Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Q-school

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Ingen resultater på Peter og Henrik ennå. Mange høye score i dag, tyder på vanskelige forhold. Det liker Bjørnstad i hvert fall. Spennende

Stian

over 16 år siden

Stian

Får håpe det samme gjelder for PK.

hp

over 16 år siden

hp

Knallrunde i dag -1 er bra når nesten resten av feltet sleit.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

-1 på Bjørnstad, meget bra. 2 plass

Furu

over 16 år siden

Furu

Så det samme som deg Kubein. Mange høye score i dag. Og noen som har lært - sjekk Brian Watts på T45. 81 + 69.

To jevne, gode runder av Bjørnstad er helt glimrende. Krysser fingrene for at dette går veien.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

76 runde av Peter...bedre, men fortsatt laaaaangt unna topp 20. Ser ut til at jeg slipper å spise armen min gitt.

Furu

over 16 år siden

Furu

Kaensche med en runde på par, 72.

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Bjørnstad med par runde og fortsatt -4, kan spille 3 over i morra og fortsatt klare det!

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Det er kvalitetsforskjell på Henrik og Peter, men det visste vel de fleste fra før...
Får håpe Bjørnstad fortsetter i samme stil i morgen, så blir de en spennende finalekvalikk

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Kan se ut som det er noe lettere forhold i dag. Ut fra resultater som er kommet opp er det foreløpig et par stykker som har spilt -5 og -7 slag i dag.
Er det ingen steder hvor en kan få noen oppdateringer underveis og ikke bare sluttresultater etter endt runde for dagen på den offesielle scoreboard?
Dette synes jeg er ganske spennende og krysse fingrene for Henrik.
Hadde vært knallgøy om han hadde tatt 1. plass etter dagens runde selv om 1. eller 10. vel ikke betyr noe for siste kval.

hp

over 16 år siden

hp

Det er i hvertfall spennende og vente,går han på par eller bedre er han vell videre.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Kvalgrensa går nå på Par....dette bør Henrik klare, veldig spennende å vente på resultater. Notah Begay reddet seg inn med -7 og ser ut til å klare det....Uansett så har hans og Tiger sin kariere gått i vidt forskjellige retninger gitt. Begay var jo bedre enn Tiger en periode

T

over 16 år siden

T

Henrik er - 3 etter 17 hull!

hp

over 16 år siden

hp

Totalt eller på runden,hvor har du fått vite det.

Furu

over 16 år siden

Furu

Har du funnet livescore når det gjenstår ett hull T?

Kaensche -1 i dag. Fire runder på samme nivå som de to siste hadde vært godt nok. Enklere sagt enn gjort.

hp

over 16 år siden

hp

Lett videre veldig bra.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Rått og lekkert.

Regner med at han startet på hull en og med to bogeys etter 6 hull kan jeg tenke meg det begynte å bli en del tenking.
Å kjøre på og levere 5 Birdie's derfra og inn er sterkt. Blir sinnsykt spennende å følge han siste kval-runde.

Om han fortsetter om så bare i nærheten av denne helgs resultater regner jeg med å se det norske flagget på pga touren 2009.

Regner også med at det ett aller annet sted blir mulig å følge scor, hull for hull neste runde. Vil tro noen i media finner det rimelig interresant å vie Henrik bare litt oppmerksomhet da.
Denne gang synes jeg det stinker litt av hele greia i forhold til støtte, oppfølging og interesse fra NGF eller annet. Kanskje VG fortsatt har litt interesse igjen for golf, når de ser muligheten for en ny Opportunity for the Norwegian's.

Furu

over 16 år siden

Furu

Etter det jeg har hørt skal det være livescore under finalen.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Fikk bare lyst til å gratulere "Kubein" med en stor mulighet for mange fine golfopplevelser i 2009.
Reddet jo armen, og jeg regner med at det er lettere å få fine golfopplevelser med to armer enn, en... og rester av den andre i magen.

Da er det natta fra denne kanten og Utslag på solum kl. 10:50 i morgen.
Dere kan tro jeg gleder meg. Været viser sol, sol, sol hele dagen.

Plass til to til i flighten...

Natta

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Takk for det! Hadde vært kjipt å begynt å øve inn svingen med kun en arm.

