Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Frode Scheie er med Tutta hos Trump

Lise

over 16 år siden

Lise

Rapporterer "live" på Golf.no.

http://golf.no/article2781914.ece

hp

over 16 år siden

hp

Ja det er selvfølgelig viktigere og være der enn på Lantana Golf Cub.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

hvor mye tull skal vi egentlig tåle fra den kanten før det er nok?

Everywhere

over 16 år siden

Everywhere

Nå er neppe Frode Scheie synsk så at han har valgt å være i usa nå er vel ok. Men morsomt at han synes svingen til Tutta ser bra ut da. Visste ikke at han kunne bedømme slikt

R8

over 16 år siden

R8

Kjempe bra at han følger Tutta i USA.Synes Frode gjør en kjempe bra jobb.Han går langt uten på Aalbu i alle fall.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

haha for en påstand.... Aldri har vel norsk golf hatt bedre resultater og vært mer omtalt i media enn under Aalbu sin periode... (Mediaomtale bidrar til økte inntekter og større muligheter for satsning for de som ikke skjønner dette).

Scheie kommenterer håndball i stedet for å være tilgjengelig for presse under ET-kval.

Aalbu dro i gang med Team Norway..... Nå er hovedsponsoren ute, og det er vel tvilsomt hva som skjer der neste år...

Aalbu var tilstede på sidelinjen da første nordmann noensinne kvalifiserte for pga-touren

Jeg mener det er fullstendig feil å prioritere Suzann fremfor våre 2 på q-school

Jeg mener også at Scheie ikke gjør nytte for seg der på siden... slik som motivator Aalbu gjorde.... Men skal han absolutt bruke opp penger (som kunne vært brukt på spillere som trenger det mer), så velg for guds skyld riktig sted å dra da....

c

over 16 år siden

c

Alltid noe å klage på, - ær det ikke hærlig dere...

R8

over 16 år siden

R8

Scheie gjør så mye som vi ikke ser og hører om.Han er vannvittig godt likt av spillere og ledere. Han jobber rett og slett bare litt annerledes enn Albu.Han er utrolig god på å få inn sponsor inntekter(ref.den tiden han var i Bekkelaget).

duffshank

over 16 år siden

duffshank

R8: Tror du bør sjekke kildene dine en gang til gitt...

Mulig han er god på å få inn sponsor inntekter... men Team Norway står jo for fall... så jeg vet ikke jeg

R8

over 16 år siden

R8

For fall har vel litt mere med tiden og gjøre..... kan ikke oppgi kildene mine,men vet veldig mye om dette.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

da tror jeg du burde grave littegrann dypere enn du gjør...

For all del, han er en hyggelig fyr, men bare feil mann for akkurat den jobben han har i ngf..

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Kanskje duffshank burde grave dypere heller?

Ikke særlig pent av deg å sitte å sladre om hvordan andre gjør jobben sin.

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Så lenge FS - eller andre - gjør den jobben han/hun skal for sin arbeidsgiver, så er det helt greit for meg. Enig med GÅ.

Om jeg som hakker ønsker noe annet, så er det en annen greie.

HenrikFan

over 16 år siden

HenrikFan

Sjekk diskusjonen om det samme på Golfsiden.com
http://www.golfsiden.com/debatt/thread.asp?id=4815&count=75

De fleste seriøse debattantene er ikke akkurat imponert over Frode Scheie den siste tiden.

Jeg mener stillingen hans eller nå må vurderes, akkurat som alle andre stillinger må vurderes fra tid til annen.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Mener dere virkelig at dere har rett til å vurdere stillingen?

c

over 16 år siden

c

GÅ jeg er så usannsynlig enig med deg - god helg :)

Bogeybjarne

over 16 år siden

Bogeybjarne

Alle kan vel gjøre sine vurderinger, og si sine meninger. Om man har rett til det? Kan ikke se at det er ulovlig.

