Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

St. Andrews

airsen

over 16 år siden

airsen

Er det noen som har spilt på the old course på St.Andrews og som har noen gode råd å komme med før jeg skal spille der i april?

Gålf Åge

over 16 år siden

Gålf Åge

Nå ble jeg rimelig sjalu her. Den banen står nok øverst på lista mi av drømmebaner jeg vil spille.
Gof tur! :)

Aage

over 16 år siden

Aage

Banen er helt grei den. Akkurat like flat og vindfull som solastranden. Skal en gi noen råd må det være å holde seg borte fra bunkerne.
Det finnes massevis av detaljerte baneguider og andre råd å få kjøpt både på nettet og i butikkene rundt banen. Be om pent vær og kos deg.

Stian

over 16 år siden

Stian

Om ikke startern sier det så kan jeg, left is right, right is wrong. På alle hull utenom 9-10 så kan du alltids overleve en hook. Til høyre er det stort sett kratt og OB.

Tren på uendelig lange lagg putter, putting fra fairway er enkelte ganger ett bedre valg enn å chippe da fairwayene har en stimp endel norske greener ville ha misunnet.

Spill effektivt. marshallene er overalt og sier ifra om spillet går for langsomt.

Ellers er det bare å nyte runden, den blir nok minneverdig :)

Zack

over 16 år siden

Zack

Når du først skal spille Old Course, lei deg caddy og du vil få en mye større opplevelse av runden

Henke

over 16 år siden

Henke

Kjøp eller lån en Sony PSP med Tiger Woods PGA Tour 2009. Da kan du spille Old Course i hele vinter, så den sitter utenat i april. Ta den med på buss og tog og fly, så er du kjentmann før du vet ordet av det.

1500 kroner, så har du både spillet og maskinen. Du får solgt den igjen etter turen, hvis du ikke blir hekta.

Lotuse

over 16 år siden

Lotuse

Hvordan gikk du frem når du bestilte tee time? jeg vurderer å dra bort i April selv.

airsen

over 16 år siden

airsen

Det er ikke bare å bestille tee time. Jeg fant et hotell som har en eller annen (3 dagers) pakke med spillerettigheter på banen og så kan man bestille via dem. Tror nok april allerede er fullbooket nå ...?

RB

over 16 år siden

RB

Det går fint og bestille tid på Old Course. http://www.standrews.org.uk/golf/book_golf/advanced_old.html

Det er nok litt sent nå, med tanke på spill i 2009, men det er jo noe å tenke på for de som ønsker å spille der i 2010.

Jeg bestilte to fulle baller, og fikk de dagene vi ønsket oss for 2009.

Runar Nyrud

over 16 år siden

Runar Nyrud

Det er ikke noe problem å få tid på the Old Course uten å bestille tid faktisk..... Det er bestandig endel tider som ikke kan bestilles før dagen før. Da er det trekning... Kl 14.00 dagen føre offentliggjøres resultatet. Det varierer i forhold til hvor mange som ønsker å spille (selvsagt) av de lokale osv, men i snitt tror jeg de sa at det er 50% som er på trekning. I de travle tidene er det selvsagt høyere og omvendt. Er du alene får du "alltid" spille, men du må stå opp tidlig og være tolmodig. Bare å henvende seg til starter.

Når du er med på trekningen så får du "garanti" at dersom du ikke blir trukket ut så får du spille en av de andre banene.

Jeg lover deg en golfopplevelse du vil huske så lenge du lever. Bare å være der, gå rundt på banen, i byen.... det er golf, golf og golf. Selv spøkelsene spiller golf :-) Det er det beste stedet jeg har vært, og jeg skal tilbake dit mange ganger ;-).

Tips: hvis du skal være der "lenge", søndag er banen stengt, men åpen for å gå tur på !!

Runar Nyrud

over 16 år siden

Runar Nyrud

Og da jeg kikket på websidene deres å sto det jo der også... :-)

Ballot
Around 50 per cent of all starting times over the year are put into the daily ballot (lottery) which is drawn every day for next day's play. The Saturday draw is for Monday play. View ballot card

Chances vary according to the time of year, how busy the course is and the weather. A minimum two golfers can enter by telephone, 01334 466666, or in person before 2pm on the day before play. Names, home clubs and handicaps are required. The results are shown by 4pm on the web, and at various locations on the Links.

Single golfers
The most common way for a single to get on the Old Course is by going to the starter as early as possible in the morning. The starter will try to join the golfer with the first available 2 or 3 ball.

T. Hansen

over 16 år siden

T. Hansen

Ingen problemer med starttid i april. Var der i april i år og heldigvis så tidlig at vi fikk spille i "shoulder-season", dvs rimeligere greenfee enn i høysesongen som startet ca midt i april. Betalte ca 85 pund om jeg ikke husker helt feil.
Gikk til starteren dagen før og satte oss opp på balloten, men pga en dårlig rygg måtte vi gå ut etter 1200 (de slipper ikke ut golftraller før) Fikk starttid ca kl12:30, og gikk i en toerball men masse plass både foran og bak.
Tips til bosted: Rusack McDonnals Hotel, gå ut på trappa og du er kun 15 meter fra fairway på hull 18. Bodde der 1 uke med fantastisk utsikt fra frokost-salen over 1. tee og 18. green.
Få også med dere The Dunvegan, byens beste pub. Kun en pich fra 18. green.
God tur!

Enur

over 16 år siden

Enur

T. Hansen: Hvordan var forholdene da du var der i april? (Temperatur, vind, baneforhold forøvrig?). Skal dit medio april-09, derfor er jeg interessert i å høre din erfaring, selv om dette selvsagt kan variere veldig fra år til år og uke til uke.

T. Hansen

over 16 år siden

T. Hansen

Variabelt vær... gikk fra t-skjortevær til fullt regnutstyr og noe vind. Men stort sett var været til å leve med. Temp fra 12- 17 grader med kun et par dager med regnbyger og vind. Old Course var i bra skikk, bedre enn New Course når det gjald fairways, greenene var nokså like, veldig hurtige, store og som sagt lengere oppe i tråden, man kan godt putte fra langt utenfor greenen.
Veldig hyggelige marshaller og starter på OC, starteren foreslo tom at han kunne ta bilder av oss foran klubbhuset før vi slo ut.

T. Hansen

over 16 år siden

T. Hansen

Fant linken til balloten på OC.
http://www.linksnet.co.uk/barononline/ballot.aspx

Som man ser så er det faktisk mulig å få start-tid allerede i mogen -)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her