Fantastisk deilig at Bjørnstad klarte dette...og han klarte det på en meget overbevisende måte. Nå blir det artig å følge han i siste kvalikkrunde

Skeptisk(TM)

over 16 år siden

Skeptisk(TM)

Når Bjørnstad har spilt en god turnering følger han nesten alltid opp med dårlig spill uka etter. Håper dette ikke blir tilfelle denne gang. Men er ikke overbevist om at Henrik klarer nervepresset de siste to-tre rundene av Q-school.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Det lover jo bra for Henrik....gjør jo ikke noe at han spiller dårlig i treningsrundene til uka, ettersom siste kvalrunde ikke går FØR om 2 uker. Nå har Henrik bare spilt finalekvalet 2 ganger, første gang klarte han det og andre gangen klarte han det nesten....så hvordan du kommer til din konklusjon lurer jeg jammen på.

Koll

over 16 år siden

Koll

Når man blir nr. 73, og 25 går videre, hvordan blir det til "nesten"?

Skeptisk(TM)

over 16 år siden

Skeptisk(TM)

Treningsrunder teller ikke, det er i konkurranser at HB kollapser etter en god turnering. Enten det er en eller to uker etter.
Koll, tror Kubeinet mente "nesten" fordi HB hadde PGA-kortet i lomma i fjor helt til siste runde startet.
Henrik minner meg forøvrig om langrennsgutta på 70-tallet. Husker "stjerner" som Per Knut Åland, Jan Lindvall, Tor Håkon Holthe, Lars Erik Eriksen, Einar Sagstuen og den gjengen der. De toppet formen sin i uttagningsløpene til VM og OL, men havnet som oftest mellom 50 og 80 på resultatlistene. De levde etter det gamle prinsippet "det viktigste er å delta....."
Er ikke interessant å ha Henrik på PGA når han misser 3 av 4 cutter og må begynne på 2dre steget på Q-school året etter.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Koll, han spilte 5 gode runder og hadde en dårlig runde....han var 1 slag bak topp 25 før siste runde. Dessverre så ødela den siste runden for Henrik.
Tydeligvis så har du bare sjekket resultatlisten og husker ikke hvordan forrige kvalikk var.

Jeg vil ha Henrik på Pga, uansett hvor mange cuter han skulle ha misset.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Jan Lindvall har en 4de plass fra OL + mange fine seire ellers.
Lars Erik Eriksen tok 3 medljer i VM 1982 + sølv på stafetten i LP.
Tor Håkon Holthe tok gull på VM-stafett i 1985 + en mengde andre seire.

La oss håpe at HB ligner litt på disse gode idrettsutøverne og la oss håpe at Skeptisk(TM) er like elendig på å spå i fremtiden som har er på historie-kunnskap.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

PGA er drømmen til Henrik.

Selv om Skeptisk her oppe ikke vil ha Henrik med på PGA pga hans frykt for at Henrik misser cutter, så håper jeg Henrik sin drøm oppfylles.

Jeg vurderer Henrik sin egen drøm som viktigere enn frykten til Skeptisk.

Heia Henrik!!

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Hvis man vinner en turnering så kan man misse cutten i resten... og beholde kortet...

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Bjørnstad -1 etter 2 :-)

hp

over 16 år siden

hp

Hvor ser det hen.

hp

over 16 år siden

hp

yes jeg fant det nå.

til skeptisk

over 16 år siden

til skeptisk

Ok, så du vil heller ha en som klarer cutter og får noen top 20 plasser på nationwide og challenge-touren du da kanskje?
Herregud, PGA-touren er drømmen for alle golfspillere, og HB har vist at på en veldig god uke kan han være topp 15. Minner deg på at han også ledet en turnering etter 61 hull i fjor ( Jada, THAIGERN var med i den). Så dersom du skal være så jævla negativ kan du bare pakke baggen og kjøre ut på fornebu e.l. for å slå et par bøtter. Det blir bedre for deg og hvertfall for oss som må lese alt tullet du presterer å skrive.

dust

over 16 år siden

dust

Det er forskjell på å være skeptisk og å ønske at Henrik ikke klarer det.
Dessuten er det 3 år siden Henrik ledet en turnering etter 61 hull. I fjor og året før spilte han i 3. divisjon.
Når du er så dement i hodet burde du ikke skrive her.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Rar livescore, mangler resultat på hull 18, 1 og 2 mens hull 3 har kommet inn....fortsatt -1. Det viktigste er å unngå bogey, birdiene kommer for Henrik...det gjør de alltid

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Bogey på 18, birdie på 2...får håpe han får en birdie til.

hp

over 16 år siden

hp

-2 nå ett hull igjen.