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Ikke ulovlig - men ganske ufint. Men for all del bare fortsett symøtet med sladringa.
God helg c :)

Bogeybjarne

over 16 år siden

Bogeybjarne

Jeg tok bare en "juridisk" vurdering etter spærsmålet ditt..... Selv kjenner jeg ikke godt nok til Frode Scheie sine oppgaver og gjøremål til å ta noen vurderinger. :-)

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Mm jeg ser den :) Når jeg skrev "har rett til" så mener jeg i en moralsk og etisk sammenheng. Men noen og enhver av oss har vel våre moralske brainfarts innimellom.

Jensen

over 16 år siden

Jensen

"sportssjef Frode Scheie er i Florida sammen med et titalls representanter fra bedrifter som støtter forbundet økonomisk. Og som en del av oppholdet følger de Suzann Pettersen i ukens turnering på LPGA-touren."

Han kommenterer Tuttas spill på SMS til Golf.no

http://golf.no/article2783686.ece

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Hvis man ikke skal kunne stille spørsmål ved en sportssjefs disposisjoner i en tid hvor 3 spillere fra Toppgolf har misset ET-kval, så kan man bare la være å diskutere noe som helst.

Sjekk hva som foregår av diskusjoner rundt fotball-trenere/managere.

Scheie er altfor opphengt i håndball-kommentering på TV2.
Jeg trodde han skulle tilføre golfen litt mer toppidretts-erfaring.

Han er kun på TV hvis det håndball.

c

over 16 år siden

c

Hvem er i ledelsen i Team Norway da og styrer disse pengene som en del privatpersoner og sponsorer har lagt på bordet? For eks daglig leder?

Pølsa

over 16 år siden

Pølsa

Det er da for faen ikke FS sin feil at gutta på ET-kvalet misser cut'n! Det er jo de selv som spiller! For øvrig så gjør han faktisk en relativt gof jobb for spillerne. Han er med og snakker med alle spillerne rundt om kring jevnlig og passer på at systemet fungerer BEDRE enn det det har gjort tidligere.

NGF's mølafanter som sitter med skjegget til langt nedpå knærne kan man derimot lure på. Men Frode Scheie er faktisk nesten den eneste der som gjør noe og som er synlig for flere enn de ansatte og Henrik Bjørnstad. Legg også bare merke til at Aalbu så og si KUN fulgte HB, og lot resten ligge og kave med hodet så vidt over vannet. Scheie prøver jo å få med seg det meste. Han er til og med synlig for juniorene. Han snakker med de og prøver å lære seg å kjenne de.

Hmmm

over 16 år siden

Hmmm

Men han er mye mindre synlig imedia, og derav for sponsorer mener "alle" på Golfsiden.

Scrambler

over 16 år siden

Scrambler

Nå er han jo synlig i media da.
Han kommenterte håndball Barcelona mot Drammen samtidig som JAL spilte siste dag på ET-kval.

Blir litt feil etter min mening. Hvis han er så flink som Pølsa sier så er det bra, men signalene utad er feil.

Furu

over 16 år siden

Furu

Likte veldig godt denne sms-rapporten fra Scheie;"Midt i fairway, midt i fairway igjen - og limer ballen til stokken nok en gang. Gir seg selv en birdiemulighet fra 2,5 meter." Stokken altså :) Ser turneringen på tv nå og legger merke til at flaggpinnen er byttet ut med svære stokker. Stilig. For å være pirkete så er vel 2,5 meter heller ikke å "lime til stokken".

Hun leder forøvrig med -5 etter 16 hull.

Kevin

over 16 år siden

Kevin

Hvillken kanal ser du det på Furu?

Furu

over 16 år siden

Furu

Viasat Golf. Sender i morgen også fra 17.30.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Ser ut til at Suzann enten er i delt eller i følge scoreboard nå allene i tet etter dagens runde. Blir sykt spennende om hun presterer på samme nivå i morgen.
Misunner dere som kan følge dette på tv da jeg tror morgendagen er verdt noen timer forran skjermen.

Furu

over 16 år siden

Furu

Om jeg ikke tar helt feil så starter alle på null igjen i morgen. Men det er jo veldig bra for selvtilliten å gå en så bra runde.

