Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

ET Q-school finale

Henke

over 16 år siden

Henke

Larsen åpnet bogie-bogie. Håper det retter seg utover dagen.

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Det kom en birdie nå da, så løpet er ikke kjørt. Anders K er også +1 etter 3, kanskje litt nerver for unggutten?

Henke

over 16 år siden

Henke

Birdien kom som bestilt. De skal jo spille golf til tirsdag, så det er god tid for AK til å roe evt nerver.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Larsen +1 etter 9, Tage -1 etter 3...Finner ingen score på Kristiansen...

Lake Placid

over 16 år siden

Lake Placid

Kristiansen gikk på par idag. Tage er -2 nå

Lancaster

over 16 år siden

Lancaster

Tage endte på -3 med dobbelbogey. Bra!

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Veldig bra spilt av Tage, det lover godt for de neste rundene.

Lake Placid

over 16 år siden

Lake Placid

Tage og JAL godt igang idag - Tage er 3 under for dagen etter 6 hull mens JAL er en under etter 3. AK har ikke startet runden ennå.

Daniel

over 16 år siden

Daniel

Tage begynt med BIRDIE-BOGEY-BIRDIE-PAR-PAR-EAGLE! og leder sammen med fira andre på -6 akkurat nå. Selvfølgelig er det tidlig i turneringen, omtrent 20% av den, men det er da i hvertfall en bra start.

Larsen har åpnet BIRDIE-PAR-PAR og er da tilbake på par totalt, der også Kristiansen er før denne runden begynner.

barcentrale

over 16 år siden

barcentrale

BOGEY-BOGEY på JAL nå.. Synd!

M05

over 16 år siden

M05

Så var Tage i ensom ledelse!
(og det er kun fire og en kvart runde igjen)

!

over 16 år siden

!

Tage og Anders er begge -5 så langt i dag!!

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Kanonbra start...synd med JAL, må heve seg betraktelig for å klare dette nå...

Henke

over 16 år siden

Henke

Faen assa, Kristiansen 5 over etter 6 spilte idag. Og han spiller Red Course. Blir mye å rette opp...

Stian

over 16 år siden

Stian

Reparasjonen har begynt nå, får håpe back9 blir en walk in the park

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Kristiansen og Larsen er ute, så og si.....skuffende.

Meget bra av Tage som har 7 slag ned

Aage

over 16 år siden

Aage

Ja det hjelper godt og bli tilsidesatt av Østlandets Golfforbund.
Men de kommer nok snart på banen for å ta æren for Tages gode spill.

Moose

over 16 år siden

Moose

Skjønner godt hvilket poeng Aage prøver å gjøre her men han sier det på en litt rar måte.

Hvorvidt Tage kommer fra vest eller øst spiller da ingen rolle, men det er ganske åpenbart at Tage ofte blir undervurdert och kritisert mer enn han bør fra en del personer som sannsynligvis bor på østlandet som kanskje ikke da ser på han som kanskje norges største håp for å få en spiller etablert på et høyt nivå i løpet av de neste årene, noe som de fleste fra vestlandet synes. Hvorvidt det er fordi de fleste fra vestlandet har sett Tage stått ute i sol, regn, lys, mørke, kuling, storm, hagl, snø, sludd, yr og gjørme og trent noe ufattelig de siste 15 årene og dermed synes han virkelig fortjener dette og da kanskje overvurderer hans potensiale eller om det mest er en del fra østlandet som undervurderer hans potensiale er ikke lett å si.

Men uansett, la oss legge slike regionale ting bak oss og heller prøve å heie på alle nordmenn (og dansker og svensker og litt) og heller nyte av når en norsk gjør det bra uansett hvor i landet han kommer ifra.

Med høy sannsynlighet kommer det nok bare være Tage igjen etter 4. runde. Men jeg tviler sterkt på at det får særlig mange å slutte med å følge med på de siste rundene, det hadde nemlig vært litt tåpelig. Vi bor i et land langt oppe i "arktis" med 4.6 millioner mennesker. La oss da ihvertfall nyte av all fremgang som nordmenn gjør i golf og ikke bare heie på de lokale fremgangene

God natt Aage

over 16 år siden

God natt Aage

Saklig innlegg! Du virker som en moden fyr med god innsikt i hva som skjer i golf-Norge.