Errevs

over 16 år siden

Errevs

- 3! Kongebra. 6 sånne runder og dette blir enkelt :P

Rune.

over 16 år siden

Rune.

Ble -2 etter korrigeringer dessverre

hp

over 16 år siden

hp

Det blei vell bare -2,må vell heve seg ett hakk,er det ikke de 25 beste som får kortet.

Koll

over 16 år siden

Koll

Jeg skjønner ikke at dere er så opptatt av scoren. Det er jo plasseringen som teller. HB er nå nr. 56, og han må bli top25. Han må altså forbedre seg, og klatre 30 plasser.

Zeus

over 16 år siden

Zeus

Synd Henrik fikk så dårlig start, nå er presset mye større.

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Plasseringen etter runde 1 har selvfølgelig nada å si. Dette er maratongolf og stabile runder på to- tre under tror jeg kommer til å holde i massevis.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Han ligger 2 slag bak T19 og det er 5 runder igjen.....synes han fikk en god start jeg. I dag skal han spille den letteste av de 2 banene, uten at jeg tror det har så mye å si for Henrik. Han spiller oftest best på de vanskelige banene.

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Kommer han inn på -15 etter 6 runder så er han der tipper jeg. Det vil si at han snitter -2,5 under, og er derfor ikke langt bak skjema (Jmfr hva som har vært scorene tidligere år).

herrtommy

over 16 år siden

herrtommy

Da Henrik spilte på pgatouren fulgte jeg han ofte på dette shotlink-systemet. Og det jeg la merke til når det gjaldt henrik, det var at han veldig ofte slo langt og rett; Lå enten i fairway eller semirough på utslagene. Men det var innspillene hans som ikke satt helt. Han var ofte gjerne 5-6 meter unna på birdieputten/chippen/sandy sin, og det er jo ikke selvsagt at de går i.
Nå vet jo ikke jeg hvordan han spiller nå mht presisjon i sine innspill.

Stats fra 2006 sesongen:

Driving Distance: 296,8 (39. plass)
GIR: 64,39% (125. plass)
Putts p GIR: 1,8 (T155. plass)

Kubein

over 16 år siden

Kubein

-2 etter 17 i dag også...4 birdies og 2 bogeys, akkurat det samme som i går. Fortsatt 2 slag bak kvalgrensen..dette blir spennende

hp

over 16 år siden

hp

Det ser ut som -3 pr dag som gjelder,men det blir vell mye nerver de to siste rundene.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

-2 i dag også, har falt noen plasser men fortsatt 2 slag bak. Bør opp på -3 resten av rundene, i snitt...ihvertfall

hp

over 16 år siden

hp

Han har i hvertfall ikke spilt seg bort,jeg har true det blir i hvertfall spennende. De sender de 3 siste rundene på viasat.

Skeptisk

over 16 år siden

Skeptisk

Det går som forventet, på det jevne.
Det er gjerne slik at de som er foran faller av en og en, men plutselig er det en nedi suppa som vaker oppover på listene.
Ser ikke ut som Henrik har superspillet inne akkurat nå, men klarer han å unngå bogeys på et par av rundene sniker han seg kanskje med.

Blade

over 16 år siden

Blade

Det største problemet til Henrik er at hans score på par 5 hullene er for høy. De aller fleste som er med litt lengre oppe i feltet er 4-5 under, mens HB er even. Det er her scoren skal gjøre i all hovedsak. Slik har det vært i hele år og året før.... Året han var på PGa touren hadde han bedre Accuracy fra 140 yards enn fra 100. Tror problemet ligger her. For mange wedge innspill som ikke fører til Birdie. Håper han får opp dampen på par 5 hullene. Det er der nøkelen ligger utover uken.

hp

over 16 år siden

hp

Rolig start får hp han spiller par 5 hulla litt bedre i dag.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

-2 etter 6... Herlig!

hp

over 16 år siden

hp

Veldig bra start, hper på ett par tre fugler til.

Skrens Petrus

over 16 år siden

Skrens Petrus

Akkurat nå er han innenfor grensa...-3 etter 8 og T23

hp

over 16 år siden

hp

Shit bogey.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Ny birdie! Ett bak bare...

hp

over 16 år siden

hp

Vi satser på han får en til på hull 16.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Bogey... Blir vel -2 i dag også. Det holder ikke med -2 på resterende dessverre

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Birdie!! Hold deg unna bogeyene nå da

hp

over 16 år siden

hp

-3 for dagen nå.har spilt par 5 hulla bra i dag en fugl til nå så er han der.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Avsluttet med en birdie!!! Meget bra

hp

over 16 år siden

hp

Meget bra runde, må nok opp på -15 totalt.Detta blir spennende.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Birdie på første!!!

