudetrantan hcp 9,4

over 16 år siden

Trudderudetrantan hcp 9,4

Har spilt alle banene flere ganger. Bor der nede om vinteren. Rangering:

1.Pinta
2.Silves(relativ ny,man har begynt å sette seg)
3.Gramacho(Morsom,men kort og trang med små variasjoner)
4.Alto(Liten og trang,lite spennende)

Hvis dere bor i nærheten,prøv Morgado og søsterbanen Altos. Ligger 5 min kjøring fra Portimao. Overkommelig greenfee.

Enig i at Mont El Rei er den beste banen. Gjennom Tee Times kan du få en eventyrlig opplevelse til rundt 160 euro med buggie inkludert. Ikke lov med tralle. Jack Nicholas design.

Furu

over 16 år siden

Furu

Fikk tak i ham nå. De bor på Balaia Golf Village og får greie priser på de andre banene gjennom dem.

Han likte Gramacho og Pinta best. Ingen bedre enn den andre sier han. Begge litt slitt etter sommeren men allikevel i veldig god stand. Reagerte litt på veldig myke greener, gynget nesten litt noen steder. Vet ikke helt hva som er normalt på disse banene, om det alltid er slik. Utrolig hyggelige folk begge steder, utmerket service. Lite folk på denne tiden. Følte at Gramacho var ganske utsatt for vind og slet litt med det. 43 på første ni var han allikevel fornøyd med i dag.

Alto er tydeligvis ikke det helt store. Likte ikke banen spesielt godt, som Trudderud.... nevner så er den kanskje litt lite spennende. Finnes så mange andre gode baner like ved at Alto tydeligvis med fordel kan utelates fra planene.

Nevnte også at banene rundt Vilamoura er i dårligere stand enn de fleste lenger vest. En del slitasje og arbeid (sikkert en grei tid for dem å utføre vedlikehold) på noen. Mulig at han spiller Salgados og Silves i løpet av uken.

Jeg er absolutt ikke misunnelig......bedre med snø og slaps her i Bergen...... Skal heldigvis ned tre uker i april. £44/natt på Balaia er en grei pris. Hvis noen trenger et ganske sentralt og rolig sted å bo så sjekk balaiagolfvillage.com eller få tak i en leilighet (som vi gjør) gjennom balaia.co.uk.

Frodet

over 16 år siden

Frodet

Takk for alle tips, spesielt god og utfyllende rapport fra Furu :). Da tror jeg vi avbooker Alto og spiller 2 runder på hver av de tre andre. Sikkert vært en opplevelse å spille El Rei, men ingen av oss har spilt noen av de tre andre. Og det er noe med å spille en ny bane for andre gang, når man vet litt mer.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

I fjor var det halv greenfee for runde 2 for de ekstra ivrige, lunch mellom rundene, veldig behagelig.

Petter F.

over 16 år siden

Petter F.

Gjennom Teetimes har de fulle pakker med både overnatting golf i alle kategorier. Alt fra world cup og ET banen Victoria og den utrolige Vale De Lobo ocean course til helt vanlige billige baner: http://www.algarvepackage.com/en/packages_algarve.php
http://www.teetimes.pt/
Lønner seg uansett å booke på forhånd å få de tidene dere selv vil ha. Twillight (en nr. 2 runde på ettermiddagen) avtales også til redusert/halv eller gratis.

Mr Adega

over 16 år siden

Mr Adega

Vi er 16 stk som har vært der fire år på rad, senest i oktober i år.
Banene er greie, og stort sett meget bra forhold. spesielt Gramacho var super i år. Lite liv i carvoeiro, men hils damene på Adega. hehe. lett å gå på en smell der gitt. Anbeffaler en 40 min taxi tur til Vilamora hvor det er veldig bra uteliv

frodet

over 16 år siden

frodet

Gjorde et lite søk på adega, skjønner hva du mener :). Takk for tips, vi gleder oss til 2 runder hver på gramacho, silves og pinta, om et par uker!

Henke

over 16 år siden

Henke

I tilfelle noen skulle lete etter den nye Nicklaus-banen (Nicholas er en helgen, ikke en golflegende) er det kanskje greit å lete etter Monte Rei. Dette er banens riktige navn, og sikkert lettere å finne frem til.

frodet

over 16 år siden

frodet

Da har vi vært 7 stk og spilt 2 runder hver på gramacho, pinta og silves. Alle banene var meget bra, vi spilte fra hvitt, da ble de 5600-5800 meter. Dog var fasilitetene på Silves stusselige. Blant annet måtte vi spesialbestille portvin og øl fra buggy-dama. Baren var "Under maintenance". Vi ble fortalt av en fyr at det var en annen måte og si at de ikke hadde gyldig lisens til å selge alkohol... . Men som sagt; banene var veldig bra. Og pakka til casa vacanze med 6 runder og 7 netter til 2300 pp er jo uslåelig.

Mr Adega; vi styrte unna. Men en drosjesjafør snakket om 16 nordmenn som hadde vært der og på opptil flere lignende etablissementer som han navnga ;).

FekinCnut

over 16 år siden

FekinCnut

Frodet; slik jeg husker det måtte vi dra deg vekk fra døra på Adega flere ganger.... ;)

Ellers kan jeg skrive under på resten av referatet ditt

c

over 16 år siden

c

Frodet - hvorfor spille Silves 2 ganger hvis den ikke var mer enn stusselig??

Frodet

over 16 år siden

Frodet

Med stussselige fasiliteter mente jeg ikke banen men resten, altså serveringsbiten. Men det visste vi jo når vi kom tilbake andre gangen. Godt forberedt! Selve banen var helt på høyde med de andre.

MrAdega

over 16 år siden

MrAdega

Hehe, tror deg der FC.... Men bra tur ble det regner jeg med. Vi har som sagt vært der flere år på rad, og pris i forhold til kvlaitet/opplevelse er rimeig bra syntes jeg. Neste år blir det cascais i Portugal, også da med Casa Vacanze.

Isabella

over 16 år siden

Isabella

Bo i Vilamoura og spill banene der, flott uteliv - har prøvd gramacho og
Alto , det ble for kjedelig etter å ha spillt Vale Do Lobo Royal Course.

Nå blir det luksusopphold på Mallorca, vi gleder oss hele gjengen!

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Dø Frodet, 2300 pp for bo og 6 runder golf er jo grisebillig! hvor i alle fikk dere bestillt dette????

Frodet

over 16 år siden

Frodet

http://www.casavacanze.no/nor/Golf/Carvoeiro-Palm-Gardens-Algarve
Ser de har lagt på noen hundrelapper, har vel med utviklingen av euro-kursen å gjøre... . Men fortsatt billig.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her