Lawinth

over 16 år siden

Lawinth

Å gå en så bra runde og slite med en triplebogey er rått spør du meg.
Alle starter med 0 i morgen, men den selvtilitten hun må ha nå tror jeg er vilt bra å ha med i morgen.
8 birdie's i dag er rimelig bra å sove på vil jeg tro.

Furu

over 16 år siden

Furu

Helt vanvittig raske greener. Flere rolige putter som ble misset med noen centimeter fortsatte 6-7 meter forbi hullet. Hull 17 hadde hun tre putter. Første fra kanskje 3-4 meter nedover. Returen ble 5-6 meter opp bakken. Så ikke hull 4, men Scheie sin kommentar tyder på at det var samme problem der - "Pitchen ender to og en halv meter fra pinnen, og hun treputter for trippelbogey."

Gleder meg til å følge med i morgen.

T

over 16 år siden

T

http://golf.no/article2785081.ece

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Det er en interessant artikkel på golf.no, og som T forøvrig også referer til.
Jeg skjønner at sponsorer skal behandles bra, men her dras 4 fra NGF og tilsynelatende 3 sponsorer til Florida, antageligvis for NGF's regning? Og representerer ikke Aslak Ona VG som tilsynelatende ikke lenger vil sponse NGF som før? Jeg håper det er noe vi ikke får av informasjon som rettferdiggjør pengebruken når Tage må klare seg alene i Europa.
Og NGF's profilering er jo meget uklar i beste fall. Vi er flere som i lang tid har etterlyst NGF's medieprofil, ikke minst bruken av nettsidene. Der står det jo fint lite av sportslig interesse, og er generelt lite oppdatert.
Sportssjefen gjør nok en bra jobb inn mot juniorarbeidet, men det er ellers mye på den sportslige siden som bør vurderes grundig. Er det f.eks. riktig at landslagssjefer er personlige coacher for gode juniorer? Er det riktig at landslagssjefer anbefaler nærstående som proer for lovende juniorer på bekostning av klubbens egen juniorpro? Begge deler er jo tilfeller idag.
Scheie er neppe sterk nok til å rydde opp i sportsdelen av NGF, og styret ser ut til å toe sine hender på dette området.
Muligens litt off-topic i forhold til headingen, men godt å få luftet frustrasjonen.

Furu

over 16 år siden

Furu

"Norsk golfs andre boom kan bare skapes dersom vi sammen makter å utvikle: Fremtidens golfanlegg, fremtidens golfklubb og fremtidens golftrener.", står det i artikkelen. Tutta er det absolutte ytterpunkt innen norsk golf. Kanskje de burde bruke mer tid på spillere som er nærmere den norske "hverdagen" for golfspillere? Vise fram noen av de unge, fantastisk flinke spillerne som sikkert finnes i svært mange klubber. Det er disse og spillere som prøver å bryte gjennom (kvalifisere seg til tourer) manskal støtte og sponse. Greit at de vil skryte av Tutta, men etter min mening blir det å legge fokus feil sted.

@Pepper. Siste desperat forsøk på å beholde VG?

Lurer på en liten ting - er det flere med på reisen enn dem vi ser på bildet? En golfpresident og en håndballkeeper. Er ikke Rojahn trener? Og Gunhildsrud det samme? Da gjenstår Ona, Holther og Baumann. Er det kun disse tre norsk golfs sponsorfremtid og inntekter hviler på?

Furu

over 16 år siden

Furu

Hun ligger forresten sist i dag. +3 etter 11. Webb leder på -2 etter 10.

Furu

over 16 år siden

Furu

Bommet på en en-meter for par på hull 12 (par 5). Håpet er vel ute. Skjer mye rart, spesielt på greenene, men seks slag er sikkert for mye. Og akkurat når jeg skrev det så tre-puttet Webb for en bogey :)

Kommentatoren er forøvrig ganske irriterende til tider. På hvert eneste innspill sier hun "stopp stopp stopp stopp". Alt ruller jo noe voldsomt så det blir mye stopp stopp stopp stopp.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

1 President
1 Markedskonsulent
1 Landslagstrener
1 Sportssjef

For å "pleie" og passe på eks VG-direktør, Prosjektdirektør i VG og en person til...
VG skal ikke lenger være med å støtte NGF...