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Mitt tips er at det bare er en sår vestlending med inngrodde mindreverdighetskomplekser som tenker på øst og vest i det hele tatt.

Hvor er Sakkeus?

over 16 år siden

Hvor er Sakkeus?

Dømte PK rett ned......hva med Tage? Sjansene hans å Sakkeus? Like neg?

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Tage -1 etter 3, Kristiansen +1, Ingen resultater på Larsen ennå.

Kristiansen og Larsen er da ute av racet, mens Tage har fortsatt 7 slag ned til 30 plass. Fantastisk av Tage..han får spille så og si alle turneringene neste år med denne plasseringen.

Sakkeus

over 16 år siden

Sakkeus

Jeg hadde større tro på Anders enn på Tage før kvalifiseringen begynte, men ET-kval drar ikke samme kvalitet på spillerne som Q-school. Her er det mer åpent. Litt skuffet over Larsen. Tage vet vi er kapabel til å spille god golf, så dette er litt overraskende men ingen bombe.

Fis

over 16 år siden

Fis

Synes det hadde vært mer overraskende hvis Anders hadde greid det enn Tage. Tage har gjort det før, selv i turneringer der en stor del av fremtiden står på spill og hatt en meget stabil formutvikling de seneste månedene. Har jo sett det så mange ganger før, ekstremt flinke amatører som ikke får det til når det helt plutselig står om "jobben". Men de fleste så flinke amatørene som Anders er lærer seg etter noen av disse motgangene å takle å spille udner slikt press, så jeg tror det var kjempebra for Anders å få prøve seg og egentlig være ganske nære å greie det.

Og NEI med dette mener jeg ikke at Anders ikke er flink er aldri kommer å spille på ET, jeg bare mener at jeg ikke syntes det hadde vært mer overraskende hvis Tage greide det enn Kristiansen.

Men jeg skal være være forsiktig med å si imot Sakkeus, mannen som er 100,0000000% sikker på at PK har 0,00000000% sjanse å greie kvalet til PGA-touren.

Håper nå Tage greier å ro dette i land å bli topp-30. Det er jo dessuten litt penger å hente hvis han får en topp-plassering. Og nei det er ikke 100,0% sjansje at Tage greier å bli topp-30 enda, men 99% =)

Promp

over 16 år siden

Promp

Det er mer press for en etablert spiller som kjemper for å leve opp til forventninger og tidligere prestasjoner enn det er for en junior som får lov å prøve seg for første gang og tar det som en bonus hvis han greier det.

Kubein

over 16 år siden

Kubein

Tage sliter skikkelig i dag -3, bare 4 ned til grensa..

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

"Tage vet vi er kapabel til å spille god golf, så dette er litt overraskende men ingen bombe."

Er du flere Sakkis? siden "vi" vet ? Få høre nå - hvor går grensen for hvem som har 0,00 % sjanse på ET? + 3? +5 ? Jeg er så spent på din vurdering....

Pepper

over 16 år siden

Pepper

Birdien på hull 18 gjorde godt! Til tross for en runde på 74 er han på T6, det lover godt før morgendagen.

Sakkeus

over 16 år siden

Sakkeus

Jeg har aldri vurdert og kommer aldri til å vurdere hvor mange prosent sjanse forskjellige spillere har til å oppnå resultater. Det blir bare altfor dumt, så det overlater jeg til Sam & Bull.
Det eneste jeg har sagt er at Peter K med sikkerhet ikke kommer til å få PGA-kort, og det holder jeg fast ved.

Smilende Sam

over 16 år siden

Smilende Sam

"Jeg har aldri vurdert og kommer aldri til å vurdere hvor mange prosent sjanse forskjellige spillere har til å oppnå resultater"

...men det er jo nettopp det du (eller dere) gjør med PK, jo?

Anders

over 16 år siden

Anders

Etter første 9 siste dag for Tage ser det ut som det skal gå veien, dette synes jeg er skikkelig hyggelig:-) Morro at vi ska få en nordmann på ET i år også (tar en sjangs på at det ikke blir kjempesprekk på siste 9).

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her