Resurrected

over 16 år siden

Resurrected

Eagle!!!

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Jævlig bra!!!!!!

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Ny birdie!!!! Klasse

JanB

over 16 år siden

JanB

Skrivende stund = 24 plass

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

T19 etter to birdier på rappen

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Birdie igjen....-6!!

Truls

over 16 år siden

Truls

OG IGJEN!! -7 og T9!!!!

!

over 16 år siden

!

Drit i han. Sjekk Frazer!!!

Solid

over 16 år siden

Solid

59 runde, han blir vel nummer 4 som har klart det

nei

over 16 år siden

nei

q-school er ikke på terminliste så den blir ikke offisiell.. bare 3 har klart det pluss annika da..

Kubein

over 16 år siden

Kubein

-1 etter 4... Fin start

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Bogey....ligger akkurat på grensa..

hp

over 16 år siden

hp

Faan en til, sprekker han nå.

Bogeybjarne

over 16 år siden

Bogeybjarne

Så akkurat på sportsrevyen på NRK. Der nevnte de ikke et ord om pga-kvalifiseringen. Synes det er litt dårlig.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Tipper -1 eller -2 i dag og fortsatt heng på topp 25

hp

over 16 år siden

hp

Der er de vell bare opptatt av siklende skiløpere,det blir vell kanskje nevnt vist han klarer kortet.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

+2 etter 10...nei og nei.........hvis dette står seg, så trenger han en superrunde i morgen.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Dobbeltboogey...game over, dessverre..faen

Skeptisk(TM)

over 16 år siden

Skeptisk(TM)

Det ser ut til å gå den veien jeg fryktet. Eller for å si det slik, det går den veien det må gå. Statistikken forteller hvilket nivå Henrike spiller på, og det er dessverre ikke godt nok til PGA.
Vi håper jo alle at han skal spille over sine evner og klare det likevel, men akkurat nå ser det mørkt ut.
Han ligger 4 slag bak sikker plass med 23 hull igjen å spille og det tar han neppe igjen. Herfra og inn må han spille -6 eller -7.

hp

over 16 år siden

hp

Han spilt på -6 i går så hvorfor ikke det i morra også ,så det er fortsatt håp.

Herman PH

over 16 år siden

Herman PH

Tipper hele flighten har fått straff for langsomt spill. Alle hadde først par, ble så rettet til dobbel. De ligger evigheter bak flighten foran

?

over 16 år siden

?

og NÅ rettet til par igjen?

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Hadde ikke gjort noe om det stemmer!! Da har han fortsatt en sjanse

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Birdie!! Jada.. Da blir det spennende i morgen også ser det ut som

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Skeptisk (TM) Hvilken statistikk er det du snakker om?

Skaptisk(TM)

over 16 år siden

Skaptisk(TM)

Jeg snakker om pengelista på PGA og NW

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Wow. Virkelig vitenskapelig uttalelse.... :)

Det er folk som spiller denne kvalikken som har tjent flere titalls millioner kroner på golf. Kanskje tom opp mot 100 millioner. Og mange som kommer til å tjene det samme.

Det er en selvfølgelighet at alle som spiller denne turneringen har for dårlig statistikk for å spille på PGA. Dvs de hadde det. Brorparten av dem spilte nemlig på PGA eller Nationwide i fjor.

Skeptisk(TM)

over 16 år siden

Skeptisk(TM)

De som har tjent titalls millioner har gjort dette for en tid siden, ellers ville de ikka ha spilt Qschool. De er gamle eller det er andre faktorer som har ødelagt spillet deres.
Det er også et faktum at mange av dem som spiller her IKKE spilte PGA/NW i fjor, men er unge fremadstormende talenter på vei opp.
Og det er mange som ligger mye lenger frem på pengelista enn Henrik som spiller Qschool.
Vitenskaplig statistisk skal derfor ikke Henrik klare dette.
Men nå er han i samme situasjon som i fjor, ligger på grensa foran siste runde. Det kan vippe begge veier. Så får vi se.
Jeg håper han kommer med, men tror det ikke.