Drøye 1500 km unna kjemper 2 nordmenn alene i kvalik

Det må være lov å stille spørsmålstegn til NGFs prioriteringer?

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

Viktig å følge Aslak Ona ut døren....

Merk en ting: Store deler av styret i NGF er ikke byttet ut på "100 år"... kanskje på tide med nye styrekoster?

Jalapinos

over 16 år siden

Jalapinos

Duffshank skriver "Drøye 1500 km unna kjemper 2 nordmenn alene i kvalik".
Hva skal trehodene i NGF bidra med på kvalik bortsett fra å hjelpe til med å lete etter baller???
Jeg gremmes når jeg vet at jeg er nødt til å betale penger til NGF som bruker disse pengene til å sende udugelige halvfeite glamour-herrer på temaferie til USA.
Se på Aalbu som hopper fra idrett til idrett og ALLTID bidrar til nivåsenkning der han dukker opp. Han tok hoppgutta ned i søla, deretter tømte han reisekassa til NGF for å sole seg i glansen til Bjørnstad og Co, og nå har han loset Vålerenga ned i nedrykksstriden i fotball. Hvor dukker Aalbu opp neste gang ? Blir neimen ikke lett for den karen å skrive CV nå....

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Det blir litt pussig dette her, veldig få her inne vet tilsynelatende hva NGF faktisk gjør, men mange er misfornøyde.

Og sannsynligvis er ingen her inne villige til selv å bidra med noe konstruktivt.

Dersom man tror at løsningen er å skifte ut alt og alle nå, med noen fra et eller annet sted, er det garantert feil vei å gå. Dersom klubbene er fornøyd, og 18 skribenter på golffora misfornøyd, tror jeg neppe det skjer noe...

Misnøye uten konstruktive innspill er og blir feil. I alle sammenhenger!

duffshank

over 16 år siden

duffshank

R8: Bjørnstad har som første spiller gått offentlig ut og sagt han ikke ønsker hverken Scheie eller andre fra ngf i nærheten når han spiller siste kval.

Står du fortsatt på at han er godt likt blant spillerne?

Tilhenger

over 16 år siden

Tilhenger

NGF skal liksom være trekkvogna i norsk golf, men jeg opplever dem mer som en tilhenger.

705

over 16 år siden

705

De som absolutt hevder at Scheie gjør en god jobb, må muligens være de som ansatte ham (president og general sekretær). De hadde en mulighet til å føre golf ytterligere frem i lyset, istedetfor har det aldri vært hørt så lite noen gang som etter at Scheie kom i korridorene. Men å kommentere håndball har han plenty av tid til. Å fremme håndballen i TV ruten og VG til stadighet. Fortsatt et mikroskopisk antall som forbinder ham med noe som har med golf å gjøre. Skal vist kommentere mer håndball også nå. Kanskje en meget viktig tid å arbeide med å ferdigstille hele neste år på det sportslige også nå? Men golf er kanskje ikke så viktig akkurat når det er håndball, det er jo tross alt bare jobben hans da, der han tydeligvis har helt frie tøyler.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

en tilhenger med brekket på...

duffshank

over 16 år siden

duffshank

705: enig... det er åpenbart at han ble ansatt etter linselusa Aalbu fordi han var et kjent tv-fjes fra før (han kan jo ikke en pøkk om IDRETTEN golf) . NGF så vel at det gikk bra for norsk golf utad med Aalbu, og ville videreføre dette. En god tanke synes nå jeg.. Men vi har endt opp med en som er mer i media i forbindelse med en annen idrett... Alle ser vel at dette blir feil??

Apropos

over 16 år siden

Apropos

Jeg tror ikke media er den viktigste oppgaven for en sportssjef, vedkommende har vel sportslige utfordringer/ansvar, og skal ikke absolutt bli avbilda i bla-bla-aviser rundtom.

