Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ebay - hjelp

Harald

over 21 år siden

Harald

Jeg har hørt så mye bra om Ebay, mye svært billig osv.
Jeg har nå funnet et sett jeg kunne ønske meg og selger ser svært seriøst ut, mange tilbakemld.

Noen som har tips om prosessen videre evt?? Jeg må vinne budrunden og betale med Paypal, regner med at det er grei skuring.
Men hva med frakt og mva? Noen som har erfaring fra Ebaykjøp?? Takk for all hjelp

tintin

over 21 år siden

tintin

Jepp du betaler med paypal, det er absolutt det enkleste. Når det gjelder frakt så pleier selgerne selv og velge den metoden de synes fungerer best. UPS er nok det som er mest brukt på hele golfsett ihverfall, eller så bruker de USPS som tilsvarer posten her hjemme. USPS er nok litt billigere men på tyngre pakker så er det ikke så stor forskjell i pris. Jeg ville valgt UPS på en såpass stor pakke.

Når det gjelder fortolling så sender posten deg en tollklarerings avtale som du igjen fyller ut og sender tilbake til posten så de kan fortolle pakken for deg, som i praksis betyr at de legger på moms på verdien av pakken.

Et tips hvis du ikke er så opptatt av om staten blir feitere, (les slippe moms): kontakt selgeren etter du har vunnet budet, og spør om han kan: skrive ned verdien på pakken til $70 og å skrive "gave" på tollseddelen. Da slipper du moms + at pakken kommer fortere frem...

happy bidding!

Hvor registrerer man seg?

over 21 år siden

Hvor registrerer man seg?

For å kunne benytte paypal?

Harald

over 21 år siden

Harald

Hmm, skal vi se..
Ting på internett begynner ofte med www...
Så er det ikke så uvanlig at neste bare er firmanavnet el..
Siden det er litt internasjonalt over det er det heller ikke så uvanlig at firma har en .com adresse..
La oss sette dette sammen og kan da prøve www.paypal.com...
:-)

Harald 58

over 21 år siden

Harald 58

Ja fordi det viste jo jeg som er 58 år og akkurat har lært å sende e-post.

Harald

over 21 år siden

Harald

Hvis det var ironisk ment så var det jo da kjempefint for deg å få en enkel oppskrift på hvordan man ofte finner hjemmesiden til firmaer ol.

Igjen, :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her