Errevs

over 16 år siden

Errevs

Har du sett livesendingen i kveld? Det er SVÆRT få unge lovende golfere i teten. Derek Fathauer er vel en av de få, og har derfor blitt fulgt nøye i kveld. Det er stort sett golfere som er eldre enn Henrik. (Dette er ikke en vitenskapelig uttalelse, siden denne observasjonen er gjort ved hjelp av mager, gråe hår, rynker osv) Ikke sjekket alderen. hehe....

Vitenskapelig sett har Henrik klart dette halvparten av gangene han har prøvd. Da bør han jo ha en rimelig god sjanse;)

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Da ble det en over i dag og to bak 25 plassen. Utfra statistikken på disse to banene så langt så må han da gå på -5 for å klare det. Bare å kjøre på , det er meget mulig

Skeptsik(TM)

over 16 år siden

Skeptsik(TM)

Nope, dette går ikke.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Voldsomt så sikker du var da skeptikern.
Greit nok at du tror det ikke går, men du må da akseptere at andre kan tro på det.

Skeptisk(TM)

over 16 år siden

Skeptisk(TM)

Jeg har da aldri nektet andre å tro.
Enhver gjør som han vil.

nick mangler

over 16 år siden

nick mangler

Ja unnskyld, det var jo ikke skeptisk men skeptsik som nektet andre å tro

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Flere som slet i går, og han "tok" inn et slag etter at han var ferdig. Ligger bare 1 slag unna 25 plassen. Hvis statisikken for Jack Nicklaus banen holder seg, så går han videre med -4 i dag....men mye pleier å skje på siste runden i Qschool... Nå ligger han akkurat der han lå i fjor, da gikk det ikke bra siste runden. I år så går han 5 under og blir nr 17 :-))

hp

over 16 år siden

hp

Bra kubein jeg støtter den,det hadde vært så utrolig bra.

hp

over 16 år siden

hp

Dårlig start ikke bra.

petter PH

over 16 år siden

petter PH

Bogey på 1 hull...ser ikke bra ut

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Déjà vu fra i fjor... Da åpnet han 2 over på første 3, da var det kjørt

Stakkar

over 16 år siden

Stakkar

Sjekk gårsdagen til Patrick Sheehan, lurer på om han sov dårlig i natt!

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Men han er kapabel til å gå på 64-65 så vi gir ikke opp ennå

hp

over 16 år siden

hp

yes birdie,nå begynner klatringa.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

13 hull igjen, må nok gå de på -4....minst

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Bogey ja.... Faen. Nå er det nok kjørt, 4 slag opp

hp

over 16 år siden

hp

Ny bogey spørs om det går nå.

Tomba

over 16 år siden

Tomba

Må gå minst -9 inn nå, er nok bare å pakke sammen bagen denne gangen og prøve på nytt neste år.
Han får ihvertfall spilt golf mange ganger i uken i vinter. Hvor mange av oss andre får det?!

Kubein

over 16 år siden

Kubein

-9 er å ta i, holder nok med -6 eller -7 uten at jeg tror det skjer..

hp

over 16 år siden

hp

-5 på 8 skal vell holde hardt må vell ha en eagle eller to da,jævli synd nå som han hadde sjansen.Men det er vell litt henrik og svikte på den runden som gjelder aller mest desverre.

hp

over 16 år siden

hp

hey birdie ett lite halmstrå igjen.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Han har ikke gitt opp ihvertfall.. Birdie.. Trenger 5 til

Truls

over 16 år siden

Truls

Par 3 hull statistikken til Henrik er spesiell:

Av 18 stk (hittil) par 3 hull: 17 par og 1 birdie.

Skeptisk(TM)

over 16 år siden

Skeptisk(TM)

At dere gidder.
Henrik er ikke god nok.
Derfor klarer han ikke å kvale til PGA.
Noen har utrolig tungt for å innse det.
Han kollapser ALLTID når det drar seg til.
Det beste er fortsatt best, ispedd en og annen tilfeldighet som har hatt sitt livs form denne måneden.
Å spille over evne en så lang kvalifisering er mulig EN gang, men ikke flere ganger. Henrik har brukt opp sin ene sjanse til å lykkes.
Nå blir det NW helt til han ikke gidder mer.

hp

over 16 år siden

hp

Jeg skjønner ikke att du gidder.