På disse golffora dannes det et hylekor som sannsynligvis har mindre info om den jobben som skal gjøres, og "kompenserer" med sutrete tekster om håndball etc.

Vær med å påvirk gjennom klubbene deres, evnt henvend dere til forbundet.

Enig med siste innlegger

over 16 år siden

Enig med siste innlegger

Sportssjefen er ikke mediasjef.
SPortsjefen skal sette opp og ha ansvaret for gjennomføring av det sportslige opplegget til landslaget.
Den jobben er neimen ikke lett i en idrett der man ikke har et landslag....
Forøvrig er ikke Frode Scheie den jeg først ville sparka ut av golfstyret.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

hvem er da sportens ansikt utad i media?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Det spørsmålet kan sikkert stilles til en rekke idretter; basket, bandy, vannpolo, stup ++++++.

Vil vi ha "et ansikt utad"?
De fleste her inne vet golf-nyheter før de står i blabla-media, spillerne selv har egne nettsider, Viasat sender timesvis med golf hver uke på ulike kanaler. Hva skal ansiktet fortelle?
De beste spillerne har annet å gjøre enn å bable med "ansiktet" vil jeg tro, de har fokus på sitt så lenge de uansett har et støtteapparat de kan benytte.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

poenget er vel at vi ønsker mediainteresse rundt norske golfspillere gjør vi ikke? For økonomiens skyld... nettopp at sponsorer blir profilert slik at det ses på som attraktivt å være med på laget...

Jeg mener det er en del av støtteapparatets jobb å håndtere media og rett og slett profilere spilleren i media.

Hvem gidder å putte logoen sin på noen som det aldri skrives om eller vises på tv?

basket og bandy dekkes i hvertfall i min lokalavis.. med mye uttalelser og kommentarer fra trenere.

HB er klin alene i siste runde av kvalet (ja etter eget ønske). Sportssjefen er på ferie. Hvem skal kommentere og informere om hva som skjer? hvor intressant er det for media og dekke saken hvis man bare har tallet på scoren å forholde seg til?

Foooore

over 16 år siden

Foooore

Da får man i mine øyne ha en media/presse-stilling, sportssjefen får ta seg av det sportslige grunnlaget/innholdet.

For min del er det nok med de ulike golffora vi har, samt alle utenlandske alternativ.

Ikke så mange Nortug'er i golf-Norge som MÅ være i media hele tida. Heldgigvis. Spillerne har fokus på seg og sitt. Bra!

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Støtter deg fullt ut Foooore.

duffshank

over 16 år siden

duffshank

Litt enig Foore... men jeg mener de to stillingene lett kan kombineres i dette tilfellet..

Du som over gjennomsnittet intressert får selvsagt med deg det som er verdt å få med seg... men min oppfatniing er at mediainteressen rundt golf i norge var større under Aalbu perioden...

Sportssjefen får ta seg av det sportslige grunnlaget/innholdet sier du ja... litt betenkelig at da ikke Bjørnstad ønsker "støtteapparatet" rundt seg... Har de ingenting å bidra med da eller? Eller vil de ikke omgås?

Har aldri sett VIF be Aalbu om å ikke være med på bortekamp..Eller hopplaget be Clas Brede Bråthen om å ikke være med til hoppuka... Noen som tror Åge Skinstad skal være med til tour de ski?

Sportens Ansikt

over 16 år siden

Sportens Ansikt

Enhver sports anskikt utad er den karismatiske toppidrettsutøveren som lykkes.
I skiskyting har vi Bjørndalen, Hanevold, Berger, Hegle m.fl.
I langrenn har vi Northug, Hjelmeset, Johaug, Bjørgen m.fl.
I friidrett har vi Torkildsen og Ndure.
I svømming har vi Dale Oen.
I sykkel har vi Hushovd og Arvesen
I snowboard har vi Haakonsen.
I individuelle idretter er det stort sett utøverne som er sportens ansikt.
I lagidrettene er det både utøvere og trenere.
I fotball har vi Carew, Riise, og Hareide.
I håndball har vi Breivik, Larsen m.fl
At "duffshank" tror det bare er å ansette et tryne til å fronte publikum i en superanonym idrett forteller mest om hans egen modenhet og utdannelsesnivå. Skal norske golfspillere nyte publikumsinteresse må de for det første vinne, og dermed må konkurransene de vinner være tilgjengelige på TV. Golf er nå gjemt langt inni dyre abbonementspakker hos Viasat, og bare tilgjengelig for de mest ihuga golfnerdene. Selv om vi til en viss grad har utøvere som er gode nok til å skape interesse og entusiasme så gjøres ikke dette gjennom at Aalbu eller Scheie blir avbildet på sportssidene i VG og Golfposten.
I Norge er golf ganske enkelt dømt til anonymitet uansett hvor gode vi blir.
Nuff said.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Det vil hjelpe mye for golfsportens interesse når Bjørnstad klarer å kvalifisere seg til PGA igjen...og det klarer han 8 desember :-)

Kalvbein

over 16 år siden

Kalvbein

Jadda.....

Jante

over 16 år siden

Jante

Sportens Ansikt tar helt feil. Nike fant det meget interessant å sponse Tutta. Dette netopp fordi hun er karismatisk. Det blir litt feil at resten av verden har oppdagt Tutta men vi i Norge ikke ser skogen for bare trær og fordommer mot golfsporten. Her har NGF vært elendige da særligt mot medier. Vi hadde "svarte" skjermer i Norge da Tutta vant Majoren sin i fjor. Det er flaut det - og det er ikke maneglen på karisma. Du ramser opp en del navn som Nike ikke ville drømt å sponse. Kom deg ut av andedammen.....

Jante

over 16 år siden

Jante

Det spørs om det ike er Anker-Rasch som er gått ut på dato. Hanb har sittet altfor lenge uten resultater og ansettelsen av FS sier sitt.

Sportens Ansikt

over 16 år siden

Sportens Ansikt

Jeg tar ikke feil, Jante.
Nike sponser Tutta først og fremst fordi hun var veldig god i fjor og dermed har høy reklameverdi og økt salg.
Produsenter som Nike og Taylormade bruker statistikker som viser at deres utstyr har vunnet mest for å promotere seg, og driter i hvor karismatiske utøverne er. De mest karismatiske får trynet sitt i reklame, de minst karismatiske blir bare brukt til å øke prosentandeler i utstyrstellinger.
Jeg er ikke uenig i at Tutta er den mest karismatiske norske golfspilleren og dermed også best kjent blant ikkespillende nordmenn, men hun bidrar fint lite til å spre golfsporten utenom golfmiljøet i Norge. Alle golfspillere følger med henne, og alle kjenner til Suzann junior challenge osv, men dette gjelder bare de som allerede spiller golf.
Hva angår lekepresident Anker Rasch så har han aldri vært inne på dato. Vet ingenting, kan ingenting, og får ikke gjort noe. Hvordan kom egentlig den mannen inn i golfstyret? Mulig han var best egnet av alle nullene som var kandidater, men det må da finnes mer egnete leder i Norge.
Vel, jeg spiller min golf som jeg vil og driter i både forbundet og proffene vår, så det er ikke så nøye. Slik er det vel for de fleste, og dermed flyter golfnorge videre med strømmen nedover elva, og snart ut i havet hvor det blir borte....

Jante

over 16 år siden

Jante

Sportens annikt tar helt feil. Karisma er særdeles viktig og Tutta regnes for å være en av de mest karismatiske spillerne på LPGA touren. Arnold Plamer tjener bøttevis på sin karisma - det kan neppe være hans golf for tiden som gjør at sponsorene betaler i bøtter og spann. Kjekt at du syntes at Anker-Rasch er ubrukelig. Hvem er Dale Oen og hvor interessant er han sammnelignet med Tutta. De snakker med feil sponsorer. Tutta burde blitt solgt til Nokia, Telenot etc. som driver i massemarkedet. Ikke VG.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her