Skeptisk(TM)

over 16 år siden

Skeptisk(TM)

"De beste" skulle det ha stått, ikke "Det beste".
Nå koker det under lokket til Henrik, panikken har grepet tak og han er helt paralysert.
Snart sitter menigheten her og håper på albatross og eagle på det to siste hullene.
Get a life folks.

hp

over 16 år siden

hp

Så lenge det er liv er det håp

Skeptisk(TM)

over 16 år siden

Skeptisk(TM)

Forresten, nå kan dere hakke på meg, ta ut all frustrasjonen som brenner i dere. Gråt, skrik, slå hodet i veggen og skjell meg ut alt dere kan. Det hjelper å ha en hoggestabbe når ting går i dass. jeg egner meg perfekt til hoggestabbe for jeg har aldri trodd at Henrik skulle greie det. For ikke å si Peter Kaensche med sine godt kalkulerte sjanser som forsvant ut av kvalifiseringa med rakett i ræva.

PH

over 16 år siden

PH

Så lenge det er liv er det håp???
Ikke her ihvertfall.

hp

over 16 år siden

hp

Det er alltid deilig og ha rett skeptisk.

Skeptisk(TM)

over 16 år siden

Skeptisk(TM)

Det er ihvertfall ikke deilig å ha knust håp.

Kjempeskeptisk

over 16 år siden

Kjempeskeptisk

Kanskje klarer han 5 birdies på rad.

Kanskje litt

over 16 år siden

Kanskje litt

å tenke på når man har klart cutten på klubbturneringa, og står der med nerver på 1st tee, disse gutta har stått der (x100) hver dag i 6 dager.

Synes Henrik har gjort en bra jobb, i det selskapet her blir det litt bingo. Se på Kanada som ledet etter runde 1, Begay som klinte til igår med -9, nivået er rimelig høyt....

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Helt enig med "kanskje litt" Det er en kjempeprestasjon å komme dit han har gjort.

Kjempeskeptisk. Man må våge å håpe litt for å vinne. Å bare være pessimist for å ikke bli skuffet blir for feigt

peter ph

over 16 år siden

peter ph

Faen, der var det slutt!

Petter Jensen

over 16 år siden

Petter Jensen

Hurra for norsk golf.
For halvannen måned siden var det ikke måte på hvor mange vi skulle ha på tour. Men det ble heller tynt til slutt. Neste sesong kan vi sikkert glede oss over en og annen 30-40ende plass på NW og ET. Og kanskje vinner en nordmann på P4-touren.......
Likevel er det noen her inne som SKRIKER etter å komme i avisa, hahahaha.

Daniel

over 16 år siden

Daniel

Vi fikk jo Tage med på touren da. De fleste gjettet jo på 0,1,2 eller 3 norske totalt på Europatouren og PGA Touren tilsammen.

Så nå ble det bare 1, så hva prøver du å bevise Petter?

Bogeybjarne

over 16 år siden

Bogeybjarne

Greit nok at nivået på Golf i Norge ikke er på topp, men det må jo være lov til å være litt opptimistisk overfor en mann som Bjørnstad som har vært der før, og som har spilt tidvis veldig bra i denne kvalifiseringen også.

Bra du koser seg Petter Jensen. Appropos avisa! Se den dekningen håndballjentene får. Hva er det? En idrett nesten ingen bryr seg noe om. Golf derimot er en stor verdensidrett, og når vi har en spiller som har en reel mulighet til å kvalifisere seg til den mest prestisjetunge touren i verden synes jeg det burde kvalifiserre til en liten repotsje i sportsrevyen i hvertfall.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Helt enig bogeybjarne....Slik er det i Norge. Langrenn, Håndball, skiskyting etc får enorm dekning. Hvor mange prosent av verdens befolkning bryr seg om disse idrettene? Hva vil det si at vi er best i verden i disse mikroidretten?? Ikke en dritt.....Men når en nordmann holder på kvalifisere seg Pga touren i golf, golfens formel 1 så er det knapt en notis i avisene. Det ble ikke en gang nevnt på sportsnyhetenen på NRK når han var oppe på 15 plass etter runde 4. Men så fort en snørrete, siklende kar i trang tricot kaster seg over målstreken i en (for 99% av verden) uinteressant idrett så er tv, radio og avisjournalister frempå.....

Men vi som har interesse for golf får glede oss over Eirik Tage på Europatouren og håpe at Bjørnstad er motivert for nok en Nationwide sesong. Thank god for the